De bassist van de Rolling Stones heeft wat fijne auto’s in zijn garage staan die onder de hamer gaan. En de verwachting is dat de prijzen nog redelijk zijn ook!
De eerste auto is een Mercedes-Benz 250 S, gebouwd in 1966 en gebruikt door Wyman om naar de studio te rijden voor opnames van een paar bekende albums, waaronder Beggars Banquet en Let It Bleed. Volgens Wyman was het de eerste Mercedes met getinte ramen en betaalde hij mee aan de ontwikkeling van die techniek. Wyman verkocht de auto, helaas zijn de donkere glaspartijen toen verdwenen. In 1997 werd de auto volledig gerestaureerd door Wyman, die de auto in 1991 in een flink mindere staat had terugkocht voor £1.000 pond. De verwachting is dat de auto tussen de £20.000 en £25.000 pond zal opleveren.
De tweede auto moet £35.000 tot £40.000 pond opleveren, maar die is dan ook een stukje specialer. Het gaat om een Citroen Maserati SM (Wyman noemt het overigens een Maserati) waar Wyman goede herinneringen aan bewaart: hij reed de auto van Londen naar Vence in Zuid Frankrijk waar hij destijds woonde, maar ook naar Italië, naar Parijs, Spanje en andere plaatsen. Hij vond het zo’n heerlijke auto dat hij hem overal mee naartoe nam. De auto heeft 45.000 kilometer op de klok en is door Wyman sinds 1980 veilig weg gezet en niet meer gereden. Overigens is het een links gestuurde auto.
Er worden wel vaker auto’s verkocht op veilingen van Bonhams die gelinkt zijn aan rocksterren of andere celebrities, maar het gebeurt niet vaak dat de auto’s nog direct bij de celebrity vandaan komen. Dat maakt deze auto’s bijzonder volgens de veilingmeester bij Bonhams. Wij gokken dan ook dat de geschatte opbrengsten bij de veiling op 26 juni (tijdens het Goodwood Festival of Speed) aan de lage kant zijn.
Foto’s: Bonhams
volvo-s60-adept zegt
Wat is zo’n SM toch een schoonheid…
desjonnies zegt
De stille Stone wordt’ie altijd genoemd.
En die Mercedes, in die kleur en helemaal in Engeland was een op en top bazen-auto.
Ik ben altijd verliefd geweest op dit model, zo elegant en dat blauw staat hem goed.
En die SM, och wat kun je daar qua commentaar nog aan toevoegen, wederom de juiste kleur, de juiste uitvoering, wat zijn de moderne Supercars toch eigenlijk schreeuwerts bij deze twee tijdloze schoonheden….
En Bill Wyman, die heeft smaak…
henkhupelschoten zegt
wat een heerlijke W108! zelf heb ik een 280 SE 4.5 maar deze mag er ook zeker zijn. staat hem echt goed dat blauw. ik ben overigens wel benieuwd waar die partij donkere ruiten zijn gebleven. overigens blijft die SM ook een heerlijke wagen, hou er altijd wel van! ik zal binnekort de foto’s op autojunk plaatsen. kunnen jullie hem ook zien.
scottishcarspotter2000 zegt
@henkhupelschoten: leuk, ik had het al bijna gevraagd
e1000bmw zegt
Ok, voor deze keer maak ik een uitzondering; ik neem de SM, zodat @sjonnies de Benz kan hebben…
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: Dat moest natuurlijk @desjonnies zien…
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: … zijn…
Edit-knop svp…
qashqow zegt
Citroën SM = Sex Motorique. Pracht.Kar.
scottishcarspotter2000 zegt
@qashqow: hahahahahaha
scottishcarspotter2000 zegt
Prachtige wagens, zeker die SM
Hupke zegt
Zo’n SM is geen spek voor mijn bek, maar toch lijkt het geschatte bedrag me wat aan de lage kant voor zo’n bijzonder ding.
Pallas zegt
@Hupke: Prijs is wel oké. Is in ponden.
philipf zegt
Ik hou van SM
norge zegt
@philipf: Ik heb een zweep…
e1000bmw zegt
@norge: @philipf: ik de handboeien…
Dutchdriftking zegt
Sorry, niet geïnteresseerd in deze automobielen.
willempjuh zegt
Geef mij maar die SM! Wat een schoonheid
centho zegt
Schitterende auto die Citroen SM maserati.Een auto die zijn tijd ver vooruit was.Had Johan Cruyf er niet ook eentje?
turbobrick zegt
@centho: Correct ! Hij had er ook 1.
Een schoonheid idd en qua styling ver zijn tijd voor, maar daar hield het ook op.
Het was een waardeloze auto qua betrouwbaarheid en ansich niet vreemd als je de italianen uit die tijd samen voegt met de fransen, met name op elektra was het een ramp en ook de motor vroeg ENORM veel onderhoud.
Kortom, perfecte auto om in een droge garage te hebben pronken vanwege het design, verders niets.
mgmgb zegt
@turbobrick:
Op zich schijnt het zo slecht nog niet te zijn met een paar eenvoudige upgrades aan wat cruciale onderdelen. Vooral de injectie versie (gelukkig van Bosch) is goed betrouwbaar te krijgen. Wel zijn ze nogal onderhoudsgevoelig, een oliewissel of distributieriemwissel uitstellen is einde oefening voor de motor.
mrrallycross zegt
Vind het nog best meevallen met die auto’s. Ik had echt een hele verzameling van dikke auto’s verwacht.
heidekonijn zegt
Een auto die een paar tientallen jaren heeft stilgestaan, en zeker een SM, daar kun je dus alles aan vervangen. Tel maar een extra 20k.
norge zegt
Die SM voor mij graag, plus een leuke meid die eraan wil en kan sleutelen voor me…
e1000bmw zegt
@norge: Is mevrouw Norge daar niet capabel (genoeg) voor?
norge zegt
@e1000bmw523i: Op technisch gebied niet nee, verder geen klachten..
toyotafortuner zegt
Doe mij ook maar wat (BD)SM