In hoge kwaliteit kun je nu al kennismaken met de vernieuwde Audi RS3.
Op basis van de A3 en S3 facelift komt er natuurlijk ook weer een RS3. De onthulling is niet ver weg, maar deze kunnen we alvast naar voren trekken met de beelden van de vernieuwde Audi RS3. Bij de Duitse autofabrikant is op digitaal vlak iets niet goed gedaan, waardoor je per ongeluk nu al naar het model kijkt.
Ja, je moet goed kijken dat je überhaupt met de nieuwe te maken hebt. Want Audi heeft zelfs de groene kleur (Kyalami green) nog een keer gebruikt op deze 8Y. De verlichting is de makkelijkste weggever. Het is weer enorme OLED-pracht geworden in zowel de koplampen als de achterlichten. Audi kennende zal daar weer een enorme ceremonie aan vastgeplakt zitten bij het ontgrendelen en vergrendelen van de auto. Leuk voor een paar keer, daarna geloof je het wel.
Met deze gelekte afbeeldingen van de vernieuwde Audi RS3 kan je het niet zien, maar onder de kap is de 2.5 liter TFSI vijfcilinder gelukkig gebleven. Het is de bovendien de snelste RS3 ooit. Met een prototype wist Audi een record te rijden op de ‘Ring met een tijd van 7:33,123 minuten. Het record van de snelste compacte productieauto om precies te zijn.
Verwacht 400 pk, 500 Nm, een opgefrist onderstel en brake torque vectoring als de troef van de vernieuwde Audi RS3. Met dit laatste is het mogelijk dat de auto je als het ware de bocht uitduwt door de power beter te verdelen over de wielen als je op het gas gaat. Dit trucje heeft mede geholpen om de auto razendsnel over de Nürburgring te smijten.
De vernieuwde Audi RS3 komt er als Sportback en als limousine. Op de gelekte plaatjes zien we de Sportback. De onthulling laat niet lang meer op zich wachten!
Met dank aan Wilco Blok voor de tip!
PunicaOase zegt
Niet te veel tierelantijntjes, spoilers, etc. Best wel strakke hatchback zo met een heerlijke motor.. Zal nu wel richting de 100K gaan, maar gaaf ding!
Visje66 zegt
Een A45S krijg je al niet meer mee voor onder de 112k. Dus deze RS3 gaat met gemak richting de 120 misschien wel 130k met een beetje opties.
Dutchdriftking zegt
Zoals geheel volgens de laatste mode zijn de zwarte stukken kunstof in de bumpers veel te groot. Verder wel weer een geniaal ding natuurlijk.
Autokenner zegt
Deze in de limo variant met een donker blauw kleurtje…….
Toen ging de wekker want daar mag je ondertussen een hypotheek voor afsluiten in Nederland
pechweg zegt
Mooie auto en gave techniek. Het lijkt alleen of die standaard met een deuk in het voorscherm komt als je kijkt naar het zijprofiel…
991TurboS zegt
Precies mijn gedachte. Die luchtuitlaat hadden ze beter kunnen ontwerpen.
werf76 zegt
Binnen de kortste keren te zien in krachtwijken met Duitse platen. Zo’n ding jankend over 50km wegen gehuurd door discutabele lui met een uitkering.
Verder een mooi imago en auto.
Michel-GR zegt
Ondanks dat ik een grote hatchback liefhebber ben vind ik de sedan uitvoering toch een mooiere auto
HZW zegt
Vroeger reed ik altijd Audi’s in sedan uitvoering, weet niet waar de voorkeur naar avant’s en sportback’s plaats heeft gevonden.
Ik ben ook een hatchback fan geworden, maar bij de RS3 sedan, kan ik niet zeggen of ik het wel of niet mooier vind.
De sedan versie is wel een heel stuk minder vaak te zien op de weg, als ik de pre-facelift RS3 Sedan in het wild 2x gezien heb is het veel.
Dit Kyalami groen is wel geweest als kleur, is wel leuk om te zien, maar zeker niet leuk om te kopen IMHO.
Is absoluut geen makkelijke kleur voor inruil, omdat het een liefhebbers kleur is, en veel dealers niet het risico willen lopen dat zo’n auto meer dan een jaar in de showroom staat, omdat niemand die kleur wil hebben.
Ik zou dit wel eens in bijvoorbeeld, Porsche Navy Blue PPTS willen zien.
mark_mulder zegt
Kijk, nu heb je als koper echt een reden om voor de RS3 te gaan in plaats van de S3 met die rare hyundai neus. Deze is wat mij betreft gewoon 100% geslaagd. Alleen dan wel de sedan ipv de hatchback aub,
HZW zegt
Ben toch benieuwd of Audi de moet heeft gehad om er een 48v Mild Hybrid systeem aan toe te voegen.
Zou toch wel iets lekkerder zijn voor de Nederlandse prijs.