Wat kost het eigenlijk om zo’n vierzits cabrio met V8 rijdend te houden? En welke moet je dan kiezen?
Het is zo’n type auto waar we allemaal over dromen: een vierzits cabrio met V8. Dus praktisch genoeg voor boodschappen, kleine ritjes en af en toe wat zakelijke reizen. Maar perfect voor de vakanties en leuke momenten in de zon. In dynamisch opzicht is een coupé beter, maar maakt dat heel veel uit? Leuk die extra stijfheid, maar als het dak open is en je hoort die V8 gorgelen, dan maakt het echt niet zo veel uit.
Zoektocht naar een vierzits cabrio met V8
Toevallig is Eduard op zoek naar een dergelijke auto. Eduard en zijn vrouw Anouk hebben een dochter van 3 (hallo Isabella!) en daar is sinds kort een tweede kind bijgekomen (Ramses, die nu 2 maanden oud is). Anouk kwam met het idee voor een tweede auto en ergens dacht Eduard aan een vierzits cabrio met een V8. Kijk, zo’n gedachtegang mogen wij wel!
Eduard heeft als daily een BMW 5 Serie van de G30-generatie. Die auto gaat Isabella gebruiken als de kinderen naar Monkey Town en Peppa Pig gaan. Dan mag Eduard in de cabrio rijden. Dat heeft hij goed geregeld.
Eduard wil graag een auto met een beetje wow-factor. En ja, dat moet een vierzits cabrio met V8 zijn. Gewoon dat als je ‘m start je helemaal blij wordt. Die vier zitplaatsen zijn overigens meer voor noodgevallen. De 520d blijft gewoon en is hoofdzakelijk de auto om de kinderen te vervoeren, maar als het moet, moet er wel iets van ruimte zijn voor twee kinderen of wat extra bagage.
De wensen en eisen voor een vierzits cabrio met V8 kun je hieronder bekijken:
Huidige / vorige auto’s: | huidig BMW520D uit 2020, verleden: e39 520I, 530I, f11 |
Koop / lease: | koop |
Budget: | 35.000 |
Brandstofvoorkeur: | benzine |
Reden aanschaf andere auto: | Wil een vierzits cabrio met V8! |
Gezinssamenstelling: | vrouw en 2 kinderen |
Voorkeursmerken / modellen: | BMW 6 serie cabrio, Maserati Gran Turismo / Gran Cabrio, Maserati QP, Mercedes? |
No-go merken / modellen: | Amerikaans, tenzij sublieme wegligging. |
Zo komen we aan de cijfers:
- Verbruik: Spritmonitor
- Brandstofprijs: United Consumers, € 2,334 per liter Super
- Verzekering: gemiddelde van meerdere aanbieders (inwoner Utrecht, 40 jaar, 10 schadevrije jaren)
- Motorrijtuigenbelasting: belastingdienst
Wat mis je door de no-go’s?
Je geeft aan absoluut geen Amerikaan te wensen, maar eigenlijk is het geen gek idee! Er zijn twee opties in de vorm van de Ford Mustang (een hele late vijfde generatie of een vroege zesde) en de Chevrolet Camaro. Tip: ga voor de Camaro! Die heeft verreweg het beste chassis (van een Holden) en motor (van een Corvette). Ze zijn erg ruim en behoorlijk betrouwbaar. Qua infotainment, fit & finish is het allemaal niet bijzonder, maar heb je daar niet die BMW 5 Serie voor?
Zoals collega @machielvdd zegt: het moet er spectaculair uitzien en goed klinken. En dat doet zo’n Camaro! In beide gevallen zijn het ook nog eens behoorlijk betrouwbare auto’s met vrij lage onderhoudskosten. In Nederland vind je voldoende USA-specialisten. Uiteraard merken we welke kant het op moet gaan met dit advies, maar sluit ze zeker niet uit als je iets zoekt voor pure fun.
BMW 650i Cabriolet (F12)
€ 34.950
2012
70.000 km
Wat is het?
Laten we er niet om heendraaien: alles in deze aanvraag lijkt erop te wijzen dat je deze auto graag wil hebben. Het is in principe ook een no-brainer: de BMW 6 Serie Cabriolet is een schitterende auto en behoorlijk praktisch met een redelijke ruime achterbank. De motor is een absoluut monster met 407 pk en de latere exemplaren zelfs 449 pk!
Hoe rijdt het?
Machtig! Ondanks de 640i met zescilinder ook een geweldige ervaring is, biedt de 650i wel een extra dimensie. Een zacht blaffende V8 die je op een golf van koppel vooruit stuwt. Zeker in combinatie met de transmissie is dit echt een ge-wel-di-ge aandrijflijn. Ze zijn ook bijzonder snel, op de Autobahn kun je met gemak achter de Porsches blijven plakken. Bekijk hieronder de rijtest:
Kosten BMW 650i
- Verbruik: 1 op 7,59
- Brandstofkosten: € 180
- Gewicht: 1.915 kg
- Motorrijtuigenbelasting € 117
- Verzekering: € 140
- Totale kosten per maand: € 417
Onderhoudsprognose
We vallen maar meteen met de deur in huis: de N63B44 motor is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Er is namelijk veel wat er kapot aan kan gaan. Dat gezegd hebbende, historie en onderhoud is alles. Dus liever een beige exemplaar met bruin leer en alle stempeltjes dan een witte M Sport M6-uitgevoerd en gaten in de historie. Maar dan nog, het is eenauto die de nieuwprijs van een ton vér overstijgt en het onderhoud staat in lijn daar mee. Tip: als je een 650i met 449 pk vindt: altijd voor die gaan!
Afschrijvingsprognose
Je zit waarschijnlijk op de ‘sweet-spot’. Want ja, deze auto’s schrijven absoluut nog wel eventjes af, maar als je er niet te veel kilometers mee maakt (en dat ligt niet in de planning) en het onderhoud goed bij houdt, zal de afschrijving heel erg meevallen.
Mercedes-Benz E500 Cabriolet (A207)
€37.950
2012
40.000 km
Wat is het ?
De opvolger van de CLK. Het is eigenlijk de ideale auto voor de ze zoektocth: het platform van een C-Klasse, het interieur van een E-Klasse en de motor uit een S-Klasse. En wat voor motor! Mercedes-Benz is een kei in het fabriceren van dikke achtcilinders. De auto zelf mag er ook zijn. Een vrij tijdloze schoonheid die je bijna ingetogen kan noemen. De nieuwprijs en het prestatiepotentieel zie je er niet aan af. De meeste E500’s komen met het AMG-pakket, maar soms vind je zo ook zonder. Dan kun je helemaal incognito genieten!
Hoe rijdt het?
Zoals het openingsnummer van Ferry Corstens debuutalbum Right of Way. Alles draait natuurlijk om de motor. Die 4.7 liter motor heeft een hele lage compressieverhouding en twee heel subtiel meeblazende turbo’s, maar door het slagvolume van 4.7 liter levert ‘ie wel veel vermogen en koppel. Het is niet een heel erg dynamische auto, alhoewel de auto aanzienlijk sportiever is dan de BMW 650i. De stijfheid is op zich voor elkaar, zeker voor een vierdeurs cabriolet. Check hier de rijtest van de E500 Cabriolet met de legendarische @sacha!
Kosten Mercedes-Benz E500
- Verbruik: 1 op 6,65
- Brandstofkosten: € 205
- Gewicht: 1.820 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 108
- Verzekering: € 115
- Totale kosten per maand: € 428
Onderhoudsprognose
We zijn de laatsten die gaan zeggen dat dit goedkoop gaat worden. Dat is namelijk niet zo. Maar voor het soort auto valt het eigenlijk heel erg mee. Die achtcilinders zijn behoorlijk betrouwbaar en de rest van de auto staat ook niet bekend als problematisch. Het is natuurlijk een kwestie van een nette auto vinden en die netjes houden. Check hieronder ons aankoopadvies over de Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet:
Afschrijvingsprognose
Over het algemeen schrijven dit soort auto’s nog wel eventjes af, hoor. Dat komt ook een beetje omdat de Benz-liefhebber die een leuke cabrio met V8 zoekt, vaak voor een SL gaat (zoals Sacha ook zou doen). Kijk ook uit met modificaties, zo’n auto wordt al snel fouter dan appverkeer met Christian Horner.
Jaguar XK Convertible 5.0 Portfolio (X150)
€ 34.000
2012
137.000
Wat is het?
Een vrije interpretatie op het rekbare begrip ‘vierzits cabrio’, maar wel met V8. De Jaguar XK is verreweg de mooiste auto in dit overzicht en blijft het langste vers (ondanks dat het de oudste is). Het elegante lijnenspel van Ian Callum blijft geweldig. Onder lange motorkap vinden we nog een echte motor, de AJ-III vijfliter V8. Een zeer beschaafde motor met een randje als je ervoor gaat zitten.
Hoe rijdt het?
Het zijn ook erg leuke auto’s die goed rijden, bovendien. Deze Jags zijn geheel uit aluminium opgetrokken en zijn relatief licht. Dus ondanks dat de XK 5.0 minder vermogen heeft dan een Maserati GranCabrio (de open variant van de Maserati GranTurismo), rijdt ‘ie er rondje omheen. De prestaties zijn echt dik in orde. De Jag is relaxed als het moet, maar kan een serieus stappen zetten. Een ander aspect dat hemels is bij deze auto, is de demping. Stevig, maar zeker niet oncomfortabel.
Kosten Jaguar XK
- Verbruik: 1 op 7,56
- Brandstofkosten: € 181
- Gewicht: 1.695 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 100
- Verzekering: € 135
- Totale kosten per maand: € 416
Onderhoudsprognose
Het is een Jaguar, dus uitkijken toch? Niet wezenlijk meer of minder dan met de andere auto’s in dit overzicht. De tijden van de XJ-S liggen inmiddels ver achter ons.
Afschrijvingsprognose
Dit soort Jaguars worden niet meer gemaakt, maar zijn wel typische Jaguars. Zo’n E-Pace gaat niemand zich herinneren (zeker niet omdat je nu aan het googlen bent wat het ook alweer was), maar dit is bijna de quintessential Jaaaaaaaag. Houd ‘m netjes en je zal zeer beperkt afschrijven. Houd er alleen wel rekening mee dat de handel in Britten over het algemeen genomen ietsje langer duurt.
YOLO: Audi RS4 Cabrio (8H)
€ 36.995
2007
140.000 km
Wat is het?
Huh, wat? Hebben ze deze ook gemaakt? Jazeker! De RS4 Cabriolet is een bijzonder geval, de auto was er aanvankelijk als sedan, maar kwam later als Avant en Cabrio. Audi Sport maakte er iets heel erg bijzonders van met een hoogtoerige 4.2 liter V8, aangepast onderstel en optioneel zelfs die fantastische schaalstoelen. Overigens staat de auto hier als YOLO, maar je kunt net zo goed die titel aan van de bovenstaande auto’s geven.
Hoe rijdt het?
Als een rijdende panna cotta. Dus veel grip, maar wel iets flex in de koets. De stuurinstallatie is bijna on-Audi goed: hydraulisch met veel feedback. Zelfs de demping is goed voor elkaar. Je merkt wel dat de neus behoorlijk zwaar is (WANT ER HANGT EEN V8 VOOR DE VOORAS). @jaapiyo zal je er nu fijntjes op wijzen dat de motor zijn vermogen niet haalt (haalt ‘ie ook niet). Maakt niet uit, hij klinkt geweldig en heeft een zeer fraaie opbouw. Het zuipt wel als Andre Hazes op een reguliere dinsdagochtend, maar dat mag de pret niet drukken.
Kosten Audi RS4
- Verbruik: 1 op 6,73 (ja, echt)
- Brandstofkosten: € 203
- Gewicht: 1.845 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 108
- Verzekering€ 125
- Totale kosten per maand: € 436
Onderhoudsprognose
Helemaal onderhoudsvrij zijn ze niet, deze Audi’s. Die motoren zijn behoorlijk gevoelig voor koolstofafzetting en andere troep. Ook de distributieketting kan problemen opleveren, zeker omdat het blok er in zijn geheel uitmoet voor vervanging. Ook zijn het wat oudere auto’s aan het worden. Geweldig als je een leuke auto wil, maar zorg wel voor een zo origineel mogelijk exemplaar met zo min mogelijk eigenaren en zo veel mogelijk historie.
Afschrijvingsprognose
Deze auto’s zitten nu op de bodem, zo ongeveer. Overal het algemeen lijken Audi RS-producten net eventjes wat verder te zakken dan vergelijkbare BMW’s en Mercedessen. Dit is echter een bijzondere generatie (nog altijd de best sturende RS4) en de Cabriolet heeft nét niet de magie van de sedan, maar voegt er wel een compleet nieuwe open dimensie aan toe. Deze RS4 Cabrio zal alleen maar in waarde toenemen. Ze beginnen nu al flink duurder te worden, namelijk. Een nette valt net niet in het budget, maar zal niet veel afschrijven.
Conclusie vierzits cabrio met V8
Nou, waar moet je voor gaan als je een vierzits cabrio met V8 zoekt? De Maserati GranCabrio valt helaas buiten budget, want die zou geweldig zijn, ja. De BMW is nog erg fris, modern en ziet er in de juiste configuratie waanzinnig fraai uit. Ook de ruimte is wel lekker. Kortom, nuchter beschouwd een winnaar. Die motor is wel even een dingetje om mee rekening te houden (dus vlak de 640i ook zeker niet uit). Wil je de meest betrouwbare, ga voor de Mercedes. Dat is overigens ook de snelste en meest sportieve, opmerkelijk genoeg.
Het enige is misschien wel dat deze iets te incognito is. Dat is een voordeel voor sommigen, een nadeel voor anderen. Daarom moet je je zelf een plezier doen en voor de Jaguar kiezen. Die is het mooist, rijdt uit de kunst en heeft het meest een ‘sense of occasion’. Als die achterbank voldoende is, dan wordt het lastig om niet de Jaguar aan te bevelen. Het is zo’n auto waarbij je nog drie keer omkijkt als je uitstapt na een rondje toeren.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droomauto!
madhatter zegt
Er is een reden dat de x50i BMW’s relatief goedkoop zijn. Ik zou het niemand durven aanraden tenzij je er geen probleem mee hebt om de aanschafprijs uit te geven aan reparaties.
Die Jaguar is uit deze lijst de enige echt speciale auto. De rest zijn cabrio versies van oude luxe auto’s, totaal niet exotisch of begeerlijk
rismo zegt
De laatste 2 BMW v8 revisies hebben die problemen een stuk minder, de tu2 en tu3.
Johanneke zegt
Dat is mijn probleem met vrijwel alle BMW benzine motoren. Het is of slecht, of minder slecht dat eerst. Het is nooit echt goed. Ga geen geld uitgeven aan matig.
grandmasterb zegt
Ik heb al 7 jaar een X5 50i van 2017, nooit een probleem mee gehad, wel 2 liter olie meenemen om bij te vullen (was 2 keer in die 7 jaar).
wza1979 zegt
De Jag ,….. De rest ziet er niet uit.
Benny_Weisz zegt
EUR 35k,- neertellen voor een Jaaaaag met bijna anderhalve ton km’s aan ervaring? Dapper!!!
Mijn tip voor Eduard? Laat de 650i links liggen en ga voor een 640i. Die zijn veel betrouwbaarder en elke BMW-specialist kan voor EUR 500,- een Stage I op zetten, heb je ineens 390pk, meer dan voldoende voor zo’n auto.
Let wel op met de Duitsers dat de juiste optie’s erop zitten!
racerx zegt
Dit is eigenlijk het beste advies, de 640i klinkt ook nog eens beter.
3246cm252kw zegt
De N55 van de 640i kan je beter preventief voor je chipt wel de lagerschalen vervangen. Die lopen er wel eens uit bij een ton.
SpiderIV zegt
Tja, als je iets speciaals wilt natuurlijk de Jag. Of doorsparen voor die dure Italiaanse schone.
kromatic zegt
Dat doorsparen heb ik gedaan en heb vorige maand dan eindelijk een Grancabrio aangeschaft. Let wel: dat ding ZUIPT. Zelfs zoveel dat ik het een beetje hinderlijk vind, ondanks dat het financieel allemaal prima uit kan. Voordeel is wel dat de restwaarde uniek is. Ik keek al jaren naar een dergelijke auto. In al die jaren is de restwaarde nooit ook maar enigszins gedaald.
Stefje zegt
Grappig, ik vergeleek mijn Granturismo S met mijn GTI Clubsport en was eigenlijk onder de indruk van hoe zuinig ie relatief gezien was voor die 4.7 V8 😅
petroldrinker zegt
@kromatic Geniet van je nieuwe aankoop, 1 van de mooiste autos ooit geproduceerd, welke uitvoering? facelift met de grote flippers? Kwa verbruik is maar net waar je het mee vergelijkt denk ik… ik vond mijn E92 M3 onzuinig met een gemiddeld verbruik van 1 op 6.5 (als daily driver), en van mn F430 die 1 op 7 rijdt denk ik is niet slecht, is ook afhankelijk van type auto en hoe die gebruikt word natuurlijk
kromatic zegt
Betreft een 2011. De facelift is me te prijzig en vind ik nauwelijks van meerwaarde. Je betaalt zo 30-40k extra voor nieuwe stoelen, bumper en ledkoplampen. Misschien omdat ie nog net nieuw is en ik vlot rijd, maar ik heb een gemiddelde van 3.3l/100km momenteel.
grandmasterb zegt
Dat hoort erbij, groots leven kost geld, en dan heb je wat speciaals i.p.v. die Duitse eenheidsmeuk. Ik ben ook serieus in de markt voor een Grancabrio.
bunnylebowski zegt
De bimmer zolang die koelvloeistof leidingen ellende maar is aangepakt. Is daar eigenlijk een definitieve fix voor?
Camaro is echt waanzinnig als je daar wat dempertjes uithaalt. M’n neefje heeft m volledig straight (in de US). Gehoorschade gegarandeerd en het rijdt echt verbazingwekkend goed
Johanneke zegt
Ik vind dat zo zielig eh. Je demper eraf halen zorgt bij elke auto voor een thyfusherrie. Ook bij een aygo. Of een scooter.
Zou overigens knettergek worden als ik constant in een gruwelijk lawaai zit. Even langs de supermarkt, joepie, oorpijn.
petroldrinker zegt
@johanneke hier zowel de F430 als de Swift Sport zonder dempers, heerlijk juist die herrie om mij heen! ik kan juist totaal niet tegen stilte, al helemaal niet in een auto.
mark383 zegt
Hij heeft een F11 gehad en rijdt nu een G30. Ben bang dat bovenstaande BMW F12 cabrio dan toch als een stap terug voelt, je gaat namelijk veel onderdelen herkennen uit de F10/F11.
Die Mercedes heeft een geweldige motor, maar ik zou toch de hele tijd het idee hebben dat ik in een opgedrikte C-klasse zit (wat het in feite ook is).
De XK voelt toch een generatie te oud… Ik zou die achterbank laten schieten en een F-type of een SL halen. Met V6 wel bereikbaar, voor een V8 nog even doorsparen. Veel meer de auto die je jezelf altijd hebt beloofd!
JelmerS zegt
je merkt toch dat Europa geen V8 markt is, aanbod is beperkt en kwaliteit is naar verluidt matig (Hallo Audi en BMW). 6 cilinders zijn meer beschikbaar en betaalbaar.
Misschien is het beste advies om eerst even een seizoen met een instap cabrio (bv de YOLO maar dan A4 3.0) proef te draaien voordat alle flappen worden uitgegeven aan iets wat later qua praktische inzetbaarheid toch niet bevalt en je er weer buiten het seizoen vanaf wil.
Een Volvo C70 tweede generatie met stalen klapdak en lekkere 5 cilinder lijkt me ook bijzonder, en breed inzetbaar. Prijzen vallen mij altijd enorm mee, zeker als je ziet dat de km standen nog lang niet in de buurt komen van de station varianten met dezelfde motoren.
b088y zegt
Mwoah, budget is eerder probleem ;-)
4 persoons cabrio’s met v8 zijn er zat
Aston Martin DB7/DB11
Audi RS4/S4/Rs5
Bentley GTC
BMW M3/6-serie/8-serie
Ferrari California/portofino
Maserati Gran Cabrio
Mercedes C63/CLK/E
pignon zegt
Ja! Dat is het goede advies. Eerst een redelijke oplossing. Kan C70 zijn, maar ook bijvoorbeeld een Peugeot 306 cabrio. Die heeft echt stijl en kost geen drol momenteel. Lekker besparen en doorsparen en dan gaan voor de Grancabrio. Dan heb je het hele spel uitgespeeld
harrie zegt
De Jag is verreweg de begeerlijkste, maar ik vraag me sterk af of je daar twee kinderzitjes achterin in kwijt kan.
Stefje zegt
Het idee is leuk. Ik dacht ook, vrouw voorin, baby achterin. Dakje open. Genieten. Al dan niet als de kleine bij opa en oma is. De realiteit is dat die babysit niet gaat passen achterin. Of er past geen bijrijder voor meer in de auto. Ik heb de droom voor nu laten varen. Zodra de kids beiden naar voren kunnen kijken (vanaf 4-5 jaar) kijk ik er weer opnieuw naar. Tot die tijd misschien een RS5 Sportback.
tenaci zegt
Wat een treurig aanbod eigenlijk. Als je echt iets bijzonders wil (en bovendien een echt Gandini ontwerp) kijk dan eens bij Keave Cars in Uden. Hebben al tijden een Qvale Mangusta staan. Leunt zwaar op Ford techniek dus onderdelen zijn het probleem niet. En omdat Alejandro DeTomaso (het zou een DeTomaso moeten worden, maar ze gingen failliet waarna de Amerikaanse importeur Bruce Qvale de boel overnam) een auto a la TVR Tuscan wilde heeft hij een geniaal dakontwerp. Staat iets boven budget, maar staat al lang te koop. Vast onderhandelingsruimte.
petroldrinker zegt
@tenaci is dat die niet Qvale die ook door tuned imports word aangeboden op de veilingen van vavato???
tenaci zegt
Geen idee. Weet alleen dat deze al tijden daar staat. Als ik het geld had…. Volgens mij zijn ze nu zo’n beetje op het dieptepunt dus moet je ze nu kopen.
Dutchdriftking zegt
De RS4 cabriolet is natuurlijk geniaal, maar een S5 cabriolet is waarschijnlijk een véél betere auto. Geen V8, maar wel het vermogen van een V8, en met de juiste uitlaat klinkt hij ook echt goed.
mark383 zegt
Ja ook een goede optie!
PunicaOase zegt
Zo’n Jaguar kijk ik altijd even na.. Prachtige auto. De anderen zijn best wel ‘fout’..
3246cm252kw zegt
Tijdloze auto’s inderdaad. Je ziet ze ook zelden…
Tonnie zegt
pro-tip: ga proefrijden met de kinderen. Niet alle kleine kiddo’s vinden een cabrio prettig. Voordat je €35k stukslaat en de helft van het gezin stapt liever in de bmw diesel.
camber24 zegt
Ik denk, zoals hierboven ook al een paar keer gezegd, dat dit allemaal een erg onrealistisch verhaal is. Een baby en een klein achterin? Op de tocht? En hoe ga je die kinderzitjes erin krijgen? En dan zelf nog wat fatsoenlijk zitten? Of je moet 1 meter 50 zijn ofzo, dan heb je dat probleem niet. Je zoekt een compromis wat er niet is. Koop dan gewoon een leuke tweezitter, voor jezelf. En laat die V8 varen. Kies gewoon een tof ding. Al deze opties zijn ruim ouder dan 10 jaar. Met een complexe motor, veel vermogen. Ga je compleet op leeglopen en het geeft je niet waar je naar op zoek bent.
Alfonso_Alfist zegt
True heb 4 jaar lang een 4 zits Cabrio gereden BMW 225d en de dagen dat ik met 4 personen heb gereden zijn op 2 handen te tellen. Je hebt bij +80km/u dermate veel toch dat je niet veel sneller wil. En op de strafbankjes achterin wil je niet langer dan een half uur zitten.
Grotere cabrio wil ook niet meteen zeggen meer ruimte.
Jurgen zegt
De lol van een cabrio heb ik nog nooit begrepen, zeker niet in het Nederlandse klimaat. Maar om dan ook nog kinderen op de achterbank te zetten lijkt me echt een straf voor ze.
rikv99 zegt
Ik zou van dit lijstje toch echt voor de Camaro gaan. Al is het alleen maar dat het de origineelste van het stelletje is.
3246cm252kw zegt
In een XK kan je sowieso niet achterin zitten. Leuk voor het idee maar dat wordt niks. Misschien een baby zonder kinderstoel ofzo…
B10V8 zegt
Ik ga mijn F12 uit 2014 ruilen voor een E-klasse.
Die heeft wel beenruimte achter. Ik ben 2 meter en in de Bimmer staat dan mijn stoel tegen de achterbank aan. Bij de Mercedes heb je zeker 15cm.
Ben wel erg tevreden over mijn 650ix, wat een power en geluid! Heeft iemand tip waar ik hem in consignatie kan zetten?