• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW 135i Coupé vs Porsche Cayman

Auteur: Dennis, gepost 19 februari 2008 om 21:10 – 79 Reacties

BMW 135i Coupé vs Porsche Cayman


Wij hebben ze beiden al een keer persoonlijk aan de tand mogen voelen: de BMW 135i Coupé en de Porsche Cayman, maar hebben de auto’s niet tegenover elkaar gezet. Hoewel ik het een aparte vergelijking vind, mocht het duo het bij Fifth Gear wel tegen elkaar opnemen.

Een aparte vergelijking omdat ik denk dat de auto’s een compleet verschillende doelgroep aanspreken, maar dat doet niets af aan de amusementswaarde van de vergelijking. Wanneer we naar de ruwe data kijken, dan heeft de BMW op zijn gewicht na de betere papieren. Aangezien het compleet verschillende auto’s zijn, valt er op basis van een paar cijfertjes nog niets te zeggen over hoe de modellen zich zullen gedragen wanneer ze face-2-face worden opgesteld.

BMW 135i Coupé
3,0 liter 6 cilinder twin turbo – 306 pk – 400 Nm – 5,3 sec – 250 km/u – 1460 kg

Porsche Cayman
2,7 liter 6 cilinder boxer – 245 pk – 273 Nm – 6,1 sec – 258 km/u – 1300 kg

Laat de uitslag zich raden? Bekijk het zelf maar even en je bent weer ruim 11 minuten onder de pannen.

Deel 1

Deel 2

Met dank aan Rick dos voor de tip

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]

Nieuwste artikelen

  • Een Lamborghini Urus met 2 ton op de klok, wat kost dat?
  • Gespot – Een unieke shooting brake op Nederlands kenteken
  • Is de EREV nu al dood? Volgens China wel
  • Dit is de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 135i, BMW, cayman, Porsche, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Proton R3 Satria pre-productiemodel in Melbourne
Volgend bericht: Nieuwe foto Bolwell Nagari vrijgegeven »

Lees Interacties

Reacties

  1. august zegt

    19 februari 2008 om 21:21

    @Dennis, welke (compleet verschillende) doelgroepen spreken de respectieve auto’s dan aan?

    Login om te reageren
  2. Manitor zegt

    19 februari 2008 om 21:23

    … BMW wint alweer …

    Login om te reageren
  3. Roy zegt

    19 februari 2008 om 21:24

    haha, ‘what is this world comming to?’. Een bmw familieauto die een porsche cayman verslaat, die had ik nooit zien aankomen.

    Login om te reageren
  4. danny zegt

    19 februari 2008 om 21:24

    Die 1-serie van BMW is verschrikkelijk lelijk

    Login om te reageren
  5. DeletedItem zegt

    19 februari 2008 om 21:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    19 februari 2008 om 21:25

    @august: Ik heb werkelijk geen flauw idee, maar ik stel mij zo voor dat wanneer je serieus geïnteresseerd bent in een Porsche Cayman, dat je niet snel bij een BMW 1-serie coupé zult uitkomen (en andersom). De auto’s zijn zo enorm verschillend (vind ik).

    Login om te reageren
  7. Raffy zegt

    19 februari 2008 om 21:30

    Mooie test.
    ik zou sowieso de bmw eerder kopen dan de porsche.

    Login om te reageren
  8. phantom zegt

    19 februari 2008 om 21:35

    tsja.. die motor van bmw is gewoon een kunstwerk

    Login om te reageren
  9. Ppropp zegt

    19 februari 2008 om 21:36

    Hou van beide merken maar ze hadden hier op zn minst een Cayman S mogen nemen.

    Login om te reageren
  10. Stephan zegt

    19 februari 2008 om 21:38

    Wel wazig, op sommige circuits is een cayman s nog sneller dan een 911 gt3 dacht ik. Was die toevallig bij topgear ofzo?

    Login om te reageren
  11. Susp1cious zegt

    19 februari 2008 om 21:38

    Voor dat die 6000 pond verschil kan je die BMW ook nog het sporpakket meegeven die eerder vermeld stond op autoblog plus een extra scheut vermogen d.m.v. een chipje. Dan is het verschil helemaal gigantisch!

    De engelsen zeggen dan altijd zo mooi: ‘Eat your heart out!’

    Toch denk ik dat het publiek dat voor deze beide auto’s zal gaan totaal verschillend is. De 135i klanten zullen waarschijnlijk mensen zijn die een snelle auto willen hebben met voldoende bagageruimte. De porsche wordt als 2e auto gebruikt vaak. Maarja, dat soort mensen hebben dan vaak al een Cayenne op de oprit staan, dus maakt het prijsverschil in de regel niet zoveel uit.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    19 februari 2008 om 21:48

    Leuk zo’n vergelijking maar dat deze video’s nu echt een goed beeld geven over wat die auto’s echt kunnen……… nee, helaas.

    Ik zou nog wel twee echt snelle rondjes zonder al teveel spectaculair ogend overstuur willen zien om te vergelijken…. Dit was van beide heren geen toprondje qua tijd. Tiff laat de Porsche veel teveel glijden ipv strak rijden (gladde asfalt helpt niet echt natuurlijk) en ook Jason Plato glijdt veel teveel…. Als de snelheid verloren gaat dan is het logisch dat de 135i veel tijd wint…. want de motor is VEEL sterker (voorbeeldje: 0-200 doet de Cayman in 23,7 en de 135i in 18,8……) dan die van de Porsche (vooral het koppel hakt erin) en de versnellingen van de Porsche zijn in feite wat aan de lange kant voor het “lage koppel”.

    Wat andere tijden van fastestlap.com Cayman vs 135i
    Hockenheim Short 1:18.5 vs 1:17.4
    Autozeitung test track 1:44.1 vs 1:46.9

    De Cayman heeft een zo’n 5,3kg per pk voort te bewegen en de 135i “maar” 4,7.

    De Porsche heeft echt te weinig power vooral voor zoveel geld…. en de 135i is erg snel, maar onder normale omstandigheden is de cayman waarschijnlijk wat sneller rond een circuit en is de 135i niet te kloppen qua rechtuit knallen.

    Login om te reageren
  13. Serzjuhh zegt

    19 februari 2008 om 21:49

    @ Ppropp

    Dan wordt het prijsverschil te groot En dan is het een 3.4L dan wint Porsche wel dit was een betere vergelijking. En terecht die x35i-motor is heel goed gebalanceerd.stop die in een Cayman of een Exige en je hebt iets monsterigs

    Login om te reageren
  14. hans zegt

    19 februari 2008 om 21:51

    B M W i serie je ziet het niet en daar hou ik van om die dikke bakken het nakijken te geven.

    Login om te reageren
  15. Turbopaultje zegt

    19 februari 2008 om 21:51

    Vrij kansloze gedoe eigenlijk, zware tegenvaller van de 5th gearmannen.
    Die enge slalom is geen referentie, driften sowieso niet voor een goede wegligging en Silverstone is een high speed corner track, en daar heb je dus gewoon veel power nodig. Wat is hiermee eigenlijk bewezen ?

    Zet de auto´s naast elkaar op een echt bochtig trajekt en het ziet er anders uit, alhoewel de Cayman, ca. 150kg lichter, nog altijd een sper mist en een dikke 130 Nm.

    Tenslotte: die toch wel afzichtelijke lelijke BMW is eigenlijk geen echte concurrent voor Porsche. Een verschil dat in maximaal 10 jaar duidelijk
    zal worden……

    Login om te reageren
  16. wotevajjjj zegt

    19 februari 2008 om 21:53

    Leer eerst eens driften voor je een driftwedstrijd houdt ps top gear is veel btr den fift gear want tegenwoordig hebben sportoutos 7 of 8 versnellingen en dus geen 5
    -edit: leer eerst eens schrijven-

    Login om te reageren
  17. sebastian zegt

    19 februari 2008 om 21:54

    2 aanjagers verschil dacht ik zo, kinderachtig van de heer dos, want dit is duidelijk appels met peren vergelijken.

    Login om te reageren
  18. Edo- zegt

    19 februari 2008 om 21:54

    was te verwachten, haha sta achter m’n merk, maar had het niet zien aankomen nee

    Login om te reageren
  19. Robbert W zegt

    19 februari 2008 om 21:57

    Had zelf verwacht dat de Porsche de eerste proef zou winnen door zijn middenmotor. Had echt een andere uitslag verwacht ondanks het vermogenverschil! Dit laat nogmaals de perfectie van de BMW zien tegenover de Cayman. Die buiten het verlies in deze test ook een leuke wagen is!

    Login om te reageren
  20. NiNja! zegt

    19 februari 2008 om 21:58

    @Ppropp

    Ze testen zelfde prijs klasse en dus Cayman S is sneller en duurder dus het zou een oneerlijke test zijn.

    Login om te reageren
  21. Willem zegt

    19 februari 2008 om 21:58

    @danny
    oki, bmw1 lelijk? … jij je zin, kvind het een prachtige wagen
    (niet als familie wagen)

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 21:59

    LOL! :lol:

    130kg voordeel, middenmotor configuratie…..

    Login om te reageren
  23. fr@nk01 zegt

    19 februari 2008 om 22:04

    …en nu dan tegen de alles vernietegende
    GT-R ;-)

    Login om te reageren
  24. Peperbus zegt

    19 februari 2008 om 22:06

    De bekende appels- met perentest: ze zijn allebei even duur maar de smaken zijn anders, het vruchtvlees is anders enz. En dat geldt voor BMW en Porsche ook: twee volstrekt verschillende auto´s. Het is dat geld maatgevend was, want met de Cayman S was de BMW er zo niet afgekomen.

    Login om te reageren
  25. sebastian zegt

    19 februari 2008 om 22:07

    cayman/135i
    Autozeitung test track 1:44.1 vs 1:46.9
    en dit dan beste heer dos…

    Login om te reageren
  26. Jordey zegt

    19 februari 2008 om 22:10

    @ Ninja!

    Je hebt inderdaad gelijk. Je kan dan net zo goed een chevrolet corvette C6 van €70.000 het laten opnemen tegen een rolls royce phantom van weet ik veel hoe duur met 435pk tegen de 400pk van de corvette..

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 22:11

    cayman/135i
    Hockenheim Short 1:17.4 1:18.5
    Plus deze uitslag van fifth gear.

    En dat dan mijnheer sebastian….

    Login om te reageren
  28. Ppropp zegt

    19 februari 2008 om 22:13

    Bij zo’n test moet het even niet om het geld gaan.. 3.4 liter van de S tegen een dubbele turbo was spannender geweest

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    19 februari 2008 om 22:14

    @ Rick dos; Euhm… Andersom? Nu bevestig je alleen sebastians punt…

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 22:15

    @Citrofiel

    :oops: :D Mja…..hmmmmmm…..ik ben minder perfect dan dat ik dacht. ;) :P

    Login om te reageren
  31. sebastian zegt

    19 februari 2008 om 22:16

    , een bmw met 300+ pk die niet overtuigend een pors met 230+ kan uebermeistern. helaas pindakaas…

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 22:19

    Nogmaals….

    130kg voordeel, middenmotor configuratie…..

    Helemaal niet slecht, toch?

    Login om te reageren
  33. sebastian zegt

    19 februari 2008 om 22:23

    mja, niet slecht nee, maar, bmw nieuwe auto, porsche is al een tijdje aanwezig (helemaal als je de speedster als configuratie meerekent), het ligt hem in de details…
    maar al met al geinig om te zien…

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 22:25

    Natuurlijk, niet meer en niet minder.

    Login om te reageren
  35. MrSelected zegt

    19 februari 2008 om 22:26

    Geweldig mooie wagen (vooral als je hem in het echt hebt gezien), die BMW! De Cayman vind ik ook geweldig, maar als je het zo bekijkt eigenlijk een stuk te duur.

    De 1 coupé zou ik in deze uitvoering zelfs boven een 3 coupé kiezen. Knap staaltje werk weer van BMW! Over 20 jaar zullen we vechten om een mooi exemplaar (zie de 2002 tii / turbo).

    Login om te reageren
  36. Sander zegt

    19 februari 2008 om 22:27

    ff off-topic:

    Het verschil in acceleratie tussen een boxster automaat en handgeschakeld, hoe kan dat bijna een seconde zijn? (Bij vorige model helemaal een seconde).
    Is wel erg veel toch? 5.9 of 6.9 naar 100..

    Login om te reageren
  37. B100 zegt

    19 februari 2008 om 22:40

    “Met dank aan Rick dos voor de tip”
    Ik hoef de filmpjes niet eens te bekijken om te weten dat BMW gaat winnen ;-)

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 22:43

    LOL!@ B100

    Nou zeg…. ;) :P

    Login om te reageren
  39. Turbopaultje zegt

    19 februari 2008 om 22:46

    Om nog even het verschil aan te geven. Ook de Cayman is een sportwagen pur sang en geen anabole boulevardcruiser. Dus overal thuis, op rallypaden:

    http://www.youtube.com/watch?v=UJu-wrO77Ls

    en heftig gemodificeerd, op circuits:

    http://www.youtube.com/watch?v=8137ufJbzR0

    Login om te reageren
  40. yannick zegt

    19 februari 2008 om 23:04

    ik heb die 1 al een paar keer gezien bij de dealers hier in belgie… en ik was aangenaam verrast de eerste keer! eigelijk echt een mooie auto als je hem zo buiten het autosalon ziet hoor :-)

    Login om te reageren
  41. robert zegt

    19 februari 2008 om 23:30

    ik ga voor de cayman. Veel sportiever en met gelijk vermogen veel sneller. De 1-serie is gewoon te zwaar, te veel een compromis. Daarbij vind ik porsche toch iets chiquer.

    Login om te reageren
  42. SimonMc zegt

    19 februari 2008 om 23:38

    De cayman zijn volledig pottentieel wordt niet volledig benut.Voilà, dat heb ik er over te zeggen.Tuurlijk wint de bmw.Het massieve verschil in koppel zorgt er voor de de bmw vlotter uit een bocht accelereert en gewoon sneller is in tussensprints.
    Moest men de cayman evenveel pk en nm geven…Of begin gewoon al met een cayman S te nemen ipv deze.

    En tuurlijk is de porsche duurder, verbaast het je ook dat een rolls royce duurder is dan een mercedes?

    Het hangt er gewoon van af hoeveel geld je wilt spenderen.

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 23:42

    En geef de BMW een middenmotor en 160 kilo minder gewicht….

    Login om te reageren
  44. Roadronner zegt

    19 februari 2008 om 23:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  45. Stephan zegt

    20 februari 2008 om 00:04

    Maar Rick Dos, zeg je nou dat de BMW imperfect is? Dat hij te zwaar is en de motor op de verkeerde plek heeft. Kunnen we dat uit jouw opmerking opmaken?

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    20 februari 2008 om 00:11

    @Stephan

    Als je het kort door de bocht zou beredeneren wel, maar als je er wat langer bij stilstaat niet. ;)

    Login om te reageren
  47. Stephan zegt

    20 februari 2008 om 00:21

    Haha, ik dol maar een beetje. Duidelijk is wel dat deze auto’s niet echt gelijke doelgroep hebben.

    In dagelijks gebruik zal de Porsche namelijk een stuk sneller en sportiever aanvoelen.

    En qua handling, zelfs een opgevoerde gti met 300 pk gaat harder door de bocht dan een cayman s. Maar sportiviteit meet je niet met getallen, dat is een gevoel, en dat is onmeetbaar.

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    20 februari 2008 om 00:26

    Dat weet ik toch. ;)

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    20 februari 2008 om 01:26

    Alhoewel de 135, 335 en hellemaal de komende Z4 met die motor overaal beter in scoren, is het toch geen juiste vergelijking tussen deze twee auto’s.
    De een kiest voor een 135i (Ti) omdat die gewoon van rijden houdt en andere omdat een 911 te duur is. Niet dan een 911 veel kans maakt :)

    Login om te reageren
  50. Eric zegt

    20 februari 2008 om 08:01

    Waarom gebruiken ze de Porsche Cayman S niet ipv. de gewone Cayman. Nu begint deze met een hadicap van 60pk. De “S” daar en tegen heeft slechts 11pk minder dan de 135i.

    Login om te reageren
  51. Wouterhil zegt

    20 februari 2008 om 09:41

    Die vent in de 135i coupe is niet zo’n goede drifter. Zn laatste drift daarentegen mag er wel wezen maar iedereen weet dat een BMW de aangewezen driftcar is.

    Bij deze test hangt het af van de vaardigheden van de bestuurders. De test gaat om de vaardigheden van de auto’s. Beter zou het zijn wanneer 1 goede drifter beide auto’s zou testen.

    Login om te reageren
  52. Barry330cd zegt

    20 februari 2008 om 09:52

    @Eric: Omdat dan het prijsverschil werg erg groot wordt lijkt mij. Bovendien is de gewone Cayman al te duur voor wat hij biedt tov andere merken en daarnaast is het eigenlijk een onzinnige vergelijking. Wat overigens wel leuk is, id het feit dat BMW gewoon heel goede auto’s maakt qua motorisering en onderstel. Helaas die looks heh?

    Login om te reageren
  53. Beamer zegt

    20 februari 2008 om 09:55

    Mannekes, zie Porsche is een sportwagen, die BMW is een middenklasser met veel PK’s en dan nog de porsche verslaan.
    En inderdaad die Porsche is stukken duurder en zou toch voor die rijstijl sneller en beter mogen zijn.

    Oh ja, de man met de BMW kan niet driften, laat de man van de porsche met de bmw rijden en de drift was stukken beter geweest. Een porsche is niet ge-designed om te driften en hij wint hier. Dat is niet logisch.

    Login om te reageren
  54. Maarten zegt

    20 februari 2008 om 10:00

    vergelijk een turbomotor met n atmospherische motor en de cilinderinhoud van de laatste mag minimaal met factor 1,5 vergroot worden (=150%). Dus de Cayman had in verhouding n 4 liter mogen zijn. Daarintegen zijn BMW’s de laatste 15 jaar veel te zwaar om als sportwagen nog iets uit te kunnen halen. Als men in München nu eens ’n ‘light’versie van de M3 zou presenteren, dus zonder electronica troep, airco etc, 400+ pk bij ca. 900kg…mmmmmmmmmm. Bij de Bayerische Motorwerke kunnen ze wel motoren bouwen nu de carroserie nog (zie ook F1!)

    Login om te reageren
  55. Graaf H. zegt

    20 februari 2008 om 10:02

    mocht ik kiezen uit de twee, neem ik zonder twijfel de 1. Snelste of niet, porsche is gewoon mijn merk niet. Morgen mag het failliet gaan, ik zal er geen moment om rauwen.

    Personelijk vindt ik de 1 eigelijk wel en mooie wagen, zoniet één van de mooist bmw’s van het moment.

    Lang leve koppel!!

    LOL @ csl.

    Login om te reageren
  56. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 10:50

    Golf GTi met 300 pk en bikkelharde circuitafstelling een Cayman S overall de baas ? Nee dus:

    http://www.youtube.com/watch?v=fRzx7qdVcss

    Blijft best leuk een GTi met 300pk, maar dan een beetje Cayman pesten in de wijk wordt het echt niet.

    Login om te reageren
  57. Stephan zegt

    20 februari 2008 om 11:33

    @ turbopaultje

    In dat eerste stuk was hij wel een seconde sneller op dat ‘circuitje’ daar ging het mij ff om.

    @ wouterhill

    Ze hebben ook een keer de ouwe m3 e46 tegenover de rs4 gezet, en toen zette diezelfde kerel echt een perfecte drift neer. Hij kan het dus wel.

    Login om te reageren
  58. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 12:12

    Ok, heb hier een prachtig voorbeeld van boulevardcruisen (M3 cabrio) en echte mannen (Porgers) aan het werk……….:

    http://www.youtube.com/watch?v=q8Aa_6Kplxg&feature=related

    Q.e.d.

    Login om te reageren
  59. Peter zegt

    20 februari 2008 om 15:44

    Ik vind die vorm van die 1-serie niet echt proportioneel.
    Helemaal naast de lage cayman. Het doet mij zelfs iets denken aan die oude seat cordoba coupe qua silhouette. Ik vind sowiezo dat BMW qua design een kleine 10 jaar geleden de weg een beetje is kwijt geraakt al vind ik de 3 serie modellen wel weer mooi. Daarnaast is de techniek wel weer werkelijk boven alle twijfel verheven.

    Login om te reageren
  60. Wouterhil zegt

    20 februari 2008 om 16:11

    @Stefanos,

    Okeej, misschien heb je gelijk. Kheb het filmpje van de RS4 tegen oude M3 niet gezien, alleen weet ik zeker dat de BMW in dit filmpje beter kan driften dan de prestatie die in het filmpje neergezet wordt!

    Login om te reageren
  61. El Salvador zegt

    20 februari 2008 om 16:18

    wooohhahahaha, wat een afgang voor die Porsche Cayman. Heb ook al legio tests gezien dat die 135i een Cayman S en zelfs een Cayenne z’n kont laat zien bij gewoon vet rechtuit rijden on de high-way! Kom niet meer bij. Roep maar wat je roept, maar wat moet die Porsche in het stof bijten. Bijna 2 seconden langzamer op een circuit dan een gezinsauto als de 135i en euro 6.000 duurder tov. de 135i……

    Login om te reageren
  62. Kyanite zegt

    20 februari 2008 om 17:30

    BMW wordt qua looks nog steeds compleet door Porsche voorbij gestoken, niet alleen qua looks maar ook qua naam. Kom je op een feestje vertel je dat je een BMW hebt….. maak je indruk? NEE Kom je op hetzelfde feestje en vertel je dat je een Porsche hebt…. maak je indruk? JA

    Doe mij maar de Porsche, vele malen leuker om te zien.

    Login om te reageren
  63. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 19:58

    Exact. En als je een echte coole held bent neem je en passant de lekkerste babe van het feest mee……………… :-)

    Login om te reageren
  64. Floris zegt

    20 februari 2008 om 20:04

    Als die 135i nou niet zo afzichtelijk lelijk was….

    Login om te reageren
  65. sebastian zegt

    20 februari 2008 om 20:48

    er hangt toch een naar luchtje aan bmw’s de laatste tijd, hoe goed ze ook zijn ze worden toch weer gekraakt… waar zou dat toch door komen? :roll:

    Login om te reageren
  66. El Salvador zegt

    21 februari 2008 om 09:54

    looks van een Cayman mooooiiiiii??? Weer even woohaaa. Allemensen, het moet niet gekker worden. Hij doet me denken aan een of andere platgeslagen vis. Fantasieloos. Cayman = krokodilletje, lekker stoer zeg. Nee, kinderachtig en voor kleine jongens gemaakt. Te weinig vermogen dus, een gezinsbak 135i laat hem in het stof bijten. Ben ook bang dat je die babe misloopt, de 135i rijder (die weer eens voor je uit reed) was je al voor…

    Login om te reageren
  67. El Salvador zegt

    21 februari 2008 om 10:28

    Testen:
    1) (Frans) 135i versus nieuwste M3, wie er wint? ‘Victoire de 135i’, staat er met grote letters. Je komt toch niet meer bij gewoon. Een M3 is ruim 2 maal zo duur
    2) (Duits) Porsche 911 Carrera !!!!!!! tegen 135i. De 135i zit vet eerder op de 200 km/u.

    Ja, maar, een 135i is niet zo mooi. Laat me niet lachen. Die 135i is a bargain

    Login om te reageren
  68. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 12:26

    Dat weten de echte dames echter ook, en daarom ga je met die lelijke Bimmer gewoon alleen naar huis……………… IMAGE is the buzzword.

    Login om te reageren
  69. El Salvador zegt

    21 februari 2008 om 12:35

    @turbopaultje. Nee, niet adrem genoeg. Je valt in herhaling, probeer het nog eens

    Login om te reageren
  70. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 12:41

    Ach een straatrat, vandaar de voorkeur voor die ordinaire sloep uit München.

    Login om te reageren
  71. Martijn zegt

    21 februari 2008 om 12:49

    Is de 135i sneller dan de M3 ja? Toch zou ik qua looks liever de 335i coupé nemen. Die is 6.000 euro duurder en dan is voor mij de keuze snel gemaakt. De M3 zou leuker zijn omdat dat gewoon een beest is. Al is de 135i misschien iets sneller, de M3 zou ik toch veeeeeel liever willen.

    Login om te reageren
  72. El Salvador zegt

    22 februari 2008 om 10:14

    ha Martijn. Hoe vond je bijv. de 135i in Le Mans Blue, xenon en 260 (18″) velgen. Wat vond jij van het strooilicht bij de portieren de led-stripe achterlichten? Wat vond jij van de BMW 6 pistons remmen i.t.t. de 3 pistons van een M3? Wat vond je van het geluid? Heb je rond de auto gelopen? Wat vond je? Ben gewoon even benieuwd wat jij vindt.

    Ja, ik snap heel erg goed wanneer je kiest voor een M3. Dat is een andere auto, met een ander imago. Onwijs cool. En ik snap ook heel goed wanneer je voor een Porsche kiest. Andere auto, met een ander concept. En het gaat er natuurlijk helemaal niet om, om de snelste te nemen. Lees zojuist weer een test waarbij de 135i de Nissan 350Z (

    Login om te reageren
  73. El Salvador zegt

    22 februari 2008 om 10:19

    350Z met ruim 320 pk, het stof laat bijten.

    Waar het bij de 135i om gaat is dat hij voor aanzienlijk minder geld, zijn grotere broers dus kapot rijdt. Met name Porsche-rijders reageren daar op, haha, met opmerkingen zoals: de test is niet goed, imago is fout, de 135i is een superlelijke bak, en ga zo maar door. De 135i is natuurlijk helemaal geen superlelijke bak, alleen raakt hen de komst van deze auto.

    Ik denk ook dat het opgegeven vermogen van 306pk niet helemaal klopt. Ik denk dat er meer in zit. Ik weet van BMW dat de software van de 335i en 135i niet hetzelfde is. Zou de 135i toch iets meer turbodruk hebben?

    Login om te reageren
  74. Ron zegt

    23 februari 2008 om 10:28

    @Turbopaultje
    Tenslotte: die toch wel afzichtelijke lelijke BMW is eigenlijk geen echte concurrent voor Porsche. Een verschil dat in maximaal 10 jaar duidelijk
    zal worden……

    Deze filmpjes laten niet zien dat de BMW beter zou zijn dan de Porsche, maar het valt niet te ontkennen dat de 135i wel degelijk een concurrent voor de Porsche is. Zeggen dat ie “afzichtelijk lelijk” is, is onzin. Dat is immers alleen maar jouw mening, en die had je net zo makkelijk in 1 reactie kwijt gekund in plaats van het zo’n 6x te herhalen in dezelfde topic.

    Login om te reageren
  75. Turbopaultje zegt

    24 februari 2008 om 11:20

    De kracht ligt soms in de herhaling. Met name als het gaat om marketing of politiek……….. ;-)

    Login om te reageren
  76. w0o0dy zegt

    24 februari 2008 om 11:26

    @Ron: dat is niet alleen de mening van Turbopaultje. Ook in het echt kloppen de proporties niet en tja…. bmw 1-serie “styling” what more can you say?

    Login om te reageren
  77. Piet zegt

    24 februari 2008 om 17:20

    Deze test is zeker appels met peren vergelijken.
    Maar…. het toont eens te meer aan dat je bij Porche wel erg veel voor het merk betaalt, en dat ( bij sommige modellen ) de prestaties achter blijven.

    Sorry Danny, Turbopaultje etc maar echt lelijk ( ik ben een audiman ) kan ik de BMW nou niet noemen.

    Motorisch is Porsche ingehaald, en voorbijgestreefd door BMW.

    In Stutgart zou ik me maar eens flink zorgen gaan maken…..

    Login om te reageren
  78. Serhat zegt

    25 februari 2008 om 02:28

    BMW 135i Coupé
    3,0 liter 6 cilinder twin turbo – 306 pk – 400 Nm – 5,3 sec – 250 km/u – 1460 kg

    Porsche Cayman
    2,7 liter 6 cilinder boxer – 245 pk – 273 Nm – 6,1 sec – 258 km/u – 1300 kg

    Logisch toch dat de BMW wint..

    Login om te reageren
  79. Ruipo zegt

    16 augustus 2009 om 13:25

    Ik zou voor de porsche gaan als het ooit een 2de auto wordt. Logisch, De BMW is even stil als een 5-serie, rijdt op de snelweg 200km/h alsof het 100 is tewijl de cayman gemaakt is voor sensatie, 200 lijkt 220.

    Ander groot voordeel van de porsche is dat het een grotere emotionele bagage heeft, de 135i wordt na 10 jaar gezien als OUD en achterhaald terwijl de Cayman zal altijd zijn waarde(in geld) redelijk behouden terwijl de bmw dan al te koop is voor 6000 euro.

    Een Porsche Carera is altijd een betere investering als pakweg een M3 (als het dan al investering mag heten) Je zal ook zien dat op een porsche minder kilometers staan, een porsche is altijd ee 2de of 3de auto terzijl een bmw vaak de enigste auto is van de eigenaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North