Even een korte dienstmededeling voor de asfaltvreters die met regelmaat over de A4 bij Leiden komen. Vandaag heeft de Raad van State alle bezwaren van Milieudefensie afgewezen waardoor niets of niemand de broodnodige uitbreiding van deze snelweg nog in de weg kan staan. Voor de laatste keer zeggen we: Camiel, bedankt!
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft toestemming gekregen om de schop in de grond te jagen. De zogenaamde ‘flessenhals’ tussen Leiderdorp en de aansluiting Leiden/Zoeterwoude krijgt extra rijbanen, waarmee Camiel Eurlings hoopt de files met een groot percentage te verminderen.
In 2007 werd de verbreding nog tegengehouden door de Raad van State. Er moest toen een nieuw onderzoek komen naar de luchtkwaliteit en de gevolgen die een wegverbreding daarop zouden hebben. Dat is gebeurd, Milieudefensie heeft ongelijk gekregen en asfalteermachines mogen worden aangeslingerd. Wanneer de werkzaamheden beginnen is nog niet bekend. (bron: NOS)
Jokkebrok zegt
Dat word weer file geblazen…
tosti zegt
Inderdaad camiel bedankt. Aan deze man hebben we toch maar weer paar extra kilometers aan rijksweg te danken en natuurlijk ook heel veel extra rijstroken. Nu alleen nog even de maximumsnelheid aan pakken.
Northwestern zegt
Ach ik hoef alleen van de N11 de A4 op, voor een kort stukkie, dus heb ik geen last van :)
Deedrieen zegt
Hopen dat het stuk bij roelafsarendsveen ook snel aangepakt wordt (open gaat) want daar gaat het altijd mis en goed ook… Bij beetje regen staat het helemaal Leiderdorp tot aan daar helemaal vast.
En begin me ook steeds meer te irriteren aan de audi’s enz die op het stuk ervoor met 170 doorjekkeren om dan vervolgens als een aso gaan ritsen
paulusrx7 zegt
hoe zit dat ook alweer op de A2?
Merry zegt
Nou die zelfde A4 even doortrekken en heel werklustig NL is weer tevreden.
Laat die werkloze hippie’s maar de andere kant opkijken als ze het allemaal niet kunnen aanzien.
De Fiets zegt
Heiloze oplossing al dat asfalt.
toyotaprius zegt
Goed gedaan! Eindelijk, als je ziet hoe slecht Nederland met zijn infrastructuur omgaat. Plannen die door gedrukt worden, waar niemand op zit te wachten. (HSL lijn) Pijnpunten werden niet aangepakt Is er nu een omslag gaande. Hopelijk kan men deze trend vast houden. Er is nog veel werk te verrichten mbt ons wegen netwerk.
SJ zegt
@ De Fiets
Inderdaad, laten we al het asfalt weer teruggeven aan de natuur en weer met good old paard en wagen naar ons werk gaan.
“Er moest toen een nieuw onderzoek komen naar de luchtkwaliteit en de gevolgen die een wegverbreding daarop zouden hebben.”
Het is niet zo dat er ineens meer verkeer over die weg gaat en het verkeer kan nu beter doorrijden, dus waarom zou een wegverbreding nadelige gevolgen voor de luchtkwaliteit hebben?
tt zegt
en dan na de verbreding verlagen we de max snelheid met 20 % … leuk toch ? …
majinstar zegt
Afschaffen die milieu defensie. Lands belang gaat voor.
rob1137xx zegt
Nu ook nog even de Lammenschans daar aanpakken , en vooral een een verbod op het openen van de lammenschansbrug, in de spits. Anders blijft het vast staan op de A4. Al leg je er 20 rijbanen aan.
beschonken bestuurder zegt
Elke mongool begrijpt toch dat wanneer je een dikke file van 20km ALTIJD voor meer luchtvervuiling zorgt.
integralechubasco zegt
@beschonken bestuurder
En hoe wil je dat bewijzen?
toyotaprius zegt
@integralechubasco: Eigenlijk is dat heel simpel, als het verkeer gewoon door rijdt. met een gemiddelde van bijvoorbeeld 80 – 100, dan verbrandt een auto/bus/truck x hoeveelheid benzine of diesel.
Aangezien de files hier meestal bestaan uit even stilstaan en weer optrekken. Zorgen deze voor meer vervuiling. Ik heb een citaat uit de nota, natuur en milieu, 2009: “Files zorgen voor extra uitstoot van uitlaatgassen en belasten daarmee het milieu. Daarnaast zorgen files voor extra verbruik van brandstof.”
Er is heel veel onderzoek naar gedaan. met dank, dat we nu op sommige stukken 80 mogen rijden.. :(
en dat er minimale vorm van uitbreiding van infrastructuur hebben gehad..
AMGknul zegt
zo dat wordt weer paar jaar file!
Svenska Aeroplan AB zegt
Is dit dat stukkie waar ze sinds de ’60’s al over aan het polderen zijn?
toyotaprius zegt
@Svenska Aeroplan AB: Volgens mij zijn ze daar nu nog over aan het bakkelijen..
Search zegt
@Svenska Aeroplan AB:
Neen, dat is bij Delft-Schiedam.
Supreem zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/03/ein-extra-fette-audi-s4-von-markuzzi
Dik zegt
“Wanneer de werkzaamheden beginnen is nog niet bekend”
He?
Volgens mij zijn ze daar al weer bijna een jaar mee bezig!