Pickups van Duitse komaf, we zien ze eigenlijk maar zelden. Daarom is het des te gaver er af en toe een tegen te komen.
In Amerika zijn de werkpaarden niet aan te slepen. In Australië genieten ze onder de naam ‘ute‘ ook veel populariteit. Echter, in Europa halen we onze neus er voor op, want hier is de noodzaak minder groot om altijd met een bats, jachtgeweer en een dood hert rond te rijden. Hoe dat in China is? Geen idee, maar een Audi-dealer uit Peking besloot wel om een verlengde A6 van de vorige generatie de pickup-behandeling te geven.
De A6L – een schadebak – kreeg vanaf de b-stijl een aantal cosmetische ingrepen, waardoor het nu een tweedeurs is geworden met bijzonder veel opbergruimte. De laadruimte werd bedekt met traanplaat en een geel verfje. De Audi-dealer gaf hem ook meteen Xenon-koplampen, parkeersensoren en een setje R8tige velgen in de maat 17-inch. Die lijken wellicht kleiner, maar dat komt omdat de veerweg werd vergroot. Een passende laadklep ontbreekt zo te zien.
Die RS6- en V10-badge mogen we negeren, want er ligt een 2.0 TFSI met 170 pk onder de kap. Het is overigens niet de eerste A6 die in China werd verpickupt. Dit exemplaar kreeg eerder een open laadbak mee. (via autohome)
thomcarspotter zegt
Whahaha die afwerking!! Kijk bij de foto’s van de achterlichten :D
Dat zijaanzicht is trouwens ook niet om aan te zien!
razzie zegt
@thomcarspotter: Wou net zeggen. Dat ze nog detail foto’s durfde te nemen :P Zo te zien is de rolbeugel achterin niet bruikbaar.
thomcarspotter zegt
@razzie: zijn gewoon pvc pijpen volgens mij XD
johanhummer9 zegt
@thomcarspotter: wat dacht je van de uitlaten , viel gelijk op
lijpelijpe zegt
Serieus me ogen bloeden nog van het niveau van de afwerking.
steelboy zegt
FUGLY! De onderkant van de achterdeuren is zo te zien gewoon dichtgelast (of gekit), de bekleding van de bak is gepopnagelt (WTF!), de schouderlijn van de pickup bak loopt zo krom als een hoepel en zoals @thomcarspotter al zegt: de aansluiting op achterlichten e.d. is om te huilen. Schredder in, oud-ijzer prijs opstrijken en nooit meer vertonen aub!
Robert zegt
@steelboy: inderdaad. Hoe meer je er naar kijkt, des te meer er op valt: de bodemplaat in de laadbak bestaat uit liefst vier delen i.p.v. deze uit één plaat te snijden, de wijze waarop de wielkasten in de laadbak zijn afgekit, het feit dat de rolbeugel ‘zweeft’ boven de laadbakrand enzovoort. Als ik m’n ogen nog langer pijnig, komt er nog wel meer ellende naar boven.
rubentheys zegt
De uitlaatpijpjes kijken scheel…
jack_abarth zegt
Hmm, het is me nog nooit opgevallen dat Audi die bumperaansluiting voor nogal lelijk ontworpen heeft.
En nu ik het eenmaal gezien heb, kan ik er helaas ook niet meer omheen kijken :(
http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/0_Divers/Audi_A6L_Pickup/audi-a6-a6l-pickup-011.jpg
ohoogeveen zegt
Ik dacht dat China inmiddels zijn productiestandaarden wat opgekrikt had.
I was wrong…
bisazza zegt
Aan de uitlaten te zien op foto 2 is deze Audi denk ik linksdragend…
mashell zegt
“Kijk meneer uw auto is weer helemaal klaar”. Van schadeherstel moeten ze nog wel het 1 en ander leren in China.
Jantje_555 zegt
deze VW Bora (Jetta mk4) is ook wel mooi
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/the-german-el-camino-vw-jetta-pickup-51288_1.jpg
pjp911 zegt
Hoop dat het daar nooit regent. Want het water kan nergens weg uit die achterbak.
tinustussengas237 zegt
Hahaha dat zwaailicht, of wat het ook is… Waarom niet in gewoon in het midden?? Waarom een dergelijk project
doen als het enkel je onkunde aantoont..?? Vragen, zoveel vragen