
Sebastian Vettel bemoeit zich niet alleen met het milieu, maar ook met de strategie van zijn oude team Red Bull Racing.
Sebastian Vettel behoort tegenwoordig tot de oude garde in de F1. De man die ooit de jongste wereldkampioen ooit werd, leek vorig jaar volstrekt uitgeblust te zijn bij Ferrari. Of het ligt aan een nieuwe omgeving of een iets mindere teamgenoot weten we niet, maar dit seizoen toont Vettel af en toe weer een glimp van de coureur die we ooit in hem zagen. Oké, niemand denkt waaarschijnlijk meer dat Vettel nog echt de BESTE!!1! van de grid is. Maar wie weet wat de Duitser nog kan bereiken als Aston Martin haar grootse plannen weet om te zetten in daden de komende jaren.
Privéjets
Wat Vettel tegenwoordig wel doet, is zich met allerlei dingen bemoeien. Het past wel een beetje bij zijn huidige rol als gearriveerd coureur en mens. Het is echter ook niet zo gek dat mensen die andere meningen hebben waarschijnlijk wel eens denken ‘waar bemoei jij je mee’. Net als bij Lewis Hamilton, komen VET’s pogingen om de wereld te redden namelijk een tikkie hypocriet over, daar hij tegelijkertijd diezelfde wereld blijft overvliegen in privéjets om op plek van bestemming aangekomen verkwistend gas te geven met zijn Formule 1 bolide. Het is toch een beetje alsof politici met groene vingers een klimaattop zouden organiseren en er dan allemaal met een privéjet naartoe zouden vliegen.
Schnauze
Bij Red Bull Racing zullen ze wellicht even gedacht hebben ‘halt die schnauze‘ bij Vettels laatste baude mening. Vettel heeft voorafgaand aan de Mexicaanse Grand Prix namelijk gezegd dat hij het extreem knaak zou vinden mocht Red Bull Racing een teamorder geven aan Perez om onze held Max Verstappen voorbij te laten:
Nou, ik ben geen fan van teamorders. Er zijn verschillende soorten teamorders. Er is de versie waarin je je plek weggeeft, maar deze later in de race weer terugkrijgt, omdat je op een andere strategie zit. Je hebt ook de teamorder waarbij de ene aan de kant moet, zodat de ander meer punten kan scoren. Zelfs als de situatie heel gemakkelijk en logisch uit te leggen is, vind ik het nog steeds slecht.
Sebastian Vettel, dacht zelf ooit dat Multi 21 gewoon het nieuwe vitaminepreparaat was voor bij het ontbijt
Vettel, die ooit in Maleisië een teamorder afsprak en daarna negeerde, is overigens niet de enige die nu al vooruit loopt op een mogelijke teamorder bij Red Bull Racing. Perez zelf werd er in het kader van zijn thuisrace ook al om gevraagd. Het is bijna alsof het al gebeurd is. Dat terwijl de kans dat het geval zich uiteindelijk voordoet stiekem, natuurlijk niet zo groot is. Maar goed, stel nou dat. Moet Checo dan gewoon aan de kant? En zou jij zelf aan de kant gaan? Laat het weten, in de comments!
Als de situatie zich voordoet, moet Perez dit gewoon doen. There is now I in team.
@pa045: jewel hoor: https://pin.it/7Ir7wVD
Het is triest dat wereldkampioenen ‘gemaakt’ worden en (haast) nooit dit resultaat op eigen kracht kunnen volbrengen. Het team staat weer voorop en niet de (uitzonderlijke) coureur. Voor mij is geen enkele coureur van een buitencategorie als hij niet op eigen kracht wereldkampioen wordt. Kortom, het team moet in dienst van de coureur staan en niet de coureur in dienst van het team.
PS.: het is maar een mening/visie ….
@Erik: en wie is dan buitencategorie
Dat mag je zelf invullen….
Lewie is al vaker gemaakt.
Idd zo is het moet gewoon op de baan zonder strategie en dus alleen met snelheid en kundigheid van de coureur
@pa045: behalve de “i” van Porker heeft team “Me” erin..
Tja… mooi is het natuurlijk niet, maar wel logisch, want: kampioenschap.
Hoop dat Max Checo gewoon op de baan kan verschalken, zoals het hoort.
Sorry maar Perez gaat echt niet in die situatie terecht komen. Zwaar overschat deze man, heeft misschien 5 goede races gereden dit jaar.
Natuurlijk aan de kant. We hebben het wel over eventueel een wereldkampioenschap
Teamorders zijn ruk natuurlijk, maar als Checo op P1 rijdt of Verstappen rijdt vóór Hamilton (ook al is het p10 en p11) dan hoeft ie zeker niet opzij.
En bij alle andere scenario’s eigenlijk ook niet.
Hoop dat de uiteindelijke wereldkampioen dit is geworden omdat hij het zelf heeft bereikt
@ijoost: dan is Hamilton al af
Top, comment op de verkeerde plaats
Max heeft hier al een oplossing voor: zorgen dat hij vóór Perez kwalificeert en blijft. Problem solved
@omarrs6: dan is Hamilton al af
Voor het kampioenschap zou perez aan de kant moeten van het team. Ik zou het wel zuur vinden als hij bv p1 kwalificeert en max p2 dat perez dan moet ruilen van plek. Laat ze gewoon maar lekker racen dat is het mooiste
@rob5nismo: dat had ie ook eerder dit jaar kunnen doen, maar toen liet checo het steeds afweten. Dan moet u nu maar gewoon aan de kant
Perez kan gewoon winnen en Max 2de worden als Hamilton er achter rijd.
Alleen is het niet slim om zoveel punten weg te geven als kampioenschap leider.
Het zou wel heel gunstig zijn als Perez voor Hamilton eindigt.
Tsja dat is het risico van principes en de wereld een beetje beter proberen te maken, dan gaan de principelozen je hypocriet noemen. Ik heb respect voor Vettel.
@kruij: hij heeft zelf veel voordeel gehad van teant
@benja01: team orders dus, zijn principes zijn niet veel waard op race gebied
Alsof Checo voor Max kan uit rijden. Lamenielache.
Het gaat om een paar punten verschil dit jaar.
“Guys I need this point”. HAM44
Dus gewoon aan de kant en bek houden PER11
Als het onderling spannend zou zijn niet, maar dat is het verre van. Checo zal gewoon aan de kant moeten gaan, en dat weet hij zelf ook goed.
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen opeens doet alsof de kans heel groot is dat Perez aan de leiding zal gaan. Alsof de recente geschiedenis
Ik denk dat Max liever verliest als een man, dan wint als een veganist.
Geen team-orders dus