De verlaagde 911 Turbo S Cabrio met H&R goodies is eigenlijk verplichte kost.
De Porsche 911 Turbo S Cabriolet is een meesterwerkje. Ja ja, de purist wil een 911 GT3 en de échte purist gaat voor een 911 van vóór 1965. Daarna ging het immers toch bergafwaarts, nietwaar?
Maar die 911 Turbo S Cabriolet is zo’n uitvoering waarbij alle kennis en expertise van Porsche toegepast wordt. Werkelijk alles ziet erop: een biturbo-boxer met 650 pk/800 Nm, PDK-automaat, vierwielaandrijving én natuurlijk die vernuftige dakconstructie.
ET-Waarde
Er is slechts één puntje van kritiek en dat is de ‘stance’ van de auto. Op een of andere manier vinden alle fabrikanten het nodig om de modellen iets te hoog af te leveren. Oh ja, en ook met de wielen iets te ver naar binnen. Dat ziet er namelijk een beetje goedkoop uit. Natuurlijk, je kan er fraaie wielen onder zetten met een iets gunstigere ET-waarde om dat probleem op te lossen.
Of je gaat even bij H&R langs. Deze specialisten op het gebied onderstel-onderdelen hebben namelijk de nodige expertise in huis om de stance net even te verbeteren, zonder dat je erop achteruit gaat qua kwaliteit.
Verlaagde 911 Turbo S
In veel gevallen gaan tuners altijd net eventjes iets te ver. Daarnaast wil de kwaliteit nog weleens te kort schieten. Dat is met H&R gelukkig niet het geval. Deze specialist levert ook ‘OEM’-onderdelen voor diverse fabrikanten. In dit geval hebben ze de 911 Turbo S Cabriolet net even iets perfecter gemaakt.
Dankzij een nieuwe verenset voor de voor- en achterzijde, ligt de H&R 911 Turbo S Cabrio nog iets iets dichter bij de grond. In dit geval zo’n 20 millimeter. Dat is eigenlijk precies goed, niet te veel maar ook zeker niet te hoog. Er zijn twee soorten setjes: een voor de gewone Turbo en eentje specifiek voor de Turbo S.
Om de ‘stance’ nog iets verder te verbeteren, kun je kiezen voor Trak+-spacers. Wederom is er nagedacht over de geometrie, schuurstraal en dergelijke. Dus de wielen staan ietsje verder naar buiten, maar niet te veel. Hoeveel zegt H&R niet, maar we gokken op een centimeter. het is niet zo dat de standaard velgen te ver naar binnen staan bij de 911 Turbo. Wel geeft H&R aan dat de wielen perfect in de kasten passen en ze niet aanlopen.
JanJansen zegt
Als de wielen niet aanlopen, dan zal het wel beter zijn dan bij een standaard Porsche.
pyrat zegt
Ziet er inderdaad beter uit zo.
Maar als ik bijna 3 ton stuk zou slaan op het summum wat Porsche maakt, dan verwacht ik dat deze de perfecte afstemming heeft. Ik kan me niet voorstellen dat een H&R setje van een paar honderd euro dat verbetert, ik denk zelfs dat het er slechter op wordt.
cossiekiller zegt
Elke standaard auto wordt geleverd zodat bijna iedereen er nog mee in en uit zijn garage geraakt.
En in veren zit nu niet zoveel techisch vernuft…
20mm voel je amper en is vooral voor de looks. Ik vind het wel een mooi detail.
vondick zegt
Het is juist een mooi detail om zeep helpen. Nu loopt de lijn van het spatbord niet langer perfect parallel aan die van de band. Ziet er niet uit.
MarcoM zegt
Nu nog iemand er in met een zonnebril en spencertje aan.
rumour zegt
@marcomanta: even Charles (of iemand anders) vragen die heeft Porsche spencer, poloshirt, pyjama, zonnebril enz. Antwoord kennen we: “de wereld verandert dus mee veranderen”…😉
Charles Taycan 4S zegt
@rumour, haha! Goed opgelet!😉👍
sportabgasanlage zegt
Ik heb wel een Porsche poloshirt ergens. Geen spencer, geen sjaaltje en een volle bos haar (wel grijs).
MarcoM zegt
@rumour: haha, correct geantwoord.
r3fl3x zegt
Kan me voorstellen dat een Manthey oid nog leuke dingen kan doen met het onderstel, maar dat?
Liever een leuk kleurtje voor het geld, dat zwart op zwart ziet er niet uit vind ik.
sportabgasanlage zegt
Wat is zo’n enorme vleugel toch lelijk op ’n cabrio. Die zou ik er direct af laten schroeven.
kniesoor zegt
De logica van een cabrio uitvoering ontgaat me in dit geval compleet, een coupé versie van de Turbo S (zelfs zonder de H&R snuisterijen) is een logischer optie.
clubbtraxx zegt
Helemaal mee eens… wel eens achter zo’n ding gereden? Geen gezicht die fat ass achterkant.
Bij een coupé ziet het er allemaal prima uit, maar bij zo’n cabrio? Nee…
T5Power zegt
Om foxwild van te worden.
potver7 zegt
Zo, wat is die achterkant lelijk zeg…
hotze zegt
Een zware achteruitgang tov de 991.
Tunen van het turboblok tot bv. 830 pk is wel een fijn pluspunt. En die cabrioversie-bweh. Doe de targa dan maar, is de beurs lekker gevuld, dan de turbo florio voor wat extra pk’s.
nicolasr zegt
Doe mij hem maar gewoon standaard. Vakantiegeld is binnen, dus het zou moeten lukken.
Om een foldertje te kopen bij de dealer.
mustang750supersnake zegt
wat n uit alle proporties getrokken auto is t toch geworden….