Nu de economie weer enigszins in de lift zit, mag de autoliefhebber met onbeperkt budget het weer lekker breed laten hangen zonder bang te hoeven zijn voor scheve blikken. En da’s te zien aan de verkopen van één van de meest exclusieve merken ter wereld.
Vanaf 1 januari zijn er tot dusver 14 Britten met Flying Lady op de motorkap verkocht in Nederland en da’s een stijging van maar liefst 366% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Alleszins netjes, maar een simpel rekensommetje leert dat er in de eerste tien maanden van 2013 dus slechts drie hele auto’s op kenteken zijn gezet.
Al met al is het toch een net resultaat voor het merk dat zich onder BMW opnieuw uitvond. Het grootste deel van dit succes is overigens te wijten aan de Wraith en de eerder dit jaar geïntroduceerde Ghost Series II. Bovendien ging Cito Motors in Eindhoven er na het faillissement van Hessing met het dealerschap vandoor en zitten (ook) de verkopen van tweedehands Rolls-Royces mede dankzij hen in de lift.
Hoe dan ook lijkt het erop dat BMW de boel goed onder controle heeft. Naast het feit dat het modellengamma breder is dan ooit, zet de groei van het Britse merk na recordjaar 2013 lekker door. Dat het ook anders kan in het segment der ultraluxe limousines, bewees Mercedes een paar jaar geleden met de teloorgang van Maybach.
E34M5Touring zegt
Zijn de demo’s daar in meegeteld? Druppel op de gloeiende plaat bij VW/Opel/Ford maar kan bij Rolls Royce zo maar is een aanzienlijk deel van de verkopen zijn. Of zijn dit allen klanten auto’s?
ettie zegt
@E34M5Touring: er zijn 7 wraiths op Nederlands kenteken waarvan er een van mijn oom is. Vorig jaar zijn er dacht ik in totaal 3 Rolls-royces verkocht
mikkeloentje zegt
@ettie: Heeft jouw oom al een partner? Bij deze bied ik mij aan.
ettie zegt
@mikkeloentje: misschien mag je wel een keer een rondje in z’n Citroën cactus als die geleverd is;-)
joostm91 zegt
-edit: thanks! Is aangepast-
bmwkevin zegt
@joostm91: misschien ziet de schrijver het niet als positief ;)
awesome zegt
De Ghost mag zo voor de deur, de rest van de ‘lady’s’ mag wegblijven. De ene is veel te zwaarlijvig, de andere heeft me toch een lelijke kont!
gearhead zegt
Wat is de marge op een Rolls? Het blijven baard/jurken auto’s
henkhupelschoten zegt
Maybach is nog niet weg, ik zag vandaag dat de extra verlengde s klasse waarschijnlijk maybach komt te heten
Author zegt
@henkhupelschoten: klopt, maar het merk Maybach is toch echt morsdood. Check ook http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-wil-meer-modellen-de-maybach-behandeling-geven-68681
bsxc2 zegt
Waarschijnlijk komen de Rolls verkopen door DJ’s met te veel hoogmoed, ik heb het niet over Afrojack.
everttc zegt
Kuch spirit of extasy
granlusso zegt
Goed zo Marissa! Bij Cito geloven ze in het merk, en dat is hieraan zeker af te lezen. Veel tijd en energie in gestoken. Hopen dat dit een stijgende lijn is voor de komende jaren, ik gun het ze van harte!
888natan zegt
Deze auto wil ik op mijn 40ste, desnoods wordt het mijn ‘huis’.
peke zegt
Al moet ik er een lening voor sluiten om die ene te kopen die het merk kan redden, ik zou het doen!
Maar 13 stuks is niks. Marge zal wel quit spelen zijn? Lijkt me meer elitemerk in je stal dan met winstoogmerk?
PeugeotGTI zegt
Flying lady, ja tuurlijk joh. Heeft niemand je ooit verteld dat het wapperende kleren zijn en geen vleugels?