• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vier ton zware armoured Range Rover

Auteur: autoblogger, gepost 24 september 2006 om 10:26 – 10 Reacties

Range Rover armoured

De bepantserde Range Rover bestaat al een tijdje maar Pistonheads mocht er onlangs een stukje mee rijden. Met zo’n vier ton aan gewicht is dit de koning der zwaarlijvige SUV’s. Een Hummer lijkt zelfs een licht gebakje vergeleken met deze Range, en met gepantserd staal en extra veilig glas is de Chelsea Tractor waarschijnlijk ook een stuk veiliger.


Met een totaal nieuw vloerplan en eigen zuurstof-voorraad is de boodschappenwagen uitermate geschikt om Soccer Moms te verdedigen tegen granaten en gas-aanvallen. Toen aan de PR-man werd gevraagd wat de functie was van een aantal aftermarket knopjes, liet hij weten: “One’s for the ejector seat and the other’s for the side rockets.” Dat zegt genoeg…

De 4.4-liter V8 met 281pk is niet extreem sloom geworden door het extra gewicht, en met behulp van Prodrive is oa het chassis en de vering even grondig geoptimaliseerd. Hierdoor voelt de gas guzzler (10mpg) niet anders aan dan een gemiddelde 4×4.

De kosten voor deze SUV zijn in Engeland zo’n £165,000 (via motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, range-rover, SUV

Vorig bericht: « Schade door verkeersdrempel declareren bij gemeente!
Volgend bericht: Aston Martin is the coolest! »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk zegt

    24 september 2006 om 10:32

    ja er zal ook nog best eens een markt voor zijn….Midden en zuid amerika etc

    Login om te reageren
  2. Alfaxa zegt

    24 september 2006 om 10:40

    Als je een hekel hebt aan iemand die voor je rijd. Dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. :P

    Login om te reageren
  3. Cuore sportivo zegt

    24 september 2006 om 10:45

    side rockets willen lanceren en per ongeluk op de ejector seat duwen … “whiiiii”
    de nieuwe james bond film komt er al aan

    Login om te reageren
  4. route66 zegt

    24 september 2006 om 10:58

    niet normaal dat gewicht…gewoon groot rijbewijs voor nodig haha

    Login om te reageren
  5. Judas zegt

    24 september 2006 om 11:04

    Je zal er maar door doodgereden worden. Blijkt ‘ie toch niet zó veilig te zijn..

    Login om te reageren
  6. vertigo zegt

    24 september 2006 om 11:08

    281 pk ?? heb je daar nu echt een 4.4 V8 voor nodig ? Dat is maar een 70pk/ton, zou me verbazen als dit géén slome bak is. Ben wel benieuwd naar het koppel.

    Login om te reageren
  7. Mark zegt

    24 september 2006 om 16:10

    Haha inderdaad, een 350 motor van MB haalt ook zowat die power eruit. Maar goed, vast wat minder koppel. Tis ook een ex-BMW motor. Die voorruit is duidelijk gepantserd. Het zicht is een minder door die zwarte randen.

    Login om te reageren
  8. Y. zegt

    24 september 2006 om 17:25

    Dit misbaksel hoeft natuurljk helemaal niet veilig te zijn, zeker niet voor medeweggebruikers, maar ook niet voor de inzittenden. De kreukel- en verstevigingszones zijn berekend op een massa van een ton of twee. Als er bij een botsing dan ineens tweemaal zoveel massa gestopt en energie geabsorbeerd moet worden kon dat wel eens vies tegenvallen…

    splet!

    Login om te reageren
  9. Jack zegt

    27 september 2006 om 08:59

    Niet zo interessant doen Y…met een massa van 4 ton rij je óveral doorheen…ik durf die 5 sterren van Renault wel uit te proberen…maar dan ga ik wel in de Range en jij in die Franse frico

    Login om te reageren
  10. Jack zegt

    27 september 2006 om 09:01

    en de remschijven zijn voor de gene die opletten een stúk groter…zelfs groter da van de supercharged…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North