Je onderscheiden van duizenden bijtellingsrakkers in Nederland doe je zo.
In Tesla-land zijn er een handjevol tuners. Één van die tuners is Unplugged Performance. Ze hebben de Model S meerdere malen aangepakt, maar de Model S P100D in dit verhaal is er eentje van de buitencategorie. De tuner heeft voor SEMA in Las Vegas een nieuw pakketje ontworpen en het is de bruutste Model S van het bedrijf tot nu toe.
De tuner noemt deze creatie de Model S-APEX P100D. De Tesla werd voorzien van onder andere carbon frutsels en een heuse widebody. De P100D past perfect bij het uiterlijk van deze elektrische auto. Hij is namelijk net zo snel als het schreeuwerige voorkomen. Een sprintje naar de honderd doet de P100D in minder dan drie tellen. Deze S-APEX P100D is vermoedelijk nog wat sneller door het gebruik van carbon.
Er zijn wel degelijk mensen die de tuning van Unplugged Performance kunnen waarderen. De eerste Model S-APEX P100D is verkocht aan een ondernemer en autoverzamelaar uit Los Angeles. Unplugged Performance zegt geïnspireerd te zijn door de Black Series-varianten van AMG. Als je goed kijkt hangt er ook inderdaad een Black Series vibe om deze auto.
Je bestaande Model S omtoveren tot deze S-APEX is uiteraard mogelijk. De bodykit, inclusief de velgen en installatie kost 50.000 dollar. Dat is exclusief het aangepakte interieur, de nieuwe remmen en de aangepaste ophanging.
kurtb zegt
Voorkant best mooi is ook weinig aan te zien, rest niet :(
mopar70 zegt
Ik mis uitlaten. Dikke uitlaten.
kobus1967 zegt
@mopar70: zal er vast wel op kunnen, en een speaker met het geluid van een dikke V8 of de V10 van Lexus.
3246cm252kw zegt
@mopar70: ik mis een brandstof motor ?
kennone zegt
Geen race cats??,, of 2 grotere turbo’s??
suheyl zegt
50K?
blata zegt
@suheyl: daar heb je een tweedehands DB9 voor ?
loserboi932 zegt
Dus elektro motorisch helemaal geen aanpassingen?
Gewoon Tupperware setje dus.
dirkv zegt
Dat carbon ziet er echt niet uit, gewoon met de kleur van de auto mee spuiten.
Verder ziet de model S er best gaaf uit!
evdw zegt
@dirkv: Carbon is het meest overrated materiaal op een auto mijns inziens. Ja het is licht, sterk en duur en daarom zou carbon op je auto cool moeten zijn. Het moet mooi zijn en dat is het gewoon niet echt.
ikleesookoverautos zegt
@evdw: het is vooral voor de gewichtbesparing dus beter niet spuiten.
evdw zegt
@ikleesookoverautos: Wordt het onderdeel zoveel zwaarder van een laklaagje dan denk je?
jules713 zegt
@evdw: Schijnt toch een paar kilo te schelen.
Gulli zegt
@jules713: Audi Avus stond alleen in de blanke lak vanwege de gewichtsbesparing
evdw zegt
@jules713: Zoveel carbon zit er niet op deze Tesla dat je daar een kilo lak op kwijt kan volgens mij.
jules713 zegt
@evdw: nee, dat klopt. Ik dacht aan een volledige auto.
jules713 zegt
@evdw: Met een goede aanpak kan het er erg gaaf uitzien, zoals op een Pagani met een naakte carbon body bijvoorbeeld, de forged carbon op een Huracan Performante, of wat ze met de carbon details hebben gedaan op de McLaren Speedtail. Maar net zo vaak (vaker) kan ook de plank goed misgeslagen worden.
simonferrari zegt
Dat is duur voor wat carbon zooi. Zou eigenlijk alleen voor het interieur gaan, toch het minder punt van Tesla zelf. En wanneer komen de eerste ‘tuners’ die het bereik van een Tesla (of andere EV) gaan vergroten? Lijkt me toch een gat in de markt op dit moment.
jackass266 zegt
En nog steeds rij je in een tesla. Kost zo’n 100D? Tonnetje of anderhalf? 50k d’r bij. Leg je, ik schat tussen de 1,5 en 2 ton neer voor een tesla. Sow… daar kun je veel wel leuks voor kopen!!
bassx zegt
@jackass266: Hoeveel auto’s van 1,5 ton hebben een beter comfort dan een s-klasse, A8 of een 7-serie en toch in 2,5 seconde van 0 naar 100km/u.
skinnybmw zegt
@bassx: Een beter comfort dan een S-Klasse, A8 of 7-serie? En waar baseer je dat precies op? Of schreeuw je maar wat omdat je iets gelezen/gehoord hebt ergens…neem aan dat je ze niet allemaal hebt gereden. Ga eens achter in een M760Li of S600 Lang zitten en dan praten we weer verder hoe lekker die übersnelle P100D ook al weer reed.
elemento zegt
@skinnybmw: ik kan je wel vertellen s65 amg of 760li van 0 tot 200 Tesla behoorlijk achterlaat. Acceleratie van 100 naar 200 ook. Zelfs met 550d na 100 is Tesla stukkem langzamer….. maar het blijft wel snel van 0 naar 100
skinnybmw zegt
@elemento: Ik vind het allemaal mooi, die snelle acceleraties etc. etc. en het is allemaal echt wel extreem snel, 3,7s 0-100 of 16s naar de 200 maar ‘t ging me meer om het comfort.
SimonMc zegt
@elemento: “Zelfs met 550d na 100 is Tesla stukkem langzamer”.
Daar zou ik graag wel eens bewijs van willen zien. Ik weet nog goed dat het gat tussen die 550d en de M5 boven de 100 km/h gigantisch groot was. Belachelijk groot eigenlijk. Lijkt me dat die P100d redelijk hard de vloer aanveegt met die 550d.
mashell zegt
@SimonMc: ze hebben een verschillende inzetgebied. Een M5 is sneller van nul maar tweehonderd maar een M550d is sneller van den Nul maar de wintersport. Maar als je vindt wintersport brrr koud en liever in Nederland blijft dan is de Tesla het snelste en door z’n hoge gewicht en stille motor het meest comfortabel. Maar bij de Ikea ben je met een Kangoo toch weer beter af.
tjongejongen zegt
@mashell: Ik neem aan dat de eigenaar van een Tesla zijn meubel laat bezorgen. Kan ie rustig IkEA langsgaan in zijn Tesla.
elemento zegt
@SimonMc: verbetering.. ik zeg algemeen tesla. P100 is nich en je ziet nog weinig van. Maar als.je youtube intypt s63 amg(niet eens s65) vs p100 dan kan je zien na 100 komt S63 gelijke snelheid. Dus als je tesla vanaf 100 km gas of electrische pedaal laat drukken dan is de s65 sneller
elemento zegt
@elemento: en iets… ik vind elon musk toffe kerel. Gaat tegen trump in. Eigenwijs… en verkoopt meer autos dan volvo.. dat is toch een prestatie
lekkaah zegt
@elemento: dan vind je dus 50%+ vd wereld tof
crepito zegt
@elemento: Heb je daar een video van? Lijkt me sterk. De Model S P100D doet dat in minder dan 11s. Een 760Li in 12.5s.
jackass266 zegt
@bassx: hoeveel teslas ken je die langer dan een half uur met 200 kmh over de duitse autobahn kunnen zonder te moeten laden? Sowieso, tesla meer comfort dan een S klasse? L.O.L.!! En die 2,5 naar 100, lekker belangrijk. Onder de 6 sec naar 100 is dat in t dagelijks leven net zo belangrijk als, welke muziek zit er in een auto. Precies, niet.
crepito zegt
@jackass266: Uurtje
boomhauwer zegt
@bassx: er is geen sprake meer van Comfort bij zo’n acceleratie
turbobrick zegt
@bassx: Houd toch op man … Alleen de afwerking al …. Qua comfort komt een Tesla never NOOIT niet in de buurt.
Acceleratie is 1 maar comfort bestaat uit veel meer dan wat leer en een groot touchscreen.
vroaaar zegt
Net een nascar…
rickthestig zegt
Leverbaar met spaghetti spruitstuk, racekat, open luchtfilter, Sportuitlaat en natuurlijk een snellere nokkenas…ooo wacht.
n0zem zegt
50k en je kunt geen parkeergarage meer in.
epimetheus zegt
Ik vind het eigenlijk gewoon een gave bak! Stiekem is Tesla best tof?
spykerboy zegt
Tig x beter dan het origineel
2wheeler zegt
Gaaf ding, maar damn 50K…
bmwfreak038 zegt
Die vorige model S was mooi, dit is Wat meer petjescategorie.
henk_he zegt
Al draagt een aap een gouden ring…
e90320d208pk zegt
Het blijft een Tesla. Waanzinnige elektrische aandrijflijn met ondermaatse in- en exterieurwaardige materialen. Not my kind off thingy.
dorus69 zegt
Best aardig…voor een opgevoerde heftruck!! ??
cossiekiller zegt
Dit is voor mij met voorsprong de mooiste elektrocar die ik al gezien heb! Zelfs de zwarte velgen storen me deze keer niet.
henk_he zegt
Trouwens, ik dacht dat Stints inmiddels verboden waren? Of is dat alleen in Nederland?