• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: CLK63 AMG Black Series vs M6

Auteur: Dennis, gepost 9 augustus 2007 om 22:32 – 128 Reacties

Mercedes CLK63 AMG vs BMW M6

Jullie zijn dol op filmjes. Jullie zijn dol op vergelijkingen. Jullie zijn dol op hokjesdenken. Jullie zijn dol op Mercedes of BMW maar zelden op beiden tegelijk. Vandaar dat ik jullie op deze late donderdagavond nog een filmpje voor de voeten werp. Dus als je nog wakker bent…

Mercedes CLK63 AMG Black Series versus BMW M6. Have fun!

Met dank aan Sacha voor de tip.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Echte ringtijd AMG Black Series nog altijd bizar (video)
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Video: Fietser heeft alle geluk van de wereld
  • Pas op: diesel kan in de kou veranderen in gel des doods!
  • Goed nieuws: tweedehands auto’s worden steeds goedkoper!
  • Eén AI-flitspaal levert in drie dagen 750.000 euro op
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, BMW, clk, m6, Mercedes, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Stoute Thaise politie krijgt Hello kitty armband
Volgend bericht: Alternatieve muscle car »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ward_430 zegt

    9 augustus 2007 om 22:38

    Nice video ! Is idd een heel goed evergelijking.

    Login om te reageren
  2. audi_fanaat zegt

    9 augustus 2007 om 22:38

    doe mij de benz maar ziet er veel sportiever uit.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    9 augustus 2007 om 22:39

    Goh laat ik nou voor gek zijn versleten toen ik schreef dat de CLK Black series een M6 killer zou (kunnen) worden….. See? It is!
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/08/amgs-m6-killer-gespot

    Login om te reageren
  4. Michel zegt

    9 augustus 2007 om 22:40

    De CLK 63 AMG kost in Amerika $136.000,- –> – € 98.493,62. In belastingstaat Nederland betaal je daar maar € 132.900,- voor, geen geld! Maar serieus, wat een auto!

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    9 augustus 2007 om 22:45

    @Michael: Euh, dit is de Black Series CLK63 van meer dan 2 ton volgens mij.

    Login om te reageren
  6. James Bond zegt

    9 augustus 2007 om 22:47

    Geef mij Mercedes maar.

    Login om te reageren
  7. Camiel zegt

    9 augustus 2007 om 22:48

    Ik vind dat ze de m6 met de cl63 amg moeten vergelijken…
    en de CLK63 AMG met de nieuwe m3, vind ik een bettere vergelijken…

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    9 augustus 2007 om 22:50

    @Sacha: ik kwam ergens dit tegen: “Navraag bij de Nederlandse importeur leert dat de prijs begint ‘rond de € 194.000’.”

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    9 augustus 2007 om 22:52

    @Camiel een auto met ruim over de 500pk en ongeveer 2 ton vergelijken met een coupé met een 4 liter motor van 420pk en een prijs van 1,4 ton? Dat is echt wat anders ook al is het basis model misschien wel eerder een concurrent voor de 3 serie.

    Login om te reageren
  10. DRU zegt

    9 augustus 2007 om 22:56

    Mijn hokjesdenkgedrag is serieus bevredigd. Dank je Dennis.

    Login om te reageren
  11. jantjebeton zegt

    9 augustus 2007 om 23:00

    toch weer mooi om te zien dat M power looses AGAIN :p

    Login om te reageren
  12. Jordey zegt

    9 augustus 2007 om 23:01

    was te verwachten van de clk.
    maar ik kies de ///M6 Power!..
    de clk is echt voor ouwee zake ventjes ( ja sorry hoor ) maar een m6 is veel meer naar ”gewoon” publiek gemaakt.
    veel meer plezier lever je daarmee.
    de clk vindt ik een vette wagen serieus. hij lijkt op beter op de weg te blijven en gaat harder omdat ie een zwaar geluid heeft. de m6 heeft een mooi geluid maar klinkt alsof hij op ijs rijdt. jammer.
    toch m6..
    deze mercedes is vet lelijk en je kan zien dat ie er niet voor gemaakt is. teveel poespas.

    Login om te reageren
  13. Camiel zegt

    9 augustus 2007 om 23:02

    Ik zeg een M6 (5.0l, 507pk, 160.000) vergelijken met een CL63 AMG (6.2l, 525pk 199.000)

    En een CLK63 AMG (6.2l, 507pk, 194.000) vergelijken met een BMW M3 CSL bedoel ik dan meer, die is alleen nog niet uit.
    Daarbij moet ik wel zeggen dat de nieuwe m3 net geen ton kost en niet 1,4 zoals jij zegt ;)

    Login om te reageren
  14. g zegt

    9 augustus 2007 om 23:05

    @woody de m6 heeft 507 pk en heeft een 5.0 liter v10 mocht je het niet weten

    Login om te reageren
  15. Silverarrow zegt

    9 augustus 2007 om 23:06

    @ w0o0dy: lol, een hoop eigenwijze BMW-fans :P

    Ondanks dat er mensen zullen zijn die vinden dat deze vergelijking niet kan, of nog steeds overtuigd zijn dat een M6 sneller en meer hardcore is, en dat BMW meer pk per cc uit de motoren weet te halen, bewijst Mercedes hier wel ff dat ze erg snelle auto’s kunnen bouwen. BMW: Eat your heart out! :D

    Login om te reageren
  16. Hylke zegt

    9 augustus 2007 om 23:07

    Ik zie bij de ///M6 geen roostertje aan de zijkant.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    9 augustus 2007 om 23:07

    @Camiel: als je een beetje enthousiast hokjes aanvinkt is die 1,4 geheid haalbaar……. ;) (ok ik had de prijs iets te hoog ingeschat)

    Deze CLK klopt de M6 al op eigenlijk alle fronten…. ook een M3 (csl) blijft dan achter tenzij ze minstens 200kg van het gewicht af krijgen voor de CSL, dan misschien….

    Login om te reageren
  18. f430 zegt

    9 augustus 2007 om 23:10

    doe mij die CLK63 AMG Black Series maar

    Login om te reageren
  19. Enrico zegt

    9 augustus 2007 om 23:13

    Duidelijk,,, nog gefrustreerde BMW fans die eggen dat de M6 ’toch’beter is,,,

    Login om te reageren
  20. erik zegt

    9 augustus 2007 om 23:15

    Waarom is de CLK DTM met 582pk uit het programma gehaald van Mercedes, deze was nog veel bruter en sneller.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/10/rijimpressie_clk_dtm_amg

    Login om te reageren
  21. Romeo zegt

    9 augustus 2007 om 23:15

    Waar zijn de comments over wegligging en emotie en prestaties?

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    9 augustus 2007 om 23:16

    @G dank je maar dat was na ongeveer 300 artikeltjes over de m5 en de m6 al wel tot me doorgedrongen.

    Camiel wilde deze Black series alleen vergelijken met een m3 en die heeft 420pk. Deze zit ruim boven de 500pk (er was eerder sprake van 530pk) en heeft aanzienlijk meer koppel dan de M6 (door de grote motor).

    Login om te reageren
  23. Pordon zegt

    9 augustus 2007 om 23:16

    een M6 tegen een CL 63 AMG… uhm nee de CL is gewoon niet te vergelijken met de M6. CL is gewoon de beste auto op alle fronten op dit moment. en een M6 is maar gewoon een M6

    Login om te reageren
  24. rotorhead zegt

    9 augustus 2007 om 23:19

    Erik: Die auto is bedoeld als verzamelobject, zijn slechts een handje vol van gemaakt om het exclusief te houden.

    Login om te reageren
  25. erik zegt

    9 augustus 2007 om 23:25

    @ rotorhead

    Ok, maar waarom dan net doen of dit het beste is wat AMG kan maken. Terwijl de CLK DTM nog 10x sneller is.

    Login om te reageren
  26. rotorhead zegt

    9 augustus 2007 om 23:29

    Erik: ik denk dat je het in dit geval vooral moet zien als een test tussen auto’s die bereikbaar zijn. De DTM is uitverkocht.

    Login om te reageren
  27. roland zegt

    9 augustus 2007 om 23:31

    Normaliter ligt mijn hart bij BMW: als ik moet kiezen tussen iets meer comfort of iets meer sportiviteit zou ik voor iets meer sportiviteit gaan. Bij reguliere BMW’s en vergelijkbare Mercedessen kan je dan ook blind voor de BMW gaan alsje dezelfde voorkeur hebt.

    Maar eerlijk is eerlijk, met de AMG (black series) gebeuren wel hele mooie dingen. Daarnaast vind ik de Mecedes ook mooier dus ik kanalleen maar zeggen dat Mercedes dit wint van BMW.

    Moeten we ook gewoon een keer durven zeggen!

    Login om te reageren
  28. ML Benz zegt

    9 augustus 2007 om 23:35

    Ik geloof dat Mercedes hier BMW weer effe flink dolt. Geen schijn van kans. Wat een schoonheid die CLK en wat n prestaties… pssss petje af

    Login om te reageren
  29. Alpina B7 zegt

    9 augustus 2007 om 23:40

    Was wel te verwachten dat de CLK Black series op alle fronten beter is. Een M6 tegen een ‘normale’ CLK 63 AMG was een betere vergelijking geweest.

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    9 augustus 2007 om 23:43

    Ik wist wel op voorhand dat de clk63 black series ging lopen met de overwinning, nog voor hij uit was.

    De M6 is zeker een goeie auto ( al ben ik niet wild van de looks), en de hoogtoerige V10 klinkt als een symfonie in de oren en klinkt uiteraard zeer sportief.

    Maar de CLK hier is de betere auto simpelweg.Waarom?De CLK63 is niet zomaar een amg’tje, het is een meer gefocusde auto dan de M6, meer gefocusd op het circuit enz..( carbon onderdelen, onderdelen gestript voor het gewicht, volledig instelbare ophanging,enz…)

    Ik hou simpelweg van de CLK63 black series, hij ziet er magnifiek uit ook.De rode kleur spreekt me onverwacht aan.

    Alleen één vraag rijst bij mij nog.Hoe veel beter is de CLK DTM?

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    9 augustus 2007 om 23:43

    Weer iemand die deze domme vergelijking maakt. BMW M6 is totaal een andere Niveau. Als twee auto maximaal 500pk hebben, betekent niet dat je ze met melkaar mag verglijken. En zeker niet een auto die concurrentie bied tegen de BMW- 3serie.
    Deze auto hoor je eerder met een Porsche GT3 of de komende M3 CSL te verglijken. Met de zogenaamde black series probeert AMG Mercedes eindelijk iets in de richting van de M modellen van BMW te bieden. Maar voor die prijs mogen ze hem zelf houden.

    @erik
    nurburgring tijden
    CLK DTM AMG : 7:54
    SLK 55 AMG Black Series: 8:14
    En volgens Mercedes zelf 7:45 voor de CLK63 AMG Black Series 2008!

    Login om te reageren
  32. sacha zegt

    9 augustus 2007 om 23:57

    http://bmw-m6.justgotowned.com/

    Login om te reageren
  33. Camiel zegt

    10 augustus 2007 om 00:32

    Toch vind ik de CLK DTM AMG het dikste..
    En vind ik het jammer dat dit model al zo lang mee gaat, en niet echt een bijzonder uiterlijk heeft, het echt een mercedes, bij BMW hebben alle modellen nog een beetje een verschillend uiterlijk. Maarr ik heb liever een DTM AMG dan een m6;)

    Login om te reageren
  34. jazeker zegt

    10 augustus 2007 om 00:37

    hahaha sacha heeft een mooie link:P wat een schoonheid die clk, echt prachtig gewoon. maakt van elk bmw gehakt gewoon, mercedes da best

    Login om te reageren
  35. patrick_2002 zegt

    10 augustus 2007 om 00:49

    http://sacha.justgotowned.com/

    Login om te reageren
  36. sacha zegt

    10 augustus 2007 om 00:52

    LOL @ http://wie-dit-leest.justgotowned.com/

    Login om te reageren
  37. RubenBaeten zegt

    10 augustus 2007 om 00:52

    ROFLOL @ Sacha!

    Login om te reageren
  38. RA999 zegt

    10 augustus 2007 om 01:01

    http://clk63-amg-black-series.youaremighty.com/

    Login om te reageren
  39. Racer X zegt

    10 augustus 2007 om 01:33

    Ik, als BMW fan, zou zelfs twijfelen tussen deze twee. Ik vind de CLK63 Black Series echt een megastrakke wagen.

    Login om te reageren
  40. Mpower zegt

    10 augustus 2007 om 03:07

    Tja, het is wel duidelijk dat deze CLK op veel/alle technische vlakken beter is dan een M6. Ben M-freak in hart en nieren, maar ik ben gelukkig niet blind. Knap werk van Mercedes maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Voor 40K prijsverschil mag je wel minimaal verwachten dat een willekeurige sportauto zich op deze manier verhoudt tegenover een M6.

    Dit betekent nog niet dat dit boven een M6 gaat. Als je toch zoveel geld mag uitgeven voor een auto dan ben je wel erg onkundig bezig om een Porsche 911 Turbo hiervoor te laten liggen. Voor 15K extra rijd je al in een Ferrari F430!

    @Mercedes
    Prachtige auto en indrukwekkende prestaties! Maar hoe schaamteloos mag je wel niet zijn om er 2 ton voor te vragen! Of heeft deze auto je zoveel geld gekost in ontwikkeling? Dan is de R&D afdeling van Mercedes wel erg op een laag niveau.

    Login om te reageren
  41. Romeo zegt

    10 augustus 2007 om 03:25

    Wordt een keer een BMW er finaal uitgereden door een MB dan gaan we zeiken over de prijs…Alsof een MB-liefhebber daardoor gaat twijfelen dat MB toch minderwaardig is tov een BMW.
    Beetje zielig dit…

    Ik heb het al eerder gezegd: heb je in je leasebak last van een mindere wegligging, mindere prestaties of weinig emotie? Koop dan een Lotus Elise ofzo.
    Hou je nog geld over voor een heel leuk kado voor de vrouw…

    Login om te reageren
  42. Dr. S zegt

    10 augustus 2007 om 08:00

    Maar in de M6 kunt ge met 4 zitten! In de CLK zijn geen stoeltjes achterin.

    AHA

    Login om te reageren
  43. sven zegt

    10 augustus 2007 om 08:01

    En waar is dan de vergelijkende test ?

    Wie kan uit dit filmpje nu uitmaken de mercedes beter is dan bmw ?

    Dit lijkt meer op een reclamefilmpje…

    Login om te reageren
  44. RS4 - freak zegt

    10 augustus 2007 om 08:05

    Mooiste CLK die ik ooit gezien heb.

    Ik vind dit (tegenover een aantal anderen) wel een goede vergelijking. Als je een M3 vs. AMG wilt vergelijken, neem dan de nieuwe C63 AMG.

    Wel nice van Mercedes, hun middenklasser verslaat zowat het beste van wat BMW te bieden heeft.

    Login om te reageren
  45. C200 Kompressor zegt

    10 augustus 2007 om 08:06

    Voor mij geen moeilijke keus, de Benz natuurlijk!!!

    Login om te reageren
  46. Mpower zegt

    10 augustus 2007 om 08:30

    @Romeo
    Natuurlijk de prijs, zou jij dan liever voor deze CLK gaan en de 911 Turbo laten staan voor hetzelfde geld? Vergelijk die 2 eens met elkaar, dan mag je van de CLK zeggen dat het een overgewaardeerde product is. Nice try, but NOT.

    Login om te reageren
  47. L-M zegt

    10 augustus 2007 om 08:31

    Je kunt geen halve race wagen vergelijken men een sportieve coupé. M6 is beter tevergelijken met een CL63 AMG . Laat die CLK het maar opnemen tege de nieuwe M3 CSl.

    Login om te reageren
  48. Silverarrow zegt

    10 augustus 2007 om 08:59

    Wat loopt iedereen toch te zeiken over een vergelijking met een CL63 AMG? Dat is een model op basis van de S-klasse, die zou het qua luxe en comfort op alle fronten winnen van de M6, en qua snelheid en wendbaarheid zou uiteraard de M6 winnen. Volgens mij is die vergelijking nog minder goed dan tussen de bovenstaande.
    Als er dan een vergelijking gemaakt zou moeten worden denk ik eerder dat een CLS63 AMG in de buurt van een M6 komt. Qua prijs en vermogen komen die twee het meest overeen.

    Login om te reageren
  49. Pieliej zegt

    10 augustus 2007 om 09:22

    Doe mij de CLK 63 AMG Black Series maar. Veel dikker en mooier.
    De M6 vind ik wat gewoontjes vergeleken met een Black Series, en ben nooit fan geweest van een M6. Ik vind het een beetje een omhooggevallen sjonnie auto. Ik wil wedden dat als iemand een M6 ziet opdoemen die links rijdt, terwijl jij met je M6 180 rijdt en hij 120, dat hij expres links blijft rijden.
    Zou ik ook doen. Anabolenautootje.

    Login om te reageren
  50. Julian zegt

    10 augustus 2007 om 10:12

    als bmw fanaat zou ik ook inderdaad kiezen voor de mercedes, toch zou ik mij schamen voor zo’n uiterlijk, terwijl de commentator de mercedes op zn uiterlijk beoordeeld. wat me opvalt is dat de mercedes 50kg meer weegt als de bmw (1710 vs 1760kg)

    Login om te reageren
  51. christian zegt

    10 augustus 2007 om 10:43

    In de F1 is Mercedes ook beter…. Maar dit is wel wat anders. Het is een verdiende overwinning!

    Login om te reageren
  52. phantom zegt

    10 augustus 2007 om 10:45

    Dat de bmw verliest komt gewoon door dat beschamend lage koppel

    Concurrentie:
    Audi rs6: 580 pk, 650 nm
    Mercedes e63 amg: 514 pk, 630 nm

    Dit is dan in het geval van de m5 maar goed het is technisch gezien dezelfde auto.

    Login om te reageren
  53. Tokke zegt

    10 augustus 2007 om 11:11

    Moest men bij BMW morgen beslissen om de M6 te strippen van zaken als een toch overbodige achterbank, nog meer carbon te gebruiken, een beetje radicaler afstellen en de cylinder inhoud van hun v10 met 1liter omhoog trekken. Dan kan AMG weer direct inpakken…

    Login om te reageren
  54. Karaya zegt

    10 augustus 2007 om 11:23

    BMW verliest op alle fronten.

    Login om te reageren
  55. GerreLekker zegt

    10 augustus 2007 om 11:26

    Ondanks het feit dat ik mercedes en merk vind voor ouwe boerenlullen die met hun zwart geld geen blijf weten of voor taxichauffeurs verkies ik hem hier wel boven de M6.

    Ik vind de M6 gigantisch lelijk, veel te plomp, alles is veel te breed en dik en ze kregen het precies niet al te goed samen.
    Doet de me denken aan episode van topgear: v8 vantage – M6 – 911
    Ondanks het feit dat het de sterkste wagen is werd hij geklopt door 911 en was hij maar zo rap als de V8 vantage. Zonde van de pk’s en het geld.

    Login om te reageren
  56. The R6 Tornado zegt

    10 augustus 2007 om 11:48

    Dit filpmje is echt laim, niks van journalisitieke inhoud. Er kunnen totaal geen conclusies uit getrokken worden welke beter is. En dan nog, dat maakt ieder voor zich wel uit. Geen BMW liefhebber die deze CLK nog maar gaat bekijken, laat staan hem koopt. En omgekeerd.

    Login om te reageren
  57. ruud zegt

    10 augustus 2007 om 12:18

    wat een gezeik altijd tussen BMW en Mercedes
    het zijn beide goede autos alleen de merc is gewoon net een tikkeltje beter lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll hahaha

    Login om te reageren
  58. 911 zegt

    10 augustus 2007 om 12:26

    oke, de clk is misschien iets beter…. maar wel 40mille duurder. En voor een prijs van bijna 2 ton koop je een heel wat betere tweezitter

    de bmw is gewoon n chille autobahn cruiser waarmee je ook vrienden mee kan nemen, en reken maar dat je die hebt met z’on auto . De clk is exclusief en k vind m er bruut uitzien. c’est tous

    Login om te reageren
  59. Jonas zegt

    10 augustus 2007 om 12:52

    Achja, als MB fan is het logisch dat ik voor de clk zou gaan, al is de m6 ook mooie wagen :)

    Login om te reageren
  60. c43 amg zegt

    10 augustus 2007 om 13:19

    Ik alsl amg fan kies ik voor de clk amg black series, omdat dat gewoon een preachtige wagen is.

    Ik heb zelf een amg, dus ik weet hoe een amg rijd, maar die clk amg black

    series zal nog lekkerder rijden.

    Clk amg black series staat zeker bovenaan op mij lijstje, zowel als de clk DTM

    nartuurlijk. Clk amg black series is en blijft een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  61. Ruud Bosch zegt

    10 augustus 2007 om 14:05

    Ten eerste vind ik het niet echt een eerlijke test. De auto’s horen niet tegenover elkaar te staan omdat de BMW de V10, 5.0 L motor heeft en de CLK63 AMG B.S. een 6.2 L V8. Ook als je dan naar het prijsverschil gaat kijken (60.000 euro in Nederland) is het logisch dat de Benz wint omdat die gewoon 1.5x zoduur is als de BMW.

    En dan oven over de looks, de BMW ziet er niet speciaal uit naast de Merc in dit filmpje, maar ik kan je vertellen, in het echt valt de CLK63 AMG B.S. ZOOOOO tegen !!!
    Ik vond het op de persfoto’s ook een geweldige auto, mss nog wel mooier dan de CLK AMG DTM, maar in het echt is de CLK63 AMG B.S. saai en heeft eerder een hoog ‘sjonnie-gehalte’ dan klasse.

    Login om te reageren
  62. jantjebeton zegt

    10 augustus 2007 om 14:06

    de nieuwe C 63 AMG is ook sneller dan de M3, dus BMW fans(ik ben er zelf ook eene) we moeten niet denken dat BMW de beste en snelste is. Ik moet gewoon eerlijk toegeven dat mercedes altijd al de beste is geweest en het nog steeds is. BMW komt altijd korter bij mercedes maar een benz blijft een benz.
    Kijk nu maar eens naar oude bmw’s en oude mercedesse. Zie je veel meer mercedes rijde die er nog goed uitzien en nog zeer goed rijden.
    Het is jammer dat mercedes enkele jaren geleden problemen heeft gehad met hun betrouwbaarheid. Maar wees gewoon eerlijk. het is en blijft een top auto. Ik zelf vindt een bmw kwa uiterlijk ook mooier dan een mercedes. Maar als je lange afstanden moet rijden is een mercedes veeel comfortabeler. is helaas niet te veranderen. Ik vind audi trouwens ook veel relaxer rijden dan een bmw!

    Login om te reageren
  63. Lee zegt

    10 augustus 2007 om 14:15

    jongeh fuck mercedes man bmw ownd mercedes kk hard

    Login om te reageren
  64. technopatat zegt

    10 augustus 2007 om 14:16

    @pordon, idd de cl63 is idd de beste auto dater is, ik vinnem zeeer mooi, snel, … ik vind de cl63 AMG echt zaaaaaalig !

    Login om te reageren
  65. Matthias zegt

    10 augustus 2007 om 14:16

    Halen we de tijden op de Ring er nog eens even bij. MB & BMW zijn aan elkaar gewaagd. Daarnaast maken ze, in mijn opinie, allebei zeer mooie, maar tevens ook zeer lelijke auto’s :D

    7:45* — 159.484 km/h — Mercedes CLK 63 AMG Black Series, 507 PS/1760 kg

    7:49 — 158.124 km/h –- BMW X5 Le Mans, 700 PS/~2000 kg, Hans-Joachim Stuck

    7:50 — 157.787 km/h — BMW E46 M3 CSL, 360 PS/1421 kg (sport auto 08/03)

    7:54 — 156.456 km/h — Mercedes CLK DTM AMG, 582 PS/1678kg, (sport auto 03/05)

    En ja, dat is wel degelijk een BMW X5 daar op de 2de plaats !

    —-

    On Topic:

    Beide auto’s zijn fantastisch en ( imo ) een droom om mee te rijden !

    Login om te reageren
  66. Drago zegt

    10 augustus 2007 om 14:31

    haha bmw

    Login om te reageren
  67. Romeo zegt

    10 augustus 2007 om 14:38

    Niemand heeft nu over wegligging (BMW-fanaten) of over prestaties (Audi-fans)

    Opvallend….

    Login om te reageren
  68. CSL zegt

    10 augustus 2007 om 15:33

    @Romeo
    je ziet toch dat een E46 CSL met zoveel minder vermogen(222pk) toch sneller is dan de CLK DTM AMG 582 PS. En dat 2jaar eerder.

    Login om te reageren
  69. Rvh zegt

    10 augustus 2007 om 15:35

    @ Camiel idd deze 2 auto’s zitten niet in dezelfde segment. de clk is de coupé van de C dus die zouden ze moeten testen tegen de coupé van de 3 de m3 coupé zoals je al zij.
    volgens mij heeft die bmw m6 een beetje overgewicht

    Login om te reageren
  70. 911 zegt

    10 augustus 2007 om 15:43

    @ Matthias. huh?
    is de clk blackseries AMG echt sneller dan de DTM AMG op de ring??

    Login om te reageren
  71. 1*murci,1*aston zegt

    10 augustus 2007 om 16:15

    uiteraard is de blackseries niet sneller als de DTM AMG

    Die rondetijden waar zovelen hier graag op terug vallen moet je wel juist interpreteren natuurlijk. anders heb je gewoon een boel statistieken.
    En iedereen weet dat je met statistieken alles kunt bewijzen.

    Hou rekening met chauffeur, dag, weer, enz….

    En idd

    M6 vs. CLSAMG
    M5 vs CLKAMG
    M3 vs C63AMG

    CLAMG is met niets in het bmw gamma te vergelijken

    Login om te reageren
  72. Alpina B7 zegt

    10 augustus 2007 om 17:21

    M6 vs CLS AMG >> coupe vs sedan?
    M5 vs CLK AMG >> sedan vs coupe?
    M3 vs C63 AMG >> coupe vs sedan?

    Allemaal verschillende segmenten.

    Login om te reageren
  73. W!d zegt

    10 augustus 2007 om 19:12

    @Alpina B7 .. M3 sedan is in aantocht;)

    ik ben niet specifiek BMW of Mercedes fan, maar de vergelijking vind ik puur prijstechnisch en motorisch gezien niet echt bij elkaar passen. Prijsverschil is enorm evenals de motorinhoud. Daarnaast vind ik die pk oorlog echt verschrikkelijk.. moet je naar de gewichten van deze monsters kijken! daar kunnen ze zich beter op focussen dan die tienden die ze met een grotere motor sneller naar de honderd kan zeulen!

    Login om te reageren
  74. bartholomeo zegt

    10 augustus 2007 om 19:21

    het sterkste punt van een bmw werd door die mercedes zojuist opgegeten en terug uitgespuwd :)

    het probleem is idd dat er nx uit de bmw stal een directe concurrent is van de mercedes

    Login om te reageren
  75. Rvh zegt

    10 augustus 2007 om 19:31

    Ik zag net nog een spyvideo op Autoweek.nl en daar zie je een C63 AMG rijden.. en op het laatste moment schiet er een rode M3 voorbij… : )

    http://autoweek.nl/videodisp.php?id=544&cat=1&cache=no

    Login om te reageren
  76. Mystery_M zegt

    10 augustus 2007 om 19:48

    Waarom met black series vergelijken en niet met een clk amg het zou eerlijker zijn als bmw eens met een bmw m6 cls op proppen kwam en nog eens vergelijken. ik denk dat die mercedes dan een lachertje is

    Login om te reageren
  77. Ron zegt

    10 augustus 2007 om 21:44

    Toch is een filmpje als dit nutteloos om te helpen bij een keuze. Het zijn allebei zulke uitgesproken auto, dat ze op emotie gekocht zullen worden. De mercedes liefhebber, of de bmw liefhebber.

    Net als de rest ben ik benieuwd naar de M3 CSL, maar mijn complimenten voor Mercedes voor het neerzetten van zo’n prachtige en goede auto, de prijs laten we daarbij maar even buiten beschouwing…

    Login om te reageren
  78. Egon zegt

    10 augustus 2007 om 23:26

    Mensen… We hebben het over een CLK van 2 Ton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry hoor maar voor dit geld koop je echt wel een GT2 UITERAARD! Geen discussie die rijdt deze auto’s er allebei uit

    Login om te reageren
  79. sjeufM3 zegt

    11 augustus 2007 om 00:28

    5.0L vs 6.2L +40k verschil Maja ik als bmw fan vind de MB wel veel mooier. Maar de vergelijking is niet al te eerlijk! Dat snapt toch iedereen

    Cheers

    Login om te reageren
  80. Ron zegt

    11 augustus 2007 om 00:30

    @Egon: klopt, als je het over dat soort gigantische bedragen heb, kijk je meestal niet meer naar “opgevoerde” versies van standaard auto’s, hoe mooi ook. Voor dat geld kan je net zo goed in een echte volbloed sportwagen gaan rijden, zoals bijvoorbeeld een Porsche.

    Mijn advies en persoonlijke mening: Minder heftig maar een hele hoop lol gegarandeerd: koop voor precies de helft een nieuwe M3 :D

    Login om te reageren
  81. w0o0dy zegt

    11 augustus 2007 om 00:47

    tja, veegt een Mercedes de vloer aan met de bijna “heilige m6″…. het is ff slikken voor de boys… Dus komen de praatjes “verkeerde vergelijking” en het “is niet eerlijk”….. Grow up!

    Dat MB een grotere motor gebruikt heeft te maken met de “drivebillity” van de auto. Liever meer koppel bij lage toeren dan de hele tijd moeten wachten todat de auto eindelijk in “the powerband” komt. BMW gebruikt een V10… en die is in principe makkelijker op een hoog vermogen te krijgen dan een V8. De V8 heeft namelijk een veel grotere inhoud per cilinder en heeft een slag van maar liefst 94,6mm. De BMW V10 gebruikt een erg korte slag voor zo’n grote motor (75,2). Een korte slag motor maakt meer toeren en meer toeren maakt een hoog vermogen mogelijk.

    In feite levert de AMG 6,2 liter V8 veel meer vermogen gedurende veel meer van de toerenrange… alleen draait ie minder hoge toeren en komt daarmee op een lager vermogen uit. Als de motor ook tot 8000 toeren zou komen kwam er waarschijnlijk bijna 600pk uit de 6,2. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je meer vermogen uit de motor kan halen door de slag in te korten…. maar goed dat is “wat als”.

    Het filmpje is overduidelijk. Niet alleen is de CLK sneller….de auto remt beter en als uitsmijter: het weggedrag is ook nog eens duidelijk sportiever en communicatiever zonder al te oncomfortabel te worden. Of het nou een eerlijk vergelijk is of niet…. dit noemen we ook wel “afdrogen”.

    Login om te reageren
  82. Rick dos zegt

    11 augustus 2007 om 02:27

    Altijd wel leuk the desperation van de Merc fans. Hebben ze eindelijk een auto die een goede wegligging heeft, maar waar ze wel het onderste uit de kan voor moeten halen. Hate to rain on your parade maar iemand nog geluisterd naar het stukje NA the bottom line? Precies uiteindelijk wint de merc het op looks!

    En we weten allemaal dat de M6 niet het onderste van de BMW-kan is waar de AMG black series dat wel is.

    Trouwens dat stukje over built quality iemand daar nog naar geluisterd? “The BMW is the benchmark for built quality.” Zegt genoeg lijkt me.

    Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat de Merc niet mooi is. Maar 194k voor een opgevoerde CLK? No freeking way! Wel grappig trouwens, als wordt verkondigd dat een BMW 135i coupe 51k kost, dan valt iedereen over de prijs maar voor een opgevoerde CLK 194k moeten betalen dan hoor ik er bijna niemand over…..hmmmm….

    Login om te reageren
  83. RA999 zegt

    11 augustus 2007 om 02:51

    @Rick dos
    Dat geeft dan toch weer aan dat mensen hun geld liever aan een Mercedes uitgeven :D

    Login om te reageren
  84. w0o0dy zegt

    11 augustus 2007 om 09:21

    Nog even wat Highlights voor de mensen die een beetje oost-indisch doof zijn…..

    “The Benz is a more dedicated drivers car, it comes with fully adjustable suspension and offers genuinely communicative steering and brakes and a brilliant balance….”

    “At the track each cars persona was demonstrated in earnest with the Benz dominating the day. Straight line acceleration was the only test that was close…. The Benz was marginally quicker…”

    Over de CLK: “Handling test were no comparison….. circling our skidpad at 0.96 g siginificantly better than better that the M6’s 0,89g. The slalom was a similar story…”

    “Braking was impressive in both cars, but again it was the Mercedes that impressed us most.”

    CLK: “The real story is told on the road where the extra 82 foot/lbs of torque which arrives 1000rpm earlier makes it more effective at dispensing virtually any road.”

    De Benz verliest dus geen enkel onderdeel tegen de M6 in deze test. Waarbij de M6 een achterbank heeft dus je kunt iemand die je niet echt mag achterin frommelen en de M6 is goedkoper….. tja het is een slachting…..

    Maar eerlijk is eerlijk: de Benz is extreem duur (zoals bijna altijd te duur). Overigens zou ik voor dat geld fijn meerdere auto’s uitzoeken.

    Login om te reageren
  85. SimonMc zegt

    11 augustus 2007 om 09:29

    @Iedereen die zaagt over de prijs van de CLK : kwaliteit komt met een prijs ;-)

    Moet ik nog meer zeggen?

    Login om te reageren
  86. Ron zegt

    11 augustus 2007 om 10:23

    @SimonMC: heb je weleens gehoord van “prijs kwaliteit verhouding”? Ik doe niets af aan het feit dat MB hier een hele mooie auto heeft neergezet, maar 200K voor een snelle CLK is hoe je het ook wendt of keert nooit te verantwoorden.

    Kwaliteit komt trouwens al met een lagere prijs dan de Merc: ““The BMW is the benchmark for built quality.”

    Dus nee, voor mij hoef je niet nog meer te zeggen ;)

    Login om te reageren
  87. CSL zegt

    11 augustus 2007 om 13:19

    @w0o0dy
    Zelfs de E46 M3 CSL uit 2003 met veel minder vermogen is sneller op de circuit dan een M6 en CLK DTM!!!
    Dus je moet je serieus afvragen wat BMW neer kan zetten als ze een gestripte CSL versie van de M6 zouden maken! De M6 is zelfs lichter dan de CLK63 AMG Black Series.

    Het enige wat deze filmpje bewijst is hoe dichtbij de Supersnelle Comfortable GT als de M6 bij zo’n ge-focuste supersporter kan komen. Maar voor dat geld had ik eerder een 1200kg versie verwacht, maar ik vind het belachelijk. Ik dacht dat de GT3 nog te duur was. Maar ja het is ook geen auto voor massaproductie netals de M6.

    Login om te reageren
  88. Egon zegt

    11 augustus 2007 om 14:41

    @Ron & Rick Dos: Fijn he, dat MB de M6 als maatstaf ziet en er alles aan doet om hun auto ook maar een beetje beter te maken?!
    Noem je zoiets niet: “Achter de feiten aanlopen”? 194K ik heb er geen woorden voor… Dat staat no F* way in verhouding…

    @CSL: that’s right!

    @WOoOdy: Kerel (misschien ben je een vrouw), er is niets mis met deze auto. Ik ben echt heel blij dat Mercedes een auto heeft kunnen maken die de M6 kan evenaren en zelfs verbeteren qua prestaties. Maar geef nou ’s toe: ze moeten er alles voor uit de kan halen. Een enorme 6,3 ltr blablabla. Kijken hoeveel er van deze jongens verkocht gaan worden want een commercieel type is het niet. Ik zie trouwens alleen maar ouwe lijken in een CLK rijden… Ahum, sorry, I swallowed a bug

    Login om te reageren
  89. w0o0dy zegt

    11 augustus 2007 om 17:10

    @CSL: op de Nurburgring is de CSL sneller, maar op twee andere circuits en waarschijnlijk ook in het dagelijkse gebruik is de CLK DTM toch wel een stukje sneller dan de Csl.

    Login om te reageren
  90. CSL zegt

    11 augustus 2007 om 17:13

    Je begrijpt wel wat ik er mee bedoel.

    Login om te reageren
  91. Ron zegt

    11 augustus 2007 om 17:21

    @w0o0dy: waarom ga je nog verder door met deze discussie? De feiten liggen inmiddels duidelijk op tafel, en op basis daarvan zal de ene persoon de Merc kiezen en de ander de BMW… het gros van de mensen hoeft deze keuze trouwens nooit te maken.

    Wat ik in jouw bovenstaande staatje jammer vindt, is dat de ze bij de M6 de begrenzer niet eraf halen, want dan gaat deze ook ruim over de 300 heen. In datzelfde overzicht zou ik trouwens een vergelijk tussen een CLK DTM en een M3 DTM een stuk eerlijker vinden, maar dat terzijde.

    Als ik morgen de loterij won haalde ik de M6, en kocht van de resterende 40.000 euro die ik op de mercedes uitspaar een leuk bloemetje voor m’n vriendin :D

    Login om te reageren
  92. w0o0dy zegt

    11 augustus 2007 om 17:31

    @Ron: sommige mensen plaatsen hier dingen alsof het feiten zijn…. ik zoek er dan graag de feiten bij….. (de vergelijking tussen de CLk DTM en de M3 Csl werd in eerste instantie niet door mij gemaakt)

    Ik zou geen van beide auto’s kopen. Er zijn auto’s te koop die ik leuker vind en die kosten veel minder. Daarnaast heb ik liever een aantal auto’s dan maar eentje.

    Als jij voor 40k bloemen koopt dan spoor je niet ;)

    Login om te reageren
  93. Ron zegt

    11 augustus 2007 om 17:45

    @w0o0dy: helemaal mee eens, zelfs als ik miljonair zou zijn kocht ik deze nog niet. Ennehh ik zei dat ik “een leuk bloemetje” koop voor m’n vriendin, de resterende 39.980 euro hou ik daarna natuurlijk gewoon nog over ;)

    Login om te reageren
  94. Tombnolz zegt

    12 augustus 2007 om 12:22

    AMG is er -mijn inziens- goed in geslaagd de toch behoorlijk sobere, eenvoudige, saaie… CLK een gespierde look te geven.

    Dat de CLK er deze keer net iets beter uitkomt, kan mij geen bal schelen. Er is altijd een winnaar en een verliezen, hoe klein ook de verschillen.

    Login om te reageren
  95. Mpower zegt

    12 augustus 2007 om 13:17

    Het beste antwoord zou BMW M GmbH kunnen geven. Ze nemen een M6 en stoppen een 40K in alle technische specs in harmonie aan te passen. Maak er 1000 stuks lekker exclusief. Blaast ook nieuw leven in de M6, en dan doen we nogmaals zo’n test.

    Mijn punt is gewoon dat; deze CLK mooi is, prachtig zelfs. Maar 2 ton come on! Daar koop je een M6 en een hot-hatch bij als boodschappenwagen. Of doe het in 1 keer goed en investeer het in de machtige Porsche 977 Turbo, kost hetzelfde!

    Login om te reageren
  96. Bayerische Motoren zegt

    12 augustus 2007 om 18:12

    @wOoOdy

    Ja zeg vooral in het ‘dagelijks’ gebruik een tikkeltje sneller…
    Trouwens voor het prijsverschil van 40K zijn de verschillen tussen beide auto´s
    te klein.

    Login om te reageren
  97. w0o0dy zegt

    12 augustus 2007 om 21:42

    @Bayerische Motoren: “zijn de verschillen tussen beide auto´s
    te klein.”
    Veel te duur, ben ik met je eens, maar “Verschillen te klein”? Come on dat geloof je zelf toch niet? De CLK63 Black series maakt regelrecht gehakt van de M6. Alleen bij de sprint naar 100 is het verschil klein, dat zeggen ze in de video…. voor de rest is de Benz de echte rijdersauto van de twee!
    BMW beaten at its own game!

    Ook al vind ik de CLK te duur en zou ik het soort auto toch nooit kopen…. da’s een hele prestatie.

    Login om te reageren
  98. CSL zegt

    13 augustus 2007 om 21:47

    @w0o0dy
    Wat is de “own game” van de BMW M6 dan precies, meneer de wijsneus?

    Beetje appels met peren verglijken. Hoe dom moet je zijn om zo’n verglijken wel niet te maken. Twee totaal verschillende auto’s.

    Login om te reageren
  99. Ron zegt

    13 augustus 2007 om 22:21

    @w0o0dy: dat vind ik maar gedeeltelijk waar. Het is Mercedes inderdaad gelukt om een auto te maken die beter is dan de M6. Mercedes heeft hier blijkbaar wel zoveel registers voor moeten open trekken dat ze zichzelf ermee uit de markt moeten prijzen om het ding nog enigszins terug te verdienen. Het resultaat: een hele goeie CLK, maar heeft Mercedes zichzelf wel de vraag gesteld welke doelgroep een schandalige 2 ton over heeft voor een CLK? Een leuk project dus om te laten zien wat Mercedes kan, maar verkoopbaar? Nauwelijks.

    “BMW beaten at its own game?” dat valt dus te betwijfelen. Wanneer je een supersnelle GT zoekt vind je in de M6 alles wat je je kan wensen, voor een prijs die begrijpelijk is, en dat zie ik Mercedes met deze CLK niet doen.

    Dit is trouwens alleen mijn perceptie op de situatie, we zullen in de praktijk zien of het ook echt zo is…

    Login om te reageren
  100. SimonMc zegt

    13 augustus 2007 om 22:35

    So what…Mensen die deze prijsklasse kunnen betalen kijken écht niet op 1 EUR hoor.
    Alsof deze mensen bij alle autohandelaars langsgaan met hun papiertje met specs en vollop gaan vergelijken.

    Geloof je zelf toch niet…

    Mensen die deze CLK kopen hebben reeds beslist.

    Login om te reageren
  101. Ron zegt

    13 augustus 2007 om 22:52

    @SimonMc: we hebben het hier over 40.000 euro verschil, ja natuurlijk wordt daar naar gekeken. Het gaat totaal om dezelfde 2 ton als waar je een Porsche 911 turbo of nog veel meer andere geweldige sportwagens voor kan aanschaffen in plaats van je CLK, en meestal hou je dan nog geld over ook. Think again! :)

    Ik ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als BMW met een M6 CSL zou komen, ik heb zo’n voorgevoel dat Mercedes dan terug mag naar de tekentafel… maar dat is helaas (nog) niet te controleren.

    Login om te reageren
  102. Bobbejaan zegt

    14 augustus 2007 om 17:09

    Ach die amg is gewoon beter. Meer race dan elke andere benz. Laat ze bij amg maar log gaan op die black series. dan heeft BMW eindelijk wat te doen want tot voor de 6.3 was er geen benz die tegen een BMW op kon. Want de 65amg’s zijn echt niet zo snel op het circuit.

    Ik denk dat de M3 CSL voor audi en benz de druppel is geweest. Nu komen ze pas met echte wagens. ;)

    Login om te reageren
  103. w0o0dy zegt

    14 augustus 2007 om 20:59

    BMW adverteert met teksten als “the ultimate driving machine” en deze CLK is volgens de testers een betere “rijdersauto” dus….is de bmw in dit geval niet “the ultimate”. Dat was mijn punt.

    Login om te reageren
  104. SimonMc zegt

    15 augustus 2007 om 14:07

    @W0o0dy: ging bmw niet van die slogan afstappen trouwens?

    @Ron: ja, ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik voor dat geld wel liever een 911 turbo ga halen.En trouwens, die CLK is niet het topsegment he, eerder het goedkopere segment, waar de 6-serie de top van BMW is, dus met andere woorden, de M6 is het beste wat BMW in huis heeft, waar een CLK be-lan-ge nog niet het beste is wat mercedes heeft.

    Kijk maar bv naar een slr mclaren, een clk dtm,…( ok clk dtm is een beperkte reeks.)
    Maar eigenlijk is dat niet echt juist.Ik kan niet echt zeggen dat een mercedes met de 65 AMG motor de betere racewagen is, dat is niet zo.Deze CLK black series is misschien de meest gefocusde sportwagen die ze hebben momenteel.De slr mclaren is wel heel goed, en ook sneller, maar nog steeds een luxe-gt.Ze hebben ook nog de SLK black series ( tracksport dacht ik?), maar die is wel een stukje trager.

    Ik zou graag nog wat black series zien, maar van welke wagen kunnen ze nog een black series maken?De SL?Is te zwaar eigenlijk en ze hebben de SLK al genomen…De S? De CL?De E? Zijn allemaal geen geschikte kandidaten vind ik.

    Maar ik heb zo het gevoel dat we in de toekomst nog een black series gaan zien van die nieuwe C-klasse…Om een beetje te kunnen concurreren met de M3 CSL.

    Maar eerlijk gezegd denk ik dat bmw de betere sportwagen zou neerzetten.Trouwens een CSL versie van de 6 zou wel eens héél interessant kunnen worden.

    Login om te reageren
  105. CSL zegt

    15 augustus 2007 om 14:09

    @w0o0dy
    Ik kan niks met je argumenten. Ik moet gewoon lachen als je zoiets erbij pak.
    Audi komt ook met “voorsprong door techniek” etc.. maar dat is puur reclame. Ik kan wel begrijpen dat je IQ daarvoor niet hoog genoeg voor is om het te begrijpen ;)

    Dit is gewoon appels met peren verglijken. Verderop zetten ze ergens geloof ik zelfs een 7serie tegenover de CLK. Hoe dom moet je daarvoor zijn?

    Login om te reageren
  106. Ron zegt

    15 augustus 2007 om 20:28

    @SimonMc: je heb zeker gelijk, Mercedes heeft aardig wat skills in huis om strakke sportauto’s neer te zetten, dat laten ze (al dan niet samen met McLaren) regelmatig zien…. Ik vind daarnaast ook goed dat de topmerken elkaar een beetje scherp houden, ik weet zeker dat BMW niet blij is met deze Mercedes en binnenkort weer met wat nieuws komt, etc etc :)

    @CSL: Ik zie Woody alleen noemen dat Mercedes hier een goede prestatie heeft neergezet, en dat kan volgens mij niemand ontkennen… de prijs daargelaten!

    Login om te reageren
  107. w0o0dy zegt

    15 augustus 2007 om 22:20

    @csl: je steeds maar blijft aanvoeren dat mensen die het niet met jou eens zijn een laag iq hebben. Ik maak me daar in ieder geval geen zorgen over. Verzin eens wat nieuws (als je kunt). Ben je erg onzeker over je eigen IQ?
    Ik ga je geen aandacht meer schenken aan je suffe commentaar en zal er niet meer op reageren, je doet maar.

    @Ron: Mercedes en ook AMG krijgen vaak kritiek dat ze geen echt sportieve auto’s maken en dat het allemaal veel te comfortabel is. Met deze auto laten ze zien dat ze erg goede en sportieve auto’s kunnen maken. Wel vind ik het jammer dat ze dat niet tegen een concurrerende prijs doen en niet in de ” lagere klassen”. De M uitvoeringen van BMW zijn al niet goedkoop, deze zou ik schunnig duur durven noemen, maar duur is een waarde-oordeel.

    Login om te reageren
  108. w0o0dy zegt

    15 augustus 2007 om 22:22

    hmm knippen en plakken van de tekst levert wat kromme zinnen op… lange dag. Sorry voor de gebrekkige zinsbouw maar ik denk dat de meeste mensen snappen wat ik bedoel.

    Login om te reageren
  109. m5 zegt

    15 augustus 2007 om 22:35

    ik bekijk het filmpje net pas o wat krijgt bmw motersport op z’n flikker niet normaal ik hoop dat ze nu wakker worden bij bmw m

    Login om te reageren
  110. CSL zegt

    16 augustus 2007 om 14:17

    @w0o0dy
    Jij kan het gewoon niet hebben dat ik dit een Domme vergelijking vind en dat zal ik blijven vinden. Netals je eigen post van laatst. Gewoon een domme vergelijking. Het is net zo iets als een M3 CSL verglijken met een MB CL ofzo. En dan zeggen dat de CSL betere auto is. Wordt toch een keer wakker man en ga hier niet de wijsneus uithangen, want dan krijg je alleen maar op je kop.

    Als je het toch over de betere “rijdersauto” hebt, dan laat je zelf in die tabellen zien dat de M3 CSL op het “circuit” meer punten krijgt dan zelfs de CLK DTM!!
    De punten voor de DTM is puur voor zijn rechtuit acceleratie(onbegrensd), maar dat is ook geen wonder met een grote supercharged V8 met 600pk en 800nm!!
    Alsnog zet CSL een betere tijd(7:50vs7:54) op de beruchte Nurburgring!!
    Betere rijdersauto? Ik weet wel welke merk het betere rijdersauto’s maakt.

    Login om te reageren
  111. w0o0dy zegt

    17 augustus 2007 om 20:02

    Track CLK DTM M3 CSL (E46)
    Nordschleife 7:54 7:50
    Hockenheim Shorttrack 1:12.5 1:13.5
    Oschersleben 1:44.10 1:46.60

    Two outta 3 ain’t bad.

    Login om te reageren
  112. Ron zegt

    17 augustus 2007 om 20:34

    gaan we weer cijfertjes n**ken? De conclusie is zo simpel, luister.

    Mercedes en BMW zijn allebei topmerken. De ene keer heeft Mercedes de snelste auto, de andere keer BMW; lekker belangrijk. Waarom kiest iemand Mercedes? Niet omdat de DTM uitvoering iets sneller over de Nordschleife gaat, maar omdat ie gewoon een Mercedes wil. BMW precies hetzelfde, al had ik 50 miljoen dan kocht ik nog eerder de BMW dan de Mercedes, gewoon omdat ik iets met dat merk heb. Ik heb BMW’s gehad, ze hebben een sportievere uitstraling dan Mercedes (hoe groot de spoilers van de black series ook moge zijn) en over goede smaak valt niet te twisten: ik vind ze gewoon prachtig en de motoren en wegligging zijn voor mij onovertroffen.

    Dat is waarom je 1 van deze merken kiest, en niets anders.

    Login om te reageren
  113. w0o0dy zegt

    17 augustus 2007 om 21:37

    @Ron: again…..”sommige mensen plaatsen hier dingen alsof het feiten zijn…. ik zoek er dan graag de feiten bij…”

    Login om te reageren
  114. CSL zegt

    18 augustus 2007 om 21:57

    @Ron
    Dat is 100% waar.
    Maar het is zo triest dat mensen iets niet willen geloven, zelfs als hun eigen zogenaamde “feiten”(Track performance: 18vs20) bewijzen dat ze het mis hebben!!
    En dan willen ze je uitleggen welke de betere “rijdersauto” is!! Maar ja dat zal wel weer iets met hun “IQ” te maken hebben.

    Het is voor de CLK DTM triest om minder punten te krijgt voor “Track performance” dan een M3 CSL!!
    Dan maken die supercharged CSL’s die ik gezien heb er gewoon gehakt van.
    En nee je hoeft er geen belachelijke 320.000 noch 200.000 euro voor neer te leggen.

    Login om te reageren
  115. w0o0dy zegt

    20 augustus 2007 om 22:36

    Om helder te kunnen zien,is een verandering van gezichtspunt al voldoende.

    Login om te reageren
  116. Ron zegt

    20 augustus 2007 om 22:45

    @w0o0dy: een beetje tegeltjeswijsheid op zijn tijd is leuk, maar ik zie het verband hier niet echt…..

    Login om te reageren
  117. w0o0dy zegt

    20 augustus 2007 om 22:52

    Zegt genoeg dacht ik. Een dogmaticus is niet bereid zijn gezichtspunt te wijzigen dus is hij niet in staat de waarheid te zien. Als je 2 van de 3 races wint zou je in ieder kampioenschap op kop staan….maar goed, zoals ik al zei……

    Login om te reageren
  118. Ron zegt

    20 augustus 2007 om 22:58

    @w0o0dy: oh je heb het tegen CSL, ik dacht al.. ik zat juist net te vertellen dat ik die DTM cijfers niet zo boeiend vindt en dat niemand daarop zijn auto uitzoekt.

    Login om te reageren
  119. CSL zegt

    20 augustus 2007 om 23:17

    Mijn verhaal is overduidelijk.

    @Ron
    Je koopt juist zo’n auto om er hard mee te gaan. Op het Circuit noch op de weg.

    Login om te reageren
  120. Ron zegt

    21 augustus 2007 om 10:42

    @CSL: de DTM uitvoeringen zijn zodanig verschillend van de productieauto’s dat het niet wil zeggen dat de prestatieverhoudingen tussen de productieversies hetzelfde liggen.

    Mijn punt is blijkbaar nog steeds niet duidelijk, ik probeer het nog 1 laatste keer: als iemand in de markt is voor een auto als deze, maakt het niet uit of de mercedes of de bmw net even die extra seconde sneller is. Zo’n auto schaf je aan op emotie: je wilt gewoon de mercedes of de bmw. CSL ik test dit gelijk even op jou: als jij een M3 aan wil schaffen, maar het blijkt dat Mercedes voor dezelfde prijs een auto heeft die in alle opzichten net ietsje beter en sneller is. Dan kies jij ondanks dat toch de M3! Wedden?

    Login om te reageren
  121. CSL zegt

    21 augustus 2007 om 12:16

    @Ron
    Ik Rij BMW omdat die juist beter zijn. En in het algemeen velen malen sportiever. Plus ze laten je genieten van het rijden. Het is totaal een andere concept dan alleen in supercomfort van A naar B te rijden. Als ik supercomfort wou, dan kocht ik een Rolls Royce en liet me vervoeren.
    Jou punt was een week geleden al duidelijk. Maar er zijn mensen die denken alles beter te weten dan iemand die 100* meer ervaring heeft. Door hier en daar wat te lezen willen ze je leren hoe het echte wereld in elkaar steekt.. En als het beetje benauwd wordt lopen ze zelfs zichzelf tegen te spreken. En dat is gewoon zielig en triest

    Login om te reageren
  122. WH BMW zegt

    29 augustus 2007 om 12:45

    @jantjebeton:
    Jij kan niet eens ‘loses’ normaal schrijven dus wees stil over BMW M(otorsport)

    Login om te reageren
  123. WH BMW zegt

    29 augustus 2007 om 12:58

    Ik lees hierboven allemaal vergelijkingen tussen MB’s en BMW’s die NIET in dit filmpje worden vergeleken,en trouwens,de auto’s zijn niet te vergelijken.De M6 is een 2+2,4,81 meter lang en minder ‘hardcore’ dan de MB,die over slechts 2 zitplaatsen beschikt.En ik snap ook niet dat men een volautomaat(met koppelomvormer) in zo’n sportieve auto zet.BMW gebruikt een sequentiele handbak(halfautomatisch,zonder koppeling) die perfect op het karakter van de M6 aansluit.Zo’n transmissie zou men ook in de supersportieve Mercedessen moeten plaatsen,want ik bedoel,(ja ik dwaal nu ook af)een volautomaat met (slechts)5 versnellingen in een supersportwagen zoals de SLR,snap ik écht nie meer…

    Login om te reageren
  124. WH BMW zegt

    29 augustus 2007 om 13:04

    @Hylke: dat grilletje zit er wel degelijk hoor;) beter kijken…

    Login om te reageren
  125. 535D zegt

    10 september 2007 om 00:11

    er komt een 6serie met de 3.0 twinturbo (diesel) als ze daar nog een beetje aan doen wint bmw zelfs met een diesel van mb. van 80 tot 120 is een 535D al sneller dan een m6.

    Login om te reageren
  126. myke zegt

    20 januari 2008 om 22:27

    mijn bmw is 2 jaar oud en altijd verrot. vooral dingen op en aan de motor.!!!!!
    zegt de dealer dat het aan mijn rijstijl ligt.
    alle hersenloze bmw fans zeggen dat ie zo snel is en goed stuurt, hij maakt wel een enorm geluid waarvan je idd denkt dat je heel hard gaat. maar niet proberen hoor, want dat kan ie technisch niet aan. het imago van de auto is beter dan het produkt zelf
    Zo snel zijn ze niet in iedere praktijk ervaring die ik heb (geloof me maar dat zijn er heel wat) met vergelijkbare conculega’s van audi merc. maar zeker ook alfa moet je op je tandvlees om voor te blijven en dat lukt ook lang niet altijd.
    nu zullen mensen beweren dat ik niet kan rijden net als de dealer dat beweerd, maakt me niet uit. ik heb een mercedes besteld net als voorheen. een auto waarin een vergelijking al gewonnen hebt door hem te bezitten.

    een BMW is van alle topklasse auto’s absoluut het snelste!!!!!!!!!!!! kapot
    Wat voor rijstijl heb je als met 30.000 km bijvoorbeeld dynamo kapot hebt?
    te hard het licht aangezet??? stom van me dus toch mijn rijstijl.
    b.t.w ’t is een 745 van 02-06 55.000km en gewoon op (nou ja bijna op)

    Login om te reageren
  127. Hylke zegt

    21 januari 2008 om 16:16

    @myke
    Ik ben bang dat je toch echt een fiat hebt gekocht 2 jaar geleden…en geen bmw.
    ;-)

    Login om te reageren
  128. pride zegt

    14 februari 2008 om 11:55

    omg die clk 63 black serie botergeil gewoon. voor de wat lagere prijsklasse zou ik voor een bmw gaan, maar bmw maakt geen schijn van kans in de wat duurdere prijsklasses. Wat zit die benz er toch strak uit!!!

    in duitsland heb je hem voor 130.000 + invoerkosten kom je nog aanzienlijk minder uit dan 2 ton dat vrijwel een belachelijk bedrag is in nl.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North