
Kijk eens aan! Blijkbaar was de CLS Shooting Brake niet de eerste Mercedes die het label Shooting Brake/Break opgeplakt kreeg.
Op basis van een Mercedes S500 Coupé (C140) bouwde Zagato in 1994 deze S500 Masters Golfing Break, ook wel S500 Shooting Break genoemd. Heel veel informatie is er niet te vinden, maar we zetten even wat op een rijtje.
Bij Zagato omschrijven ze deze auto zowel als S600 Shooting Brake als S500 Shooting Break. Een andere bron (met folder) spreekt echter over de naam Zagato Mercedes 500 Masters Golfing Break. Of er dus een V8 of een V12 onder de motorkap lag is niet helemaal duidelijk. Laten we het maar op een V8 houden, die motor leverde destijds 320 pk/470 Nm.
Deze auto zou gebouwd zijn in opdracht van een Duitser en ij dat ene exemplaar is het ook gebleven. De auto schijnt echter gestolen te zijn, en is daarna nooit meer gevonden. Het lijkt er dus op dat deze bijzondere auto slechts een kort leven was beschoren.
Als iemand meer informatie heeft over deze Mercedes dan horen we dat graag!
P.S. Op basis van de S-Klasse sedan (W140) bouwde AMG ooit een serie dikke stations onder de naam S73 T AMG Combi.
Wow.. die is best lelijk!
@lamborgfan: zeg maar gerust heul, heul maar dan ook heul erg lelijk
@lamborgfan: Ik vind eigenlijk bijna alle Mercedessen uit die periode heel lelijk.
Tof! Dit wist ik helemaal niet..
Nu weten we ook weer waar Saab hun inspiratie heeft gehaald bij de 9-5 station.
@bsxc2: Heeft er inderdaad veel van weg!
Wat een gedrocht!!!!!
Blij dat die nooit is gekomen:)
Wow.. een echt Shooting brake, en best wel lelijk ja!
Dat is toch niet helemaal wat het zijn moet.
Het stelen van een ‘one of’ is niet erg rendabel, lijkt me. Je kan er lastig mee op straat gaan rijden.
@mout: de onderdelen kan je wel verpatsen natuurlijk ;)
Of wellicht was het een gevalletje verzekeringsfraude :D
@robbie: wWie weet wat je nog krijgt voor de lucht in de banden!
Normaal kan ik creaties van Zagato best waarderen maar dit is niets meer dan de verkrachting van een tijdloos Bruno Sacco design.
Dan zie ik liever een echte SEC….
Dan is het bij de cls toch beter gelukt
Die auto ziet eruit als een hele slechte photoshop creatie.
Had liever de C112 gezien dat dit rare ding. Helpt ook niet om mij een beter beeld proberen te bieden van Zagato, ik kan me behalve de hele oude Astons geen Zagato herinneren die er NIET lelijk uit ziet.
@HDM: Z4 zagato is best lekker hoor, Google eens.
Stations waarvan de C-stijl van het oorspronkelijke model zijn behouden zijn eigenlijk nooit mooi door die dakkapel uitstraling. Had hij een dikke D-stijl gekregen was het vast een brute bak geworden. Nu kies ik voor het origineel. Misser nummer zoveel van pruts fabriek zagato.
ook weer snel doek erover en er NOOIT meer over praten
Een shooting brake om op te schieten.
Wat een oogbolverbrandend gedrocht zeg…
Maar goed dat ie vergeten is.
Wat schiet er nou eigenlijk aan een sjoetingbreek?
@flippert: volgens mij omdat de échte shooting brakes koetsen waren die tijdens de jacht of zo werden gebruikt… of zoiets in die geest ongeveer bij benadering.
Jammer dat er geen meer van bestaat. Ook al is ie niet mooi, eens iets anders op de wegen kan nooit kwaad…
@Carreza: als je het lief vraag (en veel geld meeneemt) wil Zagato er vast nog wel eentje bouwen voor je.
Het minste wat je kan zeggen is dat het origineel is, maar mooi?
Super gaaf om terug te zien! we hebben hem om de site gezet mercedesfans.nl