







Tenminste, als je niet te veel geeft om luxe als leer, airco en geluidsisolatie.
Singer is de laatste jaren enorm bekend én populair geworden met hun fraaie restomods. Oude G-Modellen en 964’s worden omgetoverd in schitterende creaties die er zo twintig jaar ouder uitzien dan ze werkelijk zijn. Fraaie sportwagens, met name geschikt voor een mooie zondag touren door de Eifel of de Rocky Mountains. Wil je echter flink gaan boenderen op het circuit, dan kun je beter bij de Oosterburen van DP Motorsport langs.
Deze firma is al tientallen jaren actief bezig Porsches sneller te krijgen. Ze verkopen een heel arsenaal aan verbeterde en lichtere onderdelen en zo nu en dan bouwen ze een showmodel om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Wat te denken van een 911 die slechts 870 kilo weegt, of een 964 die is omgetoverd in een heuse Carrera 2.7 RS.
Hun laatste creatie komt wat mij betreft dicht in de buurt van de ultieme 911, als je van track-oriented auto’s houdt tenminste. Welke 911 als basis diende is niet helemaal duidelijk en ook eigenlijk helemaal niet belangrijk, het is namelijk een mix van heerlijke ingrediënten die Porsche door de tijd heen bouwde of die door DP Motorsport zelf zijn ontwikkeld.
De auto heeft de looks van een klassieke RS/RSR (rijtest!) en staat dankzij een schroefset van H&R lekker fraai op de dikke Fuchs-wielen. De remmerij komt van een 930 Turbo, terwijl de 3.5 boxer voorzien is van de nokkenassen van een RSR, mechanische injectie en andere mechanische lekkernij die het vermogen naar 365 pk brengen. Meer dan uitstekende waarden voor een atmosferisch blok!
Temeer omdat DP Motorsport er alles aan gedaan heeft de auto zo licht mogelijk te krijgen. Het interieur werd grotendeels gestript (maar wel netjes afgewerkt), terwijl dash en middentunnel vervangen zijn door exemplaren van carbon. De 80-litertank is een schuimgevulde unit van carbon en de accu is uiteraard een zo licht mogelijk lithium-exemplaar. Het meer dan smakelijke geheel is gespoten in brandweer rood en maakt mij in ieder geval behoorlijk hebberig. Zou jij hier een Singer voor laten staan?
Handel = handel ..
Succes ..
@lincoln: grinnik.. Droogkloot! :-)
Absoluut zou ik een Singer hiervoor laten staan. Wat Singer doet vind ik verschrikkelijk. Een 964 backdaten maar dan wel breder maken, de motorruimte heel kitch bekleden, lelijke koplampen en een raar tankdeksel monteren zoals Singer doet is gewoon een 911 uitwonen. Verschlimmbessert zoals we hier in Duitsland zeggen. Eigenlijk niet beter dan de creaties die je zondagmiddag bij de lokale McDonalds ziet.
Maar deze wagen is iets wat ook door Porsche zelf gedaan zou kunnen zijn en is daarmee stukken beter.
@mashell: vind dit juist meer een McDonalds creatie. Sticker van een Duitse vlag en een tribal op de achterruit en dan is ie af voor een goede Duitse Neun-elb treffen bij de Mc.
@str8six: mja… Of een klassiek race-evenement, hangt er maar net vanaf of je de oude race-911’s een beetje kan waarderen… Racewagens zijn doelmatig dik, da’s doorgaans andere koek bij de Mac…
@mashell: Wat een rare opmerking. Singer is alles behalve kitsch in mijn ogen. Komt dicht in de buurt van de perfecte Porsche en heeft helemaal niks te maken met petjestuning.
@baklava: ik vind het verschrikkelijk wat ze doen. Dat uitkloppen van die spatborden en dat net iets teveel verlagen, het ziet er gewoon niet uit. Smaken verschillen, dat kan natuurlijk. Het is alleen zo ongelooflijk jammer dat Singer goede 964’s voor hun creaties gebruikt.
Wat kost dat? Doe maar allebei, beste vam twee werelden
Mij toch maar een Singer. Don’t get me wrong, dit is prachtig, maar Singer vind ik nog mooier en meer allround.
Ik ben groot fan van het werk van Singer, dus ik zou geen DP Porsche nemen.
Bij DP heb ik zelf een hele andere beeldvorming. De rest mag je zelf invullen vanwege de minderjarigen op deze site.
@ghost: Hij heeft dan ook twee uitlaten.
@Dizono: touché!
@ghost: Ik denk dat die minderjarigen door het www beter gekend zijn met zulke dingen dan menig volwassene.
OT: hou een Porsche toch gewoon origineel, mooi en snel genoeg. Anders moet je maar een iets duurdere uitvoering kiezen, de catalogus van Porsche is groot genoeg.
@ghost: bah, dikke piemels natuurlijk weer hé, smeerkees!! ;)
Absoluut de Singer, die kan je gewoon pakken bij mooi weer… Hier moet je eigenlijk gewoon mee naar een circuit.
@griffendahl: De ‘echte petrolhead’ rijdt hier altijd mee want benzine door hun aderen.
@viezefreddyw: en tandengruis in de mond ;)
Double penetration all the way!
Voor mij een singer. Vind ik meer uitstraling hebben.
@graafke: meer uitstraling? Dit draait meer nekken hoor. Of bedoel je ‘meer klasse uitstralen’? Dit durf je als kakker natuurlijk niet te rijden…
De uitlaten en interieur zijn cool, de rest ziet er niet uit imo. Echt fout op de Duitse manier.
Zal wel een behoorlijke zak knaken kosten vermoed ik.
Een Singer is fraai maar behoorlijk gay. Dit is speelgoed voor echte mannen met borsthaar.
Er gaat niets boven een originele 911. Maar als ik bij een tuner zou shoppen dan absoluut bij Singer. Dan komt er eerst een hele poos niks daarna misschien bovenstaande en als allerlaatst een RWB.
Absoluut een Singer! Dit rood ziet er erg goedkoop uit. Singers hebben meer klasse. Dit is zeer indrukwekkend, begrijp met niet verkeerd, maar Singers zijn gewoon mooier. Singer verheft restomodden tot kunst en dit is meer track preparatie en daar heb ik niet zoveel mee.
Hmmm… Een Singer zou ik er niet voor laten staan, maar dit is toch ook bijzonder smakelijk.
Toch leuk dat de 911 zo veelzijdig is, maar desondanks toch steeds duidelijk een 911 blijft!
Singer sowieso niet, want Amerikaans.
Tevens eens met @gash
Ik volg DP al een tijdje. Erg mooi spul. Vooral de flatnose.
Singer all the time.
Genot om naar te kijken, de kitsch zoals ik hierboven lees kun je zelf maken door materialen en kleur te kiezen. Dan het rijden… schijnt echt een feestje te zijn.
Mijn bestelling staat klaar, nu alleen nog de loterij winnen haha
Dit ademt veel meer motorsport; hou je daarvan, dan komt dit veel meer in de buurt van oude racemachines van Porsche dan de Singers. Mechanische injectie!! Wie waagt zich daar nog aan…
Singer is ook schitterend, maar een andere klasse. Meer GT dan volbloed racer. Op de straat zal een Singer je betere vriend zijn. Maar als ik een Porsche wil, moet ie motorsport uitschreeuwen. Raad maar welke het dan wordt ;)
Doe mij maar een Singer.
Zijn dat die michelins die eens per jaar in een kleine hoeveel heid gemaakt worden , en dan gelijk uit verkocht zijn ook nog tegen een waanzinnige prijs
Liever een new originals jaguar xkss
Singer maakt de 911 mooier, dat kun je over DP niet zeggen