• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VÄTH Mercedes E63 AMG: 605 pk – 4,1 sec – 340 km/u

Auteur: Dennis, gepost 19 januari 2010 om 20:06 – 52 Reacties

Mercedes E63 AMG VÄTH
Blijf jij ondertussen maar gewoon roepen dat de Mercedes E-klasse een taxi is. Wij weten wel beter. De heren bij tuner VÄTH nemen definitief alle twijfel weg. De E-klasse is een supercar, althans, dat kan ‘ie zijn.

De E200 CDI met 136 pk mag je van mij nog wel het predicaat “taxi” toedichten, maar ga direct je mond spoelen wanneer je hetzelfde zegt over de E63 AMG. Standaard heeft die 525 pk vermogen en 630 Nm koppel ter beschikking, waarmee de naald in 4,5 seconden de 100 km/u aanwijst en de topsnelheid naar goed gebruik begrensd is op 250 km/u.

Wat tuner VÄTH betreft kan er altijd wel een schepje bovenop en men is al helemaal niet dol op begrenzers. Voor 19.635 euro wordt het vermogen opgekrikt naar 605 pk, waarmee het koppel toeneemt tot 690 Nm, goed voor een acceleratietijd van 4,1 seconden. De begrenzer werd vriendelijk afgedankt waardoor de E63 z’n top bereikt bij 340 km/h. Om dit te bereiken werden o.a. de zuigers, kleppen en nokkenas vervangen, het in- en uitlaatsysteem aangepast, de overbrenging verbeterd en het motormanagement aangepast.

Naast het motorische geweld heeft VÄTH voor de looks ook nog het een en ander te bieden.

  • Setje 20 inch velgen in maat 245/30 of 285/25 (8.211 euro)
  • Sport rem-installatie met o.a. 390 mm schijven (5.355 euro)
  • Aangepaste grille zonder Mercedes ster (797 euro)
  • Klein kofferbak spoilertje (333 euro)
  • Carbon diffuser (1.773 euro)
  • Aangepaste voorbumper (1.416 euro)
  • 30 mm verlagen (821 euro)
  • Carbon interieurafwerking (2.737 euro)
  • Velours mattenset met VÄTH logo (226 euro)

Als je met me hebt meegerekend, dan kom jij ook uit op een slordige 41.304 euro. Daar koop je bijna een instap E-klasse voor. Daarbij is mij niet duidelijk geworden of dit inclusief of exclusief alle montage- en spuitkosten is. Tel daar de prijs van een E63 bij op (145.600 euro exclusief opties) en je bent bijna twee ton armer. Sommige mensen kopen daar een huis van, anderen een supertaxi.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Mercedes, tuning, vath

Vorig bericht: « TECHART GT Street RS rijdt nieuw record
Volgend bericht: Toyota Prius Custom Plus Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    19 januari 2010 om 20:09

    Spreek je nou jezelf tegen? Of is ‘supertaxi’ een positieve uitdrukking? ;)

    Anyhow, indrukwekkend apparaat geworden, optisch gezien.

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    19 januari 2010 om 20:11

    @Citrofiel: Oeps, nou zeg ik het toch ook zelf. :P

    Login om te reageren
  3. tahir zegt

    19 januari 2010 om 20:13

    Gruwelijke voor bumper !

    diffuser is zo ugly :|!

    Login om te reageren
  4. Relief zegt

    19 januari 2010 om 20:14

    K word altijd zo moe van mensen die het woord taxi moeten roepen. Lekkere beargumentering. ;)

    Login om te reageren
  5. robert-123 zegt

    19 januari 2010 om 20:16

    Mooie taxi.

    Login om te reageren
  6. Flapkees zegt

    19 januari 2010 om 20:16

    Als dit als taxi gebruikt zou worden, zou ik wel eens met de taxi gaan denk ik..

    Login om te reageren
  7. Oly zegt

    19 januari 2010 om 20:21

    het is en blijft gewoon een dure taxi punt uit

    Login om te reageren
  8. RickB zegt

    19 januari 2010 om 20:23

    Wouw!
    Echt ziek met die BBSen! :O

    Login om te reageren
  9. Henk_he zegt

    19 januari 2010 om 20:25

    in ieder geval een snelle taxi

    Login om te reageren
  10. nickdenbakker zegt

    19 januari 2010 om 20:25

    nog ff een tikkie beter als de brabus b63 s

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    19 januari 2010 om 20:27

    Klinkt wel als een bruut apparaat.. Mooi is anders, ik zou gewoon alleen de nuttige dingen(lees remmen, nieuw onderstel/verlaging, motor) bestellen, dan heeft de auto tenminste niet zo’n sjonniegehalte..

    Login om te reageren
  12. zdev zegt

    19 januari 2010 om 20:28

    Mogen wij hier een dozijn taxi’s van hebben in plaats van die bejaardentaxibusjes die met 60 de snelweg op kruipen?

    Login om te reageren
  13. eX zegt

    19 januari 2010 om 20:29

    @ Relief

    Heel juist, en telkens lees je het wel ergens opnieuw van één of andere leukerd….

    Prachtige wagen

    Login om te reageren
  14. Greco zegt

    19 januari 2010 om 20:35

    Taxiwagen!!!100%

    Login om te reageren
  15. stopwearingpants zegt

    19 januari 2010 om 20:37

    HOU DIE STER ER EENS OP!!

    Login om te reageren
  16. wimpie zegt

    19 januari 2010 om 20:42

    hier wil ik wel taxi in rijden

    Login om te reageren
  17. AMG Powerrr zegt

    19 januari 2010 om 20:43

    Wow! Fantastisch! Zo hoor je iets goeds nog beter te maken!

    Login om te reageren
  18. cliff15 zegt

    19 januari 2010 om 20:50

    Audi Rs6-R MTM blijft sneller. Jeeehhh

    Login om te reageren
  19. Thijsj zegt

    19 januari 2010 om 20:52

    Faaaaaaaaaacking Über!!! Doe mij er maar 1!!! :D :D

    Login om te reageren
  20. Chris zegt

    19 januari 2010 om 20:58

    @ stopwearingpants

    Ik denk dat Mercedes blij is dat ze de ster eraf hebben gehaald, want dit is echt een lelijk ding. Ik snap overigens niet waarom Brabus dit aanbiedt, er is namelijk geen enkele taxichauffeur die dit kan betalen….

    Login om te reageren
    • opelsintrafreak zegt

      19 januari 2010 om 21:08

      das wel lekker en echt snel ik vond dat ik vanmiddag 100 reed (1e rijles) al snel :p

      @Chris: Je bedoelt zeker VATH ??
      dit is echt geen brabus hoor ;)

      Login om te reageren
  21. Relief zegt

    19 januari 2010 om 21:06

    @Chris

    Geloof het of niet. Iemand zijn zwager heeft een S63 AMG als persoonlijke taxi voor rijke mensen :P

    Login om te reageren
  22. wouter zegt

    19 januari 2010 om 21:25

    Had iemand al gezegd dat het gewoon een snelle taxi is?
    Echt weer zo`n typische auto voor protserige dealertjes, deze vathdoek…

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    19 januari 2010 om 21:39

    De Benz hoef ik niet, maar de motor lijkt zeer fijn. Fraai staaltje mechanische tuning.

    de boze likes. very much so.

    Login om te reageren
  24. Q7 rijder zegt

    19 januari 2010 om 22:04

    TAXIIIEEEEEEEEE!!!!

    Login om te reageren
  25. Q7 rijder zegt

    19 januari 2010 om 22:07

    (helaas is z’n bordje er met 340 afgewaaid)

    Login om te reageren
  26. renaat zegt

    19 januari 2010 om 23:38

    wallpaper?

    Login om te reageren
  27. Thomaz zegt

    20 januari 2010 om 00:37

    Ze hebben m onthoofd, WAAR IS DE STER?

    Voor de rest wel lekker in tenorietgrijs zo. Jammer dat als ze toch bezig zijn dat ze die vierkante uitlaten niet hebben vervangen. Die ovale stortkokers zijn voor mij hét AMG-kenmerk!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 januari 2010 om 06:12

      @Thomaz: Big up voor “ovale stortkokers”. Dat toverde een literaire grijns op mijn gezicht.

      Login om te reageren
  28. jelle zegt

    20 januari 2010 om 00:47

    Sneltaxi anyone?

    Login om te reageren
  29. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 07:50

    Jammer dat ze die prachtige ster er hebben afgehaald. Prachting ding voor de rest. Overigens al eens bij stilgestaan waarom Mercedes zo dikwijls als taxi gebruikt worden? Omdat ze betrouwbaar zijn, stevig, op enkele foutjes uit het verleden na bijzonder betrouwbaar. Mercedes is gewoon hét übermerk. Maar dat vinden BMW/Audi-lovers nogal moeilijk om toe te geven, dus verschuilen ze zich maar achter het “taxi-argument”. Ik heb overigens niks tegen BMW/Audi, maar Mercedes staat er gewoon stukken boven.

    Login om te reageren
  30. Dimglor zegt

    20 januari 2010 om 08:07

    hmm geef mij maar de upgrade en het setje remklauwen…
    De rest heb ik niet nodig, zo blijft hij redelijk anoniem ;)

    Login om te reageren
  31. MercedesForum zegt

    20 januari 2010 om 08:34

    Mercedes-Benz/AMG heeft zelf ook 390mm remklauwen (S65), die op vele modellen (waaronder de E55 W211) te monteren zijn:

    Login om te reageren
  32. Avenger zegt

    20 januari 2010 om 09:31

    Nee, de E-klasse is niks voor mij, hij mist de klassiekere ronde vormen die zijn voorgangen wel had.
    Net zoals de S EN de C klasse alles wordt net iets te hoekig en dat vind ik niet echt bij Mercedes passen.

    Login om te reageren
  33. Damoklets zegt

    20 januari 2010 om 11:33

    @petsmaster

    Hou toch eens op met die onzin. Mercedes is technisch misschien vergelijkbaar (lees; niet beter en niet slechter) dan haar duitse premium zusters maar metname vormgeving en kwaliteit van materialen waren vanaf midden jaren 90 tot een paar jaar geleden echt belabberd. En mijn bescheiden mening is dat de Mercedeslovers daar verschrikkelijk veel moeite mee hebben om toe te geven…dus roepen ze maar heel hard dat mercedes ‘gewoon’ beter is. Zonder in de verste verte met een relevant argument te komen.

    Nou ben ik geen specifieke Audi of BMW lover, maar Mercedes heeft mij pas onlangs kunnen bekoren nadat het jaren lang vies de kantjes eraf heeft gelopen.
    De opmerking over taxi’s zijn inderdaad wel wat achterhaald maar wees a.u.b. reeel in het ophemelen van de Ster want dat gelul van fanboys met oogkleppen op ben ik nou wel een keertje zat…te makkelijk.

    Login om te reageren
    • Peetster zegt

      20 januari 2010 om 20:03

      @Damoklets: Heb zelf een w201 190d gehad en een w201 2.6e. Ben een mercedes fan maar wel een realistische ,vanaf 1993/1994 ging het goed mis met dat merk. Heb ergens gelezen dat het een bewuste keuze was van mercedes om te bezuinigen op de betrouwbaarheid .Volgens mij wikipedia ? Kon het zo snel niet vinden. Vroeger betaalde mensen veel geld voor een mercedes maar dan had je ook een degelijke betrouwbare auto. Maar de generatie vanaf 1993 is echt teleurstellend. De prijs kwaliteits verhouding klopt totaal niet meer. Daarom snap ik waarom mercedes vaak negatief belicht word. Je kunt jezelf wel voor de gek houden maar de oude types zijn het beste. En op dat imago teren ze. Ik vind persoonlijk dat de v.a.g. groep de betrouwbaarste auto’s moet “kunnen” maken.Al die merken bij elkaar zou toch het beste moeten zijn maar dat lukt ze nog niet eens. Nee fanboys het is gebeurd met het imago van mercedes. Vanaf 1994 dan he.. Geen discussie mogelijk.

      Login om te reageren
  34. matt zegt

    20 januari 2010 om 12:38

    “taxi Taxi TAXI blaaablaabla”

    Wat een niveau hier zeg, het grappige is er intussen wel vanaf hoor. Zelf als het in het artikel staat vermeld, slagen sommigen erin zichzelf grappig te vinden door het te herhalen.

    (gelukkig zeggen namen soms veel… ‘Q7 rijder’, be proud!)

    Login om te reageren
  35. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 12:40

    @ damoklets : laat ik ff mezelf quoten.

    “Omdat ze betrouwbaar zijn, stevig, op enkele foutjes uit het verleden na bijzonder betrouwbaar”

    Over meer dan 100 jaar bedrijfsgeschiedenis is de periode eind ’90, begin 21e eeuw peanuts, en dus noem ik het “enkele kleine foutjes”. Ofwel : ik ontken niets en ik heb met niets moeite om het toe te geven. Je moet gewoon alles in beschouwing nemen.

    Ik ben zeker en vast Mercedes-fan, maar geen fanboy (kun je misschien denken van wel gezien de opmerking “ubermerk” maar dan heb ik het vooral over comfort en uitstraling. Ik weet maar al te best dat de gemiddelde BMW-tegenhanger van Mercedes doorgaans sneller is en onder sportieve omstandigheden net dat beetje beter z’n baan houdt. Dat stoort me ook helemaal niet, laat staan dat het me boeit. Want veel meer dan stoere praat kunnen verkopen aan de toog ben je er toch niet mee). Ik heb overigens ook nergens beweerd dat Mercedes haar tegenhangers total crap zijn.

    Probeer in’t vervolg ‘ns om tekst te interpreteren ipv diezelfde tekst enkel te lezen. En geef dan commentaar.

    Dank u.

    Login om te reageren
  36. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 12:42

    Toegegeven, een “wat mij betreft” op het einde van m’n eerste post had misschien wel geholpen. Maar ach, screw it.

    Login om te reageren
  37. YaSo zegt

    20 januari 2010 om 13:09

    Ziet er erg goed uit, alleen dat spoilertje lijkt me een beetje overbodig :P

    Login om te reageren
  38. wouter zegt

    20 januari 2010 om 15:53

    ik kan mij helaas niet aan de indruk onttrekken dat het toch afgeleid is van een of andere taxi…

    TAXI! :D

    Login om te reageren
  39. Karel zegt

    20 januari 2010 om 16:19

    blijft een gepimpte taxi.

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    20 januari 2010 om 16:33

    Bruut apparaat, al wacht ik nog steeds op het moment dat een tuner dit blokje in de coupé propt.

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    20 januari 2010 om 16:51

    Lekker kleurtje, mooie wielen + supercar specs..

    En dat voor een Taxi.. ;)

    In ieder geval een stuk mooier en subtieler dan de “ontwerpen” (lees: gedrochten) van bijv. ASMA of MEC.

    Maargoed, hiermee maak je het een Audi R8 nog flink lastig.

    Login om te reageren
  42. Benz.. zegt

    20 januari 2010 om 17:01

    @Damoklets: Waar maak je je nou druk om? Jij hebt ook geen onderbouwing voor hetgeen je zegt.

    Over die oogkleppen gesproken.. ;)

    Kwalitatief slechte Benzen:

    -Vorig model M-klasse
    -De E-klasse van 2 of 3 generaties terug.

    Tegenwoordig zit het met de kwaliteit wel snor, evenals de veelal prachtige designs (S-klasse, CL, SL, E-klasse..)

    Login om te reageren
  43. carpicture555 zegt

    20 januari 2010 om 20:03

    vind de gewone amg die ik bij mijn spots heb staan er beter uitzien, en 525 pk is toch echt meer dan genoeg.

    Login om te reageren
  44. Peetster zegt

    20 januari 2010 om 20:06

    Lelijke e-klasse trouwens. Even on-topic.

    Login om te reageren
  45. tomL zegt

    20 januari 2010 om 20:12

    Ziet er leuk uit, maar ik hou het gewoon bij m’n W126’er:)

    Login om te reageren
  46. Bakpouwww zegt

    20 januari 2010 om 20:27

    ik vind dit model te stoer om taxi genoemd te mogen worden

    Login om te reageren
  47. Benz.. zegt

    20 januari 2010 om 20:28

    @Peetster: “Nee fanboys het is gebeurd met het imago van mercedes.”

    Leuk verhaal, ben echter niet overtuigd..

    Login om te reageren
    • Peetster zegt

      22 januari 2010 om 18:59

      @Benz..: Ik zei geen discussie mogelijk.. Fanboy

      Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    22 januari 2010 om 19:04

    @Peetster: Dat bepaal jij niet.. Knul.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North