Jaguar heeft de F-Pace opgefrist en de lekkerste variant is gelukkig gebleven. Namelijk de SVR met maar liefst 550 pk.
Geen ingrijpende vernieuwingen, maar gewoon even de boel straktrekken met de Jaguar F-Pace MY21. Waarbij MY staat voor model year, mocht je dat nog niet weten. De updates maken het leven aan boord van de F-Pace vooral een stukje prettiger. Dit zijn die veranderingen.
Ten eerste is de F-Pace nu uitgerust met Cabin Air Purification Plus. Wat dit doet is de luchtkwaliteit in het interieur verbeteren. Kortom, als je de avond van tevoren Mexicaans hebt gegeten kun je ’s ochtends in de auto naar hartelust geurtjes laten ontsnappen. De auto filtert het wel voor je. Hoe goed dit werkt is vermoedelijk afhankelijk hoe rot je bent vanbinnen.
Tevens nieuw is Software-Over-The-Air-updates voor het Jaguar Pivi Pro infotainmentsysteem. Een toekomstige update zal het onder meer mogelijk maken om draadloos Android Auto en Apple CarPlay te gebruiken in de vernieuwde Jaguar F-Pace.
Zelfdichtende banden op de vernieuwde Jaguar F-Pace
Optioneel kun je nu ook zelfdichtende banden bestellen als aanvulling op op bandenreparatiesysteem, de thuiskomer of het volledige reservewiel. Mocht er een gaatje in de band komen dan heelt de band zichzelf met een afdichtmiddel. Daarmee wordt de bandenspanning behouden en kan de bestuurder zijn reis voortzetten. De zelfdichtende banden zijn optioneel en exclusief als all-season-band verkrijgbaar in 19, 20 en 21 inch.
Gebleven is een lekker ruim aanbod van diesel– en benzinemotoren. De F-Pace MY21 is de bestellen middels dit aanbod aan motoren. Prijzen voor de vernieuwde Jaguar F-Pace beginnen bij € 74.213,-. Bestellen kan per direct.
Benzine
- 250 pk 2.0 liter viercilinder turbo
- 400 pk MHEV 3.0 liter zescilinder
- 404 pk PHEV 2.0 liter viercilinder turbo
- 550 pk 5.0 liter V8 supercharged
Diesel
- 163 pk MHEV 2.0 liter viercilinder turbo
- 204 pk MHEV 2.0 liter viercilinder turbo
- 300 pk MHEV 3.0 liter zescilinder turbo
berlinetta zegt
Nog altijd de mooiste SUV in mijn ogen. Misschien niet de beste of de meest betrouwbare, maar dat zou ik wel voor lief nemen als ik het geld had.
mwti zegt
Qua lengte formaat 3-serie, A4, C-klasse. Met name qua breedte 10-12cm groter. Dat merk je.
Liever een Range Rover.
V8 is veel belasting betalen.
Petrolquin zegt
Rijdt nu al 4 jaar de F-pace 3.0 v6 benzine. Nog nooit problemen gehad met de motor of andere dingen. Zolang je gewoon netjes de beurtjes laat doen! Groote onzin dat de jaguar/land rover producten kwalitatief minder zijn dan die ban onze Duitse buren.
maussieknip zegt
@petrolquin: klopt als een bus, de Duitse 3 hebben tegenwoordig meer problemen dan zelfs de Franse/Italiaanse merken. Rij nu al 4 jaar lang zonder problemen in een grand scenic uit 2007 en daarvoor veel VAG gereden waar ik alleen maar gezeur mee had vooral met een Ibiza. Vriend van mij rijdt een 330e al 2jaar lang en is nu in conclaaf met de leasemij om hem terug te geven door iedere 2 maanden met dat hok bij de garage te staan. De 330e daarvoor heeft ie ook vervroegd ingeleverd. Een neef is nu in 2 jaar tijd zijn 3e amg gt 63s 4-door verder door alleen maar om de haverklap stil te staan met die dingen. Nu met zijn 3e ook weer. Je hoort niet anders op het moment van de Duitse 3.
Redrum zegt
Ik heb met de 330e nog geen enkel probleem gehad na 4 jaar. Zo zie je maar weer…
jeronimo81 zegt
Ik rij nu al 2,5 jaar met een 2 liter diesel. Prachtige wagen helemaal afgewerkt in piano zwart, maar qua elektronica scheelt er altijd wel iets aan. Uit pure miserie terug laten overnemen door de garage. Kan niet wachten tot m’n Defender 90 MY22 er staat.
marco22 zegt
Allseason banden bij Jaguar. Helemaal hip. Volvo doet het ook op de elektrische modellen. Lekker niet meer wisselen en wat meer gas geven de berg op tijdens de wintersport.
erind zegt
Ik krijg m eind augustus 😁