Aan Red Bull de taak om deze snellere auto te ontwikkelen.
Max Verstappen heeft aangegeven te gaan vechten voor de wereldtitel in 2017. De Nederlander zegt dat het aan Red Bull de taak is om ervoor te zorgen dat hij rustiger gaat rijden. Verstappen heeft de afgelopen twee seizoenen een behoorlijk temperamentvolle reputatie opgebouwd. De 19-jarige haalt iedere race het uiterste uit zichzelf én de bolide. Niet alle coureurs zijn even blij met de rijstijl van de Nederlander. Dat hebben we immers vaak genoeg kunnen zien.
In een interview met Motorsport geeft de Red Bull-rijder aan dat hij figuurlijk gas terug zal geven wanneer hij beschikt over een snellere auto. Volgens Verstappen hoef je niet constant 105 procent te geven wanneer de bolide in staat is om hem tot wereldkampioen te kronen.
Ondertussen weet Max steeds beter de limiet te vinden van zijn huidige auto. In het gesprek geeft hij aan zich meer vertrouwd te voelen met de RB12. Ook voelt de Nederlander zich meer op zijn plek bij Red Bull dan bij Toro Rosso. De sfeer is volgens de 19-jarige anders. Waar het bij Toro Rosso draait om hogerop te komen, is Red Bull al een groot team met kansen op topposities binnen het klassement. Daarnaast kan Verstappen het beter vinden met teamgenoot Ricciardo dan destijds bij Toro Rosso met Sainz Jr.
Dit F1-seizoen hebben we nog twee races te gaan. Het komende weekend zal de Grand Prix van Brazilië worden verreden. Op 27 november is de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi.
eetvlagetmoney zegt
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin ;)
Dutchdriftking zegt
@eetvlagetmoney: en het is nog waar ook! Met m’n golfje 1.6 had ik veel vaker een boete dan nu met de 2.8. Terwijl ik nu veel meer km’s maak. Genoeg vermogen zorgt voor comfort en snelle inhaal acties. Verder lekker genieten.
Tonnie zegt
@dutchdriftking: ja. Deze zomer m’n eerste boete gepakt met een auto. Een snelheidsovertreding, met een Aygo…
marc94 zegt
@dutchdriftking: Ik dacht dat ik de enige was die dit fenomeen kende.
Renault clio 1.2 60pk, 8 boetes.
Audi TT 240pk’ 2 boetes,
Renault clio RS 197PK 4 boetes.
Subaru impreza 270PK 0 boetes. Met iedere auto 1 jaar gereden.
Hoe meer vermogen hoe minder boetes. Max heeft dus een punt. want ik ben heel representatief voor een veld F1 rijders….
spykerboy zegt
@eetvlagetmoney: hier ook, in mn daily rijd ik wel is boetes, mn sportautos eigenlijk zo goed als nooit
Dutchdriftking zegt
@spykerboy: maar heeft het daar ook niet met het aantal km’s per jaar te maken? Met een hobby auto rijd je natuurlijk veel minder.
spykerboy zegt
@dutchdriftking: nee is bij mij om het even kwa gebruik, in de zomer gebruik ik mijn hobby/sport auto constant, in de winter mn daily. het staat toch voor de deur en betaal er toch voor, dan gebruik ik liever de leuke auto, waar ik ook veel rustiger mee rijd omdat ik er niet zsm weer uit wil stappen XD
peug206 zegt
Ik moet het nog zien… winnaarsmentaliteit is toch net wat anders als even gas terugnemen
Dutchdriftking zegt
@peug206: winnaarsmentaliteit is ook verder kijken dan 1 race. Als je op 95% de boel betrouwbaar en heel houdt en dus zonder uitvallen kunt doorrijden, dan kan je er zijn wanneer anderen uitvallen. En pak je dus meer punten.
peug206 zegt
@dutchdriftking: en dat vergeten in het heetst van de strijd ;)
nfad zegt
Lekker op 105% blijven vlammen, des te leuker voor ons!
pinut187 zegt
105%?, gewoon altijd voor 200% gaan als je wereldkampioen wil worden’
Edge zegt
Logisch. Hoe vaak hebben Hamilton en Rosberg de volle 100% (of zelfs 105%) moeten geven als ze vanaf front-row startten? Dat was in de meeste gevallen toch “comfortabel” van de start naar de finish cruisen.
nathoes zegt
@Edge: klinkt als een lekker baantje :)
bassrt zegt
zolang die niet vanaf pole vertrekt en constant aan de leiding gaat van de race zullen zijn mooie acties nog blijven komen. Ik denk alleen dat die volgend seizoen wel wat langer gaat afwachten voordat die een actie doet ivm kritiek van rijders en ook de hoge mensen van red bull.
jbkleyn zegt
@bassrt: ik denk dat ik hem liever geen wereldkampioen zie worden maar lekker smullen van z’n actie’s. Mits het een nek aan nek race met Mercedes gaat worden…..
bassrt zegt
@jbkleyn: Met de nieuwe aerodynamische regels voor volgend seizoen verwacht ik wel dat ze dichter bij mercedes moet komen. Red bull maakt al jaren chassis met meer grip dan de rest en aangezien dit volgend seizoen belangrijker wordt moet dat goed komen.
Het is een kwestie van de druk opvoeren bij de motorbouwers om er een kanon van een motor in te leggen en hopen dat dat genoeg is.
jbkleyn zegt
@bassrt: zou het dan niet zo zijn dat Red Bull daar eerder nadeel van heeft? Alle auto’s hebben volgend jaar méér grip tov dit jaar, daarnaast zijn er al 14 auto’s ongeveer met een surplus aan powaaahh
martinus zegt
Wel logisch, in het middenveld moet je vechten om je positie te verbeteren.
Wie voorop rijdt.. moet vooral zo weinig mogelijk fouten maken, en slijtage pakken om als snelste te finishen.
pomoek zegt
Beetje een open deur in trappen van meneer Verstappen. Wordt er dus gewoon saaier op komend jaar. Als het aan Red Bull ligt.
pjotr zegt
Vraag ook gelijk om een automaat en cruise control. Opa…
Joost zegt
@pjotr: SkyRadio via de boordcomputer. Kop koffie in de bekerhouder en relaxed cruisen :).
OT: 100% van de tijd 105% geven kan niet. Gaat het spul echt wel kapot.
berlinetta zegt
Verstappen heeft toch al genoeg geld binnen geharkt. Hij denkt gewoon al langzaam aan zijn pensioen en neemt een beetje gas terug.
Edge zegt
@berlinetta: Zou ik als ik hem was nog even mee wachten. De gevestigde grote mannen van de sport halen allemaal 30+ miljoen per jaar binnen, terwijl Verstappen nog geen tiende deel daarvan opstrijkt. Niet dat het nu behelpen voor Max is, maar je went je toch een bepaalde levensstijl aan (GT3 RS) en die wil je natuurlijk wel kunnen onderhouden.
berlinetta zegt
@edge: Ik was uiteraard ook sarcastisch ;) Hoewel ik zeker geloof dat Max er warmpjes bij zit, valt er nog veel meer geld te halen. En dan heb ik het nog niet eens over zijn andere gedrevenheid, namelijk wereldkampioen worden.
RuVi zegt
@Edge: precies. Laatst stond hij al op de foto met een Richard Mille van 100k+ om de pols… met die levensstijl kan je niet met 3 miljoen met pensioen.
dennisjuh95 zegt
@rudyv: Zullen ze bij TAG heuer niet blij mee zijn dan
viezefreddyw zegt
Eigenlijk geeft dit verhaal van Max alleen maar aan dat de Formule 1 puur draait om de auto en niet meer om de coureurs. “Ja, geef mij de snelste auto en ik word wereldkampioen.” Dat is wel eens anders geweest…
sracert zegt
En AB: Renault heeft een nieuwe powertrain voor 2017, wakker worden graag.
escort77 zegt
Om wereldkampioen te worden moet je niet alleen goed kunnen racen, maar ook goed bij kunnen dragen aan de ontwikkeling van een auto. Voor dat laatste krijgt hij nu voor het eerst een kans, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
alcantara zegt
Als hij op 105% rijdt, wat is dan de absolute limiet in %?