Deze 911 met paarse swek is door Akira-san voor Duitse tune-meneer Sidney Hoffman de ruwe wereld ingeslingerd.
Een aantal jaar geleden waren oude Porsche’s met een extreme body-kit van Akira Nakai opeens de coolste auto’s op aarde. Een interview van de kettingrokende Japanner in een hele toffe Chesterfield-stoel met een kek muziekje eronder ging snel viraal. Vele puristen die voorheen huiverden van tuning op hun geliefde Porker’s stonden opeens in de rij om Akira uit de losse pols een stuk koetswerk uit hun Elfer’s te laten zagen. De hype werd versterkt doordat alle door RWB aangepaste exemplaren hun eigen identiteit en tot de verbeelding sprekende naam kregen, zoals ‘Rough Evolution’, ‘Korn Brownhouses’ en Ménage à trois.
Andere tuners speelden in op de hype en schroefden popnagelden dikke plastic wielkastverbreders op een plethora aan auto’s van verschillend allooi. De resultaten waren soms wel dik, maar vaak ook zeer twijfelachtig.
Met het gewoon worden van de trend leken popnagels een beetje op hun retour, maar nu we deze paarse RWB-creatie zien, vinden we ‘m toch wel weer tof. Het exemplaar is gemaakt voor de Duitse tuner Sidney Hoffman, bij sommigen wellicht bekend van het programma ‘PS Profis’. In dit programma gaat hij samen met Jean Pierre Krämer voor kijkers op zoek naar tweedehands auto’s. In dit regelmatig vermakelijke programma tonen ze hun grote technische autokennis en onderhandel-skills. De twee rijden ook in dit programma vaak rond in door henzelf aangepakte Porsche’s.
Wat vinden we van deze nieuwe RWB-911 met een kleur die doet denken aan het paars dat op de GT3 RS beschikbaar is?
rb26dett zegt
Ja.
mstiic zegt
@rb26dett: Nee.
G-Ammo zegt
@mstiic: JAH!
danone zegt
Ik heb wel eens filmpjes bekeken waar je ziet hoe die Nakai de auto’s in elkaar zet.
Zelf zou ik het niet beter kunnen, maar toch vraag ik me af hoe goed de afwerking is, als je de details zou bekijken.
danone zegt
@danone: oh ja en ik vind de rwb’s nog steeds tof, alleen doet mij die rubberen lap voorop zo denken aan een hovercraft.
apriliarsv zegt
@danone: exact. Alles uit de losse pols
JamesBond007 zegt
Maar gaat zo’n auto er ook beter door rijden?
rolov zegt
@jamesbond007: hij is breder . Dus mij lijkt van wel. Bredere banden , lager.
JanJansen zegt
@rolov: de nieuwe MX5 is een van de best sturende auto’s van dit moment. Die is ook niet echt laag en heeft geen brede banden. Het gewicht en geometrie van de ophanging is hierbij veel belangrijker.
JanJansen zegt
@jamesbond007: die bodykit is nog wel geslaagd. Maar als je ziet wat voor blokken aluminium spoorverbreders erop gaan springen de tranen in je ogen. Dat is zo funest voor de ophanging en geometrie.
Dutchdriftking zegt
Dik dik dik. Maar toch liever een Singer.
jongenmetblokjes zegt
@dutchdriftking: tja tussen een singer en een rwb zit ook een aardig prijs verschil
Dutchdriftking zegt
@jongenmetblokjes: kwaliteit kost geld….
dannyhoek zegt
@dutchdriftking: ik liever een straaljager.
Arnoud zegt
Ik vond het niks, ik vind het niks en ik zal het nooit wat vinden.
pinut187 zegt
@Original_Arnoud: wat jij vindt moet je aan de AB politie geven. Nee hoor, iedereen z’n eigen smaak,gelukkig maar.
E34M5Touring zegt
Ik vind het echt 3x niks. Maar dat heb ik met al die popnagelkitjes.
rolov zegt
Vreselijk dik
lekbak zegt
Ik vind hier dus echt niks aan. Doe mij er maar eentje zoals die de fabriek uitrolde.
freezzr zegt
Ja, en wie zijn wij om daarover zo te oordelen.
JanJansen zegt
@freezzr: lijkt me niet zo moeilijk toch? Probeer het eens…
888natan zegt
@freezzr: oordelen? Ze vragen gewoon naar onze meningen..
derek306 zegt
Mijn grote vraag blijft toch.. hoe rijd dit? Ivm het origineel? Heb je nou daadwerkelijk profijt van de gehele kit of is het puur optisch?
neemt niet weg dat ik het wel gaaf vind! Er zijn tenslotte toch genoeg 911’jes..
kenner zegt
Natuurlijk is dit mooi!! En niet pas een aantal jaar maar al heel lang. Maar zo ook de Singers, 993 turbos’s en 991 gt3 rs. Einde nutteloze discussie. RWB ftw
E550 zegt
Met de huidige hoge 993 prijzen (mits origineel) vraag ik mij af of het eenvoudig is om zo’n bbw Porsche terug te transformeren naar het origineel.
offroad zegt
Origineel: kopieer een 911 gt2 racer uit de jaren ’90. Maar zonder diens functionaliteit.
@e550: Onmogelijk. Hij zaagt gewoon stukken uit de koets.
toyotafortuner zegt
RWB Porsches zijn altijd al gaaf! Deze ook!
pinut187 zegt
Akira is gewoon een dikke baas, en paarse Porsches zijn altijd cool!
hight96 zegt
Ik blijf RWB’s gaaf vinden!
dagdromer zegt
Heb de verschillende RWB’s wel eens bekeken via YouTube enzo. Wat ik begrepen heb is dat je ook een soort van uitverkorene moet zijn, lid van een clubje. Enorme hype erom heen. Geloof heus wel dat het qua gevoel allemaal heel speciaal is enzo, en om eerlijk te zijn vind ik ze wel dik. Vooral dat ding met die Stella Artois reclame. Erg mooi. En tot op zekere hoogte ook begerenswaardig. Tot…. Het moment dat je ziet hoe deze dingen in elkaar worden gefrutseld. Broddelwerk, kan het niet anders noemen. En dat is jammer.
mashell zegt
De gouden regel voor elke auto, maar voor Porsche’s in het bijzonder, is “houd hem origineel”!
sjonnie82 zegt
@mashell: wat een onzin
davelepeef zegt
Vind ze een sexy, een 911 kan het hebben. Ik vind het alleen bij een 964 beter ogen, die kunnen de oldskool race-look beter hebben. En qua wegligging zal het allemaal wel snor zitten, de GT racewagens van nu en weleer zijn ook zo uitgebouwd – with reason I might add. Spacers heb ik nog niet gezien, volgens mij zijn die velgen diep zat om het gebruik daarvan tot een minimum te beperken. Of het op straat ook lekker rijdt is misschien een ander verhaal….
pinut187 zegt
Ja die vinden we gewoon nog tof..
borrelnoot zegt
http://www.fastcar.co.uk/_archive/2012/04/RAUH-WELT-Belgriff-Number-One-Porsche-11.jpg
jdmsander zegt
Geweldig!!