De 911 GT3 RS die eerder vandaag blub-blub deed in Amsterdam brak niet zo lekker de week voor de mensen van Porsche Centrum Amsterdam. Heet nieuws over het incident: mogelijk ontbraken de brakes en is de 911 daarom nu brak.
Volop speculaas op de interwebz vandaag naar aanleiding van de 911 GT3 RS die een paar natte voetjes haalde. Wat was de oorzaak van ‘watergate’? Was het de vermaledijde PDK-bak? Had een medewerker de handrem vergeten? Moeten die auto’s niet gewoon met de kont richting de plomp staan? Leidde de Gulf-livery ertoe dat de 911 zelf ook een golfje wilde pakken?
Nieuwe informatie die autoblog onder ogen heeft gekregen, duidt nu op een andere sinistere oorzaak. Zitten er eigenlijk wel remklauwen op dat ding? Het scherpe oog van AB’s resident cameraman, dat eerder al fungeerde als de bane of Victor Muller’s existence toen het vaststelde dat de Spyker C8 Preliator wel op een beetje erg oude bandjes stond, slaat nu weer toe.
Op de foto’s van @larsyboy1997 lijken de kenmerkende gele remklauwen namelijk te ontbreken. Lars zegt hier zelf inmiddels het volgende over:
“Ik zal je vertellen. Ik was er Zaterdag toen de auto nog geen strepen had en toen zaten er ook geen remklauwen op. Was me toen niet opgevallen, maar als ik mijn filmpje terugkijk zie je geen klauw.”
Maar waarom zou je die toch behoorlijk essentiële onderdelen van de wagen slopen dan? Waarschijnlijk heeft dat te maken met de ‘Gulf-livery’. Echte swekkerboys willen natuurlijk een uitgebalanceerd kleurenschema op hun ‘Elfer’ en zodoende was het naar verluidt de bedoeling om de remklauwen oranje te spuiten, in dezelfde tint als de ‘racing stripes’.
In principe kunnen we ons daar wel wat bij voorstellen. Neem bijvoorbeeld deze groene GT3 RS. Toffe kleur, helemaal historisch verantwoord, maar de combinatie met de gele remklauwen is toch een beetje ‘gewöhnungsbedürftig’.
Kennelijk lag er zelfs een bordje bij het onfortuinlijke elfje dat er vanwege de ontbrekende klauwen niet mee gereden moest worden. Maar het heeft niet mogen baten, want vanochtend lag ‘ie in de plomp. Pijnlijk, maar ja, wie mooi wil zijn…
Image-Credit: Rob van Loock via Instagram.
str8six zegt
Wie mooi wil zijn… moet niet in de plomp sodemieteren. That’s for damn sure.
rijnounsdoor zegt
Kijk nou! Daar leg me klau!
sanderm3 zegt
@rijnounsdoor: is tie van mij of is tie van jóu? ..
davelepeef zegt
Sorry hoor maar als je dan zó dom om ‘m niet juist te blocken bent dan vraag je er wel een beetje om, niet?
ghost zegt
Als je die dan toch parkeert op een plek waar die zo het water in rolt, ben je ook wel een drietrapsdebiel!
C6_R zegt
Hahaha, zou wel mooi zijn als ie gewoon de plomp in gewaaid is…
suzikubelona zegt
Is dit nu klauwzeer?
roshan zegt
@suzikubelona: its yeeboiiiiii
patrick zegt
(G)een (T)rommel 3 (R)emmen (S)lik..
raoufff zegt
Hmmm, dit zaakje stinkt! Ik ga volgende week wel opsporing verzocht kijken, ben benieuwd wie dit op zn geweten heeft.
wesseldijk zegt
Dat grapje met die klauwen gaat ze nu wel mooi klauwen met geld kosten..
Rick-dos zegt
De monteur die de auto verplaatste had ineens door dat het uit de klauwen liep…
brabussb1 zegt
Staan remklauwen ook al op de optielijst?
Volgende keer even checken of al de vinkjes wel op de juiste plek staan.
Robert zegt
@brabussb1: past wel een beetje in de tijdgeest van de Gulf-livery. Die stamt nog uit een tijd dat een ‘kale’ uitvoering ook daadwerkelijk kaal was en voor zowat elke (veiligheids-)optie nog een vinkje op het aankoopformulier moest worden gezet..
nnaverbranding zegt
Zet je je spanbanden van een GT3 RS zó vast aan je trailer? Geen bescherming op de velg en lekker aansnoeren haaks op dat dunne spaakje… Elke andere schadebak kan ik nog inkomen, maar deze prijscategorie niet. Professionaliteit is wel ver te zoeken hier.
cadrez zegt
Als verantwoordelijke van de garage ga je er toch voor zorgen dat alleen jij en niemand minder dan jij die auto mag starten of openen als je weet dat er aan de remmen gewerkt wordt.
Dit is zo jammer dit. Ok fouten maken is menselijk maar dit kon in mijn ogen toch wel vermeden worden. Zeker aangezien het om zulke kapitalen gaat. Erg jammer dit.
888natan zegt
10.000 take it or leave it
rob5nismo zegt
@888natan: idd motor heeft het toch droog gehouden ?
remcott zegt
Erin gewaaid lijkt me niet; de PDK blokt ‘m toch op de versnellingsbak?
Lijkt me wel zwaar zuigen wil je hem voorzichtig parkeren, geen remmen en net te laat in de P! Zal ook een fijn functioneringsgesprek worden ?
knipperlichtje zegt
Zelfs zonder remmen snap ik niet dat hij in de plomp is gevallen, de automaat in P hoort de achterwielen te blokkeren, in R kruipt de auto juist bij het water vandaan. Hoe krijg je dat ding dan het water in? Per ongeluk de bak in D zetten en dan verward raken als hij meteen begint te kruipen?
cadrez zegt
@knipperlichtje: ging waarschijnlijk inderdaad in D gezet zijn. Oh shit oh shit. Hij is aan het rollen!! Drukt in volle paniek op het eerste pedaal dat hij voelt. Maar het was het gaspedaal. Jammer maar helaas. Game Over.
Edge zegt
@knipperlichtje: Het zou me niks verbazen als ze hem in de N hebben gezet en handmatig hebben geduwd.
kruimel zegt
@knipperlichtje: ach….wat kun je deze klungels kwalijk nemen?
Dutchdriftking zegt
Aha, en dan zet je hem daar bij het water neer zonder klauwen? Dan ben je toch ook te stom om te schijten! Lekker binnen zetten!
amnesia zegt
Liever een klauw in je hand dan je hand in een klauw
larsyboy1997 zegt
Je kunt voortaan niks meer zeggen, of je staat meteen als quote in een nieuwsartikel hahahaha
jaapiyo zegt
@larsyboy1997: Big AB is watching you.
moondustfocus zegt
Heeft Jetcars nu ook al aandelen bij Porsche?
jrsmoke zegt
@moondustfocus: Remklauwen zijn meerprijs!
v60germany zegt
Wel erg vreemd. Bij demontage van remklauwen voor een lakwissel, neem je normaal een blokkering tussen rempedaal en bv de stoel, zo voorkom je dat alle olie verloren gaat en bespaart je veel tijd mbt ontluchten.
In het verleden vaak genoeg zo gedaan in m’n eerdere werkverleden.
Ik zou bij zo’n tussenpauze, de auto altijd makkelijk rolbaar houden, kortom; in de werkplaats of parkeerplaats achter een fijn hek.
Dat je een dergelijke auto op een duikplank positie parkeert, dan vraag je er volgens mij om… vreemd.
Het zou wel de meeste stupide actie ooit zijn (met veel reuring via Autoblog).
pomoek zegt
HAhahahahahahahaHA! ja sorry hoor…
sbmmaxx zegt
bodemwassen op zun amsterdams!
mikkeloentje zegt
Illuminatiblog
spoiler zegt
Ik gooi die Porsche in de water.. Zo is natuur
room850 zegt
Korte *remweg
cedio911 zegt
Kan je de wagen wel in D of R plaatsen zonder te remmen?
thowmas97 zegt
@cedio911: je moet weliswaar op het rempedaal drukken maar of hij daadwerkelijk blokkeert maakt niet uit
fconderkantlat zegt
yellow rem claw
pinut187 zegt
Reling met stootrubber erop plaatsen zodat dit niet meer kan gebeuren, klaar.
porsche928 zegt
@pinut187: inderdaad, richeltje van 10-15 cm zou moeten volstaan.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Nog geen F&F reacties?
reggie-boy_rood zegt
De remklauwen waren gespoten. Punt uit
naamloos3 zegt
dus daarom wou het porsche meisje geen reactie geven toen coen en sander van 538 haar belde
martijn11 zegt
Die kan rekenen op ontslag
desjonnies zegt
Iedereen weet het….
Iedereen mag lullen
Iedereen is onder de indruk van de vestiging.
Maar niemand denkt daar kennelijk na over iets wat ECHT fucking belangrijk blijkt te zijn,
een lullig stalen randje, in Gulf blauw zodat klanten auto’s het water niet kunnen in donderen!
Zelfs de Roode Hoeden Gemeente Amsterdam heeft het beter voor elkaar langs de gracht, maar als Porsche Amsterdam ben je niet bij machte zoiets simpels te bedenken.
Ik neem aan (dat ik een 911 had is jaaaren geleden) dat ook klanten daar soms hun auto’s parkeren.
desjonnies zegt
Je reactie moet nog worden goedgekeurd.
uiteraard……………………….
heat59 zegt
Ik denk persoonlijk dat het 1 grote 1 April grap is..
michielp zegt
Heb het verhaal gehoord via via maar vd eigenaar. De auto stond klaar maar er was iets met de schijven. Het briefje over de remmen lag id auto maar is niet gelezen. Monteur heeft daar willen neerzetten en zonder remmen doorgereden. Thats it..