Voor allen die hoop hebben of hadden. Stop er maar mee. Of stel gewoon al je verwachtingen bij.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) heeft wederom een wijziging van de plannen aangekondigd. Goh, dat hadden we nou helemaal niet verwacht. Waar Alfa Romeo oorspronkelijk tegen 2018 acht nieuwe modellen wilde lanceren, is dat nu bijgeschaafd naar twee. Een beetje druk van de ketel halen, je weet zelf. De cashcow-SUV en de Giulia zullen pas eind 2017 verschijnen. Andere nieuwe modellen hoeven we voorlopig niet te verwachten. Dit nieuws kwam naar buiten aan de hand van gewijzigde businessplannen van FCA die vanmorgen (Amerikaanse tijd) gepresenteerd werden.
Een nieuwe sedan, een andere SUV of mini-SUV en een verse hatchback zijn dus weer uitgesteld. Dit plan is onderdeel van een kostenbesparend plaatje dat FCA zal gaan uitvoeren. Dat modellen als de Giulietta en de MiTo intussen tegen een bejaarde leeftijd aanlopen zien ze blijkbaar niet in. De Fiat 124 Spider is natuurlijk niet genoeg om het concern uit de poep te halen. En met deze nieuwe vertragingen lijken ze alleen maar verder in de stront te zakken. 400.000 Alfa’s in 2018? 400.000 tissues.
UPDATE: de berichten zijn inmiddels bijgesteld. Volgens autonews.com zouden de SUV en de Giulia pas eind 2017 verschijnen, maar dat artikel is nu gewijzigd. De productie van de Giulia sedan gaat door zoals reeds gepland, in het tweede kwartaal van 2016 zal je deze hopelijk in de showroom kunnen zien. Dat gaat echter om de Giulia Quadrifoglio en die was al eens met zes maanden vertraagd, wanneer we de Giulia instapper mogen verwachten is onduidelijk. Terwijl daar juist de verkoopaantallen mee worden gehaald (of gehaald zouden moeten worden). Wat betreft die aantallen, in het vorige plan werd dus gesproken over 400.000 autoverkopen, maar nu is men daar heel stil over, er worden geen targets meer genoemd. Niet voor Alfa, maar ook niet voor Fiat Chrysler in het algemeen. De betreffende sheet uit de FCA powerpoint (PDF) staat hieronder, klik voor grotere versie:
honeyhanger zegt
Wat een shock..
dirkiii zegt
Goh had ik niet verwacht ?
fmgarcia zegt
Madonna
allesmetturbo zegt
Jammer maar niet echt onverwacht..
moveyourmind zegt
Hopelijk bestaan de huidige bijtellingsregels in 2029 nog…
Ik verwacht dat de Giulia dan wel een keer bij de dealer staat. Kan je hem gelijk leasen onder de youngtimerregeling.
allesmetturbo zegt
Duurt t nog weer langer voordat men pa de giulia kan kopen.. (En ik erin kan rijden:p) Zucht
Design_Driven zegt
@allesmetturbo: tegen de tijd dat die er is verdien jij genoeg om er zelf een te kopen.
dirkiii zegt
@sketcher: ik denk dat er dan alleen nog autonoom word gereden.
87sandyd zegt
Alfa Romeo gaat kapot..
Die Giulia is ook al een verouderd apparaat bij de tijd dat hij op de markt is…
Teerdz zegt
@87sandyd: Net als de Mondeo, de vernieuwing gaat zo snel dat hij niet zo goed ontvangen zal worden dan wanneer hij nu op de markt zou komen..
ukbob zegt
@teerdz: lijkt nu idd al op dat scenario..! En misschien wordt t nog erger.
Dit nieuws komt toch wel als een verrassing, hoorde de redacteurs van Autoweek (i know..) zeggen dat ze in de zomer met de QV gaan rijden?!
super zegt
@87sandyd:
Fiat chrysler maakt een bruto winst van meer dan 5 miljard, denk dat dat kapot gaan wel meevalt.
awesome zegt
@super: met de verkoop van Ferrari aandelen misschien…
En dan nog: dat wil niet zeggen dat Alfa blijft bestaan. Lancia is ook alleen nog in Italië te koop.
Die Giulia komt op de markt met een facelift, de rest van het gamma is al verouderd, of zal in 2017 op zijn laatste benen lopen.
Ik krijg vermoedens dat ie helemaal niet meer komt.
super zegt
@awesome:
Nee, niet alleen met vekoop van ferrari, jaar daarvoor draaiden ze ook al flinke winst, genoeg om ontwikkeling van nieuwe wagens te financieren in elk geval, maar vraag is of ze dat willen uiteraard.
heidekonijn zegt
@super: 2 miljard euro netto winst, over een geconsolideerde schuld van 33 miljard usd.
Op zijn hollands dus : platzak. Op zijn bels : virtueel failliet.
87sandyd zegt
@super: prima dat ze 5 miljard hebben, er moeten nog steeds auto’s verkocht worden. De giulietta en de mito lopen al aardig op de laatste pootjes en dat betekent dus dat je 1,5 jaar lang amper wat verkoopt. Ik ben geen strateeg ofzo, maar volgens mij bloedt je dan kapot…
Zelfs als die Giulia nu op de markt zou komen loopt hij al achter de feiten aan, laat staan over 1,5 jaar….
heidekonijn zegt
@87sandyd: Momenteel leven ze van de US verkopen van Jeep. Tikje tegen de amerikaanse markt en het hele kaartenhuisje ligt plat.
oranje123456789 zegt
Jammer.
ramonn zegt
Jammer
CasperH zegt
@lapoelkan lees je mee? Daar gaat je Peroni.
ArnoldH zegt
Ze kunnen Alfa romeo net zo goed opheffen. Dit wordt echt te lachwekkend…
max038 zegt
Gullia eind 2017? Non de ju
reistje zegt
Waarom hadden ze zulke onrealistische doelen om mee te beginnen? Alles gaat ook zo tergend langzaam bij Alfa, de Giulia stond geplant voor eind 2015. Iedereen is geteased met de Giulia QV en nu is hij verplaatst naar eind 2017?
Het lijkt Spyker wel.
viezefreddyw zegt
Och Jezus Alfa Romeo kap met deze shit zeg! De Giulia zal dan al langer dan 2 jaar bekend zijn als hij eindelijk op de markt komt! Tegen die tijd is ie alweer toe aan een facelift. Waarom Alfa, waarom?????
e1000bmw zegt
*Hoort @desjonnies de la waar Lancia ook in ligt opentrekken…*
E34M5Touring zegt
Slechte zaak. Die Giulia is straks 4j oud als ie op de markt komt. Loop je weer achter de feiten aan. En de Giulietta kan nog wel 1-2j mee maar de MiTo mag nu wel een keer vervangen worden. Gaat niet gebeuren waardoor je straks ook met die modellen achter de feiten aanloopt. Als je geen modellen hebt die verkopen kun je ook niet investeren. Sergio zal het vast beter weten dan ik maar ik snap maar weinig van z’n ‘beleid’.
CasperH zegt
@E34M5Touring: dat is juist de truc denk ik. Ze rekken tot ‘ie een facelift moet, dan zeggen ze “we moeten eerst de facelift doorontwikkelen” en dan wordt ‘ie na drie keer uitstel uiteindelijk in 2023 definitief gecancelled.
Marchionne is aan het slopen.
E34M5Touring zegt
@CasperH: Teveel centenneuker, te weinig auto man vind ik. Krijg het gevoel dat ie geen enkele feeling heeft met het product. Want een merk als Jaguar laat zien dat het wel kan als je maar investeert. Een merk nieuw leven in blazen en een paar jaar later ontwikkelen ze zelf platforms en nieuwe motoren. Dat zou Alfa ook wel kunnen mocht er geld in gepompt worden. Maar dat gaat niet gebeuren.
eklasse zegt
@E34M5Touring: Tata laat zien dat het kan.
Oftewel Alfa is broodnodig toe aan een investeerder. Met FIAT redden ze het niet.
E34M5Touring zegt
@eklasse: Daarom zou het mooi zijn als de XE car of the year wordt. Wordt vast de Prius maar die heeft het niet verdiend vind ik. Van op sterven na dood naar eigen platforms en motoren. Nieuwe fabrieken en een vermogen in R&D gestoken. Ik vind dat echt knap. Zeker met 2 luxe merken die het nou niet echt van de aantallen moeten hebben. Maar het werkt wel.
eklasse zegt
@E34M5Touring: aan verkiezingen als ‘Car of the year’ hecht ik net zo veel waarde als beste groente afdeling van Nederland verkiezingen.
E34M5Touring zegt
@eklasse: Same here maar het zou voor Jag wel goed zijn. Alleen in de ANWB kampioen al, dat is exposure die je niet zomaar krijgt ;)
W115 zegt
@E34M5Touring: Jag heeft iets wat Alfa niet heeft, muntjes.
E34M5Touring zegt
@W115: Dr zijn wel muntjes maar niet voor Alfa blijkbaar. Enige uit de groep die nog met nieuwe modellen komt zijn de Yanks. Maar die komen weer niet hier naar toe. Europa lijkt haast niet te bestaan voor FCA op het moment.
mars1985 zegt
Hopelijk hebben ze einde van het jaar de giulia in sw trim staan, dan kan dat een vervanger zijn van mij huidige 159 sw, anders toch maar eens gaan nadenken over een nieuwe X1 als nieuwe lease hok
CasperH zegt
@mars1985: eind welk jaar? De sedan is al naar eind vólgend jaar geschoven.
mars1985 zegt
@casperh:eind dit jaar moet ik bestellen, lease contract van 159 duurt tot maart 2017, dus dan word het denk ik maar een bmw x1 xdrive 20i.
TimoBac zegt
@mars1985: persoonlijk geen fan van de X1. Heeft BMW niets leukers te bieden voor zo’n leasebedrag? De 1-serie zou ik zelfs boven een X1 kiezen.
mars1985 zegt
@timobac: ik vind de nieuwe X1 wel mooi en ik denk dat mijn 3 kids van tegen die 1, 3 en 5 moeten er ook in passen. Dus een 1 serie valt sowieso af. En de 3 serie rijd mijn vader in en wil niet de zelfde auto als hem hebben.
TimoBac zegt
@mars1985: 3 jonge kids achterin een X1 wordt proppen denk ik! En het zou mij geen bal schelen dat ik dezelfde auto als mijn vader rij. Een 3-serie is nou eenmaal èèn van de beste wagen op de markt atm. Nonetheless, succes met de keuze!
87sandyd zegt
@TimoBac: die bank achterin de x1 hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Daar past nog geen kinderstoel in…
frederik zegt
@mars1985: Waarom niet gewoon een 3-serie Touring dan? Is toch in alle opzichten een betere auto dan de X1.
mars1985 zegt
@frederik: zie reactie hiervoor, mijn vader heeft al een 3 serie en wil niet het zelfde rijden als hem.
viezefreddyw zegt
@frederik: Tsja, dan is er maar een echte goede keuze! Jaguar XE!!
bisazza zegt
@mars1985: mooie keuze!
PunicaOase zegt
Die Giulia gaat dik falen straks… ontwerp, techniek, etc. is tegen de tijd dat ie echt uitkomt waarschijnlijk al lang achterhaald… en Alfa is al geen voorloper… Jammer, mooi merk en mooie auto’s maar alles is oud…
dutchcorvette zegt
“Productie Giullia uitgesteld tot 2027”
gt500eleanor zegt
Het houd niet op….. niet vanzelf…
Petrolhead mishandeling stopt nooit vanzelf
ocda zegt
Alfa Romeo das war einmal
roppp zegt
Lancia stopt, Alfa heeft momenteel 3 modellen, Fiat heeft er ook 3 (500, Panda en Punto) en Chrysler koopt verkochte aantallen……. Ik begin nu toch ook wat te twijfelen.
Frissegast zegt
“De cashcow-SUV en de Giulia zullen eind 2017 verschijnen” ? Eind 2017 voor de Giulia ? Op het autosalon in Brussel zeiden de mensen van FCA zelf dat het tegen deze zomer zou zijn. Ik denk dat jullie eind 2016 bedoelen ? Eigenlijk HOOP ik dat jullie eind 2016 bedoelen…
RubenPriest zegt
@Frissegast: Dat zullen ze vast en zeker gezegd hebben. Dat was ook het plan. De harde werkelijkheid is echter inderdaad EIND 2017. Nog een kleine 2 jaar dus…
autoblogger zegt
@Frissegast: de berichtgeving is gewijzigd, onze bron heeft de tekst aangepast en het blijft inderdaad 2016 voor de Giulia (QV)
geertvn zegt
De techniek op de giulia zal eind volgend jaar niet achterhaald zijn maar een auto uitbrengen die bijna 3 jaar ervoor voorgesteld is lijkt me geen goed idee. Ze hadden dan beter gewacht met de voorstelling.
Frissegast zegt
@geertvn: remember de C6 van Citroën. Was vele jaren ervoor al geteased als “Lignage”-concept maar was al oud toen hij dan eindelijk op de markt kwam in 2005…
geertvn zegt
@frissegast: achterwielaandrijving, motoren tot 500 pk, degelijke ophanging, Brembo remmen, 14xx kg, 50/50 gewichtsverdeling zijn allemaal ingrediënten die binnen 20 jaar nog altijd een fantastische auto zullen kenmerken. Al de rest ( elektronische hulpmiddelen) zijn behoeften die door de fabrikanten worden gecreëerd maar waar eigenlijk niemand zit op te wachten.
trustmeiamanengineer zegt
:(
Man man man, zelfs als diehard Alfist begin ik nou ook te twijfelen of het überhaupt nog goed gaat komen…
Gooi die zooi nou op de markt! Die Giulia is al een jaar klaar en de Giulietta kan ook wel een opvolger gebruiken inmiddels. Het marktaandeel reduceert tot 0% zo. En zie die mensen maar weer uit hun Volvo/Audi/BMW’s te krijgen.
spidermann zegt
WTF waar zijn ze mee bezig. Guilia zou medio dit jaar op de markt komen, terwijl de159 uitgefaseerd werd in 2013 (of 14?). Wie begrijpt dit nog, nog maar helemaal te zwijgen van de opvolger van de 166 en de spider.
Dit is zo belachelijk, waarom verkoopt ome Serg het merk dan niet voor mijn part aan VAG, of desnoods KIA.
spidermann zegt
@spidermann: pure (merk)kapitaalvernietiging.
hans75 zegt
Ik denk dat we maar een crowdfunding actie moeten opzetten om een huurmoordenaar voor SM te vinden, voordat het hem lukt AR net als Lancia volledig te vermoorden…
volgens andere berichtgeving is de Giulia wel helemaal voor 2016 gepland, en alleen de SUV uitgesteld naar 2017… dat klinkt me dan wel beter in de oren, maar met die italianen weet je maar nooit
stfu zegt
Kostenbesparing? Je moet toch investeren en VERKOPEN om weer wat money in the bank te krijgen. Met 2 zwaar oude auto’s die niemand meer wil heb je ook niks aan. Dit kan zomaar eens het einde voor Alfa worden. Ze hebben fabrieken, een concern, dus waarom niet even die auto bouwen? Vast overschat dat eigen motoren en RWD nogal wat moeite en geld gaat kosten.
vorsprungdurchbetrug zegt
Elders lees ik; Dit jaar is het enkel de beurt aan de Giulia en begin volgend jaar mag de D-segment SUV pas aftrappen.
c-greg zegt
@vorsprungdurchbetrug: staan idd halve waarheden in dit verhaal. Is een officieel sheet online gezet. Die idd bevestigd dat de guilia in 2016 verschijnt en de suv in 2017.
geertvn zegt
@c-greg: yep, had ik ook bevestigd gezien op andere sites. Ik heb op het salon van Brussel in de guilia gezeten en deze zag er toch productierijp uit.
autoblogger zegt
@vorsprungdurchbetrug: de berichtgeving is inderdaad gewijzigd, we hebben een update gedaan.
vorsprungdurchbetrug zegt
@autoblogger:
Pas dan de kop boven het artikel ook aan, ziet een beetje onnozel uit zo.
autoblogger zegt
@vorsprungdurchbetrug: nee hoor, ze gaan nog steeds modellen uitstellen.
Dutchdriftking zegt
Niet onverwacht, wel weer teleurstellend…
thomasthomas zegt
Die Italianen kunnen beter treinen gaan bouwen.
menaz zegt
SAAB
gamma81 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
T16 zegt
–edit: dank u, artikel heeft inmiddels een update gekregen–
De productie van de Giulia sedan gaat door zoals reeds gepland, en is sinds oktober 2015 gewoon te bestellen, en is in kwartaal 2 van 2016 in de showroom te zien.
Het is de D-segment SUV die pas in 2017 uitkomt.
Het zijn de andere 6 RWD modellen die getemporiseerd worden uitgebracht tot 2020.
Ik spreek de hoop uit dat de lacherige en negatieve houding verdwijnt en voortaan de herleving van Alfa Romeo wat positiever wordt gebracht.
De Giulia Quadrifoglio is namelijk een heel erg dikke sportwagen die alle Duitsers in dit segment declasseert.
Alfa Romeo is een prachtig merk waar inmiddels miljarden in is geïnvesteerd voor een waanzinnige comeback. 8 nieuwe RWD modellen in een periode van 5 jaar uitbrengen is echt een uitdaging en gaat nog veel geld kosten. Geef dit merk een eerlijke kans.
Test de nieuwste modellen eerst voordat je het merk afbrandt, het enige dat Marchionne nu doet is de strategie aanpassen aan veranderingen in de markt.
Ook is Marchionne nog steeds van plan een grote overname te doen van mogelijk GM om nog meer in ontwikkel en productiekosten te kunnen besparen.
Dat was vandaag weer op de radio bij BNR. Dat zou best wel een reden voor temporiseren kunnen zijn.
gtwillem zegt
@T16: Ik denk dat Alfa Romeo die lacherige reacties op zichzelf aan het afroepen is. al voor een lange tijd is het modellengamma niet compleet: dus moeten de klanten ergens anders hun heil zoeken.
Ook al komt de Guilia nu op de markt, dan nog zie ik het heel somber in. De gaten in het gamma zijn gewoon te groot. Eind jaren 90 hadden ze het redelijk goed voor elkaar: 145, 146, 156, 166, GTV en Spider. In principe moet is dat het minimale wat Alfa moet leveren. Het liefst met een C en D segment SUV.
Ik hoop dat Alfa zal blijven bestaan, maar man oh man wat maken ze het zichzelf moeilijk.
vorsprungdurchbetrug zegt
@gtwillem:
Het velen sieren dat ze zich beter informeren alvorens wat te plempen op een of andere autowebsite.
Her en der is regelmatig onzin te lezen, deels door onvolledige, of suggestieve berichtgeving.
Dan wil ik nog niet eens hebben over diegene die bewust mist creëren, of last hebben van favoritisme.
En bedoel AB niet mee.
gtwillem zegt
@vorsprungdurchbetrug: Klopt. De berichtgeving omtrent Alfa Romeo is veelal onvolledig en/of onjuist. Daarom kijk ik naar wat het merk zelf op hun website aanbiedt. En dan zie ik dat jarenlang nadat de Alfa 159 er nog geen opvolger is. Ik zie dat de Alfa 166 (schitterende auto trouwens) nog steeds geen opvolger heeft. De Mito loopt op zijn laatste benen. De Giulietta is een prima aanbieding, maar niet echt ‘class-leading’ en de jongste aanvulling, de 4C, is erg prijzig en voelt aan alsof ie nog niet helemaal uitontwikkeld is.
Dat gezegd hebbende, het is nu wel de trend om Alfa standaard te bashen. Ja, het merk bevindt zich in zwaar weer. Ja, het merk heeft vele volgers die helaas een ander merk moeten rijden. Ja, het uitstellen begint wel een beetje vermoeiend te worden.
Graag had ik ook gelezen wat de strategie ervan is. Ome Sergio is bezig om te zorgen dat de Chrysler/Jeep/Dodge verkopen in de US goed verlopen. Dat is de grootste inkomstenbron. Met name Dodge doet het erg goed en Chrysler is op de goede weg terug. In Europa ligt de nadruk op Fiat en met name de varianten van de 500. De modellen waar veel marge op zit, en dus zorgen voor geld in het laadje. Dat wordt vervolgens geinvesteerd in de merken/modellen die het nodig hebben,
Een goede CEO kan ook moeilijke beslissingen maken. En Alfa staat even op een lager pitje. Vergeet niet dat de Chrysler en Fiat het voor het aantreden van Marchionne het nog zwaarder hadden.
AlfaAlex zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
spiderman zegt
Presentatie van de gewone Giulia versies in Genève was dus nog te optimistisch. We hebben het over een auto die ooit door meneer De Trui voor 2012 (!) werd aangekondigd. Kan die man nu eindelijk weg bij AR?
ugentstudent zegt
Serge marchionne mogen ze van mijn buiten gooien. Die man maakte zoveel beloftes dat hij nu toch echt wel een enorme blaaskaak lijkt die echt geen (realistische) visie heeft. Verkoop het merk desnoods maar laat Alfa niet gewoon weg kwijnen tot het helemaal geen waarde meer heeft. Ik snap trouwens ook echt niet dat het voor de Fiat groep zo moeilijk kan zijn om 1 modulair platform te ontwikkelen voor Alfa Romeo en daarop alles van een Giulietta tot een heuse SUV te bouwen. Als Jaguar, VAG, BMW, Opel, PSA,… het kunnen. Zo duurt het ontwikkelen minder lang en je kan je portfolio snel uitbreiden.
vorsprungdurchbetrug zegt
@ugentstudent:
Kijk student, daarom ben je ook student.
Een platform, modellijnen, motorenlijn, fabrieken compleet herinrichten kosten gewoon heel veel tijd en geld.
Daarbij heeft Marchionne te maken met teveel verschillende vakbonden waar het moeilijk zaken doen was.
Een problematische Europese automarkt, die nu wel begint te lopen, nu valt de verkoop in het oosten en een Brazilië tegen, ook daar heeft de man mee te maken.
Bovendien hebben de voorgangers van Marchionne de zaak verknalt. Marchionne heeft veel puin moeten ruimen, de overname van Chrysler gedaan en er voor gezorgd dat deze weer winstgevend is.
FCA groep heeft vanaf dit jaar weer winst gemaakt, een jaar eerder dan verwacht.
Al deze omstandigheden zorgen ervoor dat je het beschikbare geld zorgvuldig besteed, in plaats halsoverkop modellen op de markt te brengen.
Wat nu op de markt gaat komen zijn AR met Alfa Romeo/Maserati motoren, van een hoger niveau dan een Fiat blokje.
Student; stuur je CV naar Marchionne, hij zal blij met je zijn.
ugentstudent zegt
@vorsprungdurchbetrug: Tuurlijk, ik begrijp ook wel dat je niet van het 1 op het ander en volledig nieuw model uit je hoed kan toveren. Maar dan moet je ook allerhande beloftes maken die een groot potentieel risico vormen als ze niet ingelost kunnen worden (dan denk ik ook vooral aan aandeelhouders en beurswaarde van FCA). Plus je gaat me toch niet vertellen dat een reus als Fiat het kapitaal niet vindt? Ik vind Sergio niet persé een boeman maar aan het hoofd van een grote autogroep mag je zo een surrealistische beloftes niet maken, dan verlies je gewoon geloofwaardigheid.
Ik sluit me aan bij het feit dat Alfa Romeo niet halsoverkop een andere body op een Fiat platform moet schroeven maar nu begin je toch wel kostbaar momentum te verliezen en dus ook interesse en potentiële klanten. Daar bovenop komt dan nog het eens het probleem dat als een introductie zolang duurt, je wel eens snel achterop kunt raken. Zeker in een segment waar de concurrentie echt bikkelhard is.
Ze hadden die Giulia QV dus toch beter wat later onthuld.
Haha, ik moet mijn master nog voltooien dus Sergio zal nog wel even moeten wachten ;) Of was dat een sarcastische opmerking?
eelco74 zegt
Autoblog kan weer niet lezen, als ze nu even de sheets hadden bekeken. Maar even snel overtikken is kennelijk makkelijker.
De giulia staat gewoon voor 2016, de D SUV voor 2017. Die rijdt al gecamoufleerd rond en stond ook al op youtube. De overige modellen volgen in de jaren later.
alfablog zegt
Hoorde vanmiddag op bnr weer het ovenamegerucht dat FCA wil fuseren met GM. Weet iemand meer?
Rick-dos zegt
Alfa is een beetje als dat trouwe paard of hond dat je jaren veel plezier heeft gebracht en veel leuke herinneringen aan hebt, maar al jaren te oud is en eigenlijk irrelevant.
De buitenwereld ziet dat het dier op z’n laatste benen loopt en eigenlijk met één gericht schot gewoon uit z’n lijden moet worden gehaald. Alleen z’n baasje wil het maar niet zien…
heidekonijn zegt
@Rick-dos: Maar is die wel een blinde gek?
Het ligt te voor de hand. Het is te gek. Die gast had al tien jaar geleden ontslaan moeten worden – tenzij hij gewoon een nuttige pipo is voor de plannen van zijn baasjes.
Zou dit iets met vakbonden of regeringen afpersen te maken hebben?
Capibaro zegt
Volgens mij krijgen ze gewoon geen dealernetwerk opgezet. Welke ondernemer wil hier nou mee in zee, met dit zwalkende beleid. Naar de Giulia kijk ik uit, maar wat daarna volgt heeft weinig met het merk te maken maar puur met geld in het laatje brengen. Redding zou kunnen zijn om het merk aan BMW te verkopen. Die weten hoe je de ziel van een merk behoud of af laten sterven.
dirk1414 zegt
Ze moeten dit echt gaan maken ?
bartsmit zegt
Alfa begint zo langzamerhand Saab achterna te gaan.
driftkicker zegt
Lijkt wel alsof ze niks willen verkopen. Ik heb nood aan een mooi snelle stationwagon. En ik wil geen saaie Duitser. Ik heb de 156 en de 159 altijd mooi gevonden, maar nu maken ze al jaren niks dat me interesseert.