Zou VDL de productielijn al gereedmaken voor deze elektrorakker?
Bijzondere velgen met minder luchtweerstand, een aerodynamische koets en elektrische aandrijving: da’s de MINI Electric Concept in een notendop. De BMW-dochter zet in op elektrificatie van het modellenaanbod en deze concept car warmt alvast op voor wat komen gaat.
Desondanks heeft MINI niet bekendgemaakt wat voor techniek er onder de kap van deze auto schuilt. Wij gokken dat de aandrijflijn uit de nieuwe BMW i3 kans maakt om z’n weg te vinden naar een elektrische productie-MINI. Die heeft een accucapaciteit van 33 kWh, de elektromotor levert 170 pk en 250 Nm.
neleev zegt
Haha die achterlichten zijn erg leuk gedaan.
kennone zegt
Het enige goeie aan deze mini is dat het een 3 deurs is
Loek zegt
Om nou te zeggen dat dit echt mooi en of gaaf is, hmm niet echt. Maar als ik geforceerd in een elektrowaggie gegooid wordt, dan zou ik deze toch wel overwegen.
madmarky zegt
Het was toch al bekend dat electrische Mini modellen in Engeland in elkaar geschroefd gaan worden?
widodh zegt
@madmarky: Inderdaad!
widodh zegt
BMW/Mini heeft laten weten dat de Mini met hogere vermogens dan 50kW zal gaan kunnen laden zoals de i3 nu kan. De kans dat de i3 aandrijflijn + accu er in ligt is dus niet heel groot.
Een aangepaste versie met andere accu die wel sneller kan laden is zeker mogelijk. Ik vermoed ergens rond de 40kWh accu en dan iets van 80 tot 100kW snelladen waarmee je in 20 min voor 80% vol zit.
Zeg zo’n 180 a 200km er bij laden in 20 min in deze Mini.
drdre1 zegt
Oh, kijk. Ze hebben de Union Jack ditmaal in de achterlichten verwerkt, hoe origineel! Als Mini bij elk model z’n Engelse roots bij elk hoekje moet laten zien, dan mogen andere fabrikanten dat ook. De motorkap van je nieuwe Merc in de vorm van de mooie Duitse adelaar? Of een grote rooie stip op elke Japanner? Ik zeg doen.