Wij begrijpen het wel.
Als een donderslag bij heldere hemel kwam de vierdeurs AMG GT ter wereld. Nee, wacht, dat was juist niet het geval. De Duitsers hadden in hun perscampagne namelijk zelfs eigen spyshots van de auto de wereld in geholpen. Onverwachts was de introductie dus bepaald niet.
Daarbij rees eveneens de vraag op of de bolide eigenlijk niet in het vaarwater van de CLS terecht zou komen. Mercedes beweerde aanvankelijk dat dit niet het geval zou zijn, aangezien de modellen verschillende aandrijflijnen hadden. Echter, met de introductie van de mildere AMG GT 43 konden we deze claim nogmaals in twijfel trekken. Deze uitvoering heeft immers, net als de CLS 53, een zes-in-lijnmotor. Merkwaardig.
Dat gezegd hebbende, de vierdeurs AMG GT heeft m.i. toch de betere vormen gekregen. Dit ondanks het feit dat de auto’s in zekere mate op elkaar lijken. Daarbij is de AMG GT 43 wel voorzien van een prijskaartje dat hem net in een andere categorie plaatst. Kost de CLS 53 een mille of 10 meer dan een ton, voor de goedkoopste vierdeurs AMG GT betaal je bijna 140.000 euro. De tijd zal uitwijzen welke auto meer in de smaak valt.
hanso zegt
Het zal vast aan mij liggen maar wat een verschrikkelijke auto, er klopt echt niets van. Ik ben een enorme Mercedes fanaat maar ze zijn de laatste jaren totaal de weg kwijt.
fejjie zegt
@hanso: Ik vind net het omgekeerde, ben een fan van hun designs van de laatste jaren. Met uitzondering van die rare amg gt varianten zoals deze en die electrische suv.
drdre1 zegt
@hanso: een nekkendraaier idd: iedereen probeert zichzelf af te wenden zodra er een voorbij rijdt…
hotze zegt
@drdre1: of klapt met z’n nek naar voren om over te geven…
elemento zegt
@hanso: ik heb het zelfde gedachte. Mensen om mij heen vinden het prachtig. Achterkant kijkt heeft het weg a7 ,panamera en zelfs cayenne turbo s uitlaten
leefvrij zegt
Die eerste foto van de achterkant. Zo hang je boven een Frans toilet als je moet poepen
hotze zegt
@leefvrij: inderdaad; dit moet toch gaan concurreren met de Panamera-de kakkende hond?
wildewesten zegt
Wanneer komt de GT 350 cdi?
berlinetta zegt
Mijn voorkeur gaat dan toch naar de CLS. Daar zit iets sierlijks in zoals de eerste CLS dat ook had en die lampen wennen wel. Dit is gewoon een bultrug op wielen.
rixxy330d zegt
Doe hem mij maar dan…. Ruil ik hem in voor een Clio RS en een Defender.
tvklarenbosch zegt
Die ‘schijtende hond’ daklijn doet het niet voor mij. Hebben alle zgn. vierdeurs coupé’s last van.
BrutaalAapje zegt
@tvklarenbosch: die opmerking was toendertijd bedoeld voor de Panamera. En dat is schijtende hond die ik weer wel op de oprit zou willen hebben….
tjongejongejonge zegt
-EDIT: Wordt jij niet moe van jezelf? Laatste waarschuwing, honnepon!
BrutaalAapje zegt
@tjongejongejonge: Hahaha… ben je nog steeds hier op Autoblog? Geinig man…
carmasterr zegt
@brutaalaapje:
Volgens mij was dat toch echt de Chrysler Crossfire.
al69 zegt
@tvklarenbosch: Behalve de Audi A5 Sportback en VW Arteon
marinepower zegt
@tvklarenbosch: bij een VW cc of een 3-serie grancoupe valt het wel mee toch?
krisp zegt
Zo vanaf de foto lijkt het net de nieuwe Proceed GT. Maar die laatste vind ik eigenlijk mooier, in ieder geval en profile.
willeme zegt
Ze doen het gewoon goed bij Mercedes. Gewoon heel redelijke techniek een bijzondere naam geven. Hadden de andere merken toch beter moeten doen.
Audi A7 1.8 TFSI = Audi Avus R18 Rosemeyer Ultra Sport-Quattro
BMW 640d = BMW M1 i18 CS McLaren Gordon Murray GT
Porsche Panamera Diesel zonder opties: Porsche 911 Spaceback LM RSR-RS
Tesla Model S = Tesla TGV-Nano DeLuxe Lighting Bolt
ofziets …
rob636 zegt
@willeme: maar dan ben jij de enige die de namen nog kan onthouden..
karhengst zegt
@willeme: Audi doet dat reeds op zijn eigen manier. De A7 instapper heet als 40 TFSI of zoiets.
Het getalletje x4 is dan zo ongeveer de echte performance in PK terwijl je het dubbele zou verwachten.
tttijn zegt
Mijn voorkeur naar de Rapide.
loserboi932 zegt
“een mille of tien meer dan een ton”
Fuck wat omslachtig geschreven zeg.
towi1989 zegt
@loserboi932: Deze artikels ogen haastig in elkaar geflanst. Beetje populistische woordkeuze toepassen, anders zijn ze hun doelgroep totaal kwijt.
barry355gtb zegt
@loserboi932: idd, wat voor figuur schrijft een review op deze wijze. Er heeft niet serieus een redaktie de review laten checken. Zonde want met wat minder haastige spoed krijgt zo’n review nog net even de beste tekst qua inhoud. Dat straalt beter af richting Mercedes.
fapfap zegt
Wat een lelijk ding, en dat zeg ik vaker bij Mercedessen.
pablo007 zegt
Achterkant hebben ze mooi gedaan , beetje jaren 70/80 look , hopelijk komt de chromen bumper terug en de motorkap ster en de enkel zwevend ruitenwisser .
carmasterr zegt
Blijft mooi. De vierdeurs sedan-versie van een coupe, heet Coupe. Maar die echte coupe, die noemen ze geen coupe. Duitsers maken toch geen grappen?
cpp1 zegt
Een afschuwelijk lelijke auto!
kempenaer zegt
Ben mercedes liefhebber.
Dit ziet er niet uit.
nomar zegt
Poepende hond iemand ?
petros zegt
Laten we een Mercedes maken met een achterkant zoals de Panamera en dashboard van de G klasse. Wtf
rhellema zegt
Dan mag BMW een setje nieren hebben waar heel de wereld over valt, Mercedes presteert het gewoon om een complete wagen er nog lelijker uit te laten zien!
sjaakienl zegt
@MrSkyline lepel hier dan ook de grill van dr BMW z4 in.