
Oh ja, dat was er ook nog dit weekend…
Je hebt soms van die weekenden dat je als autoliefhebber totaal geen idee hebt waar je moet kijken. Naast een straatrace aan de Cote d’Azur en een prestigieuze veiling iets verderop was er namelijk ook de finish van de 24 uur van de Nürburgring. Net als de 24 uur van Le Mans van vorig jaar zat het venijn hem weer in de staart.
Voor lange tijd leek de Audi R8 LMS #29 van onder meer Nederlander Robin Frijns de winst te pakken. Een elektronisch probleem gooide roet in het eten, want de R8 LMS verloor veel snelheid. Het probleem kon verholpen worden in de pits, maar de auto verloor veel tijd. Uiteindelijk kwam de R8 als derde weer op de baan.
Vlak voor de finish besloten de weergoden dat het maar eens flink moest regenen. Hierdoor raakte de top 3 toch nog een beetje ontregeld. Uiteindelijk trok de equipe van Winckelhock, Philippi, Mies en van der Linde (ondanks de Nederlands klinkende naam is dit geen Hollander maar een Zuid-Afrikaan) aan het langste eind. Speciale vermelding voor de in Amersfoort geboren Nick Catsburg. Hij stond dit weekend twee keer op het podium. Niet alleen na afloop van de Nürburgring 24 Hours, maar ook tijdens het WTCC (in een Volvo S60 TC1). Dat was er dit weekend ook nog.
De top 10 (met 5 Nederlanders!) ziet er als volgt uit:
1. Audi R8 LMS #29
Winkelhock, Philippi, Mies, van der Linde
158 laps / 21 pitstops
2. BMW M6 GT3 #98
Westbrook, Palttala, CATSBURG, Sims
158 laps / 21 pitstops
3. Audi R8 LMS #9
FRIJNS, Fassler, Rast, Müller
158 laps / 21 pitstops
4. BMW M6 GT3 #42
Farfus, Wittmann, Blomqvist, Tomczyk
158 laps / 22 pitstops
5. Mercedes-AMG GT3 #1
Engel, Christodoulou, BUURMAN, Metzger
158 laps / 21 pitstops
6. Porsche 911 GT3 R #31
Christensen, Siedler
157 laps / 20 pitstops
7. Ferrari 488 GT3 #22
Krumbach, Keilwitz, Weiss, Kainz
157 laps / 20 pitstops
8. BMW M6 GT3 #33
Seefried, Imperatori, DUSSELDORP, Dumbreck
157 laps / 21 pitstops
9. Mercedes-AMG GT3 #8
VAN DER ZANDE, Götz, Lance-David, Alzen
157 laps / 21 pitstops
10. BMW M6 GT3 #99
Martin, Basseng, Eng, Sims
157 laps / 20 pitstops
De overige Nederlanders eindigden op:
P15 (Dontje, Mercedes-AMG GT3)
P51 (Schothorst, Hyundai i30 N)
P63 (Jensen, BMW 235i)
P73 (van Dam, Subaru WRX STI)
P141 (van Ramshorst, BMW 325i (E90))
Als autoliefhebber heb ik ook genoten van onze tweewielende vriend Tommie van der Molen!
Waarvoor dienen de blauwe knipperlampjes achter de voorruit?
@bennieokkels: soort van mobiele blauwe vlag … top 30 krijgt deze waardoor zij een signaal aangeven sneller te zijn dan de rest… dus of je effe aan de kant wil
Vooral mooi dat 24H nurburgring echt leeft onder Duitsers zoals F1 door max bij ons leeft.
Alonso in de Indy 500 uitgevallen met…. motorpech.
Ik heb heel wat uurtjes gekeken, eerst in de tuin en later op de bank. Vooral de Manta met vossenstaartje ?
Flink wat uurtjes gekeken, het blijft toch een van mijn favoriete racen van het jaar.
Net als altijd weer veel spektakel. Spektakel tot het einde met de regen het laatste half uur!
Audi, uitgevallen, roet in ’t eten, sjoemelsoftware?
@mars: Audi 1e en 3e, niet uitgevallen hoor
@mars: Volgens heet je niet alleen mars ,maar kom je er ook vandaan! Vind dat je hiermee zelf bent uitgevallen.
Was er bij zoals elk jaar heb een golf aan fotos zal wat op autojunk plaatsen indien animo!
@sjeppie156: altijd doen is mijn mening
Frijns wat had die gast zn ramen in gegooid bij red-bull met zijn grote mond want ik denk dat hij toch wel een potje had kunnen breken in de f1
@rob5nismo:
Frijns is een topper die inderdaad een kans binnen een mooi F1 team verdiend had.
Dattie ‘met z’n grote mond’ z’n ramen bij RedBull ingegooid zou hebben, schijnt niet eens waar te zijn. Blijft hem helaas tot in lengte van dagen wel achtervolgen (althans, in Nederland).
Intussen weten gerenommeerde, immer politiek correcte fabrikanten als Audi (GT3) en BMW (FormuleE) Frijns gewoon te rekruteren – inclusief grote mond…
Fijn! Maar nog wat meer aandacht voor de GT-races en WEC-races zou nóg wat fijner zijn ;)
Uh, er was ook WK Rallycross in Engeland! En Wörthersee