Je moet waarschijnlijk 2x kijken om te zien dat dit géén echte Veyron is. Dit is het resultaat van wat handig knutselwerk van een paar Indiërs. Petje af zeggen we dan.
Aan de basis van dit knutselwerk stond een Honda City (als het goed is), maar we kwamen ook de Civic en Accord tegen. Laten we het er dus maar op houden dat er een Honda als basis is gebruikt.
Aan de buitenkant valt vooral op dat de ruitenwissers nogal prominent aanwezig zijn. Een blik in het interieur leert ons dat ze ook daar een goede poging is gedaan om het op een Veyron te laten lijken. Meestal ze je dat niet bij replica’s, dan wordt er namelijk alleen aandacht besteed aan de buitenkant.
Het feit dat het stuur aan de rechterkant zit is misschien nog wel het meest opvallend, want Veyron’s worden alleen maar gebouwd met het stuur aan de linkerkant. (bron: ModsIndia007, via)
RubenPriest zegt
Ziet er netjes uit. Zal de nodige uurtjes in gestoken zijn.
BrutaalAapje zegt
@rubenpriest: Hun vorige project hadden ze vastgelegd op video: http://youtu.be/MkNeXksKK1o
CL65 zegt
@BrutaalAapje: Niet grappig!
norge zegt
Honda ? Hmm, is dus beter als het origineel?
label89 zegt
@norge: dan het origineel…
stijn_torfs zegt
@label89:
Nederlanders en hun schrijfwijze toch..
norge zegt
@Stijn Torfs: Wie zegt dat ik Nederlander ben?
jrk68 zegt
@Stijn Torfs:
Check ff voor je de beidehand uit gaat hangen en oftopic iemand probeert af te branden die uit Noorwegen komt.
Of is jouw Noors beter dan zijn Nederlands?
desoper zegt
@jrk68: hij komt toch echt uit nederland gezien het feit dat hij het begrip “beter” bekijkt in de vorm van “onderhouds vrij” “goedkoop” “zuinig” “en geen risico durven lopen”. Een ras-echte zuinige degelijke hollander dus.
jrk68 zegt
@desoper:
Dat is een trekje wat veel volken hebben, alleen hebben Nederlanders de naam.
Ik heb weleens van hem begrepen dat Hyundai het daar ook goed doet qua verkopen.
Als ik zelf moet kiezen heb ik liever betere kwaliteit dan een beter imago.
Maar als het puntje bij het paaltje komt kies ik meestal met mijn hart.
Hetgeen er bij mij op neerkomt dat de keuze geen enkele ratio bevat.
En dat past ook niet bij mijn Bayerse wortels.
jackass266 zegt
@Stijn Torfs: sowieso is de Nederlandse taal best krom. Leg mij maar eens uit waarom we voor de TV zitten maar achter de computer.
norge zegt
@label89: Tussentakk .
jmeverts zegt
@norge: yep, 4 s2000 blokjes aan elkaar schroeven en je hebt ook een 8 liter w16 met 1000 pk maar dan zonder turbi
autobart zegt
@norge: Je spelling verklaart waarom je in een wjhijandai rijdt.
norge zegt
@autobart: Oef,welk gebrek heb jij dan?
stanny zegt
Vooral het interieur is indrukwekkend! Ze kunnen misschien nog een bedrijfje starten om oude interieurs om te vormen naar moderne versies. Wel een kostelijke verbouwing denk ik..
Lucb zegt
Dat hebben ze toch wel goed gedaan
kaasboerin zegt
Ik had iig mooi voor lul gestaan mocht ik deze zien rijden..
“Kijk, een Bugatti Veyron!”.
autobart zegt
@kaasboerin: Haha en dan verliest ‘ie een stoplichtsprintje van een Golf GTI!
gerritdriessen zegt
@autobart: hahahaha geweldig!
lamborghini zegt
Knap werk!
xilver zegt
Ik zou wel de achterkant willen zien, want dat is het probleemgebied bij Bugatti-replica’s… hoe dan ook, ze zouden het niet mogen maken….
E34M5Touring zegt
Verdomd knap staaltje plaatwerk! Echt kwaliteit. Dat interieur is ook gewoon cool. Gaaf dat ze daar ook zoveel mogelijk trouw aan het origineel zijn gebleven. Cool project. Misschien een idee voor Bugatti om deze heren een baan aan te bieden in de bodyshop.
Hupke zegt
@E34M5Touring:
Bij bugatti zelf zullen ze er niet veel mee kunnen doen denk ik. Daar in Z-america waar ze die geweldig echte replica’s maken. Kunnen ze misschien wel een paar jaar overslaan en deze direct al aan de veyron laten beginnen.
E34M5Touring zegt
@Hupke: Toch zijn dit wel lui met skills. Vooral die foto recht van voren. Daar zie je geen verschil.
Preske zegt
@E34M5Touring: En dat kun je afleiden ENKEL en alleen aan de front? Laat eens de hele auto zien, zijkant, achterkant. Eens kijken of de afmetingen wel kloppen en of het dan nog zo’n “knap staaltje” plaatwerk is.
E34M5Touring zegt
@Preske: Doe het ze maar is na dan. Ben benieuwd of je uberhaubt verder komt dan het bij elkaar zoeken van de gereedschappen. Altijd zo makkelijk, beetje blaten…..
rotarypowah zegt
Deze is gemaakt door DC Design. De eigenaar heeft o.a. ook een Gallardo, wel een echte.
ferrariaron zegt
Heel erg mooi! Was er waarschijnlijk ingetrapt als ik deze tegenkwam
JaxDryke zegt
Weet je zeker dat dit een rep is ? En niet zoals een jaar geleden dat iedereen loopt te roepen dat het een slechte/goede replica is en dat het dan tóch een echte is :S ?
robbie zegt
@JaxDryke: er bestaan geen Veyron’s met het stuur aan de rechterkant. Dit kan dus nooit een echte zijn.
JaxDryke zegt
@robbie: Nee, daar dacht ik zelf ook aan, maar wist het niet zeker.
Edge zegt
Ik zou zelf nooit in een replica-super/hypercar willen rijden, maar ik kan me wel voorstellen dat het een leuke hobby is om zo’n wagen na te bouwen. En om dan als hobbyproject zoeits neer te zetten vind ik alleen maar bewonderenswaardig.
desjonnies zegt
Leepu’s broer Copy-Pu.
Schijnen al jarenlang ruzie te hebben die twee.
En ja ik weet dat Leepu uit Bangladesh komt.
of Bangla Dash
Freewarefreak zegt
@desjonnies: copy-pu mn koffie sproeide door de lucht. Gaaaaaf, you made my day :)
autobart zegt
Echt netjes gedaan… En ja zodra je echt gaat kijken zie je dat de spiegels nep zijn en de motorkap nep is.
naamloos zegt
Vraag me af of hier een 1.3 hybrid blok onder de kap ligt… Dan sta je toch wel goed voor l*l moet ik zeggen!
bbroek zegt
@naamloos: helemaal bij een stoplichtsprint!
jrk68 zegt
@bbroek:
Voor een beetje cruisen is dat toch meer dan genoeg…
autobart zegt
@bbroek: http://www.youtube.com/watch?v=m5_AKjDdqaU
Vanaf 5:40. Dat gaat ‘ie zeker niet winnen!
Frankypanky zegt
@autobart:
Heb ik het goed gezien, of is die Veyron zelfs iets kleiner dan de Aventador?!
autobart zegt
@FrankypankyV8: Dat zou ik niet weten, maar als je er maar alleen of met tweeën inzit denk ik dat je daar geen minuut van wakker zult liggen.
Frankypanky zegt
@autobart:
Waarom zo’n zure reactie?!
Ik doel juist op het feit dat het knap is, mocht de Veyron kleiner zijn dan de Aventator, om zo’n motor plus bak in te bouwen. En dan toch kleiner zijn qua lengte, vergelijken met de concurrentie.
En ik vond de Gallardo al een net stukje techniek, vergelijken met de 911. Zelfs de 458 is kleiner dan de 911!!!
Zie de onderstaand foto;
autobart zegt
@FrankypankyV8: Aha, daar doelde je op, ik dacht dat je doelde op de hoeveelheid ruimte die je in het interieur tot je beschikking had…
StijnB zegt
@FrankypankyV8:
De 911 997 Turbo in jouw foto is 4450mm, de 458 4527mm en de McLaren 4507mm. Op zo’n foto kun je verschillen in lengte dus niet zien, en de 911 is een van de kleinste (en toch verdomd handige) sportwagens (de Gallardo is idd nog kleiner)…
Frankypanky zegt
@StijnB:
Bedankt voor je info. Ik zag het toch goed met die Gallardo…
StijnB zegt
@FrankypankyV8:
Maar in dat rijtje staat geen Gallardo…
The360box zegt
@naamloos: The donor car is a Honda City 1.5 AT, which at its peak produces 100 BHP of power. With one-tenth the power of the real car on tap, this Veyron is far from being the fastest car in the world. However, the cost to develop such a vehicle will not be even 2% of the original Veyron. The old Honda City can be bought for around Rs. 2 lakhs in the used car market and this modification shouldn’t cost more than Rs. 10 lakhs. The replica version of the Veyron is based on the convertible version.
Bartholomeo zegt
Respect voor het plaatwerk. Aangezien ze geen mal gaan maken om het uit te stampen zal dit dus met de hand gerold zijn. Petje af.
Frankypanky zegt
Erg netjes gedaan.
Ik kan dit soort projecten wel respecteren. De handvaardigheid die hieruit blijkt.
Enne, het vermogen komt wel goed. Straks hebben ze de motor opgepept dmv een compressor oid. Maar ik zou niet weten of het motorvermogen relevant is, in dit geval.
jordy14 zegt
Het moet zijn: dat zie je meestal niet bij replica’s. ;) OT: erg mooie replica en het interieur is ook erg mooi.
The360box zegt
Ik vraag me altijd af waar ze dingen als koplampen en dat soort vaste dingen die je niet zelf kunt maken. Plaatwerk kan je altijd wel wat kloten met opvulmiddel.
masterstig zegt
Die spiegels die kloppen niet, ik weet niet of het aan het mode ligt of aan de hoek waarop ze tegen de auto aan hangen. Ik zou toch zien dat het geen echte is, niet om te opscheppen hoor! :D Hij lijkt ook wat smaller dan de echte (ja, die heb ik in het echt gezien), maar op de foto kan hij er natuurlijk smaller uitzien. Maar toch respect, het lijkt me erg moeilijk om zo’n auto na te maken, mede door de erg ronde vormen.
tvklarenbosch zegt
Maar wel typisch Indiaas om zo lang mogelijk het plastic om de stoelen te houden. Is een statussymbool.
jrmpower24 zegt
Netjes gedaan maar het blijft een replica.
gearhead zegt
Dat ruitenwisserduo stamt ook duidelijk af van een middelbare huis-tuin-en-keuken-japanner.
axelklei zegt
Zou toch een giller wezen als je alle aandacht krijgt bij het stoplicht, vervolgens gas geeft en er een lullig geluid uit die uitlaat komt waar je spontaan een lachkick van krijgt!;)
Frankypanky zegt
@axelklei:
Lullig geluid? Dan zetten ze toch er een sportuitlaat op? Of nog ‘harder’, gewoon de demper verwijderen.
Niet dat die auto er harder van gaan of er ‘echter’ uit ziet…
dubhead zegt
Jammer dat ze iets namaken ipv iets van zichzelf te creëeren want ze hebben duidelijk old school skills en arbeid blijkt daar goedkoop te zijn. Geef die kerels een running chassis en een tekenaar (a la Jean Bugatti) en een nieuw tijdperk van coachbuilding is aangebroken.