De vernieuwde Nissan Micra kan er weer even tegenaan.
Goed nieuws voor voorzitters van diverse Nissan fanclubs: de vernieuwde Nissan Micra is hier. De compacte B-segment hatchbacks van het merk loopt alweer mee sinds 2017, dus de hoogste tijd voor een kleine update.
Vernieuwde Nissan Micra
Het gaat iets te ver om te zeggen dat de het een facelift is, meer een modelupdate.. De veranderingen zijn namelijk vrij subtiel. Op zich is dat ook niet helemaal vreemd, want het huidige model ziet er nog altijd fris en vlot uit. Nissan heeft er in die drie jaar tijd 230.000 stuks van verkocht, dus logisch dat ze niet te veel hebben verspijkerd aan de auto.
Line-up vernieuwde Nissan Micra
Met name de line-up is op de schop gegaan. De Visia (standaard) Acenta (iets completer) en Tekna (nog completer) blijven gewoon. Daarboven komt nu de Micra N-Design. De N-Design heeft 16″ ‘Genki’-lichtmetalen velgen en, eh, heel veel mogelijkheden om je interieur zelf naar wens aan te kleden. Qua hardware krijg je dingen als ‘moderne stoelen’, ‘grijze accenten’ en ‘lederlook’-afwerking op het dashboardpanneel. Oh ja, vergeet de Dark Chrome spiegelkappen niet!
Micra N-Sport
Daarnaast komt er nóg een uitvoering, de Micra N-Sport. De N-Sport was voorheen een actiemodel, maar was dermate populair dat Nissan ‘m heeft opgenomen in het gamma. De N-Sport heeft standaard 17″ lichtmetalen velgen en is iets sportiever aangekleed met LED_koplampen, hoogglans zwarte details, zwarte spiegelkappen en ‘hoogwaardige afwerking’.
Techniek vernieuwde Nissan Micra
Dan de technische wijzigingen. De Japanners hebben de 2021-Micra een nieuwe motor meegegeven. De 1.0 driecilinder turbomotor voldoet nu aan de Euro 6d emissienormen. Ook belooft NIssan meer koppel voor dit blokje, waardoor het een prettigere motor in de omgang moet zijn. Hoeveel vermogen en koppel de stampende driepitter levert, wordt helaas niet vermeld. Het huidige blokje levert 100 pk en is de enige motor die leverbaar is.
De vernieuwde Nissan Micra is per direct leverbaar. De prijzen beginnen bij 18.990 euro. Daarmee is de auto een paar honderd euro goedkoper dan voorheen.
Lekker Makkelijk zegt
Leuke auto alleen jammer dat er geen Hot hatch van is.
dalmore zegt
Ah de Clio updates zijn doorgevoerd
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Zo’n Micra vorig jaar als huurauto gehad. Van buiten leuk om te zien, maar van binnen zie en voel je aan alles dat het een goedkope auto is. Had ook nog eens de pech met de instapbenzinemotor (zonder turbo) onderweg te moeten. Niet vooruit de branden in de heuvels.
Hopelijk heeft deze dezelfde stap voorwaarts gemaakt als de Clio, want dat is hard nodig.
thezwart zegt
Kwalitatief een bijzonder slechte auto, waarbij duidelijk de Renault genen voelbaar zijn. Mijn collega en ik hebben deze als voorloopauto en zijn bijzonder negatief. Het moment dat je de deur sluit hoor je het al, plastic is het toverwoord en je schaamt je er zelfs voor. Interieur ziet middenconsole er beter uit dan de Clio, maar de deuren kennen geen isolatie en bij het afspelen van audio hoor je een kakofonie aan bijgeluiden. Ook zonder muziek laat het interieur duidelijk van zich horen, waaronder de rammelende hoedeplank. Bovendien is de geluidsisolatie matig, klinken geluiden uit het onderstel schrikbarend hard en heeft mijn collega een beslagen achterlicht. Dit al na 10.000 km. Daarnaast stottert de motor nogal heftig en kan de koppeling slecht tegen een ‘vochtige’ nacht. Exact het tegenovergestelde van wat it ervaarde met de Maxima in de VS. Nee ik hoef geen halve Renault…
leonlampe zegt
Ik dacht dat dit een Leaf was
Frenkyboy zegt
Wel een origineel idee om die speaker in de hoofdsteun te verwerken
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Echt orgineel is het idee niet. Bose levert al jaren aftermarket setjes voor in je hoofdsteun, en er zijn vast merken die dit af-fabriek kunnen leveren. Het is wel nieuw voor dit segment denk ik.
Edit: Google eens naar “Kraco fx90”. het idee is dus al aardig wat jaren oud ;-)
sleepyj zegt
@F36GC: de eerste MX-5 had dit ook al optioneel volgend mij. Maar wie de primeur had weet ik niet. Wellicht weet de levende automotive encyclopedie aka willeme dat wel.
knapzuur zegt
Heel veel convertible/cabriolets hebben dit al enige jaren, het lijkt er op dat de Pontiac Fiero één van de eerste was in 1986..
pjoes zegt
Bij portier sluiten hoor je metaal over metaal geluid. Heb 3 dagen leenauto Micra gehad slechts paar maanden oud. Over de 100Pk motor geen klachten best vlot karretje weegt niet heel veel. Stoelen matig hoofdsteun kan niet ver genoeg naar achteren. Gevolg rare zithouding, pijn in de rug, schouders en nek binnen 10 minuten. Heb nooit ‘goede zit’ kunnen vinden in 3 dagen. Zou deze niet zelf kopen.
RiKe zegt
Het is voor mij m’n tijdelijke auto van de zaak. De zit is inderdaad niet fantastisch, er is een overvloed aan plastic, en de auto is best luidruchtig. Wegligging is wel aardig (genoeg voor de woon-werk kilometers, verwacht geen strak rijgedrag of steun in de stoelen) en het blokje is redelijk vlot. Je merkt wel ENORM dat het een Renault is, zo bedacht de auto al eens op de snelweg dat al m’n banden weg waren, wilde DAB eens niet inschakelen met m’n telefoon aangesloten, zat er een zoem in de ventilator, en sluiten de panelen niet lekker aan (vooral de motorkap)
Esprit_de_Flandre zegt
N-design, N-sport… Vraag me af wat Hyundai hiervan zal vinden…
RiKe zegt
@Esprit_de_Flandre: Geen paniek, de N staat voor Nep
potver7 zegt
Zolang Nissan geen N Line gebruikt heeft Hyundai er niet zoveel van de vinden denk ik. Die N is gewoon een afkorting van Nissan, ik denk dus niet dat Hyundai erg sterk staat als ze dit aan gaan vechten.
Sowieso betwijfel ik of een fabrikant zich kan beschermen tegen hergebruik/kopieren van de letters of lettercombinaties om een uitvoering aan te duiden (zoals dat met modelnamen wél kan). Door de jaren heen hebben tig fabrikanten gebruik gemaakt van de letters i en/of e (electronische benzine-inspuiting), x (vierwielaandrijving), GTI (snel!) en ga zo maar door.
Esprit_de_Flandre zegt
@potver: Porsche heeft in het verleden al moeilijk gedaan over RS, Audi over Q, BMW zal sowieso iedereen neerbliksemen die M probeert te gebruiken…