
De goedkoopste F90 BMW M5 LCI op Marktplaats? Dit is ‘m.
Het loeizware apparaat dat zich de G90 M5 mag noemen. Vast een bijzonder fijn apparaat, maar de dealer mag ‘m hebben. Ook al is het een zeer aantrekkelijk geprijsde auto. Met dank aan de hybride constructie.
Terwijl oude mannen zich eeuwig blijven verlekkeren op een E39, is voor ondergetekende de F90 M5 de heilige graal. En dan de LCI vanaf 2021 alstublieft. Helaas willen de prijzen nog niet echt zakken van deze mastodont. Ik zal vast niet de enige zijn die deze generatie prefereert over de nieuwe.
M5 LCI op Marktplaats

Want de goedkoopste BMW M5 F90 LCI van Marktplaats moet nog altijd 92.945 euro opleveren. Ik snap het wel. Ik bedoel, kijk er nou even naar. Fantastische proporties. Joekels van remmen die de velgen mooi vullen. Een voor- en achterkant die niet om aandacht schreeuwt.

En dan wetende dat er een 625 pk sterke 4.4 liter biturbo V8 onder de kap ligt. Ja, qua soundtrack is niet de allerbeste achtcilinder ter wereld. Maar wat zou het. Het beest met 750 Nm aan koppel zet stappen en dat is uiteindelijk waar je een M5 Competition voor koopt.

Dit exemplaar heeft 79.412 kilometer gelopen. Gezien de leeftijd en kilometerstand is het verklaarbaar dat ze nog niet onder de 90k zakken. De pre-facelift kun je voor veel minder centen op de kop tikken. Maar op de één of andere manier is het de LCI waar ik het pas echt warm van krijg.

BMW mag de nieuwe M5 houden. De Touring ook. Toch veel te lange auto’s joh, past niet eens in een ouderwets Hollands parkeervak. Dit is dé generatie voor mij. Eens? Of bent u ook zo’n E39-fanaat? E34, E60 of F10 mag ook natuurlijk. Ik hou het bij de F90, LCI. Dankuwel.
Ja de G30 en F90 zijn bijzonder fraai. Ook als simpele 520i maken ze mij al hebberig. De ultieme is voor ondergetekend echter een D5s van Alpina. Wel of geen LCI maakt niet zoveel uit, beiden zijn erg fraai. Uiteraard een touring in een chique kleur met licht interieur en zilveren wielen. Desnoods met dekoset. Zoiets:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alpina-d5-ds-5-3-0-touring-leder-navi-laser-1-hd-garantie-diesel-blauw-ca54d916-812b-42b7-a359-65756cfdc00e?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=false&cldtidx=5&position=5&search_id=2082devppmb&source_otp=t20&ap_tier=t20&source=listpage_search-results&order_bucket=3&new_taxonomy_available=false&mia_tier=t20&boosting_product=mia&relevance_adjustment=boost&applied_mia_tier=t20
@rubenpriest: ach, hou toch op man! “Oude mannen die de E39 willen”. Jij bent nu zelf een iets minder oude man die een F90 wil. En straks willen, nu nog jonge, mannen, de G90/99. In de 35 jaar waarin ik BMW rij, is het nog nooit anders geweest: “de vorige! DIE was beter!!. DIE was tenminste wél mooi!”
Toen de F90 uitkwam, werd ‘ie net zo verketterd als de G90/99. “Vierwielaandrijving! Hoe dúrven ze de M5 zo te verzieken!”
Om hebberig van te worden!
Dan zet je een auto te koop voor bijna 100k en dan neem je niet de moeite om het interieur even schoon te maken en uit te zuigen. Persoonlijk krijg ik daar kortsluiting van
.
in meeste positieve modus denk ik dan dat het een wannahave berijder is: af en toe een sprintje en verder vooral kalm aan en flink over praten. Maar ja, die hebben ook geen rechterhanden en dan is het aan de dealer om het ding goed te houden. De berijder merkt het niet en komt er dan te laat mee, de dealer schrijft de facturen met een vork en het eindresultaat is een matig onderhouden auto tijdens garantieperiode (want dan hoeven ze niks te doen en kunnen ze wel factureren) en daarna niet of bij beun want te duur omdat er nu werkelijk wat vervangen moet worden.
Dealeronderhouden is allang geen garantie meer en garantie is er voor de dealer, niet voor de klant.
Niettemin, sterke, stoere machine. Zelf vind ik 4wd met veel power en wegligging logischer, rwd is dan toch gewicht duwen met grip, fwd gewicht trekken zonder grip. Audi S6 rond 2002 zeg maar, dat is meer mijn ding. EV met 4WD zou dat tegenwoordig zijn.
De E34 was er nooit als M5 met 4×4 toch? Konden de bakken van toen niet aan en de motoren leverden natuurlijk ook nog niet die idiote pk’s van nu maar lekker rijden deden ze wel, ook zonder al die electronica van nu. Ergens toch iets een beetje in de war gegaan met die ontwerperij.
Doe mij de F10 maar. Ben er verliefd op sinds hij featurede in de videoclip van Headhunterz (Lessons in love) waarbij hij hem voor het gemak, en met het grootste gemak even doortrapte tot 230Km/h richting een optreden. De looks, het ongefilterde geluid, en wel de tech goodies maar niet per se de nanny’s, yup, dat is ‘m voor mij
Kut, ik heb een foutje gemaakt.
E34 M5 of de E39 Touring (geen M5, helaas) staan bij mij is hoger op de waarderingslijst.
Alhoewel ik zo’n F90 ook zeker niet zou afwijzen, hoor.
Ik zal dus al wel een oude man zijn….. E39
Piek BMW was toch wel de V10 in de E60. Qua uiterlijk klopt het niet helemaal, maar onderhuids is er nooit iets beters uit de motoren fabriek uit München gekomen…
De sedan klopt wel vind ik, de E60 wordt uiteindelijk toch mooi oud.
Dan hopelijk hebben ze dat blok enorm geupdate van wat de s63 f10 was, of van wat de n63 zoiezo was, anders zou ik er ver van weg blijven
Als de Alpina B5 niet bestond was ik het misschien met je eens.
Ik ben 40 maar voel me dankzij @RubenPriest ineens een oude man.
Ik had m’n E39 nooit weg moeten doen. Cosmetisch geen topper maar bij keuring door Molenaar bleek km stand 100% valide bij nog geen 130k gelopen. Geen vanos geen lagerschalen niks. Gelukkig verkocht aan iemand die er iets heel moois van heeft gemaakt. Heb er van genoten
Edit functie werkt op meerdere browsers niet Edge/Chrome/Brava…
Bedoelde E39 M5 :)
Ik verkies toch het nieuwe model E53 estate voor dit geld.