De nieuwe Audi A8 L met lange wielbasis, die Wouter onlangs al mocht testen, is vanaf 14 september te bestellen. Ten opzichte van een Audi A8 met standaard wielbasis en gelijke motorisering bedraagt de meerprijs voor de uitvoering met verlengde wielbasis “slechts” 4.400,- Euro, zo weet de importeur te melden.
Dat betekent dat de Audi A8 L 3.0 TFSI quattro leverbaar is vanaf 103.300,- Euro en de Audi A8 L 4.2 FSI quattro vanaf 118.300,- Euro. Daarnaast zijn er twee diesels in de vorm van een Audi A8 L 3.0 TDI quattro (vanaf 99.600,- Euro) en een Audi A8 L 4.2 TDI quattro (vanaf 121.900,- Euro). Naast de extra centimeters (13 cm) beschikt de verlengde A8 standaard over een elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak en over elektrisch bedienbare zonwering voor de achterruit en de zijruiten achter.
De topversie met W12 heeft uiteraard een iets ander prijskaartje, maar die volgt pas later.
De nieuwe Audi A8 L-modellen zijn over 2 weken bij de Nederlandse Audi-dealers te bestellen. De levering start in januari 2011.
ZwerverRoodbaard zegt
Voor die paar centen zou ik direct een verlengde nemen :)
Jimmy zegt
Geweldige wagen.
135i zegt
Leuk autootje :P
Jokkebrok zegt
Alsof €4400 uitmaakt op schaal van €100000…
Ruben00 zegt
Misschien ben ik de enige maar dat vind ik niet duur!
KippieKnaus zegt
Doe maar met hybrid.
Lekker politiek correct doen in een anoniem ogende auto van meer dan vijf meter.
Anne Frank zegt
Nu weet ik weer waarom de A8 minder mooi is dan zijn concurrenten, zie de gigantische overhang aan de voorkant. :? Lekker zo’n slagschip stuurgevoel.
T Bone zegt
klap stoeltjes ! muhaha
janklaassen zegt
zowieso de verlengde. €4400,- is geen geld.
As_long_as_it_is_fast zegt
mmmmmh de audi A8, kan me altijd wel bekoren. Liefst van al in de S versie, en dan bedoel ik niet S-line!. Maar dat zal voor de meesten onder jullie wel gelden? :D
Maakt me niet uit welke kleur! :D
Kevin van Gorp zegt
Kan er iemand ff 2 zijaanzichten onder elkaar zetten zodat we het verschil kunnen zien tussen lang kort?(ik zou niet weten hoe dat moet)
Ik denk dat hij er een stuk beer uit ziet lang heeft hij meer zijn eigen gezicht zeg maar
bert zegt
omdat ze anders niet verkopen ?
Svenska Aeroplan AB zegt
Bij die eerste foto zijn de wielen ook ovaal… Beetje goedkope shop, gewoon uitrekken die foto!
;)
Benz.. zegt
Hij is overduidelijk de beste in dit segment, na de S-klasse en 7-serie.
Daarom vind ik het zo jammer dat hij duidelijk A4-trekjes heeft.
Jammer, want de vorige A8 was een stuk mooier en meer onderscheiden van de rest.
Benz.. zegt
Ik bedoel natuurlijk dat de S-klasse en 7-serie de A8 voor zich moeten dulden. (Zinsfoutje)
martinus zegt
@Benz…
Ik weet dat de Duitse limousines prima sturen, maar je gaat te kort door de bocht.
Een limousine heeft als doel om zo comfortabel mogelijk van A naar B te komen en om bij B netjes aan te komen. De Doitseres gaan het snelste het circuit rond. Maar als je Comfort wil, gaat er niets boven de vering van de C6. Als je elegant wil voorkomen gaat er niets boven de nieuwe XJ in dit segment.
mb man zegt
Zag vanmiddag het nieuwe model rijden.Wat een saaie bak zeg.Een beetje uitstraling in die klasse mag wel.Interieur is wel top.
Benz.. zegt
@Martinus:
Duitse limousines sturen idd prima en qua luxe en comfort heb je niks te klagen. Zelf bezit ik twee benzen waaronder een S-klasse (W220-model) en voor zijn leeftijd rijdt en stuurt deze erg goed. Dit model had een beetje de naam onbetrouwbaar te zijn (roest, elektronicastoringen etc.) maar die van mij blijkbaar niet. Qua comfort niet zo goed als het W221-model maar ik heb niks te klagen. Ik ben er wel van overtuigd dat een C6 qua comfort een dikke voldoende scoort en de concurrentie kan aangaan maar tegen een Mercedes S600 of een vergelijkbare Audi A8 zal deze het knap lastig krijgen en dat komt niet omdat ik toevallig een Mercedes-liefhebber ben. Heb in beide limo’s achterin gezeten.
“Als je elegant wil voorkomen gaat er niets boven de nieuwe XJ in dit segment”
Tja, dat is voor ieder weer anders.. Je hebt gelijk in deze dat het een mooie, luxe auto is maar direct elegant zou ik hem niet betitelen. Smaken verschillen hé? :)
Petor zegt
De verlenging is ook als stand-alone te bestellen.
Spiderman zegt
Altijd gaan voor die verlengde versie, anders kun je net zo goed een A6 nemen. Ziet er goed uit bovendien, die lange A8. Genoeg ruimte achterin voor de CEO om te laptoppen of te rotzooien met zijn Personal Assistant…
Pier zegt
Ik dacht eerst dat er een A4 op de foto stond. Man wat is die A8 nog steeds nietszeggend. En in het echt vind ik hem ook niet wat. De vorige was echt stukken beter, veel vlotter van lijn. Zeker een vorig type S8 is idd niet te versmaden!!!
Jelle zegt
Beetje triest dat je het bij Audi in deze prijscategorie met een wagen moet doen met dezelfde uitstraling als een A4.
slakkegang zegt
@jelle : misschien is dat net hetgene waar de vermogende medemens wil? Relatief anoniem zich verplaatsen in alle rust en comfort. Wat niet kan gezegd worden van de nieuwe 7. ( ik schrik me rot als ik dat ding uit het niets zie komen op het 3e rijvak)
Hupke zegt
@slakkegang:
Dan ben je de B7 alpina nog niet tegengekomen. Die jaagt je gewoon schrik aan.
Dimglor zegt
Ik begin deze wagen mooier en mooier te vinden….
Op die eerste foto vind ik hem echt heel mooi…
En dan dat interieur… Da’s gewoon top!