Een vierzits cabrio met 740 pk die voldoet aan alle uitstootnormen. Dat klinkt geweldig (zeker met de sportuitlaten)
In de categorie onopvallende alleskunners is daar de BMW M8. Het is in principe de enige auto die je ooit hoeft te kopen, mits je je niet al te veel hebt voortgeplant. Je hebt de prestaties, luxe en kwaliteit van een veel duurdere exoot, maar dat alles in een enigszins relatief onopvallende verpakking.
Deze M8 Cabriolet van Dähler zet die lijn voort. De basis is de BMW M8 Cabriolet die nu nog altijd in productie is (je kan ‘m nog configureren). Nu is dat standaard al geen stakker met een 600 pk sterke V8. Maar ja, tegenwoordig kun je met een paar eenvoudige (en betaalbare) modificaties dat vermogen ook uit de M850i halen.
Sterker nog, als je de fortuinlijke positie bevindt dat je een M850i Cabriolet hebt (goed voor elkaar!), dan kun je bij Dähler het prestatiepotentieel naar dat van een M8 tillen.
Vierzits cabrio met 740 pk is schoon
Maar nu hebben ze ook upgrades voor de BMW M8 Competition. Het begint met wat cheatcodes in de ECU. Dat zorgt al voor een stijging van 100 pk (voor een gewone M8) of 75 pk (voor een M8 Competition).
In beide gevallen heb je niet geheel ontoevallig precies 700 pk. Je kunt er nog een schepje bovenop doen met een sportluchtfilter, koolstofvezel luchtinlaat en een sportuitlaatsysteem. Dan stijgt het vermogen naar 740 pk. Het koppel bedraagt dan een diesel-esque 870 Nm.
Wat heel erg bijzonder is, is dat de upgrades bij Dähler voldoen aan de Euro 6d-uitstootnormen. De generieke supertuner om de hoek (die gewoon de volle turbodruk en inspuiting op de max zet) krijgt dát niet voor elkaar. Dan sta je dan met je ‘op maat gemaakte’ software voor 149,99 euro.
Er zijn ook een paar optische aanpassingen, maar die hoef je niet per se te bestellen. De CDC2-wielen zijn gesmeed en dus lekker licht en sterk. Alhoewel, ze zijn 9,5×21 voor en 10,5 achter. Dat zijn dus alsnog hele flinke jongens. Wel aardig zijn de voorspoilerlip, achterschort en opzetstukje voor de sideskirts.
Er is meer
Maar wacht, Klaus, er is meer! Ze zijn niet vergeten om de wegligging te verbeteren. Er zijn twee mogelijkheden. De eerste is de montage van verlagingsveren die de auto met zo’n 25 mm lager op de poten zetten. De andere optie is uiteraard een schroefset, deze kun je zelf instellen in hoogte en hardheid.
Qua interieur kun je alle kanten op. Bij Dähler bekleden ze de gehele auto voor je. Ook als je een gebruikte auto hebt, kunnen ze voor je een compleet nieuw interieur aanmeten. Wil je iets minder uitgeven aan interieur-upgrades, is er ook een setje premium vloermatten.
Oopelkadet zegt
Ach, die extra kosten. Je weet het duurste onderdeel aan een auto is: de vrouw. Beetje giechelen als je elkaar voor het eerst ziet, 2 of 3 leuke jaren en dan komt het gevreesde punt: ze wil kinders (insert eddie murphy huilface) (Bruce Willis Honda momentje datzehetvergetenwas van Pulp Fiction mag ook). dag auto, hallo kroost verplaats middel.
Ze zeggen de laatste tijd wel vaker: de beste BMW motoren zijn diesels. Ik dacht dat dit een diesel was. Doe nou gewoon slim en koop een G21 van de pre lci dus zonder mild hybride, 330d. Zet er een Bilstein of KW demper setje onder, hou de wielen op 18″(want grotere banden kosten duur), en ga desnoods langs Beun des Haas om de F30 tellers (veel mooier) op dat achterlijke Chinese tablet achter het G21 stuur (i di oot) en wees gelukkig met je vrouw en kinders. En bergweggetjes.
Wiwaldi zegt
Als zijnde kinderloos gaystel (met een Mustang Convertible als daily driver) kunnen wij alleen maar schaterlachen om de situatie die jij beschrijft. 🤣👍🏼 Alle dagen feest, en ik zal er altijd op blijven waken dat er nooit, maar dan ook nooit, een brave A-naar-B auto met meer dan 2 portieren en hoge instap komt.
cloverleaf zegt
Soms zou ik willen dat ik homoseksueel was, echter heeft dat niet zoveel met kinderen of autokeuzes te maken. Meer met hormonen! Kinderen passen prima achterin een 330i of Giulia Veloce. Van mijn zoontje moet ik een Lamborghini kopen. Voor hem en voor mij, want mama heeft een eigen auto en kan wel achter ons aanrijden
Joris24 zegt
Blij dat ik de afkorting genomen heb; we giechelen na jaren nog steeds naar elkaar alleen die kinderen hoeven niet (helaas wel meer mijn keus dan de hare). Daar is het leven toch te kort en te leuk voor. Zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen, en het geld heb ik er niet voor over. Genoeg leuke andere doelen daarvoor, bijv. twee hobbyauto’s, reizen, uitetentjes en een sjiek huis. Maar ieder zijn ding, moest wel lachen om @Wiwaldi :) Lekker man!
rollingstoned zegt
“Beetje giechelen als je elkaar voor het eerst ziet, 2 of 3 leuke jaren en dan komt het gevreesde punt: ze wil kinders”
You’re doing it wrong, dat is het punt waar je haar inruilt voor een nieuw exemplaar. ;-)