Waarom Honda nooit met een NSX Cabrio is gekomen? Hier heb je het antwoord. En dan heb je hem nog niet met het dak dicht gezien.
De Honda NSX is jullie allen welbekend. De Honda NSX Cabrio is jullie allen waarschijnlijk niet bekend. Die is er namelijk nooit geweest. Althans, niet officieel. Toch hebben we hier een NSX Cabrio voor onze neus.
De NSX kende een lange levenscylcus: van 1990 tot 2005. In die tijd zijn er aardig wat varianten geweest van Honda’s supercar. Een cabrio zat daar niet tussen, maar er was wél een targa-variant. Dit was de NSX-T die grotendeels identiek oogde aan de reguliere NSX.
Er was echter iemand die geen genoegen nam met een targa en zijn NSX om heeft laten bouwen tot een echte cabrio met softtop. Het resultaat is deze Acura NSX Convertible. Inderdaad, Acura, want het betreft hier een Amerikaans exemplaar.
Deze NSX was overigens niet van een willekeurige Amerikaan, maar van niemand minder dan Ice Cube. Helaas helpt deze creatie niet bij het ontkrachten van vooroordelen over rappers en smaak. Los van het feit dat een NSX absoluut niet opknapt van een cabrio-behandeling zijn de velgen ook niet om over naar huis te schrijven.
De stijfheid van de auto zal er ook niet op vooruitgegaan zijn. De targa-versie van de NSX had al extra verstevigingen nodig, dus een NSX die volledig van zijn dak is ontdaan heeft dat zeker. Het feit dat dit geen officiële creatie van Honda/Acura is boezemt op dat vlak weinig vertrouwen in. Wat deze ombouw extra jammer maakt: de techneuten van Honda hebben juist heel veel energie gestoken in het verhogen van de stijfheid van de NSX.
Je kunt dus wel stellen dat deze NSX op meerdere vlakken verpest is. Voor wat het waard is: het is wel een unieke creatie. De auto staat momenteel te koop bij Classic Cars of Atlanta, die er $39.500 (€32.700) voor willen hebben.
Tonnie zegt
Goedkope NSX. Met dak open best strak eigenlijk, maar dat dakje… Mijn god.
nissanfairladyz zegt
Velgen komen ook rechtstreeks van automat. Gatverdamme.
rolov zegt
@thijsj: in cali is geen dakje nodig . Dan rij je hem niet als het regent
pignon zegt
Die prijs is niet heel bijzonder. De auto wel. Of de combinatie aantrekkelijk is laat ik aan anderen over.
moveyourmind zegt
Zonde dat de ventieldopjes niet OEM zijn en er een beetje sleets uit zien. Dat haalt deze NSX helemaal onderuit.
potver7 zegt
Sinds wanneer is stijfheid een issue bij een flaneermodel? De koper hiervan heeft sowieso geen idee van hoe stijf zo’n NSX hoort te zijn, die wil alleen maar gezien worden in z’n one-off…
Rohrl-fan zegt
Mijn vader heeft vroeger 2 NSXen gehad. Eerst was er een manuele coupé, bouwjaar ‘92, de klassieke look in rood met zwart dak.
Later is deze ingeruild op een targa met automaat, bouwjaar ‘98. (Pa werd wat ouder, dus meer nood aan comfort.)
Hoewel beide wagens hun karakter hadden, was de targa duidelijk minder qua wegligging.
Ik wil niet weten hoe erg het met deze cabrio is gesteld… 😅
flyerbunch zegt
Gewoon zonde dat hij er niet gewoon wat meer geld in heeft gestoken om het fatsoenlijk te laten doen!
edward330d zegt
@flyerbunch: ik vind het alsnog knap werk, ik was er überhaupt niet aan begonnen.
Robert zegt
Wat een absolute horror, deze verminking.
marcus1963 zegt
OMG. Vreselijk. Helemaal verkrachte NSX
nissanfairladyz zegt
Zonde, ik zie een NSX het liefst puur zoals hij uit de fabriek rolt. Met originele velgen. Dit is jammer, maar ja die persoon heeft hem gekocht en mag ermee doen wat hij wil.
chimaera zegt
@nissanfairladyz: Even langs onze Rick, en deze wagen is weer fabrieksnieuw!
rolov zegt
Ik zou hem wel nemen. Auto met een verhaal. Hou hem netjes en hij wordt wel meer waard . Maar liever de targa .
mustang750supersnake zegt
ik hoorde er eerst van en dacht gadverdamme hoe kún je!….
maar nu ik em zo zie vraag ik me af waarom honda dit zelf nooit in productie genomen heeft……behoorlijk dik!