Waarschuwing: schokkende beelden! In de VS willen ze zeker weten dat auto’s die voor een slooppremie worden ingeleverd niet stiekem geëxporteerd kunnen worden naar een ander land om daar de lucht weer te gaan vervuilen. Daarom vereist de ‘Cash for Clunkers’-regeling dat dealers de motoren onklaar maken alvorens de auto’s weg te zetten. Dit is niet leuk om te zien…
In plaats van olie wordt er een sodiumsilicaatoplossing in het motorblok gegoten. Effectief, wanneer dit warm wordt, ontstaan er allemaal stukjes glas die de motor doen vastlopen en permanent onbruikbaar maken.
Dit zou allemaal nog niet zo erg zijn als het om waardeloze, roestige oude barrels ging, maar kijk nou eens even wat er daar allemaal wordt ingeruild voor een miezerig slooppremietje. Een fijne Oldsmobile Aurora van 1995 (Northstar V8, 250 pk), een Jeep Grand Cherokee die niet meer dan tien jaar oud kan zijn, zelfs een Volvo S80 van het vorige model zien we hier allemaal hun laatste adem uitblazen. Ik hou teveel van auto’s om de filmpjes af te kijken, dus vertellen jullie me maar hoe erg het is. (via theautoprophet)
Clixx zegt
Zonde !
outlaw zegt
WTF! En dan zeggen dat het crisis is!
arjanvdwiel zegt
Volgens mij wilde de volvo nog niet dood…
Esprit_de_Flandre zegt
Schandalig. Dat is echt niet beter voor het milieu dat zo’n deftige auto’s vernietigd worden. De Groene Zijde zou hier tegen moeten optreden!
Headhunterz zegt
dus zelfs auto’s slopen verbruikt veel CO2?! :?
dotternetta zegt
Ah shit, zulke beelden doen pijn!
Alwood zegt
neuh! waarom?! de horror, kent deze site dan helemaal geen censuur :( stelletje kapitalistische, sadistische, bureaucratische eikols daar in de US grr… die Volvo had nog zó veel kilometers mee gekund grrtvrrr.
jens&cars zegt
nee dit is echt goed voor het milieu!!!!!!!!!!!!!!!!!
lincoln zegt
toch wel bijzonder ..
dat overal waar een ambtenaar zich tegen aan bemoeit naar de klote gaat ..
Quinten zegt
Pure kapitaalvernietiging!
Hanico zegt
Dit is gewoon echt zonde. Ik heb geen worden voor.
mark zegt
In Amerika krijg je ook slooppremie als je er een nieuwe Dikke V8 voor terug koopt, ik denk dat die volvo dan nog steeds zuiniger en schoner is.
Bijvoorbeeld, je kan een Toyota Tundra 5.7 V8 kopen en daar slooppremie op je volvo mee krijgen.
iets klopt er niet…
pieter zegt
Ouch, die Volvo wil nog lang niet dood en blijft vechten. Het gebeurt wel erg lomp en milieuvervuilend daar allemaal door een motor op een openbare plek bewust in de soep te laten draaien.
kamasutrabeurs.blogspot.com zegt
Om met het vorige artikel te spreken:
“Und Warum?”
SjonnieKroket zegt
Zouden ze hier met alle VW’s en Audi’s moeten doen, dan was nederland meteen een heel stuk schonen geweest
Autogek zegt
@Mark: Alleen maar bij aankoop van auto’s die in Amerika geproduceert worden hebben recht op slooppremie. Daarnaast is er een maximaal verbruik waarbij je een slooppremie krijg.
http://www.groenopweg.nl/regelgevingnieuws/11644/Slooppremie-op-zn-Amerikaans
sacha zegt
Zie hier de uitwassen van onze consumptiemaatschappij. Dingen die nog prima zijn stuk maken enkel en alleen om diezelfde consumptiemaatschappij door te laten draaien.
GOD zegt
geef die auto’s dan aan arme mensen ofzo inplaats van dit domme gedoe.
Stephan zegt
Aww, het volvotje jankt het uit als een klein hondje =[. echt schandalig.
Marco zegt
Inderdaad, dit is zo wrang. Zeker die Volvo, een auto die in geen enkel opzicht het predikaat sloopauto kan verdienen lijkt me. Slopen en dan weer een andere zes of achtcilinder kopen.
robbie zegt
Die Volvo, DIE!
bmw-e30-7bh zegt
Zonde, maar hadden ze niet beter wat nuts & bolts in de motor kunnen gooien? Gaat sneller denk.
Jan zegt
wat een blauwe rook uit die oldsmobile, dat is dan ineens wel goed voor het milieu
tom zegt
zo’n jonge auto’s kapot maken is helamaal nie milieubewust, voor deze auto’s te maken is immers ook een gigantische hoeveelheid co2 vrijgekomen, zelf al is de volgende auto veel milieubewuster, deze heeft ook weer een gigantische hoeveelheid CO2 op de aarde geholpen. dus in totaal had die volvo beter nog een 200000 km gelopen
RenesisHP zegt
@sacha.
Uitgekrampeerd?
Respect voor de Volvo. Na 3 minuten afraggen kun je daar best nog wel een stukje mee rijden.
Die Amerikanen hielden het korter vol.
Timmie zegt
In plaats van deze wagens in derdewereldlanden te hergebruiken… Dit is verspilling van goed materiaal. Ze zouden deze mensen moeten ophangen en zélf aan gort moeten jagen. Bij de volvo staan ze er dan nog bij te lachen ook! Ik zou wel weten hoe ik die gasten moet aanpakken!
S3 zegt
GEK, die Amerikanen zijn allemaal gek!!!!!!!!
Hoe kan je nou zo’n volvo (die volgens mijn 20 keer minder mileuvervuilend is dan zo’n dikke Ford Super Duty met een 6.8L 3-Valve 10 cylinder engine die dan met die zelfde slooppremie gekocht kan worden) om zeep helpen!!!!!
Timmie zegt
Ik heb een idee voor de zwarte markt: stop er gewoon een nieuwe motor en filters in (de rest blijft onaangeroerd!) Dat zal ze lik op stuk geven!
w0o0dy zegt
Tja als je de wereld wil laten zien dat je een ontwikkeld land bent dab moet je niet met dit soort onzin aankomen. Wat is er mis met gemonteren en het chassis pletten? Lijkt me beter voor het milieu dan deze zinloze vernieling. Overigens is de 750miljoen dollar nu al (binnen een maand) op.
boostah zegt
tis dat een auto maken minder vervuilend is dan ermee rond te rijden, :s
Us zou beter als staat de wagen opkopen (en dus gewoon die slooppremie) om dan die wagens op een schip te zetten en te verkopen in china. Tis niet dat de US om het mileu geeft en dit boost hun economie zonder al te veel financieel gevolg :p
Gnermo zegt
Wat een ongelofelijke mongolen….
VSTMcLaren zegt
dit is net zo erg als mensen en dieren mishandeling. k*t amerikanen die daar wonen.
VSTMcLaren zegt
*filmpje niet gezien en ook van plan om het niet te zien*
AMG Powerrr zegt
dit is gewoon echt heel zonde van de auto’s :(
Rainier zegt
echt onbegrijpelijk!!!
Kan dit allemaal zomaar?
Als je tegenwoordig dier of mens iets aandoet heb je een proces aan je broek.
Zeker in een land als Amerika…
Je maakt mij niet wijs dat dit allemaal zomaar getollereerd wordt. Hier moeten toch ook wetten en regels voor zijn?
Er zijn zat mensen op deze aardkloot die graag auto zouden willen rijden maar hier de Financiele middelen niet voor hebben. Kunnen ze deze groep dan niet blijmaken ofzo?
Ik vind het in ieder geval schandalig! Zeker als je het ook nog is op deze manier aan de rest van de wereld gaat tonen…!
Bob zegt
Blijft apart volk die Amerikanen…
Rainier zegt
Apart volk…..?
Door dit soort leipe acties zitten we over een paar jaar met een nog grotere crisis!
RubenBaeten zegt
@alle anti-Amerika schreeuwerdjes: Niet om het een of ander hoor, maar in ons land (en de rest van Europa) hebben we ook slooppremies. Worden ook prima functionerende auto’s om zeep geholpen ipv naar derde wereldlanden gestuurd. Staat alleen toevallig niet op YouTube…
w0o0dy zegt
@RubenBaeten: ook bij ons is die regeling slecht voor het milieu (maar goed voor de autobedrijven) en toch…. bij ons wordt er fatsoenlijk met de spulen omgegaan (demonteren= goede onderdelen voor de resterende auto’s van dat type
The Honda Spirit zegt
maak er iemand uit missipi blij mee (zie topgear aflevering nr ??) !!! stelletje eikels daar in Amerika.
RubenBaeten zegt
@W0o0dy: Misschien worden van deze ‘disabled’ autootjes ook wel nog nuttige onderdelen afgeschroefd voordat ze de shredder in gaan. Het enige is, terwijl ze op die shredder staan te wachten kan niemand ze meer stiekem naar Mexico sturen.
Is er in Nederland geen manier waarop wordt gezorgd dat de auto’s niet voortijdig in Polen terecht komen?
Bob zegt
@Ruben Baeten
Hier een Volvo 440 uit 1991 welke wordt gerecycled, daar een S80 waar de olie zo op straat loopt. Inderdaad precies hetzelfde.
pieter zegt
Dit is nog veel erger:
http://online.wsj.com/public/article/SB120942873506551291.html?mod=blog
Maar als je erover nadenkt wel begrijpelijk.
RubenBaeten zegt
@Bob: De verhoudingen liggen anders, ja. Als je hier een S80 inlevert krijg je er ook heus wel een slooppremie voor terug, je zou alleen wel gek zijn met die schamele 750 euro die ze hier uitdelen.
JvT zegt
Kapitaalvernietiging pur sang, sjek die Volvo!
F355GTB zegt
Zo’n mooie vijf-in-lijn-diesel van Volvo… zonde…
Larrs zegt
Super zonde dat het zo moet. :(
En ook alles vanwege de Co2 uitstoot, onbegrijpelijk.
Gelukkig is het niet mijn auto.
Cantago zegt
Ik denk dat het beter is om de onderdelen te hergebruiken, en zo kan ik nog 100 andere dingen bedenken die beter zijn dan dit! Ik ga er geen eens aan beginnen, dit is te absurd voor woorden…
Bob zegt
@RubenBaeten
750euro is t/m 1989 toen was de S80 er toch nog niet?
@Wo0dy
Goede onderdelen halen ze er hier ook niet meer af, geen vraag meer na hoorde ik deze week bij een autodemontagebedrijf. Neemt niet weg dat vloeistoffen e.d. allemaal worden verwijderd.
Quivis zegt
Ongelooflijk…. wat mij betreft zouden die handellaren voor en door het gerecht bestraft moeten worden
KoguchiPower zegt
Stelletje *zelfcensuur*!!!
six-trey zegt
@SjonnieKroket
your my hero! respect! :D
er gebeurd eens iets in de VS en de wereld is teklein, ja als je een volvo verneukt kan je met de sloop premie een 6L V8 kopen, dat is goed voor de amerikaanse auto bedrijven, die sloop premie is er ook enkel om die een steun in de rug te geven.
RogerS zegt
Het toppunt van een doorgedraaide consumptiemaatschappij!
Genotsknots zegt
Je kan mij niet vertellen dat dit beter voor het milieu is!
vla zegt
Ik vind dat we hier als autoliefhebbers op moeten reageren. Maar hoe… De overheid heeft alle macht, niet het volk…
RenesisHP zegt
Zijn er nu nog mensen die durven te ontkennen dat een Volvo diesel niet als een nagelbak klinkt?
RenesisHP zegt
=> -niet.
pj zegt
Mooi voorbeeldje van de broken window fallacy: http://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_window
Deze maatregel is zo absurd dat enkel een socialist hem kan bedenken.
GTR zegt
Ik heb niets tegen de regeling maar denk ook niet dat nog helpt tegen de milieu. En zoals er ook word gezegd; ik hou te veel van auto’s om dit aan te zien! :(
Zo’n zonde!
SimonMc zegt
Gatver die Volvo…Net een varken dat het slachthuis wordt binnengebracht.
Echt zonde.
Sander zegt
@RenesisHP
Die Volvo S80 is een T6, geen diesel.
jan1666 zegt
ik ga het e-mail adres van de klachtenservice opzoeke die over dit soort beslissiongen gaat
hoor die volvo is janken! hij wil niet dood!!, na 2 minuten kon ik het niet meer aan..
als we allemaal e-mails sturen, helpt het niks, want ze zijn zo koppig als wat, maar als we het op een bepaalde manier uitspelen, hebben we een kans.
MENSEN! VERENIGT UZELF TEGEN DE AUTOMOORDEN!
RenesisHP zegt
@Sander.
Dat maakt het alleen maar erger. :P
Ary zegt
die s80 :O
ziet er hartstikke netjes uit, ook al ben ik anti-volvo !
echt zonde
jan1666 zegt
en nog iets..hebvben ze nog nooit van een trailer gehoord? of een andere motor erin plaatsen?
zijn hun nou zo dom of ben ik nou zo slim?
Robbert_W zegt
Oeii.. De Volvo S80 gaat mij aan het hart. Zo’n mooie wagen even om zeep helpen is barbaars!
tdj zegt
Boeiend, Ik zie 3 auto’s die nou niet bepaald automotive history hebben geschreven.
RenesisHP zegt
Zelfs tokkies hebben wel eens van recycling gehoord.
http://www.youtube.com/watch?v=rVodPFKN5jQ
Junkreader zegt
:cry: United Silly America!!! :roll:
Frissegast zegt
Pure horror ! Ik zou het niet over mijn hart krijgen…
jan1666 zegt
als iedereen getraumatiseerd is, kenne we ze aanklagen…
ik weet iig zeker dat ik doe volvo nooit vergeet..dat gegil..en dan…die lachende mongolen…het is gewoon niet eerlijk, altijd moeten de mooie dood en de slechte niet
mb zegt
Kut volk die amerikanen
RickB zegt
Is het niet gewoon goedkoper om er een nieuw motorblok in tehangen? (in die volvo gewoon een nieuw S60 motortje, bespaart je heel veel geld ;)
yanktank zegt
tja amiriekanen laten een auto maar drie jaar mee gaan
hier nemen we ook elke drie jaar een niewe maar hier is een bloeiende tweedehands markt.
terwijl in de USA de auto’s zo goekoop zijn dat ze elke kunnen kopen die ze willen. dus waarom een tweede hands
bozewolf zegt
Death to America.
*gaat bij de Taliban*
Wilco zegt
Aan de ene kant snap ik ze wel, aan de andere kant vind ik het wel erg krom. Voor een nieuwe auto gaan we voortijdig de oude auto’s die nog lang niet op zijn vernietigen. Niet echt goed voor t milieu. Een oude auto mag dan wel wat uitstoten, ik vind het wat doorslaan.
Wat ik wel snap is dat ze auto’s anders doorverkopen, en dat gebeurt in ons land ook. Dus dan moet je toch wat.
Wilco zegt
Een hele simpele methode om dit tegen te gaan. Geen enkele amerikaanse auto meer kopen, ik sluit me aan bij Woody dat ze niet bepaald ontwikkeld zijn als land. Europa is wat dat aangaat toch echt moderner en intelligenter.
Gnermo zegt
Het mooie van de Volvo is dat hij nog meer waard is dan de 4500 inruilwaarde. Zie comments op Youtube
lincoln zegt
o,ja .. bij ons “heet” dat sloop-premie ..
maar we bedoelen natuurlijk corrupte bende ..
want wij hebben teminste nog een banenenrepublieke haven (antwerpen) ..
waar ons afval ongecontrolleerd naar afrika verscheept kan worden ..
lang leve de corruptie ..
six-trey zegt
@Wilco
geen enkele amerikaanse auto meer kopen, ben blij dat niet iedereen denkt zo als jij, deze middag heb ik nog een nieuwe Cadillac verkocht :D achja hier voelen we ons groot als we een land met meer macht bashen, als je amerika zo veel haat ga bij de taliban zo als bozewolf ;)
pieter zegt
Deze zal een aantal trouwe lezers een goede dag geven:
http://www.youtube.com/watch?v=j3qXvDDhUpE
lincoln zegt
@Wilco .. welke cijfers had jij voor “economie” en “logica” ..
maakt niet uit hoor .. bij de overheid hebben ze vast wel een baantje voor je ..
mb zegt
Loopt nog als een zonnetje die bmw
Tombnolz zegt
Niet te vatten, die achterlijkheid ginder. Alsof ze de redders van de planeet zijn door ervoor te zorgen dat een perfecte Volvo van max 8 jaar oud nergens meer kan vervuilen, terwijl ze wel tolereren dat er mensen hun boodschappen doen in pick-ups, aangedreven door knoerten van V8’en…
yanktank zegt
”dat ze niet bepaald ontwikkeld zijn als land. Europa is wat dat aangaat toch echt moderner en intelligenter”.
@wilco hoe wil je dan verklaren dat 8 van de 10 beste universiteiten ter wereld in Amerika staan
lincoln zegt
@Tombnolz ..
misschien zou je een definitie aan het woord “sloop-premie” kunnen geven ..
heel misschien vat je het dan wel ..
Autogek zegt
Wie zegt dat deze auto’s niet al 400.000km op de teller hadden? En daarnaast kan je van de Volvoslooppremie geen V8 kopen. Het verbruik moet minimaal 1 op 10 of minder zijn bij de nieuwe auto waar je slooppremie op krijgt.
En de slooppremie in de USA is een klein beetje gericht misschien op het milieu. Maar hoofdzakelijk gericht om de Amerikaanse autoindustrie draaiende te houden. Anders hadden alle automerken de subsidie gekregen en niet alleen bij aankoop van Amerikanse auto’s.
Coen zegt
Deze nieuwe ‘stimulans’ is echt te kansloos voor woorden, lijkt leuk te klinken voor de non-economen maar als je er langer dan 10 seconde over na denkt snap je wel dat het averechts gaat werken. In tijden van recessie blijkt maar weer hoe onlogisch de overheid ECHT handelt.
Toelichting:
http://www.youtube.com/watch?v=Njg8GY_IRuw
RenesisHP zegt
@Autogek.
Die Volvo is dan nog wel erg goed na 400.000 km. Die kon er nog 400.000 extra mee.
lincoln zegt
@Autogek ..
hallo .. de boel ontnuchteren en in een juist perspectief zetten is zeer ongezond voor de onderbuikerige USA bashers ..
enne .. is op een bootje ronddobberen in de amsterdamse grachten niet veel gezelliger ??
of is de gezelligheid daar ook al weggenomen door de lokale overheid ..
Autogek zegt
Natuurlijk!!!!!!!
Autogek zegt
De Natuurlijk was voor RenesisHP.
#Lennard zegt
Ja dit is een stuk beter voor het milieu :)
lincoln zegt
@RenesisHP ..
hoe heet dat apenland ook alweer ..
dat land met wel een sloop-premie maar zonder auto industrie ..
dat land waar binnen 1 jaar tijd 300.000 goed werkende televisies werden weggeflikkerd omdat er ineens LCD op de markt kwam ..
help effe ..
RenesisHP zegt
@lincoln.
Nederland valt toch af.
Hoewel niet noemenswaardig kennen we hier wel degelijk een auto industrie.
Over die TV’s ben ik het helemaal eens. Hoewel dit met de consument te maken heeft.
SjonnieKroket zegt
@ RenesisHP
De industrie van NL is ook zeer treurig, waarom? Nederland is te duur!
Je hebt hier alleen Nedcar die staan op de rand van de afgrond. En Spyker maar dat zijn geen auto’s dat zijn kruiwagens met 4 wielen
RenesisHP zegt
@lincoln.
Mijn buren zijn gisteren verhuisd.
Die gooide de complete imboedel op straat. Splinternieuwe spullen voor het oprapen.
1 troost. Binnen 1 dag hebben vele mensen de term hergebruik uitgevonden.
lincoln zegt
@RenesisHP ..
allemaal prima .. maar met een sloop-premie verkoopt de eigenaar de auto aan de overheid .. die em dan belooft te slopen .. en dat mag ..
want dat is de huidige eigenaar en die mag met zijn spullen doen wat ie wil ..
in corrupte landen (alle europeese) verdwijnen die auto,s in het illegale circuit ..
zodat ze in afrika verder kunnen “vervuilen” ..
dat de betreffende Volvo nog makkelijk 4 ton had kunnen draaien is absoluut waar .. dat het zonde is dat ie naar de klote geholpen wordt ook ..
maar tis andermans bezit .. al gaan ze er in schijten ..
RenesisHP zegt
@lincoln.
True. Zal ik zeker niet ontkennen. Gebeurt op zeer grote schaal.
Je snapt toch zeker wel dat ik gewoon een reden zocht om @autogek te zieken?
Autogek zegt
Hij is zo grappig!!!
RenesisHP zegt
Wow shit. Geenstijl kijkt mee.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/08/amerikaanse_economie_in_actie.html
RenesisHP zegt
@Autogek.
Liever grappig dan deprimerend. ;)
de sjonnies zegt
Het is jaren geleden dat ik me nog verbaasde over dit soort dingen, voor de ‘Only in America’ fanaten :
Je zult net als mijn buurman 4 jaar geleden een batterij nieuwe touringcars gekocht hebben, die minstens 10 jaar mee moeten om centjes te verdienen en er komt nu weer de Euro 3908194 voor Diesels uit in Europa en je mag dus niet meer met je 4 jaar oude touringcar vol ruitenlikkers het centrum van bv Wiesbaden meer in …. Dream on jongens !
timberleek zegt
hoe bedoel je nutteloos.
er zijn zat mensen in amerika en andere landen die (figuurlijk gezien) een moord zouden doen om in een dergelijke auto te kunnen rijden. die kunnen dat soort dingen niet eens betalen.
buiten dat zullen het wel auto’s zijn met kilometers maar er is nog niks mis mee. gooi er een keer stevig onderhoud tegenaan en het zijn supersolide auto’s voor de minderbedeelden of ontwikkelingslanden.
en al zou je ze niet eens als volledige auto hergebruiken. demonteer ze en gebruik ze als 2e hands spare parts. (ook voor degene die geen geld hebben voor nieuwe spares)
op deze manier kun je het hele blok zowiezo weggooien.
en alle olie loopt gewoon over straat etc. inderdaad en stevig milieuplan.
lincoln zegt
@timberleek ..
ga nu naar Amerika en koop alle auto,s voor 1 dollar meer dan de sloop-premie .. maak jezelf “nuttig” ..
help de mensen die in staat zijn om “figuurlijk” een moord te plegen ..
timberleek zegt
@lincoln
like ik daar geld voor heb.
en is het mijn taak om amerika’s problemen op te lossen. ik zeg alleen dat ik het onzin vind dat ze dergelijke auto’s slopen als er heel veel mensen mee geholpen kunnen worden.
zoals iemand boven mij zei (ik weet niet meer wie). stuur ze naar new orleans etc toe. daar zijn zat mensen die niks meer hebben.
Dev zegt
Echt achterlijk dit. Hier moet snel iets aan gedaan worden want dit is én weggegooid geld, en nog veel schadelijker voor het milieu.
Rick dos zegt
Even een correctie op de kop van deze topic. Het is niet: “Zo maak je sloopauto’s onklaar.” Maar: “Zo maken Amerikanen sloopauto’s onklaar.”
Dit is gewoon hun cultuur. Het moet allemaal snel en het moet ze bijna geen tot geen energie kosten. Ik bedoel, fastfood restaurants, drive in ATM’s, drive up postbussen, etc. etc. Allemaal voorbeelden van een maatschappij die te lui is z’n eigen kont af te vegen.
Zo ook dit dus. Er wordt immers aangegeven dat de motoren onklaar gemaakt moeten worden zodat het niet doorverkocht kan worden. Bij een Amerikaan komt het niet in ‘m op om het demonteren. Veel te veel werk…
lincoln zegt
@timberleek ..
o.k. .. jij begrijpt het woord SLOOP premie niet helemaal .. of helemaal niet ..
als jij JOUW auto aan barrels rijdt of sloopt is dat toch jouw zorg ..
daar bemoeit Obama zich toch ook niet mee ..
RenesisHP zegt
@Rick dos.
“Allemaal voorbeelden van een maatschappij die te lui is z’n eigen kont af te vegen.”
Ik dacht dat een bidet een Franse uitvinding was. ;)
lincoln zegt
sloop is sloop ..
dus GEEN onderdelen onderhands verkopen of afstoten ..
gewoon de hoogovens in ..
dat is niet zieluuuuug ..
da,s gewoon de deal die je afsluit met een slooppremie ..
Rick dos zegt
@RenesisHP
Zou kunnen. Maar dat heeft niets met luiheid te maken maar eerder met hygiëne. Andere discussie. ;)
lincoln zegt
als ze te lui waren om hun kont af te vegen zouden ze die auto,s hooguit “registreren” .. om er daarna nix meer mee te doen ..
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Haha. :lol:
En toch stinken die vrouwen vaak een beetje. Vreemde zaak. :roll: :P
Rick dos zegt
@lincoln
Nee, want het moet “onklaar”gemaakt worden, remember?
@RenesisHP
Dat komt niet van hun reet vandaan maar van hun oksels. Stinkende uienvreters. ;)
Rick dos zegt
En als jullie me nu willen excuseren ga ik in deze bananenrepubliek even van de zon genieten. Graadje of 40-42 in Las Vegas.
Als je wilt luieren in je vakantie dan ga je naar het land toe waar de term “lui” is uitgevonden natuurlijk, hè? Maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel…
w0o0dy zegt
Het hoeft niet zo veel werk te zijn om auto’s onklaar te maken zonder dat je alles in de shredder gooit of zoals in het filmpje de motor in de soep laat lopen. Ze desnoods een cutter of zaag in het blok…. doet ie het ook echt niet meer maar heb je wel veel goede onderdelen die je er uit kunt halen en waarmee andere voertuigen mobiel gehouden kunnen worden. Haal wat dure onderdelen die vaak stuk gaan en dus regelmatig vervangen moeten worden eraf en rij er desnoods met een bulldozer overheen…. dit is gewoon legitiem vandalisme en zoals gezegd… je lost er het probleem van fraude niet mee op… met een donor motor rijden deze zo weer rond (als het voor iemand interessant genoeg is).
Iedere sloopregeling is overigens slecht voor het milieu want het kost ons meer co2 uitstoot om die dingen te maken dan dat ze uitstoten in een jaar of 5 gebruik….
En nog iets… een beetje dieselmotor (europese sloop want in de VS heb je die nauwelijks) is uitstekend geschikt als generator… of voor het aandrijven van een waterpomp. Er zijn vast wel wat mensen die nu dood gaan vd dorst of doodgaan van het drinken van vervuild oppervlaktewater die er blij mee zouden zijn….
GU zegt
Ja ga er vooral met je kop boven hangen nadat dat ding net een liter gloeiend hete olie uitspuwd, dwaas..
lincoln zegt
@Rick dos ..
en geniet vooral even van de service die alleen “luie” dienstverleners kunnen verlenen ..
blijft bizar dat Las Vegas .. in 50 jaar tijd effe een complete stad uit de woestijn trekken .. en dat door uitsluitend “luie” mensen ..
ben benieuwd wat voor een woord je hebt voor mensen die in de Sahara wonen ..
Toyota Driver zegt
Wow , jammer van de Volvo.
Het ding hield het wel lang vol , veel langer dan de shitroën
in dit filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=p0NKGIU3Vsg&feature=related
Didixtr zegt
Als ze nu gewoon de distributie riem doorknippen of de ketting breken en starten is dat op 1 min geflikt. Die rook is dan wel goed ofzo ???
Hopeloze knoeiers die gasten !!
Rick dos zegt
@lincoln
Mexicanen zijn geen luie mensen.
Rick dos zegt
O, en aziaten ook niet. Amerikanen zijn dan weer de managers over hun en managers zijn in de regel lui. Zie je, cirkeltje weer rond.
Toyota Driver zegt
Vreemde sloopregeling hier in België tegenover in de US
De auto die hier in aanmerking wil komen voor de sloopregeling moet compleet zijn en “nog rijden” Kan ket nog duidelijker dan dat dit systeem zo corrupt is als maar kan ;-)
Rick dos zegt
Weet je wat nog het ergste is? Ik doe net mijn gordijnen open met een afstandbediening!
O nee, dat is niet erg. Dat is lekker lui als in luieren…
Toyota Driver zegt
@Didixtr.
Als men de distributieriem doorknipt kan de motor weer lopen met enkele nieuwe kleppen, nokkenas.
Door toevoeging van het produkt van de amerikanen loopt de hele motor vast doordat het sulfaat smelt en na het afkoelen in glas verandert.
Wil je daar dan nog een goede motor van maken zal je veel werk hebben
lincoln zegt
@Rick dos .. 40/42 graden !! speltip 23 ..
nooit gokken in combinatie met een zonnesteek ..
(uiteraard wel erorm veel plezier tijdens je vakantie) ..
Rick dos zegt
@lincoln
Thx. ;)
ErwinLagcher zegt
Waarschijnlijk hopen ze dat de gemiddelde Amerikaan weer een auto van eigen bodem koopt zodat de economie weer aan trekt???
lincoln zegt
@Rick dos ..
welke auto heb je gehuurd ??
en als het een Volvo was heb ik slecht nieuws voor je ..
of ?? heb je toevaligerwijs 4500 dollar te besteden in Vegas ..
edgar zegt
Gudverdumme stel kanka amerikanen als we nou eens lekker accuzuur in jullie keelpijp zouden gieten hè zou je dat leuk vinden!! sjeezzus
en nog wat: maak dan oude auto’s slooprijp en niet van die moderne die nog best gebruikt kunnen worden tyfuslijers!
Toyota Driver zegt
Als de rook om je hoofd is verdwenen ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
mardec zegt
Wat een idioten xD deze auto’s zijn toch nog meer waard dan een stomme slooppremie. Die S80 is toch geen vervuilende auto xD
GOD DAMMIT XD stomme Amerikanen.
Rob USA zegt
Onze melkplas/boterberg/en groente en fruit wat vernietigd word als het niet genoeg opbrengt.. dat is heeel slim en dat vinden de mensjes in Afrika ook heeeel fijn ..ik denk dat ze liever te vreten hebben dan een dikke V8 maar dat is de mening van een USA(car)lover !!
@Rick Dos: Gelukkig vegen ze ook hun kont af met die Nederlanders die zich negatief uitlaten over het mooiste/leukste/fijnste meest autogekke land ter wereld!
Wel altijd USA bashen en dan met je ass er een paar weken gaan zitten…hahaha laat me niet lachen LOSERrrrr. Ga jij lekker voortaan in Duitsland vakantie vieren in Fantasialand
ofzo en laat het echte werk aan USA lovers over!
mardec zegt
Lol kijk wat die auto’s nog even uitstoten.. ja dat is dan voor een beter milieu dat we het doen :p
Ik hou van Amerika, het enige minpunt is dat het vol hypocrieten zit.
lincoln zegt
kijk eens aan ..
nog twee klanten waar het woord “sloop-premie” te moeilijk voor is ..
die domme rednecks schrijven verdomd goed nederlands ..
(voor rednecks dan) ..
Rob USA zegt
P.S. USA still rules the world, zelfs na al die negatieve reacties hier op AB!
Ze moeten ook meer plaats maken op de wegen voor al het nieuwe heerlijke autospul..bel Mr Norm en je weet welke ik bedoel ! :)
mardec zegt
@ Lincoln
Grote woorden voor iemand die zijn zinnen niet begint met een hoofdletter en een dubbele punt op het einde van iedere zin zet.
mardec zegt
Oh Ja, mogen die Amerikanen een F-150 kopen met een slooppremie?
f1l1p zegt
GRUWEL !!!
:shock::shock::shock:
lincoln zegt
woorden zijn per definitie nooit groot .. zijn gewoon letter combinaties ..
wel zijn ze voor sommigen moeilijk te ontleden ..
zoals “sloop-premie” ..
VolvoXCseries zegt
May the Volvo rest in peace!
Best zonde om nog goede auto’s te slopen, van een verroeste of afgereden wagen kan ik het nog enigszins begrijpen, maar de wagens die gesloopt worden zijn vaak nog in redelijk tot goede staat zoals de Volvo S80.
Rob USA zegt
@Rick Dos:In NL noemde ze jou vroeger een Nederlandse Spoorwegen Bjer of profiteur.
Op dit moment zit je zeker bij het all you can eat buffet en daarna kwijlen bij al die dikke vrouwen aan die stripperspalen! Hahaha ..wat laten sommige USA bashers zich kennen ! Hahaha Let op de kilo’s, stel je voor dat ze je op het vliegtuig terug voor Amerikaan aanzien. Hahahaha LOSERrr
SimonMc zegt
@mardec: een “dubbele punt” = :
.. = 2 puntjes of dubbel punt.
Rick dos zegt
@lincoln
We hebben twee Mustangs. Gewoon om eens te kijken waar die RobUSA nou zou hysterisch van wordt. Kan niet anders zeggen dan dat ie uit z’n nek lult.
@RobUSA
Als ik jou was zou ik maar blij zijn met mij. Door lui zoals ik draait de Amerikaanse economie tenminste. Ik doe hier gewoon aan goede doelen dus. Net zoals ik geld aan andere derde wereld landen geef.
En wat doe jij? Jij staat op een afstandje je droogt te geilen op een vervormd beeld van een land.
Dus wie is hier nou de LOSERRRR?
Tommy zegt
Hahaha stelletje domme Amerikanen, het vernietigen van goed materieel is ten alle tijden verspilling! Maar dat hebben ze daar zeker niet door, losers!!
lincoln zegt
@Rick dos ..
geen cabrio hoop ik voor je ..
want voor dat je het weet zit je “mullet” in de war ..
en kom je thuis met/als een redneck ..
jan1666 zegt
hoppatee! klachtbrief 1 de deur uit.
Rick dos zegt
@lincoln
De vrouw heeft de cabrio. Echte mannen rijden natuurlijk geen cabrio. Maar goed, desondanks mocht ik toch een coupé meenemen van het verhuurvrouwtje.
saker_gt zegt
rip, zonde.
dit noem ik nou marteling.
Je gaat toch ook niet een een varken laten doodbloeden.
en die volvo was echt zielig je merkte aan dat autotje dat die nog lang niet weg wou uit deze wereld laat je bijna een traantje voor pikke
laten we een nieuwe partij oprichten partij voor de auto’s
Rob USA zegt
@Rick Dos: Jammer dat je een V6 hebt,die valt idd tegen qua prestaties maar het uiterlijk doet je dus toch wel wat anders had je hem niet gehuurd of deed je het echt om mij te plezieren?
Aan de derde wereld geef ik idd niet omdat het grootste deel achter de strijkstok blijft hangen en/of de directeur van de organisatie heeft 3x Balkenende en/of Mugabe e.d. besteld er een vliegtuig whisky van en laat zijn volk creperen!
“En wat doe jij? Jij staat op een afstandje je droogt te geilen op een vervormd beeld van een land.” : Ik heb daar een auto gekocht op vakantie en in februari weer één ..Camaro van maar $39000, kost jouw hotel meer dan in Vegas? In die 2 x per jaar doneer ik genoeg geld om een Afrikaans land de zomer door te helpen !
Maar iig ga ik naar een land waar ik het fijn vind en praat er dan dus niet negatief over op elk moment dat het kan!
” vervormd beeld” :pssst Die dikkedames van die stripclubs zijn echt niet zo dik als jij altijd denkt/zegt!
Rob USA zegt
P.S. Voor een echte Mustang V8 moet je bij Dream Car Rentals (what’s in a name als je het over de Mustang V8 hebt) tegenover hotel Stardust zijn en niet bij een verhuurvrouwtje van Hertz e.d. dan krijg je idd “maar” een V6je!
Zou je dat nog lukken (na al je donaties aan Afrikaanse dictatoren) doe er dan een Bama chiptuning/Saleen Underdrive pulleys/Airiad open luchtfilter en Flowmaster dempers op en dan pas voel je de power die ik elke dag kan voelen ! :)
Rob USA zegt
P.S.2: Anders neem je gewoon een Viper SRT 10 cabrio die ik een paar jaar geleden heb gehuurd! Als je minder doneert dan heb je nog wat voor jezelf! :)
JPM zegt
Ik snap die USA lovers hier niet. Waarom als alles daar zo ontzettend fantastisch is wonen jullie er niet? Ik heb 3 jaar in NY gewoond en ik heb een prachtige tijd gehad. Echter de kwaliteit van het leven in de VS is dramatisch echt op het niveau van Tsjechie en dan maak ik geen grapje. Ik heb ook 9 maanden in Toronto gewoond en ik kan zeggen dat het daar een stuk aangenamer is. Kleiner, veiliger en ingetogener.
Voor al die I-Love-USA lui ga er in godsnaam heen en je komt met gierende banden terug.
w0o0dy zegt
JPM: ik ben het voor de verandering eens met je eens… Toronto is US maar dan nicer… alleen Montreal beviel me nog meer…. US en Europa allemaal in één stad. Daar zou ik wel willen wonen (nou ja net buiten Montreal dan).
six-trey zegt
@JPM
Ik zal er gaan wonen als ik 60 jaar ofzo ben, ik wil er nu niet wonen om dat ik er mijn kinderen niet wil in opvoeden, en het is gewoon de vele wetten en preutsheid die mij daar niet aanstaan, de kwaliteit van leven vind ik er persoonlijk goed mee vallen,
de grootste reden waarom ik een USA lover ben zijn hun auto’s, cutluur, kledei, muziek, en je mag ook de natuur en steden met mooie gebouwen niet vergeten
JPM zegt
@ W0o0dy
Ongelooflijk! Je hebt helemaal gelijk Montreal is ontzettend Europees en wat mij betreft de mooiste stad van Noord-Amerika.
@ sex-trey
Ieder zijn ding maar geloof me de kwaliteit van het leven daar is voor 100 miljoen mensen in de VS van een vrij laag niveau.
jan1666 zegt
snik snik..ik huil met je mee volvo..moge je veel automartelaars platrijden, met de amerikaanse regering voorop!
DIEEEEE KILLERS! DIE!
lincoln zegt
denk dat als er een filmpje van een slachthuis wordt getoont ..
jullie massaal zelfmoord plegen ..
(jullie herder Balkie zal jullie daar voor behoeden hoor) ..
wat een gejank en treurnis om een ouwe Volvo zeg ..
hoop/denk/geloof niet dat jullie ooit in de “grote mensen wereld” zullen geraken ..
Midasracer zegt
Wat ik pas echt gruwlijk vind, is dat in Duitsland en Engeland mooie klassiekers zijn ingeleverd voor een slooppremie. Mondiaal wordt er flink aan kapitaalvernietiging gedaan om een overproducerende autoindustrie draaiende te houden. Een schande voor de mensheid. Verspilling van energiebronnen om mensen over te halen geestloze stalen bakken met een plastic interieur aan te schaffen. De uitwassen van het kapitalisme.
lincoln zegt
@Midasracer ..
noem eens 1 van die “mooie” klassiekers dan ..
en waarom die minder waard was dan de slooppremie ..
en waarom jij em dan niet gekocht hebt ..
maw .. vertel eens waarom dit geen broodje aap verhaal is ..
j zegt
Deze regelingen zijn dus puur een impuls voor de auto industrie echt gestoord om goede auto’s op te blazen en zeker extra belastend voor het milieu
Jelle zegt
Dit gaat toch nergens over. Geld geven om een goede auto naar de hel te laten gaan zodat er een nieuwe goede auto voor terug moet worden gekocht. Dat kan gewoon niet kloppen.
jan1666 zegt
boycot amerika!!!
ik HAD vakantieplannen maar nu echt niet meer…..ze kunnen er niet allemaal wat aan doen..maar ze helpen niet het te stoppen.
boycot boycot boycot!
lincoln zegt
@jan1666 .. wat wil je precies boycotten ??
Quivis zegt
Straks hebben de meeste mensen hun oude auto niet meer… en zullen er nog veel meer autoproducenten failliet gaan…
Netzoals de vergrijzing die je ook niet tegen gaat door meer kinderen te maken. Deze worden ook oud en dan heb je hetzelfde probleem nog erger!
lincoln zegt
@Jelle ..
tja .. kapitaal vernietiging he ..
aan welke overheid betaal jij eigenlijk belasting ??
jan1666 zegt
@lincoln
alles!
zoals hun met autos omgaan…
zie het zo:
ze vermoorden langzaam een ‘familielid’ van je
het klinkt gek, maar zo voelt het wel.
vind je het niet erg dat er een koe is doodgegaan voor dat witte leer in die volvo? wat nu de shredder ingaat
je maakt toch geen koe dood om het vrolijk de shredder in te doen, das mishandeling, maar zo mag het ineens wel
en zo milleuzuinog is het niet, want (hierboven erges genoemd) kan een auto 5 jaar rijden en evenveel c02 uitstoten als het maken van 1 nieuwe
en…een volvo is zuiniger als bijvoorbeeld een F-150, daarbij heb ik een site gevonden, die autos aan de armen geeft die door natuurgrweld getorffen zijn, HELP JE KIEZERS IPV FORD!
en nog iets..al die olie uit de volvo..ze zijn te lui om t op te ruime hoor.. nog slechter voor millieu..bodemvervuiling..
nee..ik boycot alles van amerikaanse komaf totdat obama met zijn vernietig de wereld, op een debiele manier-team weg is..
BTW die volvo(jaaa volvooo!!) is niet dood..ze hebben m afgezet omdat i olie spoot… LEVE DE VOLVO!
lincoln zegt
@Jan1666 .. wat wil je dan precies boycotten .. internet bijvoorbeeld ??
jan1666 zegt
alles waar wij zonder kunnen, zonder dat onze economie instort, bijvoorbeeld hun autos (genoeg andree merken), hun bier (We hebben immers zelf betere, die hun daar drinke), hun fastfoodtroep (kleine kans..jeugd wil het houde dus…)
maar vooral..OBAMA ZELF!
net zoals amerika bij Castro deed! hun wat hergebruik aan leren zijn ze te lui voor (of te dom) en enige moeite doen is er ook niet bij..dus waarom zouden wij wel moeite doen om hun teeringzooi te importeren? de kwaliteit is minder(afwerking autos), het is duur (door de import) en niet te vergeten…het komt uit het land der luien waar 52% te dik is en niemand het wat uitmaakt of de wereld nou kapotgaat of niet!
ik ben geen eco freak..maar wel een auto liefhebber, en ik weet zeker dat ik een nachtmerrie ga krijgen over die krijsende volvo..of een droom dat die niet dood is en iedereen platrijdt (fantasie..)
RenesisHP zegt
Zeker te veel Christine gekeken. :roll: :P
lincoln zegt
@jan1666 ..
ik weet niet of je wel eens buiten bent geweest of uit het raam hebt gekeken ..
er zijn niet echt veel amerikaanse producten hier hoor ..
obama,s zijn er in ieder geval wel genoeg in nederland ..
dus veel plezier met platrijden dan .. mazzel ..
jan1666 zegt
@lincoln
dat er niet veel is, betekent neit dat er niks is!
kroymans is falliet, dus de amerikaanse import is deels weg (YES YES YES!) als nou niemand meer een amerikaan koopt (ik hou het bij de gedachte…) dan importeren ze niet meer, en zijn we van de rotzooi af..
en ja er zijn helaas veel obama’s in NL maar zeg nou zelf, als je een autoliefhebber bent, en je hoort die volvo zo krijsen, dan gaat dat geluid door merg en been. maakt het je niks uit, dan kan je ook een autoliefhebber zijn, maar dan niet 1 zoals ik, 1 die van autos houdt die rijden en niet het graf in gejaagd worden met zn alle..
elke seconde wordt een auto vermoord, ELKE SECONDE.
six-trey zegt
@jan1666
hate to say this maar ik verkoop amerikaanse auto’s en zaken gaan goed/ heel goed, ik heb 0% last van de crisis integendeel ik heb in de eerste 6 maanden dit jaar meer verkocht dan in gans 2008.
En waar ga je dan naar kijken? 80% van alle goede programma’s films zijn amerikaans, mag ik ook eens vragen welk besturings systeem je hebt op je computer? het amerikaanse Microsoft, of het amerikaanse Mac?
Naar wat voor muziek luister je? want Hiphop, Rock, Elektro ze zijn allemaal ondstaan in de VS. Draag je ook niets van Nike kledij ofzo? en als je echt een haat hebt aan amerika moet je ook geen amerikaanse uitvindingen gebruiken he, smijt je computer dan maar weg, smijt je airco, startmotor en GPS uit je auto. Maak zelfs geen gebruik meer van gloei lampen enz
lincoln zegt
@jan1666 ..
iedereen mag doen met zijn bezit wat ie zelf wil ..
zo ook de Amerikaanse overheid ..
dat noemen ze “democratie” ..
een verschijnsel dat in nederland niet voorkomt ..
jan1666 zegt
1. ik gebruik spaarlampen van philips
2. ik luister meestal nederlandse muziek
3. ik ben te jong voor een auto
4. goed voor je dat je meer verkoopt
5. ik heb geen airco, nutteloos..
6. gps? je hebt landkaarten
7. nike is niet mijn merk..is meer voor kinderen die denken dat ze stoer zijn als er air max op staat..
8. ik gebruik sinds kort een besturingssysteem van een vriend van me, ja, je hebt XP nodig om het te installeren, maar daarna loopt i volledig op dat systeem.
9. films kijk ik redelijk weing, maar ja, het meeste is USA omdat je daar wel miljoene verdient in de showbizz
enne..verdient dat nou goed? sales(wo)man?
krijg je nou per verkochte een extra bonus of..?
ik wil later nml manager van verkoop worde..in autohandel, 2 passies in 1 beroep: auto’s en geld. (wat wil een hollander nog meer..een plakje kaas mischien…)
jan1666 zegt
@lincoln, dat is waar
MAAR…dit voorstel is erdoor gekomen omdat het goed voor het milieu zou zijn, wat het allesbehalve is!
vla zegt
@ six-trey
Keep it factual brother. ;) De computer is uitgevonden door de Duitser Konrad Zuse, hoewel er veel over en weer geclaimd wordt, en airconditioning is ofwel door de Romeinen ofwel door de Britten uitgevonden, afhangende van wat je verstaat onder airco. Verder klopt je rijtje uitvindingen. ;) Oh en omdat jij goed verkoopt, wil dat niet zeggen dat het merk dat je vertegenwoordigt, goed verkoopt.
@ jan1666
Niet zo antropomorfisch, een auto kan niet krijsen. ;) Ook vind ik dat je nogal ver gaat in je opstand voor de auto: filmauto’s worden aan de lopende band vernietigd, zelfs een Miura ging ooit het ravijn in. Zolang er geld bestaat, heeft nagenoeg alles zijn prijs, auto’s beschermen kan je nooit. Desalniettemin blijven er gegarandeerd auto’s over van dit decennium, er zijn gewoon te veel auto’s verkocht dan men ze nooit allemaal zou kunnen/willen vernietigen.
Maar ik heb niet veel van deze discussie gelezen, dus het kan zijn dat ik de nagel niet helemaal op de kop sla. ;)
igor kowalski zegt
het enige dat je hiermee bereikt is dat je een gat créeert waarin mensen vallen die dit soort auto´s alleen maar kunnen kopen als ze wat ouder zijn met als gevolg dat ze nog langer in hun oudere meer vervuilende auto blijven rijden.
jan1666 zegt
@vla, je hebt gelijk..er zijn er te veel..maar waarom dan precies ZO slopen, waarom niet zoals hier uit elkaar halen en doorverkopen? is he de luiheid? de koppigheid?
R.I.P. miura, volvo en elke andere misbruikte auto. btw james bond molt ook nogal graag nieuwe autos..maar dat is niet zoo erg, want het is immers een nieuwe..die ken je zo bijmaken..nog erg..maar minder
six-trey zegt
@jan1666
ik heb samen met een vriend van mij een eigen bedrijf opgestard dus ik krijg geen bonus de opbrengst word verdeeld. Ik ben dus ook “manager” alleen gebruik ik die naam niet om dat het klinkt als een titel van een pennelekker
1 tja leuk
2 “facepalm”
3 wat weet je van de wereld als je nog geen 18 bent
4 bedankt
5 ik hou er niet zo van als het zweet van mijn ballen druipt maar ja elk zijn ding
6 waarom gebruik je dan spaar lampen als je een kandelaar hebt? waarom gebruik je een fiets als je kan lopen :roll:
7 elk zijn ding
8 maar je gebruikt toch een computer en internet? amerikanen waaren er de belangrijkste pioniers in hoor
9 ze zijn de beste voor een reden
jan1666 zegt
@six
2. zeker leuk, lekker gezellig, partyliedjes enzo..houdt je vrolijk
3. naja…ik wordt vaak op 25 geschat (via internet he..op me taalgebruik en zo)
4. geen probleem
5. ventilator?
6. GPS is leuk als je erges snel wilt zijn, maar als je rustig gaat, is een landkaart goed, en een GPS moet je updaten voor de nieuwe wegen, wat best prijzig kan zijn.
8. waarheid. niks tegen in te brengen
vla zegt
@ °8
Nope, check jullie bronnen eens! De computer is niet uitgevonden door een Amerikaan, het internet ook niet…
vla zegt
Maar dit is natuurlijk naast de kwestie. Toch is het belangrijk voor een goede discussie dat je de juiste gegevens hebt.
Oh en jan; Fakkebrigade enzo? Of de normalere Nederlandse liedjes? :)
JPM zegt
Het leven in de VS is goed als je blank, amerikaans en gelovig bent. Mis je een van deze factoren, dat is het leven daar beroerd.
Alles is goedkoper, voelt goedkoop aan. Het voedsel is troep, de wegen zijn dramatisch en in de meeste staten staan er 40 jaar oude houten palen waar 20 jaar oude telefoonlijnen overheen lopen. Niks geen glasvezelnetwerk. Huizen zijn gemaakt van gips en hout en waaien om de haverklap weg. Hun auto’s bestaan uit plastic en zijn zware vervuilers. Op de public schools na is het lager onderwijs een drama en de universiteiten stellen ook niets voor op de Ivy league scholen na. De Amerikaan is de wereldburger met het meeste overgewicht, de meeste schulden, de grootste koopdrift en hij is de meest moordlustige. Waarom heb ik er dan zo lang gewoond? 1 reden: geld. Dat is de enige reden dat iemand vanuit Europa naar de VS gaat. Nergens betalen ze je zoveel als daar. Nou wil het geval dat we in een recessie zitten en bonussen in de VS taboe zijn. En ja hoor een gigantische instroom van Europeanen die terugkeren vanuit de VS en veel Amerikanen die in Europa komen werken.
Ik heb het licht gezien: Canada. Het betaald net zo goed als de VS maar het heeft wél een goedlopend health care systeem en wél goede openbare scholen en je kan er áltijd naar het ziekenhuis. Het is er veilig, ongelooflijk schoon en een stuk ongerepter. Het geeft een Europese draai aan een Amerikaans concept.
De VS is een geweldig land en ze hebben hun gouden eeuw net achter zich. Maar tijden veranderen en de VS weigeren mee te veranderen. Wij Europeanen doen dat wel en dat werpt vruchten af. Ik heb 3 geweldige jaren in de VS gehad maar toen ik naar London verhuisde wist ik pas echt wat ik had gemist: kwaliteit. Echte auto’s, echte gebouwen van steen, echt bier, echt goede tv programma’s, echte mensen geen poppen die net iets meer willen zijn dan hun buren. Het leven in Europa is echt, in de VS is het een show, een show waar achter de schermen van alles kraakt en mis gaat. En die show is gedoemd binnenkort in te storten zolang er geen verandering in komt.
jan1666 zegt
@jpm: hoe bedoel je instorten? interessant verhaal
@vla: me nacht is weer goed dankzij jou..nu ik weet dat ik niet op een amerikaans ding zit te meppe..(maar op een chinees..)
jan1666 zegt
@vla 2: die van carnaval natuurlijk! of..kernevel..mja..
ik ga slape, doei, later verder?
six-trey zegt
@JPM
niets tegen amerikaanse autos he :p in duitse wagens zit even veel plastic alleen zetten ze er in duitsland een lederprint over en noemen ze het premium, en amerikaanse V8s zijn onversleitbaar daar is iedereen het over eens
mijn vader is afro amerikaans (moeder belgisch) en hij woont in een zwarte buurt in de VS geen ghetto met straat bendes, daklozen, zware criminaliteit,.. maar een deftige zwarte buurt waar er nooit echte problemen zijn. je hoeft niet blank te zijn in de VS maar als je in de VS wil wonen woon je best samen in een gemeenschap van soortgenoten.
de dingen van onderwijs en health care enz heb je gewoon gelijk, ook zijn ze veel te preuts en hebben ze te veel regels naar mijn zin.
maar waar ik van hou is hun ingesteldheid, hier rijd iedereen ene grijze golf om niet optevallen en om hun buurman na te doen, in de VS rijden ze met wat ze willen rijden al is dat een roze mini op 28 inch velgen (ik zeg maar iets). als het van de doorsne europeaan afging liep iedereen van zijn 21ste rond in een hemd, spannende broek en mooi haar snidje. Heef mij dan maar mijn baggypants, footbal jersey/xl t shirt en nike airforces :D
YK zegt
@JPM,
Op welk kanaal is die “show” te bezichtigen? :P
vla zegt
@ jan1666
Deze gekke Belg gaat nog lang niet slapen! :mrgreen: Althans niet voor ik deze reactie heb geschreven.
Sorry Jan, maar er is niets mis met een Amerikaans product gewoon omdat het uit Amerika komt. Ikzelf ben ook tegen het Amerikaanse systeem, maar ik hou van sommige van hun auto’s en ik wil er graag eens heen. Zoek eens heel diep in je standpunt: is het echt het volk waar je iets tegen hebt, is het echt het land bepaald door nietzeggende grenzen of is het gewoon de maatschappij, de politiek, maw het systeem? Als je iets tegen het volk hebt, ben je een rascist en dat ben je niet want je denkt logisch na. ;)
Oh en niet vergeten: de Amerikanen spelen wel een cruciale rol in het evolueren van de computer & het internet. Net zoals elk ander postindustrieel land. En de mensen die er werken zijn van alle nationaliteiten.
@ JPM
…Reactie van de week wat mij betreft. Wat een samenhangend, helder, kloppend geheel.
JPM zegt
@ jan1666
Ze hebben ‘hun’ eeuw gehad. De wereld gaat momenteel achter de schermen opzoek naar een nieuwe wereldmunt. Op dit moment is de dollar de wereldmunt maar vooral China en Rusland willen daarvan af. Als die eenmaal meer macht krijgen, wat ze met de tijd zeker zullen, dan kan dat het einde van de dollar betekenen. Ik weet niet of je een economische achtergrond hebt maar zo niet dan kan ik je vertellen dat het wegvallen van de dollar als wereldmunt voor de VS erg zware gevolgen kan hebben. De Amerikanen zien echter geen probleem en blijven de munt verder verzwakken door hun gigantische begrotingstekort. De arrogante instelling van de VS zal hun de das om doen
@ six-trey
Kijk ik beweer natuurlijk niet dat de VS zo stereotype is. Maar ik som hun grootste problemen maar even op. Je hebt het over de doornee europeaan. Dat is juist het mooie aan Europa een zweed loopt er heel anders bij dan een italiaan en die ziet er weer compleet anders uit dan een roemeen. In de VS luisterd íedereeen en dan bedoel ik echt iedereen naar dezelfde muziek. Ze kijken dezelfde films en hebben hetzelfde merk kleding. Dát is de show, erbij horen. Sociale druk om onderdeel te zijn van de zogenaamde westerse cultuur.
Over die auto’s kan ik je geen gelijk geven. Misschien zit er wel evenveel plastic in maar ik vind een 5 serie kwalitatief beter aanvoelen dan een 300C. Uiteraard is de 300C vele malen goedkoper maar dat voel je dan ook. Ander vergelijk, de Corvette vs. 911 of 430. Het interieur van zowel de 911 als de 430 ziet er een stuk beter uit en er zijn betere materialen gebruikt. Wederom betaald men meer maar dat is dus de kwaliteit van Europa waar ik het over heb, tegenover de kwantiteit van de VS. Het is een geheel verschillende instelling. De Amerikanen benaderen het leven anders, ze willen veel spullen zodat ze sociaal geaccepteerd zijn. Wij Europeanen willen vooral degelijke spullen en betalen graag wat meer.
Ik weet dat dit een vereenvoudiging is van de werkelijkheid en dat er meer dan voldoende uitzonderingen zijn maar over het algemeen is dit de regel.
@ YK
;) zet de tv aan of ga naar de bioscoop of loop over straat. Nederland is een van de meest veramerikaniseerde landen in Europa dus wij doen ook mee aan die show.
jojo zegt
@JPM
Je hebt gelijk Amerika gaat echt instorten kwa economie, industrie, defensie…eigenlijk bijna alles.
Maar aziatische en europeese (ook oost europa) landen zijn in opkomst, om als voorbeeld te noemen: in deze landen zijn de mensen minder lui en moeten ze werken. Vooral china daar gaat het juist heel hard vooruit met de economie en indeustrie.
Al deze landen gaan amerika inhalen. Amerika gaat tenonder als het daar zo door gaat
JPM zegt
@ vla
Dank, dat is het leuke aan autoblog `s nachts, de bullshit van overdag zit niet tussen de comments. De echte fans hebben de ruimte om eens goed te discussieren ;)
vla zegt
@ JPM
Yeah! Terwijl de editters slapen, ff tijd voor een politiek praatje, ben ik dol op! :D
Over wat je zei tegen jan1666: Yen de wereldmunt? Kan toch niet, de economie en energie-industrie is zo primitief als de regering een leugen is. Plus het land is helemaal niet sociaal aanvaard. En in Rusland zie ik het ook al niet, die hebben het kapitaal (correct me if I’m wrong) en het imago ook al niet.
Maar wat zal dan de wereldmunt worden… Ik denk heel stiekem de euro. Waarom niet?
Oh en de bullshit is wat mij betreft uitvoering van de vrijheid van meningsuiting, kan er niet genoeg van krijgen! :mrgreen:
vla zegt
@ mezelf
En met Yen bedoel ik natuurlijk Yuan/Hong Kong dollar. :roll:
Bernhard zegt
Waaaaaaaaahahahahahaha…..Niet te geloven….Dit geeft toch maar ff aan dat die Amerikanen COMPLEET maf zijn, en tevens dat ze geen auto’s kunnen maken…
Leuk stukje idioterie! Hahahaha
JPM zegt
@ vla
Nou er wordt achter de schermen door het IMF al druk gewerkt aan een soort wereldmunt. Dan moet je niet denken aan één munt zoals de euro of dollar want dan is men wederom afhankelijk van 1 grote economie.
Er is al een soort back-up munt maar het IMF mede onder druk van de chinezen wil dat deze een prominente rol gaat spelen en op den duur de dollar gaat vervangen.
Hoe ziet deze munt eruit? Als een winkelmandje. Een stukje dollar/euro/pond/yen/roebel/yuan/zwitserse frank maar ook tastbare dingen zoals grondstoffen. Dus daar zit ook goud/koper/nikkel etc. in verwerkt.
De reden dat China zo graag een nieuwe wereldmunt wil is trouwens niet politiek maar puur economisch. De Chinezen hebben de grootste voorraad dollars op de Amerikanen na. Hierdoor zijn ze extreem gevoelig voor bewegingen in de Amerikaanse economie. Ze houden hun eigen munt kunstmatig laag waardoor ze gigantische handelsoverschotten hebben. Daarmee zijn de Chinezen in een positie gekomen waarin ze op wereldniveau een steeds belangrijkere rol gaan spelen. Zij weten ook heel goed dat de VS hun voorsprong kwijtraakt en ze voelen dan ook een val van de dollar aankomen wat dus weer slechte gevolgen kan hebben voor de waarde van de chinese dollarreserves. Achter de schermen zoekt met dus een oplossing om een stabiele wereldmunt te creeeren maar ondertussen gaan de Amerikanen stug door met spenderen en geld pompen. Er komt een dag dat de Chinezen en ook de Japanners (ook die hebben veel dollarreserves) zeggen: het is wel mooi geweest we kopen jullie handelsoverschot niet meer op. Dan zit de VS met een groot probleem. Daarmee de gehele Amerikaanse economie.
JPM zegt
Eigenlijk is het ook een oneerlijk spel. De wereld tegen China. Wij spelen volgens kapitalistische regels, echter het communistische China gebruikt de voordelen van het kapitalisme maar schuilt zich achter het communisme. Ze kunnen hun munt kunstmatig laag houden waardoor Chineze producten aantrekkelijker zijn voor het buitenland. Het is eigenlijk een heel vals spelletje. Als we niet zo ontzettend afhankelijk van het oosten zouden zijn hadden we al lang gezegd dat we daar niet aan mee doen.
JPM zegt
Overigens vind de dollar als wereldmunt zijn oorsprong in Bretton Woods. Mensen vergeten het wel eens maar de Tweede Wereldoorlog is het beste wat de Amerikaanse economie ooit is overkomen. Ze konden de wereld indelen zoals zij dat zelf wilden. De rest van de wereld lag in puin en had niets te zeggen. Het idee van een wereldmunt werd tijdens de conferentie in Bretton Woods trouwens ook al geopperd maar de Amerikanen besloten de dollar als wereldmunt aan te wijzen. Daarmee hebben ze zichzelf verzekerd voor decennia van groei en rijkdom. Dat bedoel ik ook steeds met ‘hun’ gouden eeuw.
Genoeg voor vandaag! ;)
Rick dos zegt
@Rob USA
Precies zoals ik al van je verwacht. De mitsen en de maren. Terwijl je hier toch elke dag weer een ander beeld probeert te schetsen.
Gelukkig is mijn kennis en beeld van Amerika wat reëler dan dat van jou (en wat meer USA-lovers alhier). En dus neem ik ook alles wat je zegt over Amerika met een grote korrel zout.
vla zegt
@ JPM
Allereerst: gouden eeuw, tweede wereldoorlog: moet je me niet uitleggen! ;) Ik weet ook hoe smerig de Amerikanen (klinkt zo racistisch… Laten we het houden op Amerikaanse (bedrijfs)leiders) hebben gedaan voor, tijdens en na de oorlog. But then again, elk land deed dat een beetje.
Verder… Wel, ik kan weinig toevoegen aan die reactie. Behalve: ik sta met mijn mond vol tanden dus je bent juist! :P Naast het feit dat dit één van de meer inhoudelijke reacties is dat ik hier al gelezen heb, is het ook één van de moeilijkste (voor mij althans) maar belangrijkste (opnieuw voor mij althans). Ik wou dat ik kon eindigen in een mededinging in de discussie maar ik kan enkel eindigen met kudos! ;)
Ps als de editters het nog kunnen toelaten: hoe weet jij dit allemaal? Je doet overduidelijk iets met geld enzo, zit je in de bankwereld? (uiteraard hoef je het maar te zeggen als je dit niet wil vertellen aan/op het internet ;) )
Clocker zegt
Euthanasie voor auto’s. Begrijpelijk indien het echt voor ecologische redenen gedaan werd, maar in Amerika is de slooppremie eerder bedoelt om de autoverkoop terug op gang te trekken dan mensen aan zuinige wagens te helpen.
JPM zegt
@ vla
Daar heb ik niet veel moeite mee hoor. Ik werkte bij een Amerikaanse bank in NewYork en London na mijn studie economie en bedrijfskunde. Nu ben ik terug in Nederland. Voor een econoom zijn het leuke tijden want er gebeurd van alles en nog wat. Je hoeft geen studie economie te doen of slim te zijn om te begrijpen wat er gebeurd. Het belangrijkste is dat je logisch redeneert.
Er gebeurt iets, dat heeft gevolgen. Wie doet wat als gevolg van de gebeurtenis? Zo werkt het in de economie. Ergens stijgt een prijs, dan weet je dat er mensen zijn die het niet meer kunnen betalen. Wat gaan die doen? Zoeken ze een substitutie goed, of een inferieur goed? Zeker wat valuta betreft gaat dat zo. Gewoon redeneren.
De rente is momenteel laag. Geld lenen is dus relatief goedkoop. Wat gebeurd er als er veel geleend wordt? Juist men gaat meer uitgeven. Dan weet je ook meteen waarom de centrale bank rente verlaagd: om de economie te stimuleren. Dit is natuurlijk een simpel voorbeeld maar daar draait het om. Jij kan dus zeker wat bijdragen aan de discussie. Ik weet dat je redelijk jong bent maar absoluut iemand met een heldere geest en een scherp geheugen. Dus redeneer erop los!
Rob USA zegt
@Rick Dos:Volgens mij ben jij echt door de hitte (of de heerlijke vrouwen in Vegas of mag je van je vrouw niet na 20.00 naar buiten? )bevangen.
In welke post van mij staan er mitsen en maren? En geef maar toe dat je maar een V6 Mustang hebt. En als jij zegt meer kennis te hebben van de USA had je vast veeel minder niet slimme opmerkingen gemaakt.
@JPM: Ondanks het feit dat je flink gestudeerd hebt (bewijst gelijk weer eens dat dat niet het bewijs levert van een hoog IQ of feitelijke slimheid) reageer ik op een paar uitspraken van jou.
post 21.51: Waarom kan je niet super gek zijn van een land en er toch niet willen/kunnen wonen. (kunnen ivm greencard of hier een goed lopend bedrijf hebben of het klimaat niet helemaal lekker vinden)En tegelijker tijd ook omdat er ook wat mindere kanten aan dat land zitten..pssst dat heeft bijna ieder land namelijk. Vrienden van mij zijn helemaal gek van Thailand maar na 8 weken vakantie in de regentijd vonden ze die periode toch niet voor herhaling vatbaar en dat terwijl ze plannen hadden om daar naar te emigreren!
“Ik heb 3 jaar in NY gewoond en ik heb een prachtige tijd gehad.”: Voor mij zegt deze zin alles ,want daar gaat het toch om !? En niet dat er idd veel mensen niet mee kunnen doen of geen healthcare hebben! Pssst dat heb je zelfs hier in zichzelf boven alle landen verheerlijkend Nederland!
En jij had blijkbaar ook niet het salaris uit Tsjechie toch?
En die salarissen in de USA zijn juist zo hoog omdat de healthcare/woningen zo duur zijn ! In China/Afrika/Rusland/India/Korea enz enz zal de levensstandaard niet beter zijn, eerder slechter toch?
Behalve dat punt van de healthcare dan maar ik hoef nooit naar de dokter so what! Als ik moet druk maken over anderen mensen die wel eens een dokter nodig hebben kan ik beter in Afrika vrijwilliger worden bij een hulppost.
post 1.24:”Het leven in de VS is goed als je blank, amerikaans en gelovig bent. Mis je een van deze factoren, dat is het leven daar beroerd.” : Wat een overdreven stelling er werken mensen uit de hele wereld daar (juist veel Nederlanders,ook die ik ken) die het prima hebben en die zijn dus niet Amerikaans of gelovig. Oftewel onzin!
“Alles is goedkoper, voelt goedkoop aan. Het voedsel is troep, de wegen zijn dramatisch” : Goedkoper ?? Voelt goedkoop aan ?? Vertel dat aan de leading brands van deze wereld, ik vind spullen van Apple/Nike/Microsoft enz enz niet goedkoop, maar dat kan ook liggen aan jou salaris natuurlijk maaar als je dan schrijft “voedsel is troep” hahaha met jou salaris (in tegenstelling tot echte arme Amerikanen die niet anders kunnen) hoef je niet bij de Mac te eten!! De Amerikaanse supermarkten staan qua kwaliteit ver boven de Nederlandse! Al het beste nederlandse fruit word geexporteerd!! Wij krijgen de B-keuze!!
Oftewel je moest daar wel koken en niet steeds naar de Mac rennen!
ff pauze word vervolgd!
Rick dos zegt
@RobUSA
Volgens jou komen de beste auto’s toch uit Amerika? Dan zou het niet uit moeten maken welke auto ik meekrijg…
Zie hier je mitsen en maren…
“P.S. Voor een echte Mustang V8 moet je bij Dream Car Rentals (what’s in a name als je het over de Mustang V8 hebt) tegenover hotel Stardust zijn en niet bij een verhuurvrouwtje van Hertz e.d. dan krijg je idd “maar” een V6je!
Zou je dat nog lukken (na al je donaties aan Afrikaanse dictatoren) doe er dan een Bama chiptuning/Saleen Underdrive pulleys/Airiad open luchtfilter en Flowmaster dempers op en dan pas voel je de power die ik elke dag kan voelen !”
Rob USA zegt
Nog ff kort:
Huizen zijn idd veel van hout maar waaien alleen weg bij tornado’s!
Manhattan en elke andere stad is/zijn zeker ook van gips/hout?
Hout is nou eenmaal veel voor handen so what de huizen daar zien er in het algemeen leuker uit als hier en zijn meestal vrijstaand en geen betonnen blokken met straten er tussen waar je nog geen F150 in kan keren/parkeren?
grootste koopdrift: Nee, de Nederlanders zijn het meest spaarzame volk dat is spannend..dood gaan met een hoog banksaldo!
Elke auto bestaat uit een berg plastic ! Alleen door de prijs van dat USA plastic voelt het voor mij aan als alcantara en carbon! Dat itt het duitse plastic dat lijkt op carbon maar goud kost!
Echt zware vervuilers zijn al die cheap-ass dieselrijders hier met hun fijnstof CO2 is natuurlijk.
Moordlustig: Ja, dat begrijp ik als mensen zoals Rick Dos en JPM je roots lopen af te zeiken en die zelf uit een beschermd miezerig NL komen en hun daar de les gaan lezen!
Universiteiten stellen niets voor: Klopt gewoon niet zijn veel in de top 10!
Overgewicht: Komt net als bijna alle andere trends ook hierheen en komt omdat er idd veel mensen zijn die te weinig geld hebben om goed voedsel te kopen!
In Engeland: Echte auto’s …AM klopt, echt bier..fout Heiniken (ik lust geen bier) echt goede tv…fout Jay Leno, echte mensen… Nederlanders staan juist bekend om het bij de buren gluren en opboksen en in Londen spreekt niemand met elkaar (van de Londenaren zelf gehoord ik ben er nog nooit geweest) En in de States zeggen ze bijna altijd “how are yoy doinggg” en ondanks ze dat niet altijd menen is het vreindelijker als zonder wat te zeggen langs elkaar te lopen/leven!
En volgens goed Amerikaans gebruik verklaar ik mijn 2 laatste posts als de beste/duidelijkste en meest kloppende (@Vla) reactie van deze week, nee doe toch maar maand …of tochmaar meest bruikbare inzending van 2009 !!! :)
Rob USA zegt
@Rick Dos: Leuk he Vegas! Lekker nep ook maar de shows zijn awesome (cirque du soleil) :)
Je hebt dus toch de V6 …jammer je mag best een keertje in die van mij rijden!
Wat ik al zei: Je hebt niet zoveel verstand van Amerika als je wel denkt!
De meeste Amerikanen met een leuke auto gaan deze upgraden, de aftermarket is een biljondollar market ! Dus ook deze jongen.
En voor het geld wat ze standaard kosten mag je ook niet verwachten dat alles er al op zit wat je wilt en dus houden de Amerikaanse autobouwers daar rekening mee en pikken ze zelf ook een graantje mee.
Iedereen wil zijn eigen unieke auto met bijbehorende prestaties en looks! Net als bij Harley Davidson trouwens bijna geen één motor gelijk!
P.S.@ JPM: Als de USA show stopt, stopt het hier ook!
De_Buurman zegt
En ik maar denken dat ik hier op een auto site aan het lezen was, silly me ;-)
Rick dos zegt
@Rob USA
In Europa hebben we ook een billIon dollar aftermarket market. Daar noemen we dat dan Sjonnie tuning hier noemen ze het dickhead tuning. 24″ glimmers waar het gewoon niet onder past.
Als iedereen hier zijn eigen unieke auto wil, dan hebben al die Sjonnies met hun Lexus-style achterlichten ook allemaal “unieke” auto’s. Daarmee zeggend dat het hier niet verder komt dan andere velgjes en dan wel bling bling natuurlijk en heel misschien een verlagingssetje. Geen ene motor gelijk? Ik moet hier nog een custom tegenkomen…
Corvette’s speciaal? Ik zie minder Golfjes in Nederland rondrijden dan dat ik hier Corvette’s zie. Jij moet inderdaad niet in Amerika komen wonen, want je bent binnen de kortste keren genezen van het idee dat Corvette’s, Mustangs, Camaro’s zo speciaal zijn. Wnat net zolas je en Golfje op elke hoek van de straat ziet in Nederland zie je voorgenoemde auto’s hier in Amerika.
Het mag dan wel maar een 4 liter V6 zijn maar dan mag ik toch wel wat meer peper in de reet verwachten. Ding is gewoon niet vooruit te branden en ook niet met de O/D uitgeschakeld. Geef dat ding een kickdown en een uur later gooit ie ‘m pas in de toeren. Ik verwacht dat een V8 wel wat verbetering brengt maar niet veel. Ook het gevoel qua kwaliteit wat dat ding je geeft. Laat ik het zo zeggen; Ik begrijp waarom zo’n auto relatief goedkoop is. Hadden ze ‘m duurder aangeboden dan was het pure afzetterij.
Rob USA zegt
@JPM: Dat moet jij toch weten als econoom!
Rob USA zegt
@Rick Dos: Sjonnies heb je overal (zie AB) dus ook in de States maar ik noem superchargers/verlagen tbv wegligging/compleet nieuwe uitlaatsets van voor tot achter/anti swaybars e.d geen Sjonnie tuning.
Motor moest zijn moter.
Je ziet meer Corvette’s als golfjes ja hehe je bent in de States en ik kan daar best mee leven dat ik niet overal golfjes zie anyday of the week zonder k*t golfjes. Dat is bv. nou wel een goede reden om naar Amerika te verhuizen: Verlost te zijn van al die simpele kleine F#ck autootjes!
Ik zal ook nooit zeggen dat de door jou genoemde wagens speciaal zijn in de States maar hier des te meer, de keren dat je hier een Mustang ziet per jaar is op 1 hand te tellen! :)
Wat ik al zei je mag echt best een keertje in die van mij sturen dan merk je het echte verschil tussen V6 en V8, wat elke echte USAcarlover al eeuwen kent!
Kwaliteit is niet best idd maar de funfactor is niet in geld uit te drukken!
Trouwens ..relatief.. ik geloof dat de V6 bij $25000 begint daar kan je hier niet eens een fatsoenlijke badkamer van kopen. :)
En die V6 is vooral bedoeld voor vrouwen en verhuurbedrijven , dus hufterproof zodat die het altijd zal blijven doen om dat iedereen die kickdown constant test!
P.S. Sorry maar ik denk steeds aan je vrouw .. heerlijk open rijden (s’nacht’s) over de Strip ! Viel spass Mrs Dos ook al is het de V6 maar wel leuker als met de golf of polo niet?? :)
boosjekoek zegt
Via Geen Stijl,dat ook dit autoslooponderwerp,aan de orde stelt,ben ik op deze autoblog.nl terecht gekomen…ook ik heb er erg veel moeite mee dat zulke voortreffelijke producten als nog zeer goede auto’s op zo’n manier onklaar gemaakt worden.
Maar echt verbaasd heeft het me dat ik bij het doorlopen van dit onderwerp(draadje,wordt dat bij GS genoemd) dat ik daarbij in een midden-nachtelijke financieel-economische discussie van niveau terecht kom.
Hulde voor met name JPM,die de moeite heeft genomen de goegemeente te tracteren op een smak aan informatie en inzichten,die er m.i.zijn mogen en ook wel overeenkomen met eigen visie en inzichten verkregen zonder academische studie of beroepsopleiding,maar probeer met logische redenatie’die dingen te achterhalen waarin de interesses liggen.
Wat JPM al noemde is het verschijnsel van “het erbij willen horen”,doet mij denken aan een maatschappij in zijn “puberfase” en vergelijk maar eens het optreden van een doorsnee puber met het gedrag van de staat Amerika..
In mijn ogen twee druppels water..ook voor pubers is van het grootste belang er bij te willen horen.
Wat ik ook nog zou willen vermelden in deze discussie het m.i.steeds sterker wordende maffiose effect van het amerikaanse bestuursmodel in de praktijk.
En om tenslotte nog even weer bij het oorspronkelijke onderwerp terug te komen…ik heb het bij de Nederlandse sloopregeling als zeer ongeloofwaardig ervaren,dat ik mijn auto,die nog minder dan drie maanden te gaan had voor de APK,eerst APK moest laten keuren om voor de regeling in aanmerking te kunnen komen…dus deze auto moest eerst gekeurd worden..en zonodig gerepareerd om vervolgens linea recta naar de sloper te gaan.
Waanzin in mijn ogen…dus blijf ik in mijn potentiele sloopauto rijden.
Rob USA zegt
@Rick Dos: Ik heb nooit gezegd dat de beste auto’s uit de States komen wel de leukste /mooiste /snelste/ in NL de exclusiefste/biggest bang voor de buckste/most funfactorste.
Rob USA zegt
@Rick Dos: Je hebt ook geen idee hoe groot die aftermarket is daar geloof ik.
Van welke Eur/Azie auto koop je 20 verschillende uitlaatsets/30 motorkappen (ja, hele niet van de opplak dingen)/spoilerstes/superchargers (die iets minder verschillende maar 6 zeker)/openluchtfilters/velgen/chiptuning/ en interieur gadgets??
Op Ebay zo’n 30.000 items a day!
Nee van die dingen weet je idd veeel te weinig!
jan1666 zegt
@rob usa: echt bier..fout Heiniken (ik lust geen bier)
ik weet niet hoor maar hoe kan je weten dat heineken geen goed bier is als je geen bier lust? das wel knap hoor..echt een pro-amerikaanse reactie van je
@ iemand anders hierboven: ja..amerika gaat voor kwantiteit, maar ik, en ik denk veel europeanen, hebben liever een auto die lang(er) mee KAN gaan, indien er een financieel probleem komt en je geen nieuwe kunt betalen.
voorbeeldje:
chrysler 300C, 50.000 euro
BMW 5-serie , 65.000 euro
ik moet toegeven, tot voor dit filmpje zou ik voor de 300C gaan, omdat ik niet bepaald een fan ben van die hele dure duitse wagens. maar..die BMW voelt duurder aan, in een slee van 50.000 verwacht je leer, zachte materialen (zitten zelfs in de 11 jaar oude avensis van me pa, die was echt geen 50.000 hoor!) en niet een of ander hard plastic wat niet lekker aanvoelt. je betaald er wel voor, maar in deze prijsklasse is het geen overbodige optie, aangezien half nederland(sterk overdreven) in een audi rijdt..(zijn er wel veel de laatste tijd)
daaruit kan ik ook concluderen dat de duitsers hier beter verkopen dan de amerikanen, ondanks die VEEEEEEEEEEL goedkoper zijn (zie corvette), maar..heb je wel is naar de restwaarde gekeken? ff een autoweek pakke hrr…
Ford F-150
nov 2004
120.000km
vraagprijs: 12.500
das een kleine 75/80% in 4 jaar(bijna 5)
heb je de Toyota Aygo gezien? na 3 jaar(en 60.000km) is tie pas 22.3% afgeschreven. dat doet geen enkele amerikaan na
dus..wil je een goedkope auto, kies een japanner!
duitse sleeen zijn duur bij aankoop en reparatie
amerikanen zijn goedkoop, maar lusten wel een extra slokkie en de kwaliteit is en stuk minder
japanners zijn tussen de goedkopere duitsers (opel) en de fransers (citroen)
welk heb je het liefst? *voor mensen met angst voor cijfertjes, hier stoppen*
chevrolet epica van 18.000 euro die 1/13 doet met jaarlijks 600 aan reparatie
toyota avensis van 25.000 euro die 1/16 doet met jaarlijks 300 aan reparatie
opel vectra van 26.000 euro die 1/14 doet met jaarlijks 500 aan reparatie
tel uit..USA>JP scheelt 7000, maar kost 300 extra per jaar, en met nog is 3km/L minder.. zeg je rijdt 15.000 per jaar, das dus 937.5L voor japanner en 1.154L voor usa, das een verschil van pak m beet 250L per jaar, wat ook 350 is. dus 650 duurder per jaar, heb je eruit na 10 jaar. occasions: avensis, 10 jaar, 4.000. chevrolet, 10 jaar, 1500.
usa is dur 2.500 duurder
de vectra dan..is duurder, minder zuinig en duurder, ik zal weer voor 10 jaar doen
benzine 937.5/1071.4=134L meer is 180 euro per jaar. na 10 jaar dus 1.800
reparaties 200 per jaar duurder, x10=2000
2000+1000+1800=4.800 duurder dan avensis na 10 jaar..dan ed occasions
avensis>10jr>4.000
vectra>10jr>2.000
vectra is dus 6.800 duurder
dit is trouwes meteen de verklaring waardoor toyota het hier 2x zo goed doet als de rest van europa…..(whats in a name..chevrolet EPICa)
nu neem ik ff rust van dit 100 bladzijde lange bericht.
dit is wel een hot-topic he? 210 reacties al!(211 met deze)
Rick dos zegt
@Rob USA
Weet ik te weinig van Amerikaanse tuning of heb jij gewoon oogkleppen op en ziet niet in dat dit ook voor Europese en Aziatische auto’s van toepassing is? Ik denk het laatste hè?
jan1666 zegt
bwhaha zie de japanse tuningmarkt is! me al die kleine banden, verlagingssetjes en nitrodingen!
europese autos durf ik niet veel over te zeggen, maar als je hier de modale civic (owue) voorbij hoort rijden hoor je een stereo en een dikke uitlaat..
Hupke zegt
En ik men halve leven maar denken dat Jack the ripper een slecht persoon was.
Man Harold Shipman, the unabommber, ted bundy, the rostov ripper,… zijn vriendelijke mensen in vergelijking met deze moordenaars.
Rob USA zegt
@Rick Dos: Jij weet weinig van Amerikaanse tuning!
lincoln zegt
in het land waar ik woon is de overconsumptie en voedsel wegflikker cultuur nog veeeeeel groter ..
ook de autoproductie is hier 100X kutter ..
we mogen bij godsgratie en een hoop subsidie in 2010 de Mitsubitsi Outlanders in elkaar flansen ..
de hoogste straf ooit uitgedeeld voor bijv. pedofilie is 40 uur werken ..
werken wordt hier als straf gezien !! wij luie honden ..
ook is dit land heel klein .. zo klein dat als je wijst met je vinger ..
altijd over de grens komt ..
ra ra waar woon ik ..
Rick dos zegt
@Rob USA
Doe die oogkleppen nou eens af. Misschien ga ik je dan een keer serieus nemen.
@lincoln
We werken misschien minder maar we zijn net zo productief zo niet productiever.
Zie je nou wel, Amerikanen zijn gewoon dom.
lincoln zegt
@Rick Dos .. dat dacht ik ook .. tot ik jouw tegen argument las ..
Rick-dos zegt
Ja, klasse hoor, dat hard werken van de Amerikanen…
http://articles.latimes.com/2007/oct/02/business/fi-healthspend2
lincoln zegt
@Rick dos ..
ik neem gewoon aan dat je moe bent of teveel verloren hebt ..
wederom een slechte tegen argumentatie van mijn 11:03 comment ..
wel bijzonder te vernemen dat je zelfs in je vakantie absoluut niet zonder ons kan .. en terecht ..
jan1666 zegt
lincoln ff een vraagje he
ben jij tegen alles wat nederland doet?
ja, in 2010 komt de outlander naar born, toch alleen maar goed? overproductie..ja dat is er inderdaad ja, omdat de eu die ene achteleke regel heeft genaamd BODEMPRIJS, kan je het niet kwijt, koopen wij het wel van je zodat jij een dikke mercedes onder je hol heb en wij nog ff ons geld kunne weggeven. nee dat werkt wil je zegge?
er moet een revolutie komen, hier, daar, overal
WEG MET OVERPRODUCTIE! WEG MET AUTOKILLERS! weg met de wereld zoals hij nu is.
M-lover zegt
bende autoverkrachters … opsluiten de mensen die dit bedenken!
dit is in alle opzichten ethisch onverantwoord!
goede dingen kapotmaken is altijd idioot, maar gebeurt meer dan je denkt, ligt het in de weg op fabriek, dan maar naar de schredder ipv het tegen dumpprijzen te verkopen…
duurzame materialen promoten ze dan overal, ben je vet mee in een wegwerpmaatschappij.
Ik ben er zeker van dat als ze de autocontructeurs verplichtten om duurzamere auto’s te bouwen het vor ons allen beter zou worden en tevens voor het milieu. Maar ach, de wereld draait tegenwordig alleen nog maar op basis van geld…
lincoln zegt
@jan 1666 ..
nederland is een mooi land ..
maar kan nix anders meer dan wijzen naar anderen ..
dat bewijst meteen de incompetentie er van ..
voorbeeldje ..
als de nederlandse regering een stukje asphalt wil aanleggen in suriname ..
halen ze gastarbeiders uit china om het werk te verrichten ..
moet ik nog effe doorgaan ??
Rob USA zegt
Ik ga toch nog in een god geloven..:Net klaar met mijn laatste comment aan het typen rijdt er een Dodge Challenger SRT8 de straat in met Ontario plates en ik nieuwsgierig als ik ben naar buiten en maak een praatje. Wat blijkt 2 neven van een buurman van mij uit Canada hebben deze SRT8 verkocht aan mensen uit Zweden en zijn deze car nu aan het brengen ( binnengebracht via Italie en de rest zelf over de weg gereden en hij zei 2,30 euri aan importtax?? Misschien omdat ze met opzet invalide-stuuraandrijving hebben aangebracht. De bestuurder/autohandelaar/voormalig autocoureur is ook gehandicapt )
En wat denk je hij laat me een stuk rijden!! Ik kende de motor al maar dit is weer te leuk om af te slaan. Rijdt echt stukken beter als de Mustang veel compacter en solider maar dat was ook al bekend. Hij zei op de autobahnn 270 te hebben gereden..NICE.
Wat een heerlijke USAcar weer die zijn gelijke in Eur/Azie iig niet zal vinden! :) 427pk :) Voor de ongelovigen onder jullie zal ik morgen (moet zo weg) wat foto’s posten op autojunk.
Doet me nog meer deugd dat ik net zo’n vurig pro-USA betoog heb gehouden,dit zijn de auto’s waar ik dat voor over heb !
SjonnieTurk zegt
Sow hé, de discussies..
Cpt. More Beer zegt
De sloopregeling is toch sowieso om de economie een beetje aan te slingeren? Ruil je oude ‘vervuilende’ auto in op een nieuwer ‘schoner’ exemplaar en de staat betaald een beetje bij.
Hier heeft de regeling meer betrekking op de handel, want je kan ook slooppremie ontvangen op een diesel met roetfilter of een benzineauto van na 2001, terwijl in Duitsland/VS de nadruk op produceren ligt.
RenesisHP zegt
@Rob USA.
Er rijden toch wel meer van die Challengers in Rotterdam. Zag er vorige week nog 1 op de Coolsingel.
Best brute auto’s om te zien en te horen. ;)
JPM zegt
@ Rob USA
Je kunt overal wat tegenin brengen maar ik blijf bij wat ik heb gezegd. Het leven in de VS is niet meer zo goed als het ooit geweest is. En de kredietcrisis is het eerste teken dat het land flink aan het aftakelen is. Uiteraard nemen ze ons daarin mee, maar wij hebben een veel sterker fundament.
Ik ben eigenlijk veel nieuwsgieriger geworden naar jou. Ik bedoel ik heb al aardig wat fanboys langs zien komen maar jij slaat bijna alles. Ben je Amerikaans of woon je er of ben je zo iemand die er nog moet achterkomen dat het leven niet om spullen draait?
RenesisHP zegt
@jan 1666.
Autoliefhebber of fanboy?
Ik vermoed de 2de.
RenesisHP zegt
@jan1666.
Misschien toch eerst maar eens echt gaan rijden en dan oordelen. Op dit moment raken vele opmerkingen kant nog wal.
RenesisHP zegt
Een Ford F150 met een Toyota Aygo vergelijken in de economische crisis in een tijd waar de milieuhoax de dienst uit maakt.
1 van de grootste afschrijvers met 1 van kleinste afschrijvers vergelijken. Mag ik deze uitersten een beetje vreemd vinden?
Jaap zegt
Haha, prima auto’s vernielen om daarna in een chemische tijdbom zoals een Prius te gaan rijden. Hoe fouter groen kun je zijn.
Je kunt beter alle bestaande auto’s helemaal afrijden, en dan pas vervangen door ECHT milieuvriendelijke gerecyclede auto’s. Dat is pas duurzaamheid.
FrankypankyV8 zegt
Hmm,
Idd. zonde! Vooral die Volvo had niet zo aan zijn einde hoeven te komen. Maarja, zijn eigenaar wilde een dikke V8 uit de USA, want dat rijdt best wel tof!
Alleen met de argument dat deze auto het milieu zouden vervuilen in Afrika ben ik het NIET mee eens!
Eens gezien wat er nu in een gemiddeld Afrikaans land rondrijdt?!? Ik denk dat de gemiddelde Afrikaanse automobilist GRAAG in een S80 rijdt, dan in zijn 18 jaar oude Toyota (met een Nissan Sunny motor. Zelf gezien op vakantie in Ghana)!!!!
Dus op export naar het Afrikaans continent en dan HELP je het milieu aldaar! Kunnen de Afrikanen die 15 jaar en oudere karren hergebruiken…
Bianca zegt
Een reden meer om de USA te verfoeien!
Stelletje smerige Volvo moordenaars!!
Ferdinand1 zegt
Pfffff, wat een discussie. Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar dat lukt niet! Maar ik kan wel concluderen dat de USA suckt en dat rob usa een bekrompen lul is. Die gast snapt echt NIKS….
Volvo coureur zegt
Wat een zonde van de Volvo S80 T6 en daarbij mijn diepste respect. Meer dan 4 min uitgehouden. Het is echt schandalig dat een Volvo met elegantie en mooie strakken lijnen zo aan zijn einde moet komen. Zo zie je maar hoe dom die amerikane werkelijk zijn. Had hem dan gewoon door de pers geduwd. Dan was hij te minste met waarde gegaan.
Mike zegt
Lijkt het hele idee te falen binnen 1 week, omdat het budget binnen een week is opgegaan, stoppen die idioten daar in de US er nog 2 miljard extra in.
Echt te bizar voor woorden dat het in een land dat compleet failliet is, er de mogelijkheid bestaat om nieuwe auto’s te kopen, je zou verwachten dat ze alleen nog maar in oude barrels kunnen rijden.
Maar gelukkig zo te zien is er ook in de US zelf weerstand tegen de maatregel. Ik hoop dat ze snel to inkeer komen.
bas zegt
ik hoop dat de ambtenaar die dit verzint, dalijk hetzelfde hetzelfde krijgt met zn nieuwe mercedes, dat zal m wel leren
jan1666 zegt
@volvo coureur..helemaal gelijk.
@renesis, ik ben een echte liefhebber hoor..alleen het feit dat ik geen 18 ben maakt het voor jou dat ike en fanboy ben?
en ja ik vergelijk 2 uitersten, want noem jij is een amerikaanse restwaardekampioen…..tja..moeilijk he?
aangezien nederland een gierige cultuur heeft, willen we veel overhouden, en klein=(meestal) zuiniger, dus nemen we de aygo (zie verkoopcijfers)
@mike de mens verenigt zich tegen de moordenaar. (gelukkig)
@robUSA als je zo van amerika houdt, verkoop hier alles wat je hebt, koop een huis en alles in USA. over 10 jaar wil ik weten hoe graag je terug wilt
lincoln zegt
een bekende bijwerking van overdaad en welvaart is “gayness” ..
voor dat je het weet zit je in een land vol mietjes die gaan janken om andermans Volvo ..
jan1666 zegt
dus…jij noemt iedereen die het erg vind als ze een goeie auto slope een gay?
goh..kom is onder je rots vandaan en kijk de wereld in. en als je zo loopt te zeiken ovcer nederland, GA DAN WEG! wil je weg, ga je toch. dit land doet toch alles fout volges jou! zoek lekker een land op dat WEL alles goed doet dan…is er niet
lincoln zegt
@jan1666 .. nee niet iedereen .. maar jou wel ..
Rick dos zegt
It takes one to know one…
rogerv6 zegt
De sloopregeling houdt in dat je een auto van 1 op 7 kunt in ruilen voor een van 1 op 9. Het produceren van die nieuwe auto die 1 op 9 rijdt kost zoveel co2 dat er nog wel een miljoen km met die oude auto gereden kunnen worden.
DOMME DOMME AMERIKANEN
Rob USA zegt
@RenesisHP: Ik had hem hier in R’dam nog niet gezien maar ik had er ook nog niet in gereden, dus bij deze. :)
Arnold zegt
Dat van die Volvo gaat me wel een beetje aan het hard echt een doodzonde.
Wat ik wel grappig vond is dat ze een oudere BMW gewoon niet kapot kregen met die rotzooi en hun eigen troep binnen no-time naar zijn grootje was.
Voor mij is 1 ding zeker ik koop geen Americanen meer eerst stond de Crysler 300C aan de boven kant van me lijstje alleen zal het nu toch iets van eigen continent worden zoals BMW 530, Audi A6 of ook zo mooie Volvo S80.
jan1666 zegt
Jan, We are fighting this too! I have contacted our Senators and have alerted out Dealer Association and they have asked all the dealers to contact the Congress about the stupidity of junking perfectly good used cars. Keep up the work.
#you never walk alone#
@lincoln
wat ben je toch weer ardig tege me..maar ik zal je uit je roze wereld bevrijden hrr..ik ben hetero
AriM6 zegt
@ jan6666
jij weet dus blijkbaar nog niet dat je lincoln alles behalve serieus moet nemen…
jan1666 zegt
@ari
nu wel
Rob USA zegt
@JPM:Ik begrijp dat je geen reactie wil geven op mijn comments want aan welk vervuilde crack/chrystal meth heb jij gezeten in NY als je zegt dat alles goedkoop aanvoelt (elke producent ter wereld wil zijn producten op de USA markt hebben en daar zitten dus ook de allerbeste bij ) en slecht voedsel volgens jou. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat te herkennen als BS!
Door deze uitspraken word de rest nog ongeloofwaardiger al zitten er best één of twee juiste tussen. Tuurlijk zijn er veel mensen die buiten de boot vallen en dus ook niet naar een ziekenhuis kunnen.
FrankypankyV8 zegt
Heren (en eventuele dames),
Hou es op met dat ‘nationale’ gedoe!!!
ELK land kent haar eigenaardigheden. In NL is dat die fixatie op belastingen. in de USA denken ze niet echt na over dingen (aarstluiheid)…
Zeg eerlijk…waar heb je het meeste last van?!?
BTW,
Die filmpje van die S80 is pure PR voor Volvo!
*Gaat toch even kijken op Marktplaats wat zo ’n Volvo S80 “doet”*
;)
jan1666 zegt
@robUSA
(elke producent ter wereld wil zijn producten op de USA markt hebben en daar zitten dus ook de allerbeste bij )
ahem.. in autovisie(tijd geleden) was een interview met Wiesmann en die wilden niet in USA omdat als er wat gebeurd, hun de claims krijgen.
geloof me..ze zijn niet het enige bedrijf, dus wat jij zegt is ook BS
slecht voedsel weet ik nie, maar wie maakt er nou een ijsbergsla boererdij in de woestijn? alleen een amerikaan..
nou..ik ga ff op vakantie, tot woensdag
Kim Jong-Il zegt
Het leven in de VS is goed als je blank, amerikaans en gelovig bent. Mis je een van deze factoren, dat is het leven daar beroerd.
Alles is goedkoper, voelt goedkoop aan. Het voedsel is troep, de wegen zijn dramatisch en in de meeste staten staan er 40 jaar oude houten palen waar 20 jaar oude telefoonlijnen overheen lopen. Niks geen glasvezelnetwerk. Huizen zijn gemaakt van gips en hout en waaien om de haverklap weg. Hun auto’s bestaan uit plastic en zijn zware vervuilers. Op de public schools na is het lager onderwijs een drama en de universiteiten stellen ook niets voor op de Ivy league scholen na. De Amerikaan is de wereldburger met het meeste overgewicht, de meeste schulden, de grootste koopdrift en hij is de meest moordlustige. Waarom heb ik er dan zo lang gewoond? 1 reden: geld. Dat is de enige reden dat iemand vanuit Europa naar de VS gaat. Nergens betalen ze je zoveel als daar. Nou wil het geval dat we in een recessie zitten en bonussen in de VS taboe zijn. En ja hoor een gigantische instroom van Europeanen die terugkeren vanuit de VS en veel Amerikanen die in Europa komen werken.
Ik heb het licht gezien: Canada. Het betaald net zo goed als de VS maar het heeft wél een goedlopend health care systeem en wél goede openbare scholen en je kan er áltijd naar het ziekenhuis. Het is er veilig, ongelooflijk schoon en een stuk ongerepter. Het geeft een Europese draai aan een Amerikaans concept.
De VS is een geweldig land en ze hebben hun gouden eeuw net achter zich. Maar tijden veranderen en de VS weigeren mee te veranderen. Wij Europeanen doen dat wel en dat werpt vruchten af. Ik heb 3 geweldige jaren in de VS gehad maar toen ik naar London verhuisde wist ik pas echt wat ik had gemist: kwaliteit. Echte auto’s, echte gebouwen van steen, echt bier, echt goede tv programma’s, echte mensen geen poppen die net iets meer willen zijn dan hun buren. Het leven in Europa is echt, in de VS is het een show, een show waar achter de schermen van alles kraakt en mis gaat. En die show is gedoemd binnenkort in te storten zolang er geen verandering in komt.
Wat een mooi stuk tekst JPM, volledig mee eens: het is wel de harde waarheid.
Kim Jong-Il zegt
Erase America from the world map please.
jan1666 zegt
@kim
mee eens.
RenesisHP zegt
@jan1666.
De associatie fanboy en leeftijd is mij een beetje ontgaan.
Een autoliefhebber kijkt echter verder dan land of labeltje. Vandaar mijn conclusie.
Waardekampioen uit Amerika? In Nederland vrij moeilijk.
Is echter een totaal andere markt en doelgroep.
In de steden(waar de meeste mensen wonen) kunnen wij soms al moeilijk parkeren met 4,5m bij 1,77m(zonder spiegels meegerekend) en een draaicirkel van ruim 13m.
Enig idee wat het formaat van een F150 is?
De Nederlandse infrastructuur is niet op dat formaat berekend.
De Aygo is 1 van DE stadsauto’s van dit moment.
Het trio(c1,107,aygo) doet het ook goed in de lease. Zijn tegenwoordig erg geliefd. En dat zie je aan de waardevastheid.
Deze doelgroep geeft ook geen F150 geld uit aan Europese/Japanse auto’s.
Wel eens gezien hoe dikke Duitse zakenauto’s afschrijven? Misschien nog wel harder. Echter ook geen relevant vergelijking.
roeland siderius zegt
ongelofelijk dat zulke auto’s vernietigd worden kijk eens naar die poolse slopers die in nederland rondrijden je zou toch zeggen dat die beter af zijn met een dergelijke volvo.
Chiel zegt
Als zo’n auto meer waard zou zijn dan 4500 dollar zou de eigenaar niet ingaan op de sloopregeling? Het lijkt mij dat alles wat er binnenkomt praktisch afgeschreven is, zo niet dan is de eigenaar niet erg slim.
yermo zegt
Ik werd niet lekker nadat ik dit filmpje gezien had.
Het leek wel alsof ze een dier ff neerstaken en laat maar lekker langzaam doodbloeden.
Echt zonde van :
1. de auto’s
2. het milieu, die overmatige rook kan volgens mij ook niet goed zijn.
Niet dat ik Volvo liefhebber ben, maar autogek.
yermo zegt
Ik werd niet lekker nadat ik dit filmpje gezien had.
Het leek wel alsof ze een dier ff neerstaken en laat maar lekker langzaam doodbloeden.
Echt zonde van :
1. de auto’s
2. het milieu, die overmatige rook kan volgens mij ook niet goed zijn.
Niet dat ik Volvo liefhebber ben, maar autogek.
Raar volk die amerikanen, ze kunnen beter de auto’s uitvoeren, brengt waarschijnlijk nog meer geld op dan zinloos de motor doodtrappen.
Autogek zegt
@ Yermo: Gaan we mijn naam pikken? LOL. Pas maar op, want vele vallen je dan aan hoor. Ben niet zo gelieft hier omdat ik voor het milieu ben.
@ Chiel: Precies. Die auto’s zullen minder waard zijn dan ze krijgen bij de sloopregelingen. Maar men doet hier alsof het nieuwe auto’s met weinig kilometer zijn. Maar dan verkoop je hem zelf wel door ipv in je eigen voet te schieten met de sloopregeling.
RenesisHP zegt
@Autogek.
“Ben niet zo gelieft hier omdat ik voor het milieu ben.”
Dat heeft daar weinig mee te maken. Ik mag jou persoonlijk niet.
Dat je voor een beter milieu bent staat daar los van.
Autogek zegt
@ RenesisHP: Gelukkig maar, want ik moest je anders teleurstellen. Ik ga namelijk niet om met mensen die hun hoofd in het zand hebben en alleen maar lezen en horen wat in hun straatje past.
Sjaak Trekhaak zegt
het zou toch juist mooi zijn als die prima auto’s naar mexico etc gaan? dan kunnen ze daar die veel vervuilendere kevers ed. gaan vervangen.
Gelukkig draaid die klote consumptiemaatschapij binnen een jaar of 20 net zo naar de klote als die volvo door stijgende grondstof en energieprijzen. focking relext ik kan haast niet wachten
Quivis zegt
Nu ook een bericht op rtlz hierover:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/32/0803_0945_auto_motor_kapot_maken.xml
cardesigner@USA zegt
@Sjaak Trekhaak, wat een onzin bral jij uit! Je kunt niet eens spellen!
Onehp zegt
Zoveel drama hier. Zo een s80 T6 is echt een zuipschuit! Na 50 000km met een zuinige auto heb je de productie CO2s al terugbetaald is al de rest pure CO2 winst. En als de koets nog echt zo goed was (=genoeg waard was), zal de pure kapitalist die kans natuurlijk niet laten gaan!
Kunnen we nog hopen dat een amerikaans diesel enthousiast (ze bestaan echt en meer enthousiast valt niet te vinden) er een zuinige D5 inzetten en iemand zijn Exploder daarvoor inruilt => dubbele winst met deze actie. Echter, dat waarschijnlijk teveel verwacht ;-)
Autogek zegt
Het was gewoon een Volvo S80 T6 met minimaal 300.000km op de klok. In Amerika staan er een aantal te koop voor rond de 4000,-dollar. Die hebben dus al meer vervuilt ( 92000 kg CO2) dan 2 Priusen bouwen ( gemiddelde auto maken geeft 10.000kg CO2) en 300.000 laten rijden ( Prius stoot dan 31.000kg CO2 uit).
RenesisHP zegt
@Autogek.
” Ik ga namelijk niet om met mensen die hun hoofd in het zand hebben en alleen maar lezen en horen wat in hun straatje past.”
Ben jij schizofreen? Je omschrijft jezelf met die uitspraak.
Ik vraag mij af hoe jij met jezelf om kan gaan.
BTW. Wij gaan gelukkig niet met elkaar om. Zou nooit lang goed kunnen gaan. ;)
jan1666 zegt
@renesis
In de steden(waar de meeste mensen wonen) kunnen wij soms al moeilijk parkeren met 4,5m bij 1,77m(zonder spiegels meegerekend) en een draaicirkel van ruim 13m.
dat klopt ja…we zijn er inderdaad niet op gebouwd. MAAR, als ik een pickup zie, is het in 60% vd gevallen een nissan navara of toyota tundra.
mischien ligt eht aan de regio..maar mischien ook niet
John zegt
Het gaat in Amerika alleen om de verkopen. Het milieu interresseert hen geen ene zak.
In principe kun je een auto van een paar maanden weer wegdoen, en de premie ontvangen, waarna de oude auto gesloopt wordt.
Het draait er alleen om om de verkopen op te krikken.
Alfarobert zegt
Het slaat nergens op Europeese auto’s die toch al duur zijn ook in America zo te slopen.Zit overal een kat onder en Dit is dus volkoen belachelijk.Was die X-5 gejat of zo?dat was in duitsland
Rowan zegt
Zonde man weet je wel hoe goed de auto zijn het slaat gewoon nergens op ik ben een enorme auto fan ik wil die filmpjes niet eens zien
Cardesigner zegt
@John, draait het in Europa wel om het milieu dan?
Volvo940polar zegt
GVD rot volk ,die arme volvo,gewoon medelij mee
vuile amerikanen :(