Dit is misschien wel de beste neus voor op een bestellert. De vernieuwde Opel Combo heeft een mooie eigen smoel.
Nog niet zo lang geleden kondigde Stellantis niet één, niet twee, maar maar liefst twaalf (12!) facelifts aan! Hoppatee! Het idee erachter was logisch: alle bedrijfsauto’s kregen een opfrisbeurt. Aangezien Citroën, Fiat, Opel en Peugeot allevier drie busjes in de aanbieding hebben die een makeover kregen, kom je uit op een 12 facelifts.
In dit geval gaat het om de Opel Combo. Dat is de kleinste Opel bedrijfswagen naast de medium Vivaro en de grote Movano. Het meest opvallend is – uiteraard – het nieuwe front. Je kan zeggen wat je wil, maar die nieuwe Vizor-grille staat goed op elke nieuwe auto die Opel uitbrengt. Voor het eerst in lange tijd zien we een bestelwagen met zowaar een eigen smoel:
Eigen smoel
Natuurlijk, we houden er even rekening mee dat de auto voorzien is van gele lak, meegespoten bumpers en leuke wielen. Maar toch, het ziet er zeker niet generiek uit, maar het is ook niet storend of zo. Optioneel kun je kiezen voor LED-Matrix-technologie voor de koplampen, die je ongetwijfeld op de persplaten ziet.
Het interieur is er ook flink op vooruit gegaan, zeker als we kijken op de persafbeeldingen. We zien een automaat, armsteunen, elektrische ramen, digitaal instrumentencluster plus een 10 inch infotainmentscherm. Uiteraard is dat laatste een optie. Standaard krijg je een dock voor je smartphone.
Gezellig bankje in de vernieuwde Opel Combo
Je kan de vernieuwde Opel Combo krijgen in diverse uitvoeringen, uiteraard. In eerste instantie gaat het hier om de bestelversie, die je in een korte en lange variant kunt krijgen. Dan is er qua aandrijflijnen een hoop mogelijk: diesel, benzine én elektrisch.
Ook kun je kiezen of je twee voorstoelen wenst of een bankje met drie zitplaatsen. Lekker knus en balen als de gene in het midden net een broodje met salami heeft gegeten en dat heeft weggespoeld met een kop koffie en zware Van Nelle.
Qua motoren – we haalden het al aan – is er keuze uit drie typen. Er zijn diverse varianten van de 1.2 PureTech driecilinder benzine, 1.5 viercilinder diesel en dus een elektrische versie. Die laatste levert 136 pk en 270 Nm, 10 Nm meer dan voorheen. De batterij is een 50 kWh-accu, waarmee je 320 km volgens de WLTP moet halen.
Een personenwagenvariant – De Combo Life – volgt later en zal alleen leverbaar zijn met de elektrische aandrijflijn.
potver7 zegt
Ben wel benieuwd hoe dat front eruit ziet met niet-meegespoten bumpers. Wordt het met die vizer-grille één groot zwart gat, of zien we 50 shades of dark grey…?
lekkerlinksrijden zegt
320 km wltp. Gooi m nu eens vol met gereedschap, kijken wat er dan overblijft van de range
gekketurbo zegt
Gewicht doet weinig met range. 10kph sneller rijden op de snelweg heeft een significant groter effect…
rwdftw zegt
Het maakt het wagenpark wel wat mooier. De enige afknapper is die 1.2 puretech. Dat is het blok wat beroemd werd door Kassa.
potver7 zegt
Volgens mij heeft Stellantis de vervangingstermijn van de distributieriem in de 1.2 Puretech al lang geleden verkort. Dus als je nu een auto met die motor koopt zou je op dat gebied geen verrassingen mogen tegenkomen, ik zou dus ook niet weten waarom die motor een afknapper is in een nieuwe auto.
schuimbekje3 zegt
Is het nu een Opel, een Peugeot, of een Citroen of een Toyota?
Is wel belangrijk, want een Toyota motorblokje zou ik zo kopen kwa kwaliteit, een peugeot voor de stoelen, een citroen voor de wegligging en een opel, voor de grille dan….
Als er nu een Toyota stoel, peugeot wegligging en citroen electronica in zit (een spijkermatras heeft een betere ride), en opel motorising (ik heb nog nooit zoveel motoren geploft als van Opel (op dit moment heb ik 3 Opel Ascona/Manta, 4 Opel Astra en 1 Opel Ampera blokjes in rook zien op gaan, tegenover 2 renault laguna blokjes, 1 subaru leone, 1 subaru Impreza, 1 volvo 850,… dan hoef ik hem niet eigenlijk…
micrak11 zegt
Peugeot partner stoelen zijn echt bizar slecht. Als je niet om je rug geeft moet je die nemen..
Dutchdriftking zegt
Toch jammer dat je dit weinig in personenauto’s ziet, een klein bankje voorin. Kan voor kleine stukjes net de uitkomst bieden.
Polo Fun zegt
En een heerlijke achterkant, Daarom heet ik ook twin he. Daar kan meer in dan alleen frietzakken alleen. Een overdosis aan sappen zullen we maar zeggen, Kwijl wat een heerlijk snoetje heb je. Ganz geil am there. Snoetje van Binky.,,