Een vergelijkingstest in de categorie: “Hé, die zag ik niet aankomen.” Het vlaggenschip van Bentley dat het moet opnemen tegen de Hyundai Equus.
Oké, om de Equus tegenover een S-Klasse te zetten -een auto waar hij toch zijn hele leven mee vergeleken wordt- daar kunnen we nog wel inkomen. Maar om het Koreaanse slagschip te meten aan de all new Mulsanne? Dan durf je. De heren van MotorTrend vonden het wel een vergelijkinkje waard. Ze zijn immers allebei overladen met weelderige luxe. Alleen wijken ze hier en daar wat af in afwerking. Anyway, de Equus heeft zijn weg al gevonden naar de eerste minister-president. De Mulsanne is met zijn aanschafprijs van $330.000 (in NL €398.500) wellicht iets te duur voor staatsvervoer.
Goed, het gaat hier om de luxe die je binnenin aantreft. Bekerhouders, maar dan voor de elite, je kent het wel. Hieronder zie je hoe de twee totaal verschillende auto’s het tegen elkaar afleggen. (via Autoblog.com)
mb man zegt
Twee gedrochten bij elkaar.DAs knap
Atenza zegt
@mb man: als de Hyundai een Mercedes grille had vond je het fantastisch..
Ben niet zo dol op lijnen aan de zijkant die niet zo strak lopen als de rest maar verder weinig mis mee hoor. Gewoon een nette, kloeke auto
mb man zegt
@Atenza: tuurlijk.droom lekker verder.Alsof een grille wat veranderd aan dat uiterlijk.
Atenza zegt
@mb man: niks mis met “dat” uiterlijk. Te behoudend om het een gedrocht te noemen
willie zegt
@mb man: staat “mb” ook voor “minimaal brein”?
mb man zegt
@willie: bij jouw zeker.
willie zegt
@mb man: ben er toch niet zo zeker van… “bij jouw zeker” heb ik wel eens beter gespeld gezien.
Atenza zegt
@mb man: jouw? zijn wat? Leer fatsoenlijk Nederlands
Dimglor zegt
@Atenza: Doet me wel sterk aan een Lexus denken…
Flamingo zegt
haha die Bentley toch :P :lol:
3er Reihe zegt
Britse kak en Koreaanse kak….beide ruiken vreslijk voor te veel geld
JPM zegt
De Mulsanne heb ik nog niet veel langs zien komen op tv of internet. Een erg strakke auto.
robbie zegt
@JPM: dat kan wel kloppen, want de eerste exemplaren worden pas deze maand afgeleverd aan klanten.
lambo4all zegt
@JPM: inderdaad! ik vind hem van alle kanten echt supermooi. (okee de voorkant is niet de mooiste maar ik vind de voorkant nogsteeds er best aardig uit zien)
Atenza zegt
Hehe leuke video. Vooral leuk hoe de Equus in sommige opzichten luxer is :P Alleen in de Bentley was meer mooiere materialen en overdreven veel chroom om elk knopje dat je kunt bedenken. De neus van de Hyundai is trouwens schitterend!
Freewarefreak zegt
@Atenza: Inderdaad! Was ook verbaasd.. geen uitschuivende bank.. geen schermpjes achterin, geen koelkast.. enz.. en toch maar 230.000 dollar duurder als de Hyundai. ;)
lincoln zegt
na het zien van dit filmpje staat de “B” op de motorkap niet voor Bentley ..
maar voor Bull-shit ..
Sciurida zegt
398.000€ is echt teveel voor een verluxete Audi a8, leuk dat er nog zoveel met de hand gedaan wordt, maar kom op zeg, dat is gewoon laten zien dat je over zo’n berg geld beschikt dat het je allemaal geen reet meer uit maakt, dus doe mij maar gwn een a8l of een 7 serie, desnoods een S-klasse, maar dit gaat me te ver. hyundai heeft trouwens goed naar Mercedes gekeken zeg :o
JPM zegt
@Sciurida: Tenzij jij in een Tata Nano rijdt heb je geen recht van spreken. We doen het allemaal maar dan op een andere schaal. Jouw comment is slechts geboren uit jaloezie over iets waaraan je jezelf ook schuldig maakt.
Sciurida zegt
@JPM: oh oh de oude discussie: ‘je bent joers’ laait weer op. Kijk ik vind dat jezelf moet weten wat je doet met je geld, sowieso omdat je echt enorm veel geld aan de staat kwijt bent met zo’n auto, dus we profiteren er allemaal van. Maar als je kritisch gaat kijken is 398.000€ gewoon teveel geld voor een VAG product, en ik vind hem er ook nog (zeker de achterkant) ordinair uitzien. Ik heb zeker geen waarde oordeel over potentiële kopers van deze auto. Want ik vind de Bentley Brooklands bijvoorbeeld wel een hele mooie sjieke auto
JPM zegt
@Sciurida: Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt. Ik beticht je niet zozeer van jaloezie als wel hypocrisie. Heb jij een Tato Nano? Nee? Dan kan ik je bij deze zeggen dat je teveel geld betaald voor je auto, welke dat ook is. Als het doel van A naar B komen is dan is elke auto boven de 6000 euro te duur. Waarom willen we duurdere auto’s? Luxe, uitstraling, heritage, gevoel etc.
Sciurida zegt
398.000€ is echt teveel voor een verluxete Audi a8, leuk dat er nog zoveel met de hand gedaan wordt, maar kom op zeg, dat is gewoon laten zien dat je over zo’n berg geld beschikt dat het je allemaal geen reet meer uit maakt, dus doe mij maar gwn een a8l of een 7 serie, desnoods een S-klasse, maar dit gaat me te ver. hyundai heeft trouwens goed naar Mercedes gekeken zeg :o
Henk zegt
Mensen met zo’n belachelijke bril op neem ik sowieso niet serieus.
Relief zegt
@Henk:
Jij ziet er zeker fris uit. *kots
RobinS zegt
@Ricardo, (off topic) Reclame ASX redelijk irritant want bij elke pageview klapt ie erin…
On topic:
Er rijd een zwarte rond in Den Haag met een CD kenteken. Vermoedelijk Koreaanse ambassade. Stond er naast in de file en moet toch zeggen dat ik geenzins twijfel aan de bouwkwaliteit van buitenaf bekeken dan. Zeer strakke carrosserie naden etc.
Jippie zegt
De Bentley is 5x zo duur. Is ie dan ook 5x zo goed? En eigenlijk is die Bentley minstens zo lelijk als die Hyundai. Zo’n vergelijking zit mensen wel aan het denken… :)
Citrofiel zegt
Zo! Die zijn goed in het opdreunen van een uit hun hoofd geleerde tekst!
Maar wij zijn goed met het plaatsen van nutteloze comments!
OnT; JPM maakt een heel goed punt, je betaalt bijna altijd teveel voor nutteloze opties. Alleen wij vinden dat ze nuttig zijn. Hetzelfde geldt voor de kopers van de Bentley. Zij zien blijkbaar wel ‘noodzaak’ in het hebben van al die uitrusting.
AGERA zegt
Jammer van de Aziaten in principe is de Hyundai Equus een Aziatische S-Klasse en de Lexus LS een Aziatische 7-serie. Maar de oude S-klasse W220 type had meer uistraling dan de W221. Ook al is de equus van buiten een S-klasse, maar van binnen ziet het er heel netjes uit
Bentley een aristocratisch merk en vanwege exclusiviteit daarom een hoge aanschafprijs.
Maar exclusiviteit zegt niet altijd alles, klasse, sportiviteit, luxe, comfort en uitstraling;
Mercedes S 65 AMG de beste keus zonder twijfel.
Atenza zegt
@AGERA: ik vind een LS niet lijken op een 7-serie maar zal wel aan mij liggen.. sowieso kwam de LS ten tijden van de Bangle 7-serie en die lijkt al helemaal niet op de LS (of andersom)
speedlimit zegt
@Atenza:
De huidige 7 lijkt zo van achter gezien juist erg veel op de LS.
Vooral de uitlaten die in de bumper verwerkt zitten in de 7 lijken zo direct van de LS gekopieerd te zijn.
Hoflander! zegt
@AGERA:
Volgens mij vergeet je de nieuwe XJ. En wat mij betreft, als je dan toch zo nodig (cliche) Duits moet gaan is het: 7-serie, A8 en dan pas S-klasse. Kom op, Mercedes heeft toch echt de boot gemist de afgelopen 10 jaar.
AGERA zegt
@Hoflander!: Het is ook precies wat je zegt bijvoobeeld Rolls Royce is in handen van BMW, Bentley in handen van VAG de Duitsers maken de dienst uit. De nieuwe Jaguar XJ is mooi, maar de tijd zal leren of het een succes zal zijn, want meestal rammelt er wel wat aan een Jaguar waardoor ze vaak als onebetrouwbaar worden betitteld.
Maar een ding heb je wel gemist volgens mij de Mercedes S-Klasse (W220) was de best verkopende auto in zijn klasse en werd uiteindelijk niet voor niets als sublieme klasse benoemd.
De S-Klasse en daarna volgt de 7-serie de Audi A8 zal altijd achter deze twee komen. De huidige S w221 vind ik zelf ook minder maar technisch nog steeds steengoed. Audi heeft de Benz in het vizier en niet andersom!
Jelmer zegt
Deze test gaat over achterin zitten, en dat heb ik nooit op zo’n manier gedaan. Maar ik heb wel in een paar heel prijzige auto’s mogen rijden, en daarbij viel mij iets opvallends op.
Over auto’s uit deze (top)klasse (en dan heb ik het over de Bentley, niet over de Hyundai) wordt gedaan alsof er flinke verschillen zijn. Dat moet niet overdreven worden, voor sommige details moet je een klein beetje een fijnproever te zijn om de verschillen te merken.
Zelf heb ik niet érg veel met optimale luxe en comfort, ik merk er op een bepaald punt weinig van. Een Mercedes E500, om maar wat te noemen, vond ik eigenlijk al smooth genoeg. Nog beter, een BMW 7-nogwat vond ik voor de bestuurder (voor de bestuurder…) weinig extra bieden, eigenlijk.
Bij snelle auto’s viel me iets soortgelijks op. Heb enorme snelheden mogen rijden, en supercars zijn qua acceleratie natuurlijk veel toffer dan hot hatches. Maar supercars wennen ook, en snel. Weet je de eerste keer tweehonderd nog? En hoe voelt dat nu? Natuurlijk, vervelen gaat het nooit. Maar het wordt echt snel normaler – je bent zo verpest.
Echt lekker sturen blijf ik echter altijd even prachtig en opwindend vinden.
Daarbij viel het me op dat een wat tragere auto net zo veel lol kan bieden. Alleen de weg waarop je je vermaakt veranderd. In een willekeurige Ferrari op snelheid merk je bochten op plekken op waar je ze nooit gezien had. Op een krapper traject daarentegen kan een binnen-vier-seconden-accelerende supercar gewoon z’n benen niet strekken, terwijl je – langzamer – met een DS3 meer plezier hebt doordat je nog wel van de bochten kan genieten.
Meer is leuk. Maar ik vond het door deze ervaringen allemaal redelijk relatief worden.
w0o0dy zegt
@Jelmer: in tegenstelling tot PPCvdM denk ik dat je een goed punt maakt. Ga je dit soort auto’s rationeel beoordelen op rijeigenschappen en comfort dan blijken de verschillen marginaal. In de praktijk komen ze allen zelden tot nooit in de buurt van de limiet en ver van de limiet zijn ze allemaal comfortabel, rustgevend, stil en nogal oninteressant. Ik denk dan ook dat echte autoliefhebbers iets anders kiezen (Amg, M, S6/8, Maserati Qp, Xjr) en dat de rest koopt wat de buren, vrienden, collega’s of familieleden al hebben of die juist niet . Veel keuzes op imago, gevoel en mogelijk uit angst.
PPCvdM zegt
@Jelmer
Goed verhaal dit…Mis alleen de link met deze vergelijking. Mooie praat is leuk, maar doe dat lekker op andere media.
OT: Bentley is prijzig, maar daar staat ook wel een stukje service tegenover. Bovendien wil ik toch echt geen tonnetje uitgeven aan een (deels) plastic auto, om nog niet te spreken over de ronduit akelige styling.
de sjonnies zegt
@PPCvdM:
de ‘service’ dat ik me zwaar genaaid zou voelen met zo’n hondehok op wielen.
Orichy zegt
Grappig dat de Bentley op een aangepast Porsche Panamera onderstel staan, of andersom? Aangezien de Panamera er eerder was, ga ik voor het eerste.
De Bentley is dus een hele luxe Porsche en die Porsche is al niet goedkoop, dus dan is de Bentley echt overpriced en dan kun je nog optie nemen, die vanzelfsprekend ook weer heel veel geld kosten.
De Hyundai wil graag in de klasse van de Audi A8 en BMW 7-serie en Mercedes-Benz S-klasse vallen, maar ze hadden hem net zo goed kunnen vergelijken met een Skoda Superb, die heeft ook veel been ruimte.
Orichy zegt
Maar zo te zien haalt de Hyundai niet eens de kwaliteit van de drie duitse modellen en ook niet die van Lexus. Misschien wel niet eens die van de Volkswagen Phaeton, of Skoda Superb. Hyundai heeft dezelfde fout gemaakt, als Lexus ooit deed, een niet origineel ontwerp, maar een variatie op, dat is en oogt te goedkoop.
w0o0dy zegt
@Orichy: De Hyundai Genesis v8 sedan kon in vergelijkingen uitstekend meekomen met de E-klasse v8 en de 5-serie met v8….. Roepen dat het model dat Hyundai daar boven plaatst niet veel meer is dan een concurrent voor een Skoda Superb is een duidelijke indicatie van gebrek aan kennis en bakken vol voordelen puur op basis van een merkje… jammer.
Knap dat Hyundai zich zo snel tussen de gevestigde namen weet te vestigen..meer divers aanbod in de topklassen is ook wel te verwachten. Het aanbod was erg beperkt en de marges zijn mega-hoog.
Jochen zegt
Wat een zalige vid, met hoogstongebruikelijke vergelijking.
Toch vind ik de keuze sterk; het druk weer een grote stempel op relativiteit: kosten, uitstraling, luxe, comfort.
Het punt dat Jelmer aandraagt deel ik.
Mijn mening over de geteste wagens : ik vind ze beide niets, voor veel geld mag je toch ook kiezen voor een mooie auto + luxe.
lincoln zegt
toch grappig dat na het zien van dit filmpje de Equus niet just another Korean is ..
leuke auto voor Warren Buffet ..
Bentley is dan meer voor Donald Trump ..
Nanning zegt
wOody: je hebt gelijk; de risico’s zijn mega-hoog! ;)
Mooie ‘discussie’ hierboven, het geeft heel mooi aan dat emotie nauwelijke te vermijden is bij het ver/be-oordelen van auto’s, zelfs door diegenen die dat pretenderen! (voorbeeld Superb). ot: doe mij de ‘Haïnda’ maar! Voor mij een voorbeeld van rationele luxe zonder snobisme. Argumentatie: ik ken geen betaalbaarder auto met zoveel aan boord.
Bumer zegt
Als je hoort dat mensen een Bentley Mulsanne met een Hyundai! Equus hebben vergeleken, neem je die mensen toch ook niet meer serieus? :)
Simpson zegt
een leuke vergelijking. het laat imho zien dat Hyundai er nog net niet helemaal is, op het gebied van uitstraling, en tegelijkertijd dat Bentley over het paard getild is tov de uitrusting en aanbod.
je ziet het ook aan de reacties: plastic koreaan v.s. gehyped VAG product.
floryn zegt
@Simpson: wat is er nou gehyped aan de Mulsanne. En kom op zeg wees eens niet zo flauw. Een bentley gebruikt vast VAG onderdelen, maar om het nou meteen een VAG product te noemen. Ik heb er zelf nog nooit mee mogen rijden, dus ben geen ultieme autoriteit, maar durf mijn hand in het vuur te steken voor de kwaliteit van een Mulsanne.
Ik vind het een leuke vergelijking, omdat het twee totale andere aanpakken voor hetzelfde probleem laat zien. Hyundai wil zich bewijzen in een markt en komt met een pak minder ‘heritage’ (kan een enorme last zijn) en Bentley heeft zo veel tradities en zo’n hoge eisen aan hun product, dat het meteen drie ton kost.
Persoonlijk vind ik de Mulsanne veel mooier en specialer, maar mensen in een Equus zullen je in ieder geval altijd uitlachen. Daar moet je dan maar mee leven.
de sjonnies zegt
@floryn:
vind dat je de spijker op zijn kop slaat :
‘De mensen in de Equus zullen je uitlachen ‘
Simpson zegt
@floryn: dat zeg ík niet! ik zeg dat je het aan de reacties hier ziet.
Ik vind de bentley zeker over de top, maar zeker geen gehyped VAG product, daarmee doe je de mensen die het interieur en de luxe hebben ontworpen & gebouwd tekort.
floryn zegt
@Simpson: Ok ik had je verkeerd begrepen. Mijn excuses.
Atenza zegt
Uitstraling is een term dat vooral VAG boys gebruiken. Zegt imo bijzonder weinig. Een Equus (zeker in het zwart) ziet er gewoon net zo luxe en chique uit als een S-klasse, A8, LS of 7-serie alleen men kijkt vooral naar het logo en heeft dan maar zo’n oordeel klaar staan
martinusgerhardus zegt
@Atenza: Die andere badge, betekend
-dat je je niet dag in niet ergert aan het goedkope plastic.
-Dat dingen gewoon jaren lang perfect werken zonder stuk te taan
-dat je voeten niet geamputeerd worden als je gemasseerd wil worden.
-goedkoop voelende knopjes
-een inferieur onderstel
-kleine wieletjes
En bedenk, dat in NL deze auto niet $70K kost maar incl tax ook snel naar de >€90K gaat. Dan betaal ik liever 20% meer voor de afwerking van een A8L,XJ of S klasse.
Atenza zegt
@martinusgerhardus: wat een onzin. Filmpje en foto’s niet gezien? Kwaliteit lijkt prima in orde. En Hyundai is doorgaans betrouwbaarder dan Duitse auto’s
Rick-dos zegt
Ach, wat een moralistisch en hypocritisch geneuzel hier zeg. Gadver.
Als je ooit voor de keuze komt te staan om te kiezen tussen deze Hyundai en een Merc/Audi/BMW/Rolls Royce/Bentley etc., dan kan ik je nu al op een briefje geven dat je 9 van de 10 keer NIET voor deze Hyundai gaat, of zelfs in de buurt komt om de Hyundai realistisch mee te laten wegen.
Ik denk dat de meesten hier een bepaalde sympathie hebben voor de inzet van Hyundai, hell zelfs die heb ik wel, en vervolgens doorslaan in een irrationele redenering.
Het eerste is te begrijpen, bij het tweede moet je toch even tegen jezelf zeggen “Huuuu, paardje, huuuu”.
Atenza zegt
@Rick-dos: duh maar daar gaat het niet om. Gaat er om dat Hyundai een erg goeie aanbieding heeft voor minder geld. Tuurlijk laat niemand de Bentley staan en dat die voor een Hyundai gaat
de sjonnies zegt
’t is dus duidelijk dat we nog steeds geild van badges zijn en dat het o-zo belangrijk is dat een aantal Britse mijnheren je auto in elkaar sleutelen.
Als Britse Meneren auto’s in elkaar sleutelen heeft dat meestal catastrofale gevolgen voor de consument, behalve wanneer ze er net zo lang over mogen doen als wij een nieuw kraanschip bouwen.
’t is een duidelijk signaal naar onze über-reichstag- premium auto bouwers : Hyundai are on their way.
Voor slechts $ 70000 zo’n auto neer weten te zetten, al zou ‘ie eruit zien als een drol, de Koreanen krijgen het gewoon voor elkaar zo’n auto te bouwen voor slechts $ 70000, er zal slecht geslapen worden in Stuttgart en München.
Oh ja, ‘uitstraling’, dat vind ik alleen belangrijk voor mijn portemonnaie en mijn bankrekening, niet voor de buitenwereld.
martinusgerhardus zegt
@de sjonnies: BMW7 series begint in de VS ook vanaf 70.000,-
Als je kiest voor de full option equus, kies je dus eigenlijk om je onderstel,rijcomfort,uitstraling, status, betrouwbaarheid en afwerking in te leveren voor een massagestoel achterin met afstandsbediening en een goedkoop ingebouwd koelkastje.
Het is een keuze, alleen niet de mijne.
de sjonnies zegt
@martinusgerhardus:
Tsja, daar heb je een punt, als ik zelluf zou rijden denk ik idd een BMW, maar om gereden te worden de Hyundai, ’t kan wel een goedkoop koelkastje zijn, maar ’t zit er wel in, je hoeft er niet om te vragen……
Xenonverlichting zegt
Iemand die het geld heeft om een Bentley Mulsanne te kopen, wijkt niet af naar een HYUNDAI het maakt die mensen niet uit of de prijs goedkoper is of ie meer extra’s heeft ut is meer een status symbool voor de genige die zon Bentley kopen..
Effe eerlijk wie zou naar het gala gaan met die Hyundai??
Mercedes,BMW en Audi zijn natuurlijk de super verfijnt en niet meer te vergelijken met een handgemaakte Bentley en een Hyundai waar slechts 10 per kwartaal van verkocht worden. Als je in monaco rondrijdt zie je overal Mercedes S klasse,Bmw 7er en Audi A8 daarom dat de echt MONEYMAKKERS gaan voor de de Mulsanne… de HYUNDAI sakt aleen nog verder weg!!! desalniet temin een geslaagd concept die HYUNDAI
Svenska Aeroplan AB zegt
Als je de afschrijving op de Hyundai meetelt is de Bentley denk ik goedkoper onder de streep…
;)
willie zegt
@Svenska Aeroplan AB: als je zo’n bentley na aanschaf de showroom uit rijdt dan heb je al meer afgeschreven dan dat die hele hyundai kost.
gasrbij zegt
Ik moet bij de Mulsanne toch steeds denken aan die schele Morgan
davido-89 zegt
dat is wel erg dat als je rijk bent, je bijna niet meer in een fatsoenlijke auto kan rijden als het om een limousine gaat
als ik een miljoen zal hebben zal ik nooit deze bentley kopen omdat het gewoon de allerlelijkste auto is die ooit is gemaakt, ja nog lelijker dan de pontiac aztek en fiat multipla,
de phantom en maybach zijn ook niet de mooiste, dan deze hyundai of bijvoorbeeld een lexus, ik ben niet gek op aziatisch design en ook al zijn ze relatief gezien goedkoop, voor dat geld wil ik wel status kopen en dat heb je met die merken niet.
cadillac en lincoln zijn wel erg ouderwets
maserati qp is mooi, maar helaas is de afschrijving hoger dan de kwaliteit, datzelfde geldt voor een daimler of jaguar
mercedes, bmw? leuk maar over 10 jaar later rijdt de hele schilderswijk erin
blijft de audi a8 toch over voor mij, strak tijdloos design met geweldige motoren alleen de kwaliteit is niet zo goed
kees zegt
tuurlijk..nog meer sluikreclame voor een koreaans automerk…gaat goed met autoblog…NOT
Atenza zegt
@kees: lul niet zo slap. Wees blij dat het eens niet over een Duitse auto gaat of over de zoveelste lelijke tuning
de sjonnies zegt
@kees:
ouwehoer dan niet en koop een Bentley Mulsanne…..
Laue zegt
Als ik me de luxe kon permitteren door mij rond te laten rijden door de chauffeur dan zou ik zeker voor de Hyundai gaan. Dan hoef je ook niet de snob uit te hangen.
Orichy zegt
@ wOoDy
Ik heb niets tegen Hyundai en hun streven naar world domination, hoe meer aanbiedingen er zijn voor de topklasse en op elk gebied, hoe beter. Maar de vergelijking met een Bentley Mulsanne vind ik net zo vreemd, als dat ik hem vergelijk met een Skoda Superb, dat was in mijn eerste comment een voorbeeld. In het tweede comment trek ik alleen de kwaliteit in twijfel, niets meer en niets minder, omdat er enig commentaar in het filmpje te horen is over plastic onderdelen en zo. Nou dan zou het afwerkniveau best eens ondermaats kunnen zijn, voor in iedergeval de topklasse.
Je hoort mij niet zeggen dat de Hyundai Equus een slechte auto is en daarbij een ieder heeft zijn eigen smaak en normen van waarden, ook op automobiliteit gebied. Dat is prima, dat mag en moet ook zelfs.
Maaar ik vind het uiterlijk van de Equus te veel op dat van de Mercedes-Benz S-klasse lijken en vind hem daardoor niet origineel, het voordeel dat Hyundai heeft op de duitse merken is zijn prijs. Daarmee doet Hyundai het beter, dan bijvoorbeeld Lexus. Want Lexus heeft het zo’n 25 jaar geleden niet goed gedaan door een zelfde soort auto en even duur aan te bieden als de concurrentie. Hoewel de eerste generatie Lexus LS wel origineel en goed gebouwd is, is het uiterlijk van zijn opvolger te sterk gemodelleerd naar dat van de S-klasse, daar is het bij en voor de Lexus fout gegaan. Lexus heeft het met de huidige generatie LS wel weer goed gedaan, maar het kwaad is al geschied.
Ik heb wel een foutje gemaakt in mijn eerste comment, de Mulsanne staat niet op een verbouwd Porsche-platform, maar op het platform waar straks ook de Bugatti Calibier opgebouwd gaat worden. Misschien is dat wel het zelfde platform als de Audi A8, Volkswagen Phaeton, Porsche Panamera, Lamborghini Estoque, maar dat weet ik niet zeker.
Dimglor zegt
Beetje zinloze vergelijking als je het mij vraagt… deze zijn voor een totaal ander publiek…. Een Merc S-klasse, Bmw 7, Audi A8, Lexus Ls,…. ga je toch ook niet met deze Bentley gaan vergelijken….
Innokentiy zegt
$70,000 voor Hyundai. Zijn ze helemaal gek worden? Voor dat zelfde geld kun je een Bmw 750 of een Audi A8 4.2 halen. Dit wordt een flop in de USA.
Max zegt
waar moeien die koreanen zich toch mee?
ze zouden zich beter bezig houden met hun i’ modellen, en trouwens die trekken ook al op niks dus ze zouden beter gewoon stoppen.
KaCh1ng zegt
hyundai ziet er niet slecht uit , maar wil je echt in een hyundai rijden? zo een auto koop je alleen maar als je te veel geld hebt , dan koop je toch beter een BMW/merc/audi/maserati.. etc
KaCh1ng zegt
@KaCh1ng: of tenminste een pheaton
Atenza zegt
S400 Hybrid 3.6 V6: $87,950
A8 4.2 V8: $78,050
740i 3.0T V6: $70,150
LS 460 4.6 V8: $65,380
Equus 5.0 V8: $57,700
.
Tralala..
KaCh1ng zegt
@Atenza: dus als je goedkoop wil gaan koop je beter de lexus imo , 8k zal niet zo veel schelen , een lexus badge is zowiezo veel mooier dan die Hyundai badge :)
de sjonnies zegt
@KaCh1ng:
maar wetende dat de Koreanen het truucje van de Japanners hebben afgekeken, mag jij drie keer raden wat ze gaan doen met hun premium
birdboy zegt
Leuke video :-)
w0o0dy zegt
Video van de Equus getest door InsideLine
http://www.youtube.com/watch?v=nCgs1w8Ebrc
Frankypanky zegt
Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat;
High-tech uitstraling (Hyundai) of Klassiek chic (Bentley)…
In beide gevallen heb je geld te veel…
bmw7 zegt
rijdt die Hyundai Equus nou zonder kenteken?
leuke vergelijking verder..
Atenza zegt
@bmw7: ja zoals dat gebruikelijk is in veel Amerikaanse staten.. niks nieuws onder de zon
Cantago zegt
Doe maar de Mulsanne okey;) En dan hoef ik NIET de rare en dure opties zoals extra logootjes enzo.
rikus zegt
De 300.000+ dollar kostende Bentley is ontzettend lelijk. Voor dat geld verwacht ik op z’n minst een mooie wagen. De Hyundai is ook geen schoonheid, maar voor dat geld tegenover zo’n luxe kan ik het uiterlijk nog wel wegcijferen. Een auto van 3 ton mag gewoon niet lelijk zijn!
Timmie zegt
Dat de Equus niet aan de Bentley kan tippen is, gezien de budgetten, vrij logisch. Maar in dit filmpje wordt ermee gespot, en dat is onterecht!
Gerard zegt
Ik heb mezelf ’n breuk gelachen tijdens het bekijken van de video.
Die Honda Equus is gewoon ’n lachertje, en dat die mensen het nog maar in hun hoofd krijgen om het op-te-nemen tegen ’n Bentley Mulsanne, dat slaat gewoon alles.
Dat is in mijn ogen ’n totaal gebrek aan respect voor het betere in optima-forma, hetgeen de Bentley Mulsanne wel dégelijk is.
9000cse zegt
@Gerard:
Kijk! Je moet natuurlijk wel begrijpen waar we het hier over hebben! Het gaat hier over een Honda tegenover een Jaguar! Dat een Jaguar Equus het niet kan winnen van een Honda Mulsanne moet alleen al vanwege het aantal achterlichten duidelijk zijn! Ook de dubbele synthetische en onafhankelijke remdiversificatie van de Honda pleidt voor een voorkeur van de Jaguar. Ja! Het blijft echt laggen bij een dergelijke vergeleiking! Nee! Geef mij dan maar een Daewoo! Blijf je laggen! :twisted: