Sta je dan met je goede gedrag! VDL NedCar is gewoon de beste fabriek op deze kant van de planeet.
In Nederland zijn we niet gauw tevreden. We hebben een F1-coureur die zijn stinkende best doet, maar heel Nederland kraakt ‘m af (ook omdat een andere Nederlandse F1-coureur het wel goed doet). Spyker? Daar zijn wij Hollanders al sceptisch over sinds 2001. En onze grootste autofabriek? Stelletje stakende Limburgers! Werken met je kadavers!
VDL NedCar beste fabriek in Europa
Maar wat blijkt, al die kritiek is dus gewoon zwaar onterecht. Want VDL Nedcar is gewoon eventjes de beste fabriek die er is op dit continent, dames en heren. Dat meldt VDL Nedcar. Ze hebben de prijs overigens niet aan hun zelf uitgereikt. Nee, het is een prijs die ze terecht in ontvangst mogen nemen. Het betreft namelijk de J.D. Power Awards. Die kennen wij van klantentevredenheid van auto’s, maar ze doen dus heel veel meer.
VDL Nedcar heeft twee awards gewonnen. De belangrijkste is die van ‘Beste autofabriek van Europa en Afrika’. De klanten waren het meest tevreden bij auto’s gebouwd in deze fabriek.
Beste auto in zijn segment uit Nederland
Dat klinkt wat vergezocht, maar het is eigenlijk juist een heel goede indicatie. Juist op het gebied van afwerking en eindcontrole kan een fabriek zich onderscheiden. Dus VDL NedCar is misschien niet de goedkoopste, ze leveren dus wel de beste kwaliteit.
Nog een gouden medaille was er voor de Mini Cabrio. Dat was namelijk de beste auto in zijn segment als het gaat om klanttevredenheid. Nu hebben we hier wel een heel kleine kanttekening bij, maar ook een compliment.
Het segment van de Mini Cabrio is namelijk niet zo heel erg groot. Kleine, betaalbare cabriolets zijn bijzonder schaars op het moment. Aan de andere kant, dat betekent dat dat de grootste concurrent de Mazda MX-5 is, een auto die geroemd wordt om zijn bouwkwaliteit.
Kortom, hartstikke goed werk geleverd en hopelijk is er een slimme salesmanager bij VDL die nu even een fabrikant vindt om hier toffe auto’s te bouwen. We beloven dat we er trots op zullen zijn.
Meer lezen? Dit zijn de 14 duurste tweedehands auto’s uit Nederland!
Hubert zegt
Als je VDL mag geloven, zijn ze weer in gesprek met diverse klanten.
En ze hebben Altran overgenomen. Misschien dat ze dan zelf auto’s gaan ontwikkelen (Lightyear verder uitwerken?)
mashell zegt
Volgens de krant heeft Altran 90 medewerkers. Die kunnen VDL gaan helpen met de bussen maar het zijn er veel te weinig om een auto te kunnen ontwikkelen.
Hubert zegt
Veel zijn voormalige NEDcar automotive engineers.
En hebben afgelopen jaren veel automotive werkzaamheden gedaan voor externe partijen.
Dus met hun productie-ervaring kunnen ze mooi de technici van Lightyear ondersteunen. De meesten hebben namelijk geen productie-ervaring.
mashell zegt
Maar als het automotive engineers zijn dan hebben ze toch geen productie ervaring? Dat is een heel ander vak.
Hubert zegt
Altran doet (deed) automotive ondersteuning op alle vlakken.
Robert zegt
Destijds kon VDL NedCar inlijven omdat deze autofabriek na het uittreden van Mitsubishi ook zonder opdrachtgever dreigde te moeten sluiten. Het zal me niks verbazen als er verschillende autofabrikanten gewoon nog even de hand op de knip houden, om ergens begin volgend jaar voor een appel en een ei te kunnen instappen.
schuimbekje3 zegt
Kwaliteit? Hallo, we leven niet in communistische landen… hier is het kapitalisme… Marketing moet top-notch zijn, het product hoeft dat niet te zijn, sterker nog, een goed product kost teveel in een kapitalistische wereld… het moet 1 dag na de wettelijke garantie in rook op gaan en mensen moeten DENKEN dat het product goed is… en daar hebben we dan marketing voor…
Bedrijven als Apple en Volkswagen gooien liever er 1 miljard euro marketing budget tegenaan om kwaliteits issues van 900.000 euro op te lossen…
Dus dat VDL de beste auto’s in elkaar schroeft? Who cares? De fabrikanten zal het een reet hoesten…
Wanneer ik kijk naar mijn Peugeot e208 waar de panelgaps groter zijn dan die van een jaren 60 engelse auto, en inconsequenter…. En waar de laad-unit na 15 keer laden al uitfikte… En waar de bout van de versnellingsbak afbreekt… maar allemaal kwaliteit hoor… en voor eigen kosten….
Niemand boeit kwaliteit.. het gaat om gevoel in een capitalistische (expres met een C geschreven)… je moet je overgeven aan de marketing feelings van het warme budget.. niet aan de tekortkomingen…. anders gaan we het forum waar je op klaagt verbannen onder het mom van vals-nieuws..
Zowiezo snap ik al niet dat nederlanders massaal franse auto’s kochten, terwijl ze sinds mensenheugenis de laagste kwaliteit hebben… misschien wel lekkere stoelen, maar electronica suce, bouwkwaliteit is pouilleux en design inzichten zijn singe ivre… Wie gaat nu in hemelsnaam een auto bouwen waarbij je een wiel, een spatbord en het handje van de chineese buurvrouw nodig hebt om een lamp te vervangen?
seabase90 zegt
Je snapt jezelf dus ook niet. Aangezien je het niet snapt dat mensen Franse auto’s kopen, Peugeot is toch Frans of zit ik er hier naast 🤫🥸
schuimbekje3 zegt
ik heb hem gekocht en betaald maar niet gekozen, dat doet het personeel.
seabase90 zegt
Jij snapt jezelf dus ook niet. Zover ik weet is Peugeot Frans 🤓
avdb55 zegt
In de tijd dat in Born de Smart ForFour en de Mitsubishi Colt bouwden waren dat al de best in elkaar gezette auto’s