• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vet! Deze klassieker gaat weer in productie

Auteur: Author, gepost 28 juni 2016 om 17:23 – 25 Reacties

Afbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productieAfbeelding Vet! Deze klassieker gaat weer in productie

Vet! Deze klassieker gaat weer in productie
Kosten: 1 miljoen GBP per stuk.

De oudere racefan kan ‘m zich wellicht nog herinneren: de Lister Jaguar Knobbly. De oudere racefan met een flink gevulde ouwe sok kunnen we blijmaken, want de Knobbly wordt binnenkort weer gebouwd in een oplage van 10 stuks. Hiervoor krijg je een klassieke racer met magnesium body, die is gespoten in racing green en een fraaie kleur geel. De auto is voorzien van een plaque met de handtekening van legende Stirling Moss erop.

Bovendien komt Moss de auto hoogstpersoonlijk bij je afdroppen als je er eentje koopt. Dát je er eentje koopt is gezien de prijs en de oplage dan weer vers twee. Naast de body zijn het carter en de behuizingen van koppeling en differentieel vervaardigd uit magnesium. Verder worden alle Knobbly’s gebouwd in dezelfde fabriek als waar ze zo’n 60 jaar terug in elkaar werden geschroefd.

Onder de kap ligt een zes-in-lijn, goed voor 340 pk en 400 Nm. Daarmee sprint de Knobbly in minder dan 4 tellen naar 100 km/u en de topsnelheid ligt zelfs op bijna 300 km/u. Het gewicht van de auto is beperkt tot 841 kg, dus reken maar dat dit beestje op moderne banden prima de hoek om gaat. Verder kunnen kopers kiezen voor een raceversie óf voor een exemplaar dat (ook) de weg op mag.

Ook interessant!

  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]
  • Helaas, dit Franse succesnummer gaat uit productie
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, groen, Klassiekers, lister, Retro, stirling-moss

Vorig bericht: « Schikking in Amerika kost VW ruim € 13 miljard
Volgend bericht: Welke is meer waard, de F50 of de 959? »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    28 juni 2016 om 17:27

    Ze zijn goed bezig bij Jaguar.

    Het bedrijf kent, waardeert en zet haar historie prima in om zcihzelf verder te versterken.

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      28 juni 2016 om 19:08

      @martinus: word gemaakt door lister en niet door jaguar

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 juni 2016 om 19:25

      @martinus:

      Verouderde meuk is tenslotte de toekomst ..

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        29 juni 2016 om 10:08

        @lincoln: Dat heet “vintage” enzo… Is hip(ster)…

        Login om te reageren
  2. hammond zegt

    28 juni 2016 om 17:31

    GBP is toch verminderd in waarde ?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 juni 2016 om 19:16

      @hammond: in euro’s uitgedrukt is de prijs van de auto van ca. € 1.280.000 naar zo’n € 1.190.000 gedaald. Hou je een leuke negentig mille in de zak. D’r zijn dagen dat ik het niet op de rekening heb staan…

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    28 juni 2016 om 17:34

    Magnesium is levensgevaarlijk spul.
    Corrodeert en wordt broos als het aan lucht wordt blootgesteld.
    Maar is veel gevaarlijker dan staal en is nog eens rete-band gevaarlijk ook.

    Gijs van Lennep was echt niet vrolijk toen hij hoorde dat het buizenchassis van zijn Martini 917 van Magnesium was gemaakt.
    Na de race werd hem dat verteld !

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      28 juni 2016 om 18:20

      @desjonnies: vandaar dat onder andere de m3 csl velgen heeft van magnesium

      Login om te reageren
      • ko4n zegt

        28 juni 2016 om 19:08

        @janmetdelangeachternaam: worden ook veel uitlaat systemen van gemaakr

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 juni 2016 om 20:04

          @ko4n: ben je niet in de war met titanium??

          Login om te reageren
        • Ozan zegt

          28 juni 2016 om 21:43

          @ko4n: een uitlaat van magnesium zou volgens min spontaan in brand vliegen..

          Login om te reageren
    • phdg zegt

      28 juni 2016 om 18:47

      @desjonnies: mooi verhaal weeral, maar ooit al eens van magnesiumlegeringen gehoord?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 juni 2016 om 21:57

        @phdg:
        Ja, en ik wil niet de bijdehand uithangen, maar dat woord legering lees ik nergens in den text terug..

        Login om te reageren
        • zarknark zegt

          29 juni 2016 om 20:38

          @desjonnies: Volgens de product brochure is het een magnesium alloy – een legering dus. Elektron RZ35 is een magnesium legering die veel in aerospace maar ook wel in racerij wordt gebruikt.

          http://www.listercars.com/downloads/Lister-Stirling-Moss-Brochure.pdf
          http://www.magnesium-elektron.com/sites/default/files/Elektron%20RZ5%20datasheet.pdf

          Login om te reageren
  4. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    28 juni 2016 om 17:49

    Oude klassiekers terug in productie. Ik kan dit niet genoeg toejuichen. +1 voor elk merk wat het lef heeft hun classicus weer tot leven te brengen

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    28 juni 2016 om 17:51

    Het is heel gaaf! Maar wat een geld…

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    28 juni 2016 om 17:57

    Geinig, heb ik er 1 miljorn voor over? Nee!

    Login om te reageren
  7. reggie-boy_rood zegt

    28 juni 2016 om 18:03

    En wat is er mis met carbon?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      28 juni 2016 om 18:16

      @reggie-boy_rood: klassieker hè. Geen hypermoderne kopie.

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    28 juni 2016 om 19:01

    Classic Jaguar om Stirling Moss maar weer eens op te laten draven ..

    Die 10 stuks raken ze natuurlijk nooit kwijt ..
    Crappy hotrod ..

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    28 juni 2016 om 19:29

    Hmmm, zou mooi staan naast mijn denkbeeldige Daytona Coupe in mijn denkbeeldige garage!

    Login om te reageren
  10. eefie zegt

    28 juni 2016 om 20:06

    Het is niet aan mij besteed, wat een geld

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    28 juni 2016 om 20:08

    Zou Stirling het een probleem vinden als ik de mijne helemaal racing Green laat overspuiten? Die gele streep vind ik niet mooi….

    Login om te reageren
  12. schreute01 zegt

    28 juni 2016 om 20:36

    Die Moss snoept lekker van twee (of meer) walletjes. Hij rijdt ook klassieke rally’s voor Mercedes. Beunt ook lekker bij voor Lister. Maar t is m gegund want hij is nooit echt rijk geworden van t racen.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    29 juni 2016 om 03:41

    Ik zou zeker niet de ballen hebben om zo’n wagen te temmen. Maar wat een bruut ding

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North