Of je vindt hem prachtig, of hij werkt als een bos uien op je oogbal.
Ik vind ‘m persoonlijk wel geinig, maar da’s ook meteen het probleem. Als je een vrij zeldzaam icoon als de 964 Speedster (936 stuks, rijtest) verbouwt en het resultaat is “wel geinig”, dan had je het misschien niet moeten doen. Strosek kwam helaas pas na 15 exemplaren tot die conclusie, zoveel stuks werden er van de Mega Speedster gebouwd.
Deze smurfblauwe rakker is één van de 427 exemplaren die naar de Verenigde Staten werden verscheept en kreeg aldaar de behandeling van tuningtovenaar Vittorio Strosek. De auto werd voorzien van kleinere kijkers, bredere heupen, een bips à la 911 Turbo, aerodynamische spiegels, 17 inchers van OZ en nog meer gaafs.
U wilt moar cijfers? Hier, pak aan! 288 pk, handbak met vijf versnellingen en nog geen 10.000 km op de klok. Bonhams verwacht dat deze blauwe paradijsvogel wordt afgehamerd op 170.000 tot 200.000 euro. Zal best, maar wij hebben zo’n vermoeden dat collega @casperh niet met een bordje in de zaal zal zitten.
branko zegt
Ik zie alleen een verneukte Porsche. Jammer
edjehaze zegt
@branko: kunnen ze idd beter in Amerika houden.. Zonde!
rufctr01 zegt
@branko: idd, gewoonweg verneukt!
Flapkees zegt
Veilingsnoep? Kijk eens naar die koplampen, die zien er niet uit!
Heb liever grotere koplampen… ;)
bierbuik zegt
@Flapkees: doe mij maar een mooi rond gevormde set, formaat is een 2e
Flapkees zegt
@bierbuik: De koplampen van deze Porsche zijn anders vrij rond! Je moet niet te snel tevreden zijn, Bierbuik.
bierbuik zegt
@Flapkees: je hebt gelijk, deze zijn een beetje uit verhouding
bmwalpina zegt
Gedverdemme. Wat een bos uien op mn oogbal.
Author zegt
@bmwalpina: Was ‘ie echt zó slecht bedacht? ;)
fmgarcia zegt
@MauritsH: Nee leuke start van een goed artikel!
Author zegt
@fmgarcia: Gelukkig! :)
fmgarcia zegt
@MauritsH: iedereen heeft een stukje smoke in zn donder!
sydney zegt
Strosek maakte ook een heerlijke grijze 928.Compleet met vleugeldeuren en dezelfde kleine koplamppitjes.Heerlijk vroeg jaren negentig.Fout maar oh zo goed.Google het maar eens een keer.
v60polestar zegt
Jammer die koplampen!
888natan zegt
Ik vind het echt wel wat hebben hoor, wel wennen.
victornator95 zegt
Aparte verbouwing, deze kende ik nog niet! Over smaak valt te twisten, maar mijn smaak is het in ieder geval niet
berlinetta zegt
@victornator95: *over smaak valt niet te twisten.
victornator95 zegt
@berlinetta: shit, ik had toch moeten uitslapen vanochtend … Slordig van me ;)
rikus zegt
Ook Rikus slaat deze ronde even over.
Ik denk dat het overgrote deel reaguurders deze ronde even aan zich voorbij laat gaan.
bouwvakkert zegt
Achterkant is top! Maarja die voorkant he, doe toch maar niet.
Dutchdriftking zegt
Ik vind hem echt super dik. Hebben!
gtwillem zegt
Vittorio Strosek was in de jaren 80 ook verantwoordelijk voor alle bodykits van Koenig Specials, dus dat in het achterhoofd genomen valt dit reuze mee. En de kwaliteit is erg goed van Strosek, in tegenstelling tot de troep van Gemballa.
ocda zegt
@gtwillem: De Ferrari Koenig uitvoeringen zoals destijds de Testarossa vond ik prachtig. De Mercedes SEC werd dan wel weer op een oogbalvergruizende manier toegetakeld door Koenig.
Texhnolith zegt
@gtwillem: aah, ik vond de velgen al op mijn Koenig Special velgen lijken. Al zijn dit denk ik toch OZ Futura velgen ipv de Koenig Special KG serie velgen.
gtwillem zegt
@Texhnolith: Klopt, dit zijn OZ Futuras. Zo’n beetje de standaardkeuze onder je dure sportwagen in de jaren 80 en 90. Lotus Esprit had ze er bij de S3 en S4 standaard onder liggen, evenals sommige Callaway Corvettes.
Texhnolith zegt
@gtwillem: De OZ zie je inderdaad het meeste. Denk dat Koenig het ontwerp ook een beetje na gedaan heeft met hun eigen KG reeks. Ik heb zelf de KG-IMP (Step lip) op mijn Silvia. Meer bekend is de KG-WRV (flat lip) en dan heb je ook nog de KG-JPN (hard tussen in de randen)
De randen hiervoor waren door SSR (Speed Star Co.) gemaakt en de harten door Modial.
gtwillem zegt
@Texhnolith: Nu je het zegt, dat las ik laatst ergens: velgen van Koenig Specials op een JDM auto schijnt helemaal een dingetje te zijn. Vind ik helemaal niet erg. Het staat goed en is zo veel beter dan de wielen van ADV.1 of Vossen. Ik vind de serie BBS velgen voor Koenig ook wel de moeite waard, met name de drie delige velgen met diep velgbed.
mout zegt
@gtwillem: Grote smurf! – het valt ook echt niet mee voor ons om in te schatten waar de randjes van jouw parate kennis rafelig worden, he!
appelvis zegt
Doet me op de één of andere manier (ik denk de bolle vormen) denken aan een Chevrolet SSR! Ik vind ‘m eigenlijk ook ‘wel grappig’. Daar is het dan ook mee gezegd.
dirkiii zegt
Vind hem heel gaaf maar zoals gezegt andere koplampen
dutchcorvette zegt
Heel gaaf! Maar Liever met “normale” koplampen
martinusss zegt
?
sydney zegt
@p0wn3d: Ik zat naast een gehaaste collega in een wel erg snelle Coupe uit Beieren toen ik dat typte so pardon my French.
dell zegt
Net zoals vrouwen, hoort een Porsche ook grotere koplampen te hebben :)
chrisschilder zegt
Veilingpoep
potver7 zegt
Voor die 200.000 Dollar hadden ze toch op z’n minst dat reclamebordje op de achterbumper recht kunnen monteren. Beetje jammer dat…
Die koplampen vind ik nog wel OK trouwens, maar mij stoort het dan weer dat de mistlampen en knipperlichten nu groter zijn dan de koplampen. Zal iets met de typegoedkeuring te maken hebben, maar daar hadden ze van mij ook wel wat plaatwerk overheen mogen vouwen.
tenif zegt
Dan heb je zo’n bijzonder apparaat en dan hangt het kenteken scheef op de foto’s
clarkson zegt
Naar mijn mening zijn ze net iets te ver gegaan om deze auto anders en speciaal te maken. Het is in ieder geval niet mij smaak.
jasper_vanderveen zegt
andere koplampen en hij ziet er al een stuk beter uit
leemster zegt
Is die mafkees nou helemaal gek geworden, heb je zo’n diamant van een juweel ga je er dit mee doen wat n kneus
Kvgorp zegt
?
pimk68 zegt
Ik vind hier maar 1 ding mooi aan; de kleur
Gelukkig mogen smaken verschillen en doen ze dat ook :-)
thoisss zegt
Ze kunnen de kentekenhouder al niet eens fatsoenlijk monteren…
gregorius zegt
Als iedereen m nou lelijk vindt, koop ik m wel.
Laat ik er weer normale koplampen in bouwen en kijk ik gelijk of ik ergens nog wat normale stoelen kan regelen.
blaze3027 zegt
Wauw wat kut auto
Voorkant ziet er echt niet uit
alex1589 zegt
Die kentekenplaat…
p993 zegt
Strosek love it or hate it…tuning zo period-correct dat het weer mooi en origineel is. En o zo zeldzaam. Voer voor verzamelaars dit!
malsna zegt
Hij best mooi maar de lampen zijn echt verschrikelijk lelijk
davelepeef zegt
Handvat van z’n kont en een setje nieuwe voorschermen + koplampen, deze set bewaren voor je kleinkinderen =] Ik zie het probleem niet – op de 200k die je voor een relatief massaproduct moet betalen. OK, de Speedster is specialer, maar toch… Porschemania is getting crazy…
hv991gts zegt
Italiaans design en Duitse degelijkheid gaan niet samen. Ik vind het design beter dan standaard Porsche.
toyotafortuner zegt
Los van zijn koplampen, vind ik hem erg gaaf!
goodolddays zegt
Voorkant is fugly as hell
basbasbas zegt
@mauritsh ‘Of je vindt hem prachtig, of hij werkt als een bos uien op je oogbal.’ Dan kun je taaltechnisch natuurlijk niet zelf voor de derde optie ‘wel geinig’ kiezen.
Author zegt
@basbasbas: Jij hebt gelijk! Scherp :) Dan kies ik toch voor optie #2.
basbasbas zegt
@MauritsH: daar ben ik het helemaal mee eens. Voortaan pootjes af van een 964! Fijn weekend
pinut187 zegt
Veilingsnoep, eerder veilingsgroente