De vernieuwde Nissan Kicks kan er weer even tegenaan.
Dames en heren, goed nieuws! De opgefriste Nissan Kicks is eindelijk hier! Voor wie de compacte crossover niet kent, leggen we het graag uit. De Kicks is een kleine crossover die we helaas in Nederland niet kunnen kopen. In Japan werd het model al geïntroduceerd, nu is het tijd voor de rest van de wereld. Wij Nederlanders mogen het overigens doen met de eveneens knotsgekke Nissan Juke.
Vernieuwde Nissan Kicks
De neus van het oude type was niet heel erg mooi (maar lelijk), dus dat heeft Nissan direct even aangepakt. De dubbele ‘V-Motion’ grille is ook hier aanwezig. Daarnaast zijn er nieuwe LED-koplampen. Ook de mistlampen zijn nu LEDs.
Andere bumper
Verder is de bumper anders vormgegeven. Ook aan de achterzijde is er een nieuwe lampenwinkel. Zoals het een facelift betaamt, zijn er nieuwe kleuren voor de vernieuwde Nissan Kicks. Naast drie tinten zijn er ook twee two-tone opties. Heel erg kek en hip, allemaal.
Interieur vernieuwde Nissan Kicks
In het interieur is er ook het een en ander gewijzigd. De afwerking is nu verbeterd en er wordt gebruik gemaakt van nieuwe materialen. De basis-uitvoering heeft een 7 inch groot infotainment scherm, de luxere modellen van de opgefriste Nissan Kicks hebben een scherm van 8 inch. Apple Carplay en Android Auto is standaard. Ook aan boord: USB-C poorten! Erg handig.
Techniek vernieuwde Nissan Kicks
Dan de techniek van de crossover. De Nissan Kicks wordt leverbaar met een relatief eenvoudige 1.6 viercilinder met 124 pk en 155 Nm. Inderdaad, daar zit geen turbootje op. Er komt wel een e-Power-aandrijflijn aan voor de auto, maar deze is niet op elke markt leverbaar. De transmissie is een Xtronic, dat de nieuwste benaming is voor een CVT-bak. Ondanks de stoere looks is de vernieuwde Nissan Kicks voorwielaangedreven.
Beschikbaarheid
De auto wordt volgend jaar in februari leverbaar. De prijs is onder de 20.000 euro. Nogmaals, helaas komt de auto niet naar Nederland. Of gelukkig, het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
Johanneke zegt
Ik zou persoonlijk liever zo’n 1.6 mpi hebben dan een 1.0 turbo met dezelfde PK’s. Zal wel meer uitstoten, maar mpi motoren zijn ontzettend uitontwikkeld. En echt heel goed. Niet voor niets dat de benzine auto’s die 5 ton op de klok konden zetten allemaal van die MPI blokken (liefst gietijzer) uit de jaren 90 hadden. Denk aan de Mitsubishi Space Star 1.6 16v, peugeot 406 1.8 16v, 90’s volvo’s, en natuurlijk de toyota camry xv10.
Variomatic zegt
Dank u Nissan, dat we verschoond mogen blijven van dit lelleke ding. Compacte crossovers: het wordt gewoon nooit wat, bij geen enkel merk. Op een te kleine wielbasis moet zoiets dan iets SUV-achtigs uitstralen wat resulteert in een soort opgeblazen kikker. Zelfs bij de iets grotere Quasquai of hoe je dat ook spelt is het al geen gezicht, die overhang voor en achter met die opgeblazen wielkasten. En dan huist achter die enorme pretentieuze grille een of ander 1.2 pruttelmotortje. Blijft bizar dat men grif 5 mille meer betaalt voor een willekeurige middenklasser omdat ie is opgehoogd en een SUV look heeft, maar slechter stuurt, bij sterke uitwijkmanouvres op zijn kant dondert door het hogere zwaartepunt, meer verbruikt en minder praktisch is dan een stationwagon..
Pas vanaf een X5 of GLE kloppen de proporties vind ik, maar ook daarvoor geldt dat je beter af bent met de gewone 5 of E..
raoufff zegt
Kicken voor in de Urban Jungle!
birdnerd84 zegt
Sinds mei al in deze facelift gedaante te koop in Thailand en sinds juni in Japan. Ik heb deze paar jaar geleden (pre-facelift) gezien in Colombia maar vond het een wat goedkope uitstraling hebben. Komt mede doordat die typische Nissan C-stijl hier niet in zwart metallic is gespoten. Overigens vind ik de nieuwe neus wel erg zwaar ogen voor zo’n kleine crossover. De Mazda CX-3 is echt veel mooier