Dit is hoe Verstappen omgaat met kritiek van analisten.
Twee weken nadat de race in Melbourne is verreden, is men nog steeds niet uitgepraat over de prestaties van Verstappen. Volgens velen (en Max zelf) verliep de Grand Prix niet helemaal zoals gehoopt. Voor degenen die het niet meer weten of simpelweg niet gekeken hebben: de jonge Nederlander werd zesde, achter Alonso (!).
Voorafgaand op de GP van Bahrein, reageerde Max op de kritiek die hij kreeg van F1-analist Marc Surer. Deze Zwitser was in de jaren ’80 actief in de koningsklasse van de autosport, en heeft dus kennis van zaken. Echter heeft hij het volgens Max compleet mis, nadat hij enkele conclusies trok tijdens een aantal situaties in Melbourne. Zo werd Verstappen buitenom gepasseerd door Kevin Magnussen en bleef hij lange tijd achter de Deen. Volgens Surer werd Max “nerveus gemaakt door z’n engineer”. Vervolgens beschadigde Max de Red Bull aan enkele randstenen, waardoor al snel een spin volgde. Het gevolg hiervan was, dat hij tot het einde van de race Fernando Alonso niet kon passeren. Marcs conclusie: “hij ging te ver en hierdoor raakten z’n banden oververhit”.
Verstappens antwoord hierop was duidelijk, al had hij wat humor van Ricciardo kunnen lenen. De Nederlander wilde Magnussen passeren, maar durfde niet teveel risico’s te nemen. Enkele ronden na de start kampte de auto met lichte schade, waardoor het weggedrag slechter werd. Volgens Max was zijn wagen hierdoor lastiger bestuurbaar, en leek het op televisie anders dan het in werkelijkheid was.
Kortom, Max werd niet overspannen door z’n engineer. Marc Surer heeft wellicht te snel conclusies getrokken…
Jochempie zegt
Poeh poeh, wat een verhaal. Achteraf kijk je een koe in de anus. Ga nou eerst maar gas geven dit weekend, om te kijken of dit een freak occurence was.
dawwg zegt
@jochempie: kijk jij in de anus bij Clara, dat kijk ik BonFire in de bek ….
thierryvth zegt
Mark Hughes had een veel beterstuk geschreven op motorsport.com (samengevat: max legt zich niet bij een 4e plek, nu niet nooit niet en get used to it) Overigens (en bevestigd door RBR) kon je zien dat de auto vanaf de eerste bocht een probleem had, kijk het terug het glijden vanaf bocht 2
henk_he zegt
Zo te lezen heeft mijnheer Surer in zijn ‘carrière’ nooit foutjes gemaakt. 17 hele punten in 5 seizoenen, nou nou, knap hoor.
bassx zegt
@henk_he: Wanneer F1 kennis bepaald wordt door gehaalde WK punten kunnen we hier op AB beter allemaal onze monden dicht houden.
thierryvth zegt
@bassx: als dat het motto is kunnen ze beter autoblog reacties uitzetten
henk_he zegt
@bassx: mompelt iets over stuurlui en wal…
Jochempie zegt
@henk_he: Je hoeft niet op de zon geweest te zijn om in te kunnen schatten dat ‘ie heet is.
vierkoloms zegt
@henk_he: toen alleen de eerste 6 rijders maar punten kregen. Hij is dus minimaal 17x 6e geworden. Zijn vele coureurs waaronder “onze” Albers en Doornbos die dat niet hebben gered.
lincoln zegt
Leuke foto ..
Speciaal voor de autobloggers die liever the village people zijn dan grid girls ..
Jochempie zegt
@lincoln: Ik ben liever geen grid girl. Zo’n topje staat voor geen meter op een dikke, harige kerel.
lincoln zegt
@jochempie:
Ja ja .. dat zeggen alle onzekere pubermeisjes ..
dawwg zegt
@jochempie: Tja, wie gridgirl wil zijn, moet pijn leiden, maar al dat haar is niets dat een goede waxbeurt niet verhelpt hoor :)
Jochempie zegt
@dawwg: Het is meer het dieet waar ik bang voor ben ;)
dailydriver zegt
@Jochempie: Feet strips is misschien iets voor U
mashell zegt
“De Nederlander wilde Magnussen passeren, maar durfde niet teveel risico’s te nemen”
Ahh… Max werd dus niet nerveus van zijn engineer maar van Magnussen.
tom_hanekamp zegt
@mashell: Dat snap ik dan wel weer. Vorig seizoen heeft Magnussen aardig wat “momentjes” gehad met anderen waar hij dan bijzonder genoeg meestal ook nog aan een penalty wist te ontkomen.
trustmeiamanengineer zegt
Goed verhaal wel…
kilum zegt
Het was wel te zien dat er iets niet goed was aan de auto. Hij gleed de hele tijd alle kanten op voor die spin. En dat werd daarna niet beter. Ik dacht zelf dat de auto verkeerd was afgesteld. Blijkt dan schade te zijn, prima kan gebeuren. Volgende race beter.
dawwg zegt
@kilum: Ja, het viel mij ook al op vanaf het begin. Eerst dacht ik nog koude banden of verkeerde afstelling, maar het was elke bocht en Ricciardo had het inderdaad stukken minder …
onnes zegt
“Randstenen” heerlijk ?
rhellema zegt
@onnes: dat zei Jan Lammers altijd als hij in een ver verleden commentaar gaf bij autosport. Niet om aan te horen als die zijn mond open deed om verslag te doen.