We reden al met de SQ8, maar nu is er een prijs en kan je hem ook bestellen
De mooiste SUV van het moment met een V8 noemde Wouter het in zijn rijtest van de 2024 Audi SQ8. Wie zijn wij om daar tegenin te gaan? En eigenlijk heeft hij het ditmaal wel bij het rechte eind. De Audi hoeft niet meer te zoeken naar zijn identiteit en verliest zich niet in design kunstgrepen zoals we die wel zien bij de concurrentie van BMW.
Zo’n grote grille, die fase is Audi al een jaar of 10 gepasseerd. Terwijl BMW dik in die puberteit zit op dit moment natuurlijk.
Maar we gingen het over prijs hebben. Die is zojuist bekend gemaakt. En je kunt hem dus ook direct configureren. Eerst nog even kijken wat Wouter precies van de vernieuwde SQ8 vindt, dat doe je door de video hieronder aan te klikken.
Prijs Audi SQ8
De prijs voor de vernieuwde (2024) Audi SQ8 begint bij € 195.044. Knallen we vervolgens de configurator open dan zien we dat de prijs daar begint bij € 196.519. Die configurator laat helaas nog weinig opties zien, dus daar mee spelen in de kerstvakantie hoort helaas nog niet tot de mogelijkheden. Misschien kan je stiekem wel even kijken op de Duitse Audi website, die je al wel toestaat de kleurtjes en velgen te wijzigen..
Voor deze nieuwe prijs (het uitgaande model stond voor een kleine 1.000-2.000 minder in de prijslijst) krijg je wel wat nieuwigheden.
Bijvoorbeeld nieuwe lakkleuren en nieuwe velgdesigns. Maar visueel zie je een nieuwe voorspoiler en een nieuwe diffusor achter. Voor het overige: zie onze rijtest
Is de Audi SQ8 duur?
De Facelift SQ8 is dus niet veel duurder geworden. Dat is op zich goed nieuws, maar het blijft een bak geld natuurlijk, die kleine 2 ton in euro’s. Maar je krijgt er bij de Audi dan ook een 4.0 V8 TFSI motor voor die er maar lieft 507 pk uitstampt en je in 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u slingert.
concurrenten van de Audi SQ8? Tsja, hij valt qua vermogen net een beetje onder de echte rammers van sommige concurrenten. Maar hij blijft wel onder die twee ton. Dus zeg het maar!?
- BMW X5 M60i xDrive (530pk) -> vanafprijs € 176.541
- BMW X6 M60i xDrive (530pk) -> vanafprijs € 181.493
- Lamborghini Urus -> vanafprijs € 313.000
- Mercedes-Benz GLE 450 (381 pk) -> vanafprijs € 140.804
- Mercedes-AMZ GLE 53 Coupé (449pk) -> vanafprijs € 135.570
- Mercedes-AMG GLE 63 S (612pk) -> vanafprijs € 226.349
- Jaguar F-Pace SVR (550pk) -> vanafprijs € 183.441
- Porsche Cayenne S (474pk) -> vanafprijs € 187.400
- Porsche Cayenne S Coupé (474pk) -> vanafprijs € 194.000
JelmerS zegt
Ahum BMW en puberteit kan ik inkomen, maar net als pubers zit het nog in de groei en komt het gevoel van mooiheid en waardering met de jaren. Die Audi uit het filmpje met die gigantische aluminium lippenstift rand om de grill is dan typetje Cougar, leuk voor nu maar je wil er niet aan blijven hangen..
gregorius zegt
De SQ8 is in mijn ogen een beetje onzinnig. Er was een RSQ8; heb je dat SQ8 geld (over), heb je ook RSQ8 geld.
Vind je die Q8 mooi, kan je een heel eind komen met normale versies met een S-line en zonder badges.
Wil je rammen, koop je de RSQ8.
Heb je echt geld te veel, koop je de Urus.
In de 2 plaatsen waar ik het meeste Urus-sen heb gezien (greater-Zurich en Dubai), denk ik dat ik 10 Urussen zie voor elke Q8; en dat 75% van de Q8’s die ik zie RSQ8 zijn (terwijl ik dit schrijf rijdt er een grijze Urus voorbij (kantoorraam Zurich)).
Dus tja, leuk zo’n SQ8, maar in een wereld waar een RSQ8 bestaat, vrij onzinnig.
BRT zegt
In dat opzicht zal elke S versie overbodig zijn. Ik ben juist wel fan van de S versies, welke vaak rete snel zijn, maar nog wel netjes en luxe ogen en niet te veel opvallen met onnodige carbon, spoilers of andere onnodige opsmuk.
kouwi zegt
Mee eens, de RS modellen zijn vaak wel erg opzichtig (ordinair).
Stefje zegt
Tenzij je een diesel wilt voor daily en de SQ8 ineens de perfecte oplossing is.