Max Verstappen channelde vandaag weer eens zijn innerlijke Jos Verstappen. Wij zijn fan.
De race in Hongarije is wel vaker een hete aangelegenheid hartje zomer. En ook dit jaar was dat weer niet anders. Er gebeurde vanalles en nogwat. Niet in de laatste plaats in de ether. Nu Verstappen niet meer elke race makkelijk pole pakt en naar de zege rijdt, is het spektakel volledig terug in de sport.
Verstappen zelf, zit daar niet per se op te wachten. Over de radio liepen de gemoederen weer eens hoog op. Na de start was er al gedoe omdat Max vond dat hij zijn tweede positie niet per se af hoefde geven aan Lando Norris. Vervolgens ging de timing van de eerste pitstop fout…de timing van de tweede pitstop fout…en was er een touché met Hamilton. Net als in Oostenrijk resteerde uiteindelijk slechts P5. Vorig jaar was dat nog het slechtste resultaat wat Verstappen het hele jaar haalde.
Op elk van deze momenten had VER het weer aan de stok met zijn man aan de pitmuur, ‘GP’ Lambiase. De twee hebben wel vaker een wat gespannen verstandhouding. Maar deze middag leek er toch nog net een extra dimensie aan te zitten.
Ook na de vlag ging dat nog even door, zo bericht de F1 kenner van de Telegraaf, Erik van Haren. Lambiase vroeg Verstappen kennelijk zich nog even te laten checken door de medische staf na zijn klappertje met Hamilton. Maar Max had daar geen trek in. In plaats daarvan deelde hij nog een sneer uit naar de mentale toestand van de stewards:
Laat ze die medical delegate maar naar de stewards sturen, om te kijken of zij oké zijn. Ik ben helemaal in orde
Max Verstappen, ziet liefst de stewards vliegen
Waarvan akte. Vind jij de reactie van Max onvolwassen, of heb je ook een hekel aan lieden die je onheus de zwarte piet proberen toe te bedelen? Laat het weten, in de comments!
ponnie zegt
Het mag dan niet fraai of kinderachtig of welk waarde oordeel je er ook aan wil geven zijn, maar ik ben toch blij dat er ook iemand bij loopt die geen blad voor de mond neemt om maar salonfähig te blijven.
Allison Burgers zegt
Wanne kutrace. Dankzij McLaren.
Oopelkadet zegt
Euh Jaap, Jos Verstappen is een GOD in dit huis. Die reed f1 toen er nog amper computers waren, hij vaak met een nummer 2 auto met veel slechtere onderdelen moest rijden, en NOG reed ie vooral in nat weer het snot voor de ogen van iedereen. De enige die in die iconische race van Schumacher in Spanje 1996 ook maar in de buurt van Shumi kwam – 5 sec sneller dan wie dan ook op de baan, was JOS THE BOSS in zn Arrows. Hij lag op gegeven moment 5e in die race met veel snellere Mclarens, Wiliamsen, Benettons, Ferraris. 5e!!
Daarna werd hij nog briljanter door een vrouwelijke Belgische kart kampioene zwanger te maken en de huidige Dragon Slayer Max op de wereld te zetten.
Ook heeft Jos de keuze voor red Bull genomen terwijl Mercedes en andere teams Max ook wilde hebben.
Jos kan alle tantrums van de wereld maken, hij is en blijft THE BOSS. Dat vuur in Max, dat is een gift. Hij gaat nog vele wereldkampioenschappen op zn naam schrijven en Hamilton zullen we snel vergeten maar dat alles komt door JOS>
Dank u.
Jan zegt
Haha heerlijk dat fanboy gedrag, de beste man is van 1994 tot 2003 actief geweest in de F1.
Volop computers!
Verder natuurlijk weer kleuter gedrag van Max zoals we inmiddels kennen, slechte verliezer.
madmarky zegt
Ga je nu serieus Jos Verstappen lopen ophemelen? De man die aan het geluid van het grind kon horen op welk circuit die was? Hij heeft volop kansen gekregen in de F1 en heeft nog een tijdje bij topteam Benetton gereden naast Michael Schumacher. Moet ik je helpen herinneren hoe de meeste van die races afliepen?
Allison Burgers zegt
Achter Schumacher. In een compleet andere wagen.
Oopelkadet zegt
Een GOD hoef je niet op te hemelen. JOS is een GOD. Voor JOS was er nul, nul F1 in Nederland. kranten, tv, niemand wist wat. Zandvoort was al 10 jaar dicht voor F1. Jan Lammers was de enige met Gijs en Huub die een blauwe maandag in f1 reden. jos was de EERSTE serieuze coureur die Nederland op de kaart heet gezet. Door hem kwam oa ene Olav Mol F1 op onze media structureel brengen. Jos reed rond terwijl er geen internet was, en je uitslag van de eerste vrije training op de BBC Ceefax teletekst moest lezen.
Jos reed in aftandse bakken zonder enige ontwikkeling, zonder computers en 4 rig posts om setups in te stellen of te voorspelllem, zonder mega budgetten om betrouwbaar te maken, op banen die heel gevraalijk zijn en zonder alle veiligheid die we nu kennen. Hence de brandfoto van de Duitse GP in 1994. Hij reed naast de beste f1 coureur ever, Michael Schumcaher. Ze waren lange tijd zelfs vrienden. Britse motorsport held journalisten als Nigel roebuck schreven Jos de hemel in. Ja hij vloog soms in het grind maar hij was op dat moment Nederlands beste bikkel in een tijd dat f1 echt mega, de ultieme top van automotive was waar het nu een slap netflix derivative is et batterijen en v6 800kg trage prrut autos op een de ene na de andere 13 in een dozijn baantjes. Geen wet weather setups, geen spare cars en een leger aan engineers om jouw afstelling te doen. Dat moest Jos allemaal zelf doen.
Dus niks ophemelen. Jos is en blijft DE BOSS en max moet zijn vader op zn knieetjes danken voo zn huidige succes. En sterker, dat doet ie ook. Als iemand een groot JOS THE BOSS fan is, dan is het MAX.
bmwfe zegt
Heel goed verwoord.
viertakt zegt
Jij bent toch heel veel vergeten hoor. Man man man
flow82 zegt
Laten we zeggen dat het seizoen net een race te lang duurt voor de zomerstop begint. Hij had zeker een punt, maar in het vervolg van de race krijgt ook hij last van kortsluiting in de bovenkamer. Met geluk 5e, want na die actie op Hamilton hadden dat makkelijk 0 punten kunnen zijn.
Robert zegt
Verstappen moet nog even zo doorgaan… Misschien dat ik dan het volgende seizoen van ‘Drive to Survive’ wèl ga kijken 😜
Nee, fraai was het allemaal niet, maar ik snap z’n frustratie wel. Die P2 die hij moest teruggeven had net zo goed als racing incident kunnen worden beoordeeld, die pitstops waren beiden ongelukkig getimed en ook die touché met Hamilton zal nog wel een staartje krijgen. Gauw vergeten en focussen op Spa-Francorchamps, alstublieft. En misschien vooraf nog een keer op tijd naar bed.
verdebosco zegt
Het is tenenkrommend gedrag van Max. Alleen maar verlies, verlies, verlies. Hoe heeft dit zover kunnen komen? Marko, Horner, Newey, Lambiase, Verstappen sr., kortom genoeg senioriteit maar bij RB weet men de laat-puberende Max niet Zen te krijgen. Heeft Max ook nog thuis ruzie? Wat het ook is, het moet afgelopen zijn ASAP.
fastforward zegt
Mad Max is verslagen vandaag. Op snelheid, op strategie. Een sterke teamgenoot zou goed zijn.
sportevo zegt
Dan had die hem ook nog even kunnen verslaan bedoel je?
Gulli zegt
Ok hier moest ik hardop om lachen, ben er even voor ingelogd om je een duimpje te geven. Ik had hem namelijk zelf ook willen maken :D
KEV9 zegt
We spreken 2025, de start van een nieuw F1 seizoen met 25 races. Voor Redbull aan de start Tsunoda en Sainz en voor Mercedes Verstappen en Russell die weer 2e rijder is geworden. De komst van Verstappen naar Mercedes heeft het team duidelijk goed gedaan. Daar waar RB. Niet verder komt in de kwalificatie dan plaats 8 en 9 staat Verstappen op pole ruim voor Norris en Russell
Richmond zegt
Nee ook in de Mercedes wordt max geen kampioen
Richmond zegt
Fia heeft geoordeeld dat zowel Verstappen als Hamilton niet gestraft worden. Ze vinden wel dat Hamilton meer had kunnen doen om het ongeluk te vermijden, maar geen van beide is hoofdaansprakelijk
Robert zegt
Kijk, dat is een prima oordeel. Maar in dat licht bezien is het dan vreemd dat de situatie Piastri-Norris-Verstappen direct na de start anders wordt beoordeeld.
jaapiyo zegt
Die situatie is eigenlijk niet beoordeeld omdat Max voor die beoordeling kwam de plek al af had gegeven.
harrie zegt
Laat Max alsjeblieft Max blijven.
Heerlijk kleurrijk en direct, mediasufgetrainde PR poppen zijn er al veel te veel.
kniesoor zegt
Eens. Dorknopers zijn er al genoeg.
a_buis zegt
Max wordt vergeleken met Senna en Schumi. En dat is niet alleen door zijn rijkunsten maar ook omdat hij geregeld een pain in the a55 is. Non conformerend. My way or the highway. Move over! En dat is vrij uniek in deze wereld vol likkers. Natuurlijk moet je ook wel wat kunnen en niet alleen roepen. En dat kan ie best wel aardig.
Specht zegt
Forza Verstappen. Als je 3 jaar op rij de beste bent, waarvan vorig jaar met absolute dominantie, dan mag je altijd en overal een grote bek hebben als het fout gaat. Dat moet iedereen binnen het team gewoon accepteren, en anders gewoon zelf ontslag nemen en wegwezen.
Flutterbear zegt
Diva gedrag, doe mij maar de nuchtere Verstappen van een paar jaar terug.
harrie zegt
Nuchtere Verstappen? BEstaat die?
pomoek zegt
Hamilton boos over de radio: woke gezeur. Verstappen boos over de radio: kleurrijk en direct.
harrie zegt
Nou er is inderdaad een onmiskenbaar verschil in de manier van communiceren van beide heren. En dat is precies wat dit hele GTST-voor-mannen circus nodig heeft.
alfagtv6 zegt
Hoe kan redbull in vredesnaam zo hard achteruitgaan in zo’n korte tijd
harrie zegt
Dat vraag ik mij ook af, van volledige dominatie in de eerste races naar vechten voor een podiumplek.
Is er een trucje van Red Bull in de tussentijd verboden door een TD die ik gemist heb, of hebben andere het trucje van RB doorzien en gekopieerd? Heeft Mercedes hun motoren weten op te schroeven met een ‘reliability’ update? Of zijn het toch de nieuwe flexwings waarop in Spa weer onderzoek naar gedaan wordt, die cruciaal schijnen te zijn voor de balans tussen langzame en snelle bochten met deze grondeffect auto’s?
Richmond zegt
Er wordt een algemeen onderzoek gedaan tijdens de vrije trainingen naar hoe de vleugels zich gedragen.. maar er gaat niet een regel wijziging komen en er is ook geen verdenking van dat bepaalde teams niet conform zijn. De Fia wil informatie hebben om het beter te begrijpen voor toekomstige regels.
Betreft red bull. Men zegt dat de red bull meer gefocused is op mechanische grip dan op aerodynamische grip. En dat ze daardoor misschien nu tekort komen.
Frankypanky zegt
Minder (toegestane) uren in de windtunnel dan de rest. En als je dan een foutje maakt, kun je het niet zomaar herstellen.
bassrt zegt
Ik vind dat die wel een tandje terug moet doen met zijn rijstijl en commentaar over de radio. Dat het een paar keer gebeurt is oké, maar ook hij is een voorbeeld voor vele en dit is niet hoe mensen moeten gedragen op de baan.
Tuurlijk weet je dat je die plek terug moest geven bij de start. Doe dat dan ook meteen en niet huilen over de radio.
Maar de samenkomt met Hamilton zie je gewoon dat Hamilton een vuile rijder is. Op het laatste moment veel te vroeg insturen en gewoon blijven insturen. Het is niet voor niets dat die twee telkens elkaar raken.
Richmond zegt
Dat ongeluk had ook voorkomen kunnen worden als max eerder had geremd, dan had hij die bocht kunnen halen. Ja Hamilton had meer ruimte kunnen geven, maar het was precies de soort actie die Verstappen zelf ook vaak genoeg doet en van wordt beschuldigd. Dus hij moet niet zo zeuren.
Frankypanky zegt
Hoi #maxtokkie.
Jij bent zo’n verblinde fangirl, dat je niet eens hebt gezien dat Hamilton gewoon normaal aan het insturen was.
De telemetrie gaf al aan dat hij op dezelfde wijze instuurde als de rondes ervoor.
Maar iedereen moet blijkbaar opzij voor Koning Max? Die zelfs zijn wielen blokkeert en dus geen enkele controle meer had.
En had Max zich niet beklaagd over de dive bombs van Lando? En dan zelf een kansloze actie uitvoeren op uitgerekend Hamilton…
harrie zegt
Klopt, maar Max wist die lompe divebombs van Lando wel gewoon te ontwijken.
In beginsel lag de fout absoluut bij Max, maar laten we niet onderschatten wat voor sluwe vos Lewis in dit soort situaties is. Ik sluit een bewussie van hem zeker niet uit.
Frankypanky zegt
“Ik sluit een bewussie van hem zeker niet uit”
En waarom zou Hamilton dat doen? Met het risico dat hij zelf ook van de baan vliegt of schade oploopt. Kijk hoe ongecontroleerd Max op T1 af stormde. En dan zeg jij, oh Lewis had hem moeten laten gaan. En hoedje af met een buiging.
Je zit blijkbaar nog in 2021.
harrie zegt
Nee, zowel Max als Hamilton zitten nog in 2021.
Mooi he.
Benny_Weisz zegt
Als Kelly gisteren toevallig ook nog eens ongesteld is geworden , dan heeft onze Max een totale K U T weekend gehad…..