Welles, nietes, dat is een beetje het verhaal van Rolls-Royce en het eventueel bouwen van een SUV. Nadat ze eerder dit idee belachelijk maakten schijnen ze het in Goodwood nu toch te overwegen.
Grappig hoe mensen van mening kunnen veranderen. Vorig jaar riep de grote baas van Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös, het volgende:
“Rolls-Royce stands for the best sedans in the world, magnificent coupes and convertibles, and we really would like to retain this identity. I have a difficult time imagining an SUV for our brand.”
Anno 2013 zegt dezelfde man:
“We are intensively thinking about entering the SUV segment,”
De komst van een eventuele Rolls-Royce SUV zal, naar wij aannemen, ook afhankelijk zijn van het feit of BMW groen licht geeft aan een X7. Die auto werd in 2008 geschrapt, maar BMW schijnt het toch weer te overwegen. Een BMW X7 zou dan mooi wat techniek kunnen delen met een Rolls-Royce SUV.
Het gaat de komende tijd nogal druk worden in het segment van extreem dure SUV’s. Denk aan de Maserati Levante, Bentley SUV en wellicht dat Lamborghini ook nog iets bouwt. Ook schijnt Land Rover nog te werken aan een verlengde Range Rover. (via: autonews.com)
jaguarjunk zegt
Nee joh! Rolls moet heeeul erg ver weg blijven van het SUV segment!
Lucb zegt
Die SUV zal dan wel groter worden dan een vrachtwagen
azenomei zegt
NOOOooooooo, geen suf met de spirit erop please!
Hupke zegt
Of RR deftig is valt over te discuteren. Het punt is in alle geval vanaf dat ze een SUV op de markt brengen is er geen discussie meer mogelijk.
Wat is indien we RR zeker mogen afstrepen het laatste fatsoenlijke merk dat overblijft?
reinier73 zegt
@Hupke: Als je het over een merk hebt dat alleen luxueuze sedans en coupés maakt, dan geen.
Hupke zegt
@reinier73:
Ik was al bij bristol geraakt maar dat is bezwaarlijk nog een merk te noemen en zij ontbreken de sedans.
Verder vind ik voorlopig niets.
betonstaal zegt
als in, een gerebadgede BMX X-7?
4x4wheels zegt
Ik heb wel eens in een Phantom gezeten, die is al bijna zo hoog als een SUV en veuuul breder/langer. Ben benieuwd wat voor een koets dat gaat worden
The360box zegt
Waarom willen al die luxemerken juist een SUV? De SUV krijgt zo een heel verkeerd imago en wordt te pas en onpas gebruikt voor veel verkopen, echt door de bagger waarvoor ze eigenlijk zijn kunnen ze niet meer.
9000cse zegt
@The360box:
Als de markt ervoor bestaat, ben je als autofabrikant wel gek om het niet te doen. Vooral de opkomende economieën, – die anders tegen auto’s aankijken dan wij (kijk vooral eens naar China) – staan open voor extreme, exclusieve uitvoeringen. Of wij dat kunnen waarderen of mooi vinden, maakt helemaal niks uit. Het gaat om geld en als deze markten zoiets willen, dan kijk je of de afzet een goed rendement kan opleveren. Stel je eens voor, dat RR in staat zou kunnen zijn om bijv. in China zo’n 2 of 3000 exemplaren per jaar te slijten. Geloof me maar, dat ze er dan in zullen springen, omdat de prijs – en dus de winst – op zo’n RR-SUV enorm zal zijn.
toroloco zegt
Nee dank je, een Unimog of Hummer zijn mooier!
stefanos zegt
Gewoon niet ! RR moet classy blijven
MAB zegt
Lamborghini oke, jaguar oke, bentley oke. Maar rolls royce.. Aub niet
eklasse zegt
En dan nou graag een reactie van een Rus, Chinees of iemand die hem kan betalen…..
coosbmw zegt
Top idee, mooi platform delen met de BMW X7.
fit4fun zegt
Zal veel meer richting cross over gaan dan SUV:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/rollsroyce/21885060/__Crossover_Rolls-Royce_wordt_concreter__.html
charly158 zegt
Hoop het niet!!
fit4fun zegt
De Phantom is al 164 cm hoog….zes cm opkrikken, 4WD erop, en voila daar hebben we de SUV versie! ;-)
Esprit_de_Flandre zegt
“Grappig hoe mensen van mening kunnen veranderen.”
Ik zou eerder zeggen… Liegen.
Maar dat zijn we wel al gewend van de auto-industrie…
heidi zegt
Welles, nietes, dat is een beetje het verhaal van Rolls-Royce en het eventueel bouwen van een SUV. Nadat ze eerder dit idee belachelijk maakten schijnen ze het in Goodwood nu toch te overwegen.
Wat zeuren ze nou bij RR?
Ik zie toch duidelijk een RR SUV op de foto hoor.