Deze schitterende Chevrolet Corvette (met V8 natuurlijk) zou niet misstaan in een collectie met louter iconen.
Na het vreselijke nieuws dat Corvette óók elektrisch gaat, dat je gisteren op Autoblog kon lezen, waren wij er als de kippen bij om naar exemplaren te zoeken waar nog een lekkere gorgelende V8 onder de kap lag. De benzinegod zij geprezen, die kun je nog in ruime mate vinden.
En als je dan toch op zoek gaat naar een Chevrolet Corvette, kun je het beter ook maar meteen goed doen en voor de mooiste gaan. Dat is natuurlijk de ‘licht verbeterde’ versie van de eerste generatie. Die is nog niet ‘fout’, maar schitterend ontworpen, inclusief de juiste motor en mag met recht een icoon worden genoemd.
Chevrolet Corvette mét dikke V8
Een heel kort geschiedenislesje dan. Chevrolet introduceerde de Corvette in 1953 als antwoord op de Europese sportwagens, die een aantal soldaten uit de Tweede Wereldoorlog mee naar de VS had genomen. Maar Europese sportwagens waren ontworpen voor Europese wegen en niet voor de Amerikaans.
Daarom ging GM aan de slag met ontwerper Harvey Earl en werd de Corvete geboren. Volledig opgebouwd uit onderdelen uit de GM schappen, behalve de polyester body. Die was uniek voor de Corvette. In 1956 kwam de eerste facelift en werd er een V8 in het vooronder gelepeld in plaats van een kleine 6-pitter. En van die generatie kun je er nu eentje kopen.
Koop deze Corvette op Marktplaats
De auto die wij hebben gevonden is een Chevrolet Corvette uit 1958 met nog geen 75.000 kilometer op de teller. Hij heeft zoals gezegd een V8 met in dit geval een inhoud van 4300 CC. Verder heeft hij een twee-traps automaat en een V8. Of hadden we dat laatste al gezegd? Dat ‘ie een V8 heeft, bedoelen we. Niet? Ok!
Je kunt de auto ophalen in Geldermalsen, want daar staat hij op je te wachten in een showroom. Oh ja, kleinigheidje, als je hem wil hebben moet je € 89.950 achterlaten. Maar dat is natuurlijk een schijntje voor zo’n geweldige Chevrolet Corvette MET V8!! Daarom roepen wij nu in koor…
KOOP DAN!!1!
O plaat zegt
Vergeleken met de gedrochten van nu is dit pareltje echt iets uniek. Deze wagen is zo mooi dat infeite elk ander argument er niet toe doet. Jouw Tesla kan sneller zijn, hij is niet mooier. Jouw corvette kan getuned zijn tot een miljoen pk, deze is mooier.
Richmond zegt
@shiva: deze blijft altijd mooi, al leven we 100 jaar verder
alcantara zegt
Dit is geen verwennerij voor mij, flinke stap terug in zowel comfort als performance tov de Tesla.
Belachelijk hoeveel geld ze durven vragen voor zo’n gedateerd museumstuk. Ik heb mijn honden gevraagd maar zij lusten er zelfs geen brood van.
O plaat zegt
Het design is op elk vlak beter dan een Tesla, dit heeft een interieur in tegenstelling tot een plastic met een iPad. Dit kocht men in 1958 trouwens ook niet voor de performance, laat staan dat iemand dit nu zou doen. Dit gedateerd stuk mobiel erfgoed is een investering die gegarandeerd opbrengt, maar goed sommigen hebben geen verfijnde smaak, als je er 3/4 cola bij giet smaakt een whisky van 1000 euro ook als één van 20 euro.
Niels zegt
@alcantara: Mijn god…..
cthijs zegt
@alcantara: ja ,een tesla van de zaak hoef je natuurlijk niet af te rekenen.
rijnounsdoor zegt
@alcantara: Jouw honden eten dan ook alleen alcantara…
VeniVidiVici zegt
@alcantara: Handig van je om op Autoblog zo duidelijk te laten merken dat je niet echt een autoliefhebber bent haha. O… zou een hondentraining gaan doen, want ze luisteren dus gewoon niet naar je.
kalesander zegt
@alcantara: hahaha hoop toch dat dit geen serieuze comment is, maar een geintje om te zien wat voor reacties er komen. Hoe kan je zo’n zielloze dode rijdende iPad nou vergelijken met een van de (zeg ff top 20) mooist ontworpen klassieke auto’s ooit. Dit is ontworpen met gevoel en een duidelijke passie. Die (elektrische) hokken van tegenwoordig zijn alleen maar een rijdende fiscale truc die toevallig heel snel zijn. Meer hebben ze niet..
kniesoor zegt
Even gekeken wat zo’n ding – in vergelijkbare staat – in de VS kost. Op basis daarvan lijkt dit exemplaar redelijk geprijsd. Dus een aardige propositie voor de liefhebber, lijkt me.
Disclaimer : nee, heb niets met de verkopende firma te maken.
PunicaOase zegt
Prachtig! De C2 vind ik nog mooier.
iphonistvongates zegt
Om Bill Paxton (R.I.P.) te quoten in de film True Lies….A Vette makes them wet 🤟🏻
jarnobakker zegt
Dit is pure autoporno. Maar die automaat. 2 versnellingen… Hoe lang is die overbrenging dan wel niet.
tenaci zegt
Kleine correctie. In 1955 (een jaar voor de facelift) kreeg hij al een V8 ter vervanging van de Blue Flame 6 in lijn. Verder een zeer begeerlijke auto!
gregorius zegt
90k voor dit ding, mits hij in prima staat is, is gewoon een prima prijs. Zo waren ze een jaar over 5 terug ook geprijsd (toen voor 1tje gekeken). Kleurstelling hoe hij nu is, is ook het meest gewild. Of ie ook op deze manier de fabriek uit is gekomen? Wat maakt het uit.
Enige nadeel. V8 is op papier heel mooi. Maar dit is echt een V8 van 60 jaar geleden: je hebt dus niet dat heerlijke V8 geluid, dat komt pas de volgende generatie (mijn mening). Kracht zit er natuurlijk niet in, maar het is ook meer een cruiser dan een sportauto.