Ja, je kan een X1 25e flink verlagen omdat het kan. Maar is dit een beetje nutteloos?
Het schijnt dat als je in een sportschool bent, er vrij weinig Lange Lummels Speciaal genuttigd worden. Het wordt namelijk als vrij contra-productief gezien om een hartverwarmende doch ader-dichtslibbende snack te nuttigen op het moment dat je je conditie wil verbeteren en afvallen. Dat klinkt op zich logisch.
Deze verlaagde BMW X1 is ook zo’n geval waarbij je denkt: is dit niet contraproductief? Voor de mensen die niet opgelet hebben bij de introductie het volgende. De BMW X1 (F48) is de compacte crossover van BMW. In feite is het een soort hoge 1 Serie met een hoger prijskaartje en meer prestige.
X1 25e flink verlagen
Maar deze verlaagde BMW X1 25e is dus weer, eh, ja, lager. Het is het resultaat is op zich niet zo verkeerd. Bij H&R hebben ze zich enkel en alleen bezig gehouden met het verbeteren van de stance van de auto. Het is relatief subtiel gedaan en we kennen H&R als een leverancier van hoge kwaliteit. Dus het is minimaal net zo goed als OEM, vaak iets beter. De meeste veren van ABT worden bijvoorbeeld door H&R gebouwd. Het grootste effect bij deze X1 PHEV wordt bereikt met een setje verlaginsveren.
Deze veren zijn specifiek gemaakt voor de X1 25e. Dat betekent niet alleen een goede ‘fitment’, maar de manier waarop deze functioneert en is afgestemd op de dempers van BMW zelf. Dat is iets dat heel erg vaak vergeten wordt. De plug-in hybride wordt maar liefst verlaagd met 35 mm, zowel voor als achter. De prijs van de veren valt mee: 290,92 euro inclusief btw (19%, het is Duitsland), maar exclusief montage.
RH GT-velgen
Vervolgens zien we een setje nieuwe velgen. In dit geval gaat om de ‘RH GT Rad’ in het zwart. De maat wordt er niet bij vermeld, het lijkt 18 of 19 inch te zijn. De stance is aanzienlijk vebreterd door een setje spacers. Zowel voor als achter zijn er 11 millmeter dikke spacers gemonteerd. Het effect is wederom zichtbaar doch subtiel. De prijs voor een setje spacers is 90,29 euro.
Mocht je een lagere en beter sturende X1 zoeken, kun je ook nog kiezen voor een 1 Serie. En mocht je per se X1-geld willen stukslaan op een auto, een 3 Serie Touring is ook mogelijk.
Dit soort tuning komt overigens heel erg veel voor. Dermate vaak dat wij de vraag graag aan jullie stellen. Wie van jullie heeft er een SUV of crossover en denkt erna om ‘m te verlagen? We zijn serieus benieuwd! Laat het antwoord weten, in de comments!
Via: H&R Federn.
mashell zegt
Dit moet je natuurlijk niet doen met zwarte wielen, die lijken al kleiner dan ze zijn maar met zo’n grijze blob aan auto er omheen lijkt het alleen maar erger.
Johanneke zegt
Wat een prachtige oplossing voor een gecreëerd probleem. Straks gaan ze nog een andere daklijn voor de x6 aanbieden zodat het er beter uit ziet en meer ruimte geeft binnenin.
neymar zegt
Prachtige SUV!
Johanneke zegt
Crossover
cheatah zegt
MPV
Honda NSX zegt
Een gedrogt van een auto. Dan is een Honda HRV veel mooier. Deze is bijna net zo lelijk als een VW Tiguan,
335istage1 zegt
Ik had een F25 x3, en regelmatig de kofferbak helemaal vol hout waardoor ie zeker 10 cm lager kwam te liggen achter. Ziet er van achter wel uit of een een dikke kont had. Op zich had dat wel wat. Maar voor stond die dan weer erg hoog dus van de zijkant zag het weer raar uit.
Van Epschoten zegt
Dat van die snacks in de sportschool is de reden dat ik er niet kom. Na hard werken is het goed eten namelijk. Maar een SUV verlagen gaat in dit geval wel ver. Van een Urus kan ik het nog wel begrijpen, simpelweg omdat er geen andere 4- of 5-deurs lambo te koop is.
cheatah zegt
Vroeger was dit gewoon een MPV 😂
remarkable zegt
@cheatah: 🤣🤣
O plaat zegt
Een SUV koopt men maar om 3 redenen. Oudjes die een hoge instap nodig hebben voor hun slechte heup of rug. Voetbal moeders die een auto nodig hebben met 7 zetels om Jan-Jan naar het voetbal te brengen en Meadow naar de hockey. En categorie 3 patsers die willen tonen dat ze rijk zijn. Een soort van Delvaux handtas voor patsers. Dit kan je gemakkelijk staven aan het feit dat de verlaagde SUV populair geworden is half de jaren 00 dankzij de video clips van hip hoppers zo als 50cent. Een verlaagde escalade was zo wat het summum van de bling cultuur toen.
Tonnie zegt
Lijkt nu op zo’n 2 serie granny tourer. Als dit het doel was, goed gelukt.
vingers zegt
Nouja het is in ieder geval niet slechter geworden. Maar dat was ook best lastig geweest.
zeevink zegt
X1 is in de basis groter dan de 1serie. Zit positie is hoger in X1, en met deze verlaging heb je een beter rijgedrag. Kort gezegd deze is voor mensen die een hogere instap willen maar toch een rijgedrag wat in de buurt komt van een 1 serie. 3 touring is in andere prijsklasse en is een veel sportievere rijervaring dus geen vergelijk.
vondick zegt
Dus niet. Die X1s zijn sterreves duur. 3 Touring kun je voor dat soort bedragen vaak al vinden.
faithnomore zegt
Dat is toch niet wat ik zie op mijn werk. Mensen nemen vaak een X1 als bedrijfswagen omdat ze een 3 niet kunnen nemen – of bvb net wel, maar dan een 316d berline zonder opties, terwijl ze dan een X1 met opties kunnen nemen.
Spijtig voor het milieu, maar ik snap die mensen wel.
Johanneke zegt
Begint bij 43k. Vrij prijzig. En dan heb je (ga ik van uit) zo’n 1.5 3 pitter. Weet je welke auto 42k kost? Een Lexus UX250H. Met 180pk ofzo. Wat een makkelijke keuze. En wat kiezen veel mensen de bmw, zielig eh.
Slowjow zegt
deze X1 met verlaging is nog 8 mm hoger dan de X2 tourer en ziet er nog beter uit ook. Dus ik zeg doen.
Volvo_440_turbo zegt
Ideaal voor ‘het mannetje’ 😅
faithnomore zegt
An sich wordt het zo natuurlijk wel een minder slechte auto.
Of een verlaagde SUF nog belachelijker is dan gewoon een SUF? Tja, beide super belachelijk.
hakvo054 zegt
hilarisch, hoe maak je van een X1 een 2-serie, hahaha
rumour zegt
Hahaha hogere dure BMW kopen en vervolgens verlagen. Beter meteen Kia Carens kunnen kopen 20.000 euro bespaard en betere auto. Waarom makkelijk doen, als (heel) moeilijk ook gaat. Tsja.
erik_kramer zegt
Moet je vooral doen bij zo’n ‘en
Accupack steekt veelal wat uit aan de onderzijde.
Succes met de obstakels!