Italiaans design. Kijk, dat klinkt al goed. VinFast is een gloednieuw merk dat het ook in Europa gaat proberen.
Hier bij ons nog totaal onbekend. VinFast is Azië echter bekend als het grootste automerk van Vietnam. Tegelijkertijd ga je dan jezelf de vraag stellen hoeveel autofabrikanten er vanuit Vietnam komen. Maar goed, dat geheel terzijde. Het automerk komt naar Europa en ook naar Nederland. De Aziaten hebben ons inmiddels goed gevonden.
Nederland staat goed op de kaart als het gaat om laadinfrastructuur en het grote aantal elektrische auto’s dat we rijden. Vandaar dat merken als Lynk & Co en MG actief zijn in Nederland. Daar komt straks VinFast bij. Je gaat dus meer en meer Aziatische merken zien op onze wegen. Goed voor de diversiteit in plaats van de zoveelste Volkswagen of Ford, nietwaar?
VFe 35
De Vinfast VFe 35 is de eerste elektrische auto van het merk die in 2022 naar Nederland komt. Ze hebben goed begrepen waar wij Europeanen van houden, want de auto is getekend door Pininfarina. Naast Nederland zijn ook Frankrijk en Duitsland markten waar de auto als eerste binnen Europa op de markt komt. Andere landen volgen in een later stadium en ook Noord-Amerika komt aan de beurt.
VFe 36
Eind dit jaar is de officiële onthulling van de eerste twee modellen. De eerder besproken VFe 35, maar ook de VF e36. Dan worden ook meer details, onder andere info over de aandrijflijn, bekendgemaakt.
b00m3rang zegt
Die voorkant doet me nog een beetje aan Ssangyong denken maar die achterkant is best goed gelukt. Als de kwaliteit goed is hebben ze wel een kans denk ik.
E550 zegt
@b00m3rang: voorkant doet mij denken aan jaren 90 Pontiac’s.
AudiRS zegt
Gave auto. Vooral de 36. Nu hopen op een europese uitvoering met aziatische prijs.
mashell zegt
Bij VinFast denk ik om de een of andere reden meteen aan Diesel.
Edge zegt
Zijn dit inmiddels volledig eigen auto’s, of zijn ze nog altijd gebaseerd op BMW-techniek?
sntial zegt
Breaking Bad vibe
ericc zegt
Nu maar hopen dat ze ook een productielijn in Europa op poten zetten! Goedkoop produceren en duur verkopen, maar arbeidsplaatsen gunnen…..
cheatah zegt
Lijkt Renault wel
LaLancia zegt
Vroeger werd een bedrijf gewoon naar de oprichter(s) vernoemd. Tegenwoordig moet het allemaal zo geforceerd hip (en Engels) klinken.
Nemus zegt
Kan iemand for f*** sake iets doen aan de app?
Die zelfstartende inhoudsloze video’s bij het openen van de app waren al vreselijk irritant, maar nu is het helemaal van god los…
Ik lan geen artikels meer openen of de app blijft vasthangen. Werkelijk niets gebeurt er dan nog. Een simpele app met artikels en foto’s. Hoe moeilijk kan Het zijn?
p993 zegt
@nemus: autoblog en app gaan niet samen..altijd zo geweest. Ondanks geklaag krijgt men het niet voor elkaar. Zal te duur zijn om te fixen? Tijd voor boycot
Brandt zegt
Gewoon weer een auto waar een groot logo op moet . Zodat je in ieder geval het merk kan onderscheiden in de wereld van de eenheidsworsten.
roadkill zegt
Lohscheller verliet recent PSA (lees Opel, lees STELL) om CEO van deze Vietnamees te worden. Vietnam gaat economisch als een speer. Vermoed dat dit merk het ook goed gaat doen. Aansprekender modellen dan 73,2% van de Chinese auto’s