Het is statisch aangetoond dat Nederlandse F1-fans aanzienlijk sportiever rijgedrag vertonen en meer schade rijden.
Sinds 16 mei 2016 zijn er in Nederland een heleboel Nederlandse F1-fans bijgekomen. Wij Nederlanders houden ervan om een sport te steunen waarbij er wat te vieren valt. Vroeger was F1 een niche-sport in ons land, relatief gezien. Vergeet niet dat lange tijd Jos The Boss een grotere fanclub had dan welke coureur dan ook! En dat fanclubs misschien een Nederlandse aangelegenheid waren.
Maar niet alleen willen we ons vereenzelvigen met de euforische prestaties van M. Verstappen, we dichten onszelf ook dergelijke rijkwaliteiten toe. Althans, het lijkt erop dat de Nederlandse autosportfan er door geïnspireerd wordt. Dat blijkt namelijk uit onderzoek, dus dan is het waar. Onderzoeksbureau Motivaction heeft in opdracht van verzekeraar Interpolis het een en ander onderzocht. De resultaten ervan zullen u doen verbazen!
Nederlandse F1-fans zijn zelfverzekerd
Uiteraard willen we enkele interessante conclusies en bevindingen met jullie delen, trouwe lezers. F1-fans hebben een veel avontuurlijke en meer zelfverzekerde rijstijl. Dat klinkt niet als de beste combinatie. Dat is het ook niet helemaal, want F1-fans raken namelijk statisch gezien vaker een object tijdens het manoeuvreren en rijden vaker achterop andere auto’s. Dat laatste is een hoedtik naar J. Verstappen op Juan-Pablo Montoya op Interlagos in 2001.
Maar er is meer. Nederlandse Formule 1-fans zijn zelfverzekerder en raken niet onder de indruk van drukte in de auto of wisselende weersomstandigheden. Wat dan wel weer heel erg grappig is: de Nederlandse F1-fans zien zichzelf als heel erg goede bestuurders. Uiteraard. Ze vinden zichzelf ‘goed’, ‘ervaren’ en ‘veilig’ als bestuurder.
En Nederlandse F1 fans zijn dan wel weer onder de indruk van Lewis Hamilton fans die het wagen om iets van Max te vinden op social media, maar goed dat doen ze meestal niet in de auto.
Ook gewoon goede liefhebbers
Nu is het makkelijk afgeven op Nederlandse F1-fans, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Vaak zijn het namelijk autoliefhebbers die beter voor hun auto zorgen. Ook checken ze vaker de bandenspanning en de verlichting. Misschien moet Stipt voortaan F1 auto’s verloten dus in zijn webshop!
Daarnaast raken F1-fans minder gefrustreerd door tijdsdruk of een niet deugdelijk functionerend navigatiseysteem. Over dat systeem gesproken, de Nederlandse F1-fans vinden het leuk om tijd van de navigatie af te rijden. Dus als Waze zegt dat je om 11:00 op het redactiekantoor arriveert, zijn de fans dat als een sport om er 10:50 van te maken.
Als we dit zo teruglezen. Inderdaad, wij zijn ook F1 fan!
potver7 zegt
Dus als je je nog afvraagt waarom die premies bij Interpolis zo hoog zijn: daar betalen ze ook dit soort onzinnige onderzoekjes van.
petroldrinker zegt
haha ik wou hetzelfde al reageren inderdaad
steephh zegt
@potver7 @petroldrinker Vind je je premie hoog, dan is mijn tip: bouw eens wat schadevrije jaren op ;-)
petroldrinker zegt
Ik klaag absoluut niet over mijn verzekerings premies, maar valt mij wel op dat interpolis eigenlijk 99/100x de duurste is als ik voor nieuwe auto verzekering kijk….
harrie zegt
En dat terwijl Max zelf het afgelopen seizoen voor slechts 220.000,- aan schade heeft gereden, het minst van alle coureurs.
Ben nu wel benieuwd naar schade van Perez fans…
sportevo zegt
Het een compenseert het ander..
drdre1 zegt
Ik weet zeker dat de Perez fans meer schade kunnen rijden dan de Verstappen fans! Let maar op! Of… Nouja, eigenlijk zijn de auto’s gewoon beter afgesteld op Verstappen fans om schade mee te rijden. Of eigenlijk is dit onderzoek gesaboteerd! Anyway: HUP PEREZ!!!
Johanneke zegt
Tijd van de navigatie afrijden maak ik mij ook schuldig aan. Als ik wegrij van werk en maps zegt je komt om 17:48 thuis aan, en ik zie alleen maar rood op de route, dan denk ik: let jij maar eens op gek. Dan pak ik al mijn routes door het bos en over de dijk en vermijd ik alle files, kom ik thuis aan: 17:40. Dan voel ik mij echt het mannetje. Plus ik weet dat google zegt: 6 minuten vertraging als je hier achteraan sluit, maar het is al snel een kwartier.
Wat ik anders met die minuten gedaan had, geen idee. Het is een uitdaging, vind ik leuk, want ik vind autorijden leuk, filerijden niet.
schuurfonds zegt
Er is blijkbaar iets onderzocht, maar om nou te zeggen dat ik na het lezen van dit artikel weet wat, hoe en wat de uitkomsten zijn – nee.
Edge zegt
Tijd van de navigatie afrijden is ook een leuke bezigheid. Zeker in combinatie met Waze dat je vertelt waar de flitspalen en verdekt opgestelde hermandad staat. Zolang je je verstand een beetje gebruikt en geen gekke capriolen uithaalt kan dat ook prima.
Oh, en wat die schade betreft: De meesten hier weten wel dat ik toch behoorlijk F1-gek ben, maar als het op schades aankomt mag de verzekering echt niet klagen met mij als klant. De enige schade die ik heb gehad heb in mijn 12 jaar als autobezitter/verzekerde is een sterretje in de voorruit. Afkloppen dus.
erik911 zegt
Wat fijn dat het nu ook ‘Statisch’ is aangetoond.
Dan zal het wel lang hetzelfde blijven.
Oopelkadet zegt
Ik keek vroeger teletekst om de vrije training van Jos in Imola oid te zien. Silverstone kon je via BBC ceefax tijden zien. In NL was er nul info, of Olav Mol na, toen ie nog goed was. (1992 Spa:”Schumacher! Dat is een naam die we vaker gaan horen”). Kocht het Britse blad Autosport en apetrits als Journalistengod Nigel Roebuck het over de óngeloofelijke pace van Jos Verstappen” schreef na weer een mooie race met helaas mechanische pech uitval. Jos the Boss fan was geen pretje in de jaren 90 in NL.
misterBo zegt
Statistiek van lik mijn vestje….3 vrouwen met rood haar kopen graag volkoren brood, dus statisch gezien kopen vrouwen met rood haar liever volkorenbrood
jjcp zegt
Maar iedereen in Nederland is toch Max Verstappen fan………..zo lang die wint althans.