Gegarandeerd een Tesla Cybertruck spotten doe je met dit verlaten exemplaar.
De Tesla Cybertruck is nog te jong om op te duiken in een barnfind, laat staan dat de elektrische auto aangemerkt wordt als verlaten auto. Toch is dit het geval met een exemplaar in Seattle, in de Amerikaanse staat Washington.
Verlaten Tesla Cybertruck
In de stad staat een Cybertruck waar geen aandacht naar omgaat. De auto heeft de nodige schade, waaronder een kapotte ophanging. De auto werd in deze toestand gespot en op sociale media gedeeld. De locatie werd bekend en sindsdien is de verlaten Tesla Cybertruck een toeristenattractie voor geïnteresseerden die bijvoorbeeld nog nooit een Cybertruck hebben gezien.
Het is niet zo dat je nu een ticket moet boeken naar Seattle om de Tesla te zien. De kans is groot dat de elektrische auto één dezer dagen verdwijnt van de plek des onheils. De gemeente is inmiddels ook op de hoogte van de verlaten auto. Via een briefje onder de ruitenwisser is de eigenaar gevraagd het voertuig weg te halen. Mocht dit niet gebeuren komt Seattle in actie door de Cybertruck weg te laten slepen.
Er zijn de nodige vraagtekens over het verhaal achter de verlaten Tesla Cybertruck. Het lijkt op een afgebroken deel van de ophanging, waardoor de auto met pech kwam te staan. In plaats van een berger te regelen en de auto te slepen naar een garage is het ding achtergelaten. Een bijzonder verhaal weer.
Toen Tesla de Cybertruck onthulde was er een enorme wachtlijst en hype rondom de auto. Inmiddels is de auto niet meer zo bijzonder. Ja, het ding ziet er maf uit en is bizar gebouwd. Echter ga naar Los Angeles of San Francisco en de kans is groot dat je minstens eentje tegenkomt. De vraag is voor Tesla of de hype lang genoeg is geweest om het project tot een succes te kronen.
mashell zegt
Gewoon geduldig wachten op de pechhulp van Tesla.
Johanneke zegt
De Cybertruck is denk ik enkel een succes als ze de technieken en ervaringen die ze hebben opgedaan gebruiken voor nieuwe modellen, zoals het drive by wire en 48v systeem. Want nooit dat ze geld gaan verdienen op dit project.
Ik snap de elektrische pick-up sowieso niet. Je gaat de auto van de conservatieve amerikaan elektrisch maken. Eigenlijk is dit ook helemaal geen pick-up zoals een pick-up gebruikt hoort te worden, maar een mode accessoire. Want als je echt dagelijks een pick-up gebruikt voor je werk of je boerderij dan wil je gewoon een dikke benzine of dieselmotor.
rulefollower zegt
In Florida zag ik er best nog veel. Waarschijnlijk is er toch nog een doelgroep tussen de 2 extremen.
mashell zegt
Als de Model Y refresh het 1000V HV systeem en 48V boordnet krijgt dan is Tesla weer vooraan.
fanboy zegt
@Johanneke:
Een elektrische pickup kan best werken in de gewichtklasses die ze daar hebben.
Nu is er de Silverado EV. En die moet nog wel wat goedkoper worden, maar hij doet alles wat een pickup moet doen en kan ook trekken met ontzettend groot rijbereik. In sommige gevallen heeft hij meer bereik dan een brandstof pickup.
Daar kun je nuttig werk mee verrichten. Maar goed, veel van die dingen worden totaal nutteloos gebruikt.
En pickups zijn eigenlijk ook waardeloze auto’s, tenzij je iets zwaars moet trekken.
Hawkeye72 zegt
@fanboy, ik wil je niet pietlutten, maar hier kan ik je dan toch beargumenteerd uit de droom helpen: heb net een week met een F150 Lightning gereden, met het grootste accupakket. Praktische range: niet meer dan 250km en dan moet je niks geks doen of moeten trekken. Bijkomend probleem:als de auto 8 uur (werken) aan wen gewone oplader staat, is ie nog niet helemaal vol, accu is toch heel groot. Een elektrische full size pick up is een gemankeerd concept.
fanboy zegt
@Hawkeye72: Ja de accu’s worden zo groot dat zelfs een 3 fase aansluiting moeite heeft om hem vol te krijgen, en daar gebruiken ze niet eens 3 fase (in huishoudens).
Maar de Lightning is ook echt wel een verschil met de Silverrado. Die heeft namelijk een 200kWh. En de reviews, zelfs met flink wat slepen, zijn positief.
Maar goed. Grootste besparing zou zijn als iedereen een pickup gebruikte wanneer het echt nuttig is. En de rest gewoon een compactere auto.
Want pickups zijn eigenlijk verschrikkelijk, tenzij je bijna echt dagelijks wat moet verslepen. Op alle andere vlakken zijn ze alleen maar slechter.
Maarja ze worden daar door iedereen gereden, ook als gezinswagen of wat dan ook. Best onveilig allemaal.
Richmond zegt
Tsja hier in Tilburg heeft ook weken lang een scenic in de berm gestaan met afgebroken ophanging en het wiel onder de auto.
mc96 zegt
Het komt wel dichtbij nu 😀
Richmond zegt
Zo echt, moest er ff bij gaan zitten met een glas warme melk en een Bastogne koekje
rollingstoned zegt
😁
racerx zegt
Ik woon in de omgeving, jammer genoeg niet gespot… 😩
kas_par zegt
Tja, De Cybertruck valt wel vaker spontaan uit elkaar… Verkocht krijg je ze niet meer, er staan parkeerplaatsen en weilanden vol met onverkochte Cybertrucks om het sprookje vol te kunnen houden dat iedereen ze wilde en productie dus op volle toeren draaide. Mensen hebben er een ton of meer voor neergeteld, zijn even “cool” geweest en nu zitten ze met een onverkoopbaar stuk schroot.
gezondverstand zegt
Achterwiel besturing die zo ver kon uitslaan heb ik nog nooit gezien…
Specht zegt
Dit is normaal voor EV’s en tostie apparaten. Na een korte tijd dump je ze voor een nieuwe. Lekker deugen en jezelf op de borst kloppen dat je goed bezig bent voor het milieu.
racerx zegt
Paar keer zien rijden in USA, wat een afzichtelijk ding zeg…