Een Mansory G 63 is het toppunt van Duitse foutheid, maar de tuner gooit er een Italiaans kreet tegenaan.
Er zijn weinig auto’s met een meer masculien voorkomen dan een Mercedes-AMG G 63. Toch zijn er genoeg mensen die het nodig vinden deze auto nog wat extra stoer te maken. De G 63 is namelijk een geliefd object voor tuners.
Ook bij Mansory kunnen ze geen genoeg krijgen van de G-klasse. Met regelmaat komen ze namelijk met een nieuwe variatie op dit thema. Van gepantserde G-klasses tot pick-ups: we hebben het allemaal al voorbij zien komen.
Nu komt Mansory weer met een nieuwe variant op de proppen: de Viva Edition. Waar dat Viva vandaan komt is niet geheel duidelijk, want dat is een Italiaanse kreet. En deze G-klasse is net zo Italiaans als een bratwurst etende Dieter Zetsche.
Deze G 63 heeft de gebruikelijk Mansory-kuur gekregen met andere bumpers, extra brede wielkasten, een luchthapper op de motorkap, LED-verlichting op het dak en 24 inch velgen. Daarbij zijn ze uiteraard niet te zuinig geweest met carbon. Verder zijn alle Mercedes-logo’s opgespoord, vakkundig verwijderd en vervangen voor Mansory-logo’s. Op deze manier worden alle sporen van het Mercedes-verleden uitgewist. Want Mansory is natuurlijk een veel prestigieuzer merk.
Ook het interieur is niet veilig gebleven voor Mansory. Het zwart-wit thema wordt hier voortgezet en Mansory is druk in de weer geweest met stiksels. Het resultaat is een bijzonder overdadig interieur, zoals de klanten het blijkbaar graag zien.
Was dat het? Nee, de Mansory heeft óók de motor aangepakt. Een G 63 produceert standaard 585 pk en 850 Nm koppel, maar die getallen mag je doorstrepen. Mansory heeft er in deze Viva Edition 720 pk en 1.000 Nm van weten te maken met een aangepast motormanagement en uitlaatsysteem. De handgreep op het dashboard zal dus misschien nog wel eens van pas komen.
Deze Mansory G 63 Viva Edition zal een zeldzame verschijning blijven, want Mansory gaat maar 10 stuks bouwen. Uiteraard kunnen klanten wel onbeperkt andere Mansory G-klasses bestellen, maar ja, dat zijn geen Viva Edition’s.
potver7 zegt
Een AMG G63 masculien? Nou nee hoor…
Marijke Helwegen is toch ook niet het toppunt van vrouwelijke elegantie?
thjvanvlerken zegt
Doe mij maar een off road ready g wagon in olijf groen. Al die bling doet de g wagon niet veel goeds. Ook ben ik benieuwd of er nog een 6 cilinder benzine uit komt.
vacano zegt
Snap niet dat men zich bezighoud met een G te tunen!
Is standaard al snel zat, bij 200 heb je je handen vol om het op de we te houden en als er windstoten zijn kan je die snelheid maar beter vergeten.
140-160 is zat genoeg en de radio iets harder want je word knettergek van de windgeluiden bij die snelheden.
Is wel één van de weinige wagens die weinig afschrijft
moveyourmind zegt
Doe mij maar een Range Rover Vogue, veel stijlvoller. En als dat niet kan desnoods een Renault Clio Elle of een Libelle microcar.
Overigens als je op techniek Viva G zoekt krijg je wel een hele rare gebruiksaanwijzing en technische uitleg.
mashell zegt
Dank je. Die gebruiksaanwijzing helpt enorm om deze auto te waarderen.
fendercd60 zegt
😂
erce zegt
De spatiëring van de gestikte letters “VIVA” op de stoelen is net zo lelijk als de rest van de auto. Consequent zijn ze dan weer wel bij Mansory.
erics zegt
Stiksel letterspatiering is niet alleen lelijk, het is zelfs anders dan op de middentunnel….. oh ja, de rest ? Echt Mansory, alles te veel.
mgmbh zegt
Mij viel gelijk die ledring van het logo op de grill op. Lijkt net een driekoplampig gedrocht zo
Cuprafan123 zegt
En zoals het mansory betaamd wordt het er niet mooier op. Ze zijn in ieder geval consequent maar mijn god, waarom zo verpauperen…