Wanneer is genoeg genoeg? Voor tuners nooit, en het is dan ook hun werk om grenzen te verleggen. Väth ging aan de slag met de Mercedes-Benz A45 AMG, en toen ze klaar waren werd er niet 360, maar 425 pk op de krukas losgelaten.
Naast de extra paarden werd ook het maximumkoppel tot 515 Nm opgetrokken. Desgewenst rust Väth je hete Benz uit met met een ’45 EVO’ downpipe en uitlaatstukken met een diameter van 90 mm.
Daarnaast mag de schroefsetverlaging niet ontbreken: met een verlaging tot 60 mm kan je de A-klasse met zijn neus op het asfalt drukken. Ook 20 inch velgwerk is eigenlijk een verplicht nummertje. Wielen maken de man, per slot van rekening.
fejjie zegt
Op de spoiler na ziet het er best wel väth uit.
nikobellic zegt
Ziet er netjes uit! Die velgen maken het echt af
desjonnies zegt
Daarnaast mag de schroefsetverlaging niet ontbreken: met een verlaging tot 60 mm kan je de A-klasse met zijn neus op het asfalt drukken. Ook 20 inch velgwerk is eigenlijk een verplicht nummertje. Wielen maken de man, per slot van rekening
En rijd je nog steeds in een A’tje rond…
Sorry maar de Superlatieven qua vermogen, Schnell Bube, schneller, schneller ontgaan me bij deze wagen.
Er zit geen idee achter deze wagen, behalve dat ze sneller willen zijn in dezelfde klasse als BMW, Audi en VW.
Volgens mij ben je beter af met zo’n hardcore Mégane of Ford Focus.
waxweazel zegt
@desjonnies: Dat werd ook gezegd (in het begin toch) over de getunede Impreza’s en Evo’s..
desjonnies zegt
@waxweazel:
1 verschil – Die zaten volop in het internationale rally circuit zwaar in de competitie.
En zag je helden enorme sprongen mee maken en gummen….
En ze in de prak rijden.
En ze waren toen nog eens betaalbaar ook.
gtwillem zegt
@desjonnies: mensen in dit prijssegment waarderen een premium ervaring met het sprintvermogen van een redelijke Porsche 911. Beide worden niet door een Megane Renault Sport of Focus RS geboden. Dat zijn veel puurdere rij-ijzers :-)
desjonnies zegt
@gtwillem:
Heb met een standaard AMG A serie gereden.
En was niet echt onder de indruk.
Ding wil middle of the road zijn, primijum? De stoelen van een STi zitten in ieder geval dertigduizend keer beter en de hele rij ervaring, ja, hij is retesnel, maar hij maakt me niet hebberig, zoals een oude Delta Integrale of een Impreza Sti wel doen.
En als ik 80 mille plus uit de knip zou trekken (wat ik overigens nooit zal doen) wil ik absoluut iets rijden wat me hebberig maakt.
gtwillem zegt
@desjonnies: hij is vooral erg snel, alhoewel niet 340pk snel. Maar de Integrale is een homolagatie special, de A45 AMG is een voorwielaandrijver me haldexkoppeling voor de 4wd. De sport recaro’s van een STI zitten inderdaad veel beter. En de gaspedaal respons is vele malen directer bij een Impreza. Maar ja, niet Premium he?
2cool4school zegt
Beest! vergeet er niet bij te vermelden dat hij waarschijnlijk M3-tjes als ontbijt eet..
thomcarspotter zegt
@sir_smokalot de hoofdfoto is geen A45 ;)
fiatsco zegt
425PK uit een 2 liter. Zit er ook een service bij de prijs in dat je om de 20.000 kilometer je zuigers mag komen vervangen?
ej20g zegt
@fiatsco: dat 212 pk per liter niet lang mee gaat is al lang achterhaald. Ja, als je continu volgas rondrijdt, dan ben je bij 20.000 km inderdaad toe aan een revisie. Maar bij normaal rijgedrag moet het minimaal een ton heel kunnen blijven lijkt me.
volvoturbo zegt
@ej20g: Een auto die maar een ton lang heel blijft? :) Klinkt niet heel aantrekkelijk. Als je ’n beetje km’s maakt, ben je naar een jaar of 3 al toe aan ’n nieuw blok…
volvoturbo zegt
@volvoturbo: edit: naar = na
tupperware zegt
@ej20g:
ik mag toch hopen dat ze er op zijn minst andere zuigers en een steviger krukas in geplempt hebben.
Natuurlijk is het zo dat als je de boel rustig warm rijdt zo’n blok veel kan hebben maar om redelijk betrouwbaar 200+ pk per liter uit zo’n motor te halen kan je het niet af met een chippie.
Zoals te doen gebruikelijk met die tuning meuk zijn de velgen weer een maat te groot en als je op de openbareweg een beetje wil kunnen boenderen met zo’n ding is 3cm verlaging meer dan genoeg.
terazino zegt
Jammer van die achterspoiler. Maar nog steeds een erg mooie auto die A klasse. Wat is dat toch een verschil met dat lelijke eerste A gebakje.
Pica zegt
Het is weer een kwestie van smaak, voor de ene is ie mooi voor de andere lelijk. In werkelijkheid zie ik er hier in België HEEL VEEL rijden, ook A45 AMG’s.
Misschien gaat ie niet zo lang mee, maar kan je ook met een bmw, audi hebben, mijn broer heeft gisteren na 235000km zijn turbo van zijn BMW 320D er door geblazen, hangt er allemaal een beetje van af hoe je er mee rijdt.
dawwg zegt
@Pica: Tja, ben er al bijna aan gewend dat moderne Turbo’s er na 100K tot 200K mee ophouden; de blokjes kunnen het meestal wel aan, maar de Turbo’s draaien de soep in. Na 200K km is dat ook helemaal niet erg, remblokken, eventuele distributieriem en misschien zelfs wel de koppeling zijn dan ook aan (2e) vervanging toe. Liever een verse Turbo dan het motorblok reviseren …
Oude Evo’s hadden een onderhoudsinterval van 7000km, bij de A45 is dat ook 7500km, dat zal echt niet zonder reden zijn :)
gerjanm zegt
De een na laatste foto ziet er weer heel anders uit? Andere velgen en uitlaten?
thomcarspotter zegt
@gerjanm: dat zei ik dus ook al, da’s geen A45 AMG.