Een topsnelheid van 325 kilometer per uur bijvoorbeeld. Maar misschien is de sprint naar de 100 nog wel indrukwekkender.
VÄTH vond het hoognodig om de C218 CLS 63 AMG te voorzien van een krachtkuurtje. Het resultaat is behoorlijk pittig te noemen. Naast de eerder genoemde topsnelheid van 325 kilometer per uur is er voortaan een sprintje naar de 100 mogelijk in 3,9 seconden. Trek je liever ineens door naar de 200 dan doe je dat in 12 seconden.
Deze indrukwekkende cijfers zijn te danken aan een opgefrist motormanagement, een nieuw uitlaatsysteem en nog wat andere mods. Die zorgen er samen voor dat er 660 pk en 960 Nm koppel beschikbaar zijn. Standaard beschikt de CLS 63 AMG over 525 paardenkrachten en 800 Nm koppel. Kosten van het vermogenspakketje bedragen 12.800 euro.
Heb je nog centjes over dan kan je bij VÄTH nog een verlagingsset, een verbeterd remsysteem, andere spoilertjes en een opgewaardeerd interieur bestellen. Mooiste optie: een snelheidsmeter die tot 360 kilometer per uur loopt á 1450 eurootjes. En dan zijn er natuurlijk nog de wielen, die zijn van jou voor 6337,88 euro. Interesse? Even bellen met VÄTH en vragen naar het V63RS pakketje!
baap zegt
Ruig! Dat koppel is asfaltverpulverend!
trisx zegt
Beauty van een wagen:)
sdk16420 zegt
Doe het dan ook echt in één keer goed:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/11/brabus-rocket-800-mercedes-cls-met-v12
3rNsT zegt
@sdk16420: 660pk en 960Nm is meer dan genoeg, en de väth is nog een stuk mooier ook, niet zo schreeuwerig als de rocket
sacha zegt
@3rNsT: Dat raket-ijsje is idd een beetje over the top. De vorige Rocket, die is pas mooi! Anyway, dit Väth gebakje is ook wel geinig.
bigcar zegt
@sdk16420: rocket is één van mijn favorieten, maar helaas zou ik toch liever voor deze wagen gaan om 1 reden: geld. de rocket is gewoon veel te duur… 6 ton op Nederlandse kenteken gaat mij (helaas) te ver.
meneersander zegt
Bijna 1000 Newton meter die gaat klinkers uit de straat trekken :p
kraakensmaak zegt
Wat een beest, alleen waar is de foto van de mooiste optie?
kaasboerin zegt
Wat een geweldige bolide.. En de prijs van dat pakketje valt me nog mee eigenlijk.. Je kan nog je kinders fatsoenlijk meenemen ook. :lol:
ErikkNL zegt
De verhouding PK per euro ligt op precies hetzelfde gehalte als een Toyota Aygo. Hier kan je je dus geen buil aan vallen
dujokke zegt
Nu nog in oranje en matzwart en we kunnen vertrekken!
griffendahl zegt
Smaakvol aangepakt moet ik zeggen, ben niet direct een Mercedes fan maar waar andere tuners qua uiterlijk vaak veel te ver gaan vind ik gewoon fraai.
arro zegt
Stel dat ik hem koop dan zeker die velgen erbij
PeugeotGTI zegt
Keurige tuning.
Alleen die schaamlip op de kofferbak mogen ze houden.
Binnen 4 seconden naar de 100 in je CLS, wow . . .
vale46 zegt
Mocht ik het geld hebben stond hij in mijn garage!
Kan zowel lekker zijn keel open zetten als cruisen op de snelweg.
En je hoeft je kinderen niet thuis te laten.
Mooi getuned!
Ik kan er geen enkel nadeel over verzinnen.
stefan11 zegt
Ik vind het wel een mooie auto ik ben voor renault maar we hebben ook 1 mercedes en toch wel mooi en deze dus ook
wouteraerox zegt
Opzich wel mooi en subtiel gedaan, maar vinden jullie die velgen nou echt mooi? Meer iets voor onder een opgeleukte golf of civic in mijn ogen.
dennisr zegt
@wouteraerox: het zijn opzich mooie velgen, maar niet goed genoeg meer voor zo’n wagen als dit.. idd iets voor de golfjes en civic’s op dit moment.
vale46 zegt
@dennisr: je moet er voor zijn, ik vind persoonlijk die achterlichten best mooi, ze passen wel bij zo’n auto.
masterstig zegt
Ik vind de wielen wel een slagje te klein, als ik dan kijk naar de lengte van de wagen.
dennisr zegt
wat een beest! Achterlichten (valt me nu op) zijn wel gods lelijk.. en die velgen vind ik sinds kort ook niet meer goed genoeg voor op zo’n auto.. dezelfde velgen zie je dagelijks op bmw’s, golfjes en polo’s
bigcar zegt
@dennisr: +1, agree :P
bozewolf zegt
Ben ik de enige die echt wel heel erg moe wordt van al die tuners en hun krachtkuurtjes voor AMG/RS/M?
Ik bedoel, de nieuwswaarde is toch onderhand echt wel 0,0. Er is een snelle Duitser, bedrijf maakt em nog wat sneller door meer pk’s te geven. The end.
Gaap-o-rama!
meneersander zegt
@bozewolf: maar deze is ook lager en grotere remmen etc.
bozewolf zegt
@meneersander: Wauw! Lager! Grotere remmen! Geen enkel ander bedrijf doet dat!
Ooit!
Zoals ik al zei, ernstig gaap. Kunnen dit soort Duitser-tune berichtjes niet 1 keer per week samengevat worden ofzo? Het begnt onderhand een derde van heel AB te beslaan. “Meer power voor RS4.” “Klaus kietelt M5” “Mikey heeft 600pk voor je AMG”
Het is allemaal hetzelfde bericht. Je hoeft alleen met namen en cijfers te husselen, dan heb je hetzelfde.
meneersander zegt
@bozewolf: ja, het zijn nou eenmaal populaire auto’s hé
bozewolf zegt
@meneersander: En tsja, hangt er van af wat je met populair bedoeld. Populair als in verkoopaantallen? No way, zoveel Vathjes en Lorinsers en weet ik veel wat er allemaal langskomt worden d’r ook weer niet verkocht.
Populair bij het internetpubliek zijn ze absoluut.
vale46 zegt
@bozewolf: je kan ze ook gewoon niet lezen als je er een hekel aan hebt.
Dan hoef je ook zo niet te zagen.
bozewolf zegt
@vale46: Ik heb het ook niet gelezen, maar de titel staat op de frontpage en ontkom je niet aan, hm? ;)
Ik “irriteer” me er ook niet echt aan ofzo, maar het zit inderdaad wel op het punt dat ik het gewoon oversla omdat je simpelweg weet wat er in staat. Er is een snelle Duitse auto, en ze hebben hem sneller gemaakt! Altijd op dezelfde manier, met dezelfde keus aan bumperlipjes en nieuwe velgen.
M’n idee om ze zoveel mogelijk samen te voegen is zo raar nog niet. Dan heb je eens per week een mooie grote post waar je meteen kunt vergelijken, cijfers en foto’s, wie wat doet met welke auto.
vale46 zegt
@bozewolf: het idee van alle tuning samenvoegen is niet slecht. Maarbestaat al.
Klik rechts in de homepage op ’tuning’ et voila!
Ik vind die nieuwtjes van ‘nog maar eens een opgefokte duitser’ best wel leuk. Vooral dit!
Er staat grotere rommel op de homepage dan nog eens een getunede duitser hoor.
vale46 zegt
@vale46: links op de homepage natuurlijk!
wouteraerox zegt
Ik vind wel dat bozewolf gelijk heeft. Volgens mij zijn er nu onderhand al 5 verschillende tuners geweest die deze cls hebben getuned en een bericht hebben gekregen. Feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, net wat meer vermogen, andere velgen en wat extra spoilertjes. Niet echt nieuwswaarde dus naar mijn mening.
sacha zegt
Nieuws:
Met nieuws in de journalistiek wordt meestal bedoeld nog niet eerder geopenbaarde gestructureerde verslagen van specifieke gebeurtenissen met name op politiek of economisch gebied, in journalistieke media. Daarbij geldt ook dat nieuws een need to know-element dient te bevatten: het moet van een zeker algemeen belang zijn. Bovendien geldt nog de subjectieve weging bij de ontvanger: dat wat hij nog niet weet, is altijd nieuws voor hem, ook al is het feit zelf al jaren geleden openbaar geworden.
Aldus http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuws
Ik laat aan jullie of we deze hele site sluiten of niet…
wouteraerox zegt
@sacha:
Haha. Toch denk ik dat voor vele autogeïnteresseerden, dit bericht geen Need-to-know element bevat.
Het is volgens mij namelijk geen belangrijk autonieuws.
bozewolf zegt
@sacha: Of we de site sluiten is 1.) niet aan ons (duh), 2.) niemand vraagt daarom. Gj @ exxagerating.
Is alleen dat we de meerwaarde van elk individueel “getunede Duitser” bericht best wel in twijfel trekken. Er zijn dagen waarop serieus de halve frontpage volstaat met snellere Audis Benzen en Beamers. Berichtjes die komisch genoeg nog allemaal hetzelfde melden ook.
Aan de andere kant mag ik van jou natuurlijk ook geen objectiviteit verwachten als het aankomt op snelle-Benz nieuws mededelen. ;)
dennisr zegt
@sacha: gewoon doorgaan zoals het gaat (al hoewel, het idee van @bozewolf om die duitsers samen te vatten is geen gek idee)
Er zijn toch altijd wel geïnteresseerden voor te vinden.. :)
wouteraerox zegt
Kijk anders even bij ‘relevante artikelen’ rechts van het bericht. Het rijtje getunede mercs die daar tussen staan is veel te lang en ze lijken allemaal teveel op elkaar. Mijn voorstel is om alleen de uitschieters en echt mooi gestijlde, getunede auto’s te verslaan.
bozewolf zegt
Moet ik er wel bij zeggen dat het tijdstip van mn zeuren niet briljant gekozen is, deze getunede CLS is het enige dikke duits getunede van vandaag. Maar vooruit, het punt staat nog steeds ;)
En dan toch klein beetje on topic:
Allereerste CLS was mooier. Zo.
roestvrijstaal zegt
Ik zou echt een moord om zo’n auto een dagje te lenen.
roestvrijstaal zegt
@roestvrijstaal: doen*
cl65amg zegt
dat word dus me cl600 2009 weg doen en overstappen na de C.L.S
xilver zegt
CL65 van Väth prefereert nog altijd, maar deze is toch ook überdik
maxx1 zegt
YES, deze tuner begrijpt het ook. Uitlaten van de standaard CLS zijn lelijk. VERVANGEN DIE KRENGEN :D