De vernieuwde Tucson heeft tevens een vernieuwde prijs.
Dik 20 jaar geleden was Hyundai een van de eerste merken met een medium crossover in het gamma in de vorm van de Hyundai Tucson. De auto was eigenlijk direct een hit. Een hoge instap, stoere looks, prima uitrusting en scherpe prijsstelling
Hyundai zelf spreekt van ‘nieuwe Tucson’ en dat is wellicht een tikkeltje optimistisch. Het is overduidelijk een facelift en dan spreken wij van een vernieuwde Tucson, niet zozeer een nieuwe. Een verrassing is het natuurlijk niet, want de Tuscon facelift werd al in 2023 onthuld, zij het voor de Amerikaanse markt. Daarna nog voor de Chinese markt en nu zijn wij dus aan de beurt.
Vernieuwde Tucson
Maar genoeg geneuzel in de marge, wat is er nieuw aan de vernieuwde Tucson? Er is een opnieuw ontworpen voorzijde, die ons alsnog heel erg doet denken aan de oude voorzijde. Ook de bumpers zijn nieuw. Verder, eh, ja, verder moesten wij ook even een paar kijken om te zien wat er anders is. Op zich is het niet vreemd dat Hyundai niet te veel heeft getornd aan het design, want de klanten zijn er gek op. Daarbij is de Tucson ook een van de weinige auto’s in zijn klasse die je direct kunt herkennen.
Het interieur van de vernieuwde Hyundai Tucson is ook op de schop gegaan. Daar moeten we Hyundai credits geven, want dat is ingrijpend verbeterd. Net als alle andere auto’s heeft Hyundai nu twee schermen naast elkaar die één scherm lijken te zijn. Voorheen had de Tucson een groter, lager geplaatst scherm in het midden.
Prijs
Overigens zijn bovenstaande details mooi meegenomen, maar als je een N-Line besteld krijg je sowieso een iets ander uiterlijk en interieur. Volgens Hyundai is de Tucson N-Line op de autosport geïnspireerde kenmerken. Items als slicks, DRS en constante verbinding met Giampiero Lambiase zijn geheel standaard (en tevens verzonnen).
Waar Hyundai prat op gaat is de prijsstelling. De vernieuwde Hyundai Tucson is er namelijk met nieuwe scherpe prijzen. De vanafprijs is 43.995 euro. Het is een nieuwe prijs, maar scherp kunnen we ‘m niet noemen in vergelijk met de pre-facelift Tucson. Die was er namelijk vanaf 41.495 euro. Een verschil is wel dat dat de 1.6 T-GDI zonder hybride betrof, terwijl er nu enkel en alleen een hybride is. Die was voorheen er vanaf 43.395. Dus de Tucson is 600 euro duurder geworden. Check hier de volledige prijslijst!
Dan kijken we ook even naar de concurrentie, om te bepalen of het een scherpe aanbieding is:
- Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense | € 40.990
- Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium | € 43.350
- Opel Grandland 1.6 Turbo Hybrid GS Light | € 43.449
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV i-Motion | € 43.995
- Kia Sportage 1.6 T-GDI plug-in Hybrid 4WD DynamicLine | € 45.195
- Lynk & Co 01 | € 45.000
- Jeep Compass 4Xe Altitude | € 46.690
Meer lezen? Dit is dé auto voor een caravanvakantie!
occasiefapper zegt
Wel weer mooie stappen gemaakt qua design. Zag alleen net in de gauwigheid dat het trekgewicht behoorlijk is gereduceerd, ben wel benieuwd waar dat dan de oorzaak van is
aerohead zegt
Ben zelf Tucson berijder (lease) en vind het totaal geen bijzondere auto.
Maar goed, ding doet wat het moet doen, dus tot aan einde contract doe ik het ermee.
Wel weer bijzonder dat ze het instrumentarium compleet anders hebben ingedeeld.
Om te beginnen de knoppen op het stuur voor het instellen van de cruise controle en uitschakelen van het gruwelijk irritante lane-assist zitten nu links op het stuur daar waar ze bij mij rechts zitten.
Niet dat ik het nu handig vind, want in de meeste auto’s zit het ook links en rechts zit de bediening van multi-media/radio en telefoon.
Als ik een miljoen keer inzoom op de dashboard foto zie ik dat ze zijn afgestapt van het bedienen van automaat met knoppen op het middenconsole en hebben dat dan weer vervangen voor een stengel ergens net boven je rechterknie.
Ik voorzie alvast een hopen “oeps ik tik hem in D terwijl die in de R stond” aanrijdingen.
Dat gaat dus nog een groot succes worden.
Niet dat die knoppen op middenconsole zo ontzettend handig zijn, want de automaat in een andere stand zetten kan alleen als je echt compleet stil staat.
Dus ook echt niet een klein beetje rollen !
Regelmatig bijna ergens tegenaan omdat ik dacht die in de D of de R stond maar dat dus niet had gedaan.
Ik heb daar echt nooit een probleem mee gehad met gewoon zo’n stok in het midden voor de automaat.
En waarom ook niet gewoon een klein pookje op het middenconsole, net zoals in de CX60 …
Qua ergonomie zou ik deze auto gewoon lekker overslaan.
vetnek zegt
Arbeider
aerohead zegt
😔