We kunnen er vergif op innemen. De Macan wordt hét volumemodel van het voormalige sportwagenmerk uit Zuffenhausen. Een beetje personalisatie kan daarom geen kwaad, iets dat Porsche zijn klanten nu aanbiedt in het Exclusive-programma.
Bij Porsche Exclusive kan de Macan-klant zich uitleven op extra’s en uiterlijke aanpassingen, zoals dit eerste model uit het individualiseringsprogramma laat zien. Deze Macan S is uitgerust met onderbumpers die in de carrosseriekleur zijn gespoten, zijskirts in glanzend zwart en SportDesign zijspiegels. De wielkasten werde gevuld met 21 inch jetsers (model: Sport Classic) in het zwart en in het front werden Bi-Xenon koplampen met een zwart binnenwerk geplaatst. Het enige dat ontbreekt is de KILL ALL DACIA’S-vlag.
Het interieur blijft stemmig zwart, met blauwe accenten rondom de middenconsole. Een stuk minder uitbundig dan het binnenwerk van deze 911 Turbo Cabrio van Porsche Exclusive.
denniz zegt
Vette q5
timjan365 zegt
@denniz: vind je dit op een q5 lijken serieus?
tupperware zegt
@timjan365:
Face it, het is een Q5, een Q5 in een joggingpak voorzien van exclusieve fournituren, dat dan weer wel.
timjan365 zegt
@tupperware: ik vind het wel meevallen al is de q5 toch geen verkeerde auto.
johnson zegt
tupperware zegt
@johnson:
Jij bent een man van weinig woorden.
borro4 zegt
Vindt hem eindelijk een keer mooi zo
drime zegt
Toch wel een hele mooie auto dit, veel mooier dan de cayenne! Hier in Amerika is hij ook erg leuk geprijsd (35k euro) :)
maurits123 zegt
@drime: ziek
ptothem zegt
@drime: Super ziek
jorden zegt
Exclusive program?! Dit kan toch gewoon iedereen op de optielijst aanvinken?
maiik0ll zegt
@drime: super mega ziek
denniz zegt
Ja, ik zag een trailer met van die “Porsches ” rijden. Naar mijn mening geen hebbeding. Klein, geen mooie proporties. Geen sportwagen en geen suv. Elke auto met een paar goeie wielen en een beetje lager bij de grond ziet er al snel mooi uit. Paar ledjes erbij …. Maar de basis moet wel goed zijn. Net ff te commercieel allemaal. En zie echt trekken van een q5.
mashell zegt
@denniz: misschien toch eens bij Hans Anders langs? Deze wagen is nagenoeg net zo groot als de Cayenne. En wat betreft de Q5. Porsche had niet harder “f*** you” tegen Audi kunnen zeggen dan met deze Macan. Door het quattro systeem eruit te slopen en te vervangen door een Porsche systeem hebben ze Audi gewoonweg vernederd.
denniz zegt
@mashell: dan ga jij toch lekker zo’n ding bestellen…
Ik heb m in het echt gezien en zonder die dikke wielen en dat pret pakket. En dat is het gewoon een lullig wagentje. Misschien moet jij ff bij pearl langs gaan. F**ck you naar Audi ? Lekker belangrijk en volwassen ook…. Prettige avond
jrk68 zegt
@mashell:
Zolang ik de aandrijflijn van beide niet in onderdelen heb gezien en ze dus heb kunnen vergelijken, zou ik die marketing prietpraat niet geloven.
Voor mij blijft het gewoon een iets te dure Audi Q5 en Porsche onwaardig.
denniz zegt
@mashell: lees het net nog een keer. Door het quatro systeem er uit te slopen? Het is dus een q5? Ha ha ha dat wist ik niet eens… Weer zo’n gedeeld platformpje? Je spreekt jezelf tegen. Porsche zal best een beter systeempje er in hangen. Maar f**k you naar Audi ?
Waarom? Het is blijkbaar een q5 met een paar porsche onderdelen. Snap wel dat porsche dit doet. Het geld moet ergens vandaan komen. Kunnen we blijven genieten van de echte Porsches. Komt er ook een 2.0 tfsi? Ha ha ha grappig hoor.
mashell zegt
@denniz: het quattro systeem is de trots van Audi en Porsche zegt “verouderd, niet goed genoeg”. En de concern centrale zegt niet “laat zitten, merkt niemand wat van” dat vindt Audi niet leuk. In carrosserie is alleen het dak gelijk. En onderhuids 20% van de componenten. Niemand die er ooit iets van zal merken dat de motor voor de ruitbediening gelijk is, of de houder voor de koelvloeistof, of de kabelboom. Maar daar zitten wel de kosten voordelen. Dus gewoon gezond verstand. De eerste Cayenne deelde veel meer met de Touareg, maar tien hadden de puristen wat anders om over te zeuren.
redneckdarian zegt
Haha vormalig sportwagenmerk :)
gearhead zegt
Zo weten we meteen waar maserati over 10 jaar mee komt….
jrk68 zegt
@gearhead:
Ach, Maserati kwam in 1963 met de QP, Porsche volgde 45 jaar later met de Panamera.
Het is maar net wat je wil zien..
stephanotis zegt
bright blue begint onderhand wel een behoorlijk beetje boring te bekomen
fconderkantlat zegt
porsche maahhh-kan er wel mee door
bartsmit zegt
Volume model? Ja in alle landen behalve ons focking-belasting-leeg-zuig-land. Hoeveel belasting zullen we hier weer moeten afdragen? Waarschijnlijk meer dan de helft.